Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Blijft zo belachelijk, al die cirkeltjes, en niet weten op welk punt je nou eigenlijk kan inspringen.

Ik heb ook met de gemeente gesproken Bam, en die vertelde mij dat ze voor mensen met beperkingen of ziekte wel eea uitkeren. Wel eens waar vanaf het moment van de aanvraag, dus niet met terugwerkende kracht, maar misschien is dat een optie?

Daarnaast, met een eerlijke brief naar de belastingdienst kun jij wellicht nog wat voor elkaar krijgen?

Fok in hel, 7 jaar procederen?

~rolt ogen naar boven~

Wel heel fijn dat jullie ook hebben volgehouden.

Ik ken nog zo een ander cirkeltje.

Stel dat Kman het in de kop krijgt alsnog naar Nederland te willen komen voor altijd, dan moet ik een hele hoop verdienen (naast alle cursussen en leges die ik moet dokken, moet je geloof ik 20% méer dan het minimum verdienen, ook raar trouwens, want waarom zou hij duurder zijn dan een Nederlandse meneer in de kosten voor wie het minimum schijnbaar wel genoeg is?). Wat niet echt gaat lukken met een parttime salaris (afgezien van dat ik een Vaste Baan moet en die Zeer Schaars zijn).

Als hij hier komt, kan ik fulltime, of desnoods meer want ook in de weekenden of overwerken ofzo , werken en verdien ik het geeiste makkelijk. Maar dat kan niet.

Dus: zonder hem lukt het niet om voor voldoende inkomsten (waarschijnlijk, wordt ieder jaar al dan niet half jaar ijskoud opgehoogd) te zorgen voor de oversteek, en alleen mét hem kan ik aan voldoende inkomsten komen (want voor altijd en altijd opvang).

Of dichterbij:

Hij zal dan eerst de Nederlandse taal moeten leren voor hij hier naar binnen mag. Met zelfstudie in zijn eigen land. Maar een taal leer je niet als je er niet mee geconfronteerd wordt. Dus makkelijker, vollediger, beter, sneller is de taal leren in het land waar je niet naar binnen mag.

Maar goed.

Dat zien we dan wel weer...

Eerst eens bedenken in welke zwangerschapsjoggingbroek ik nog een beetje representatief ben, want ik heb met heel mijn hart, ziel en hersenpan besloten dat ík nu eens níet de sjaak ben, en die rekeningen lekker bij de belasting declareren ga.

Goed dat je jezelf kent, en erkent dat he tnu niet zo goed voor je is. De opleiding is in elk geval iets om over te dromen voor de tijden dat je wel wat rustiger vaarwater hebt.

Ach. Chipita miemelt weer...
Alle reacties Link kopieren
Halloo

*zet alvast koffieapparaat klaar, zodat alleen knopje nog om hoeft en er binnen een tel koffie staat, voor thee werkt ie ook, zonder irritant koffiesmaakje*

't Is namelijk een beetje vroeg om de koffie al kláár te hebben, vind ik, hoewel ik de mijne net op heb.

regeltjescirkeltjes zijn zó naar. Tuurlijk tot op zekere hoogte begrijpelijk, maar erg naar als je er naast staat en niet weet wanneer je in moet springen.

Ik heb vaak last van darmengeschop. Was zelfs een keer zo'n 2 weken overtijd met overactive darmen... had al bijna een echtelijke ruzie, over wel/niet 3e kind. Gek genoeg gaan de hormonen dan kennelijk ook met je op de loop, als je ze alleen mogelijk in gedachten hebt.

Afijn, inmiddels geloof ik het wel.

Sterkte met voet, Bentetje

ik heb trouwens niet in dat toneelstuk gespeeld, ben niet zo'n held dat ik in toneelstukken speel, maar ik had kwartet

NU ga ik me aankleden en zwemmen

zet iemand anders even om 7.35 het apparaat aan, zodat ik gelijk uit het zwembad verse koffie heb? DANK

Later is nu
HOOG respect voor jou, Dreamer. Wat een tijdstip toch iedere keer om vrijwillig in zwembad te liggen! Was het lekker?

Zou je graag een verse kop koffie geven maar google werkt niet mee dus die moet je er maar bij denken. Slechte draadloze verbinding in nieuwe huis, word er gek van.

Succes straks, Kjong!
Sorry, Dream... het is me niet gelukt de koffie klaar te hebben op dat tijdstip.... Enneh.... ik vind het ook een ietwat ingewikkeld ding

Als ik die verhalen van Kjong en Bam zo lees, dan vind ik toch echt dat we in een achterlijk, enorm bureaucratisch land leven. Ik heb nooit zo met die dingen van doen (jaja, ik tel mijn zegeningen, zeker weten!!), is eigenlijk voor het eerst dat ik eens voorgeschoteld krijg hoe dergelijke procedures inelkaar steken. Shocking bespottelijk........

Jammer, trouwens, Bam van je niet-doorgaande opleiding. Wel goed dat je het realistisch hebt bekeken, maar toch ook erg sneu. Je had er zo'n zin in....

Bent, hoe is 't met de voet? En Toet alweer wat beter?

Aaaaargh, als ik een orgasme met Dries moet gaan associeren.... maakt het even, zeg! Dan maar liever 't celibaat!

Hmmm....moet aan de afwas. Blergh. Halve labtafel staat vol, en 't is nog 3 maal zo irritant als thuis. Eerst met zeep, dan met gedestilleerd water, dan met ethanol en dan met aceton. Hiephoi! (En weg zijn je nagels......)
Goedenmorgen, nogmaals

's morgens voor dag en dauw in het zwembad liggen, is een stuk relaxter dan 's middags met 3 kinderen naar zwembad wegens zwemles, Bambi Opstaan is zwaar (ik was vanmorgen ook eigenlijk wat te laat) maar het zwemmen zelf is heerlijk! En aangezien de leidinggevenden vandaag met z'n allen vrij genomen hebben, vond ik dat die 5 minuutjes later ook wel konden Nee, zonder gekheid, ik heb ze al verteld dat ik vrijdags later kom, wegens zwemmen, en ik ga er denk ik een uur verlof per maand voor noteren. Kunnen ze me niets meer maken. In principe kom ik zo'n 20 minuten te laat, maar ik werk meestal ook de lunchpauze gedeeltelijk door, blijf in elk geval, tegen arbo-advies in, achter m'n bureau zitten.

Vandaag niet, trouwens, want ik wil even naar Bristol voor nieuwe stappers. Ben gisteren gefrustreerd Scapino uitgekomen.. leuke schoenen die lekker leken te zitten waren in maat 38 te groot en maat 37 niet aanwezig of in maat 37 te klein en in maat 38 niet aanwezig (volgen we het nog?) Van 1 paar was maat 38 zóveel te groot, dat ik maat 36 (dan weer wel aanwezig) nog gepast heb, nou ik paste erin, maar echt lekker liep het niet

Wel echt heel veel laarzen, ook zonder hak, maar met zo'n smalle kuit, dat ik me die frustratie op voorhand maar bespaard heb. Hoorde laatst van een moedervanvriendje, die een nette kledingmaat 38 heeft, denk ik, dat zij nog niet in de laarzenschachten kon komen. Dan probeer ik het maar niet meer. (bovendien had ik schoenen nodig en geen laarzen)

Nahja, voorzover de noglanggeenwereldofzwareproblemen van Dreamer

Na een wel leuke cursus gisteren een lekker etentje gehad. Nu dus een zeer leeg gebouw, waar ik de dag door ga brengen.

heb trouwens van de week een oude tas létterlijk uit het stof gehaald. Zo'n soort nette school/kantoortas, zwart. In het kader van 'dress for succes' ga ik deze meer gebruiken, in plaats van de toch studentenachtige rugzak, die ik doorgaans gebruik. Eens kijken of ik me daarmee ook meer een carrièredame ga voelen

Toedels

Later is nu
Sjonge, Xop (je 'stond' er nog niet, toen ik net las) afwassen op je werk, het zou niet moeten mogen. Heb je daar geen personeel voor? (zal ik het komen doen, voor een kop koffie?) (of breng je het hier even heen, ook goed.. jij bent sneller met de auto, denk ik)

Ik vond het koffiezetapparaat wel een mooi exemplaar, moet ik zeggen, maar inderdaad niet erg duidelijk. Ik zit nu aan de thee, trouwens, dus je hoeft geen moeite meer te doen.

(oh, die thee gooi ik dan weer over me heen, goed dat het niet vlekt.... toch?)

Inderdaad zonde van die opleiding Bambi... misschien een 'gewone' tekencursus nog een optie?

NL is inderdaad behoorlijk bureaucratisch, maar ik ben in andere landen (Caraïbische..) ook tegen bureaucratie en muren van onwil gelopen ... Alleen daar hielp een 'kruiwagen' in de vorm van lokale werkgever dan weer. Iets dat voor mij een week zou duren (peanuts natuurlijk, vergeleken wat KMan en Kjong doormoeten) duurde voor hem een uurtje

en enorm onrechtvaardig dat het allemaal weer om geld draait. Had je of hij genoeg geld, werd KMan met rode loper binnengehaald, zo ongeveer.

Later is nu
(willen jullie trouwens orgasmes en Dries niet meer in 1 zin noemen? m'n libido is momenteel al ondermaats [in tegenstelling tot maandje terug.. nogal vaaaag..] maar als ik zulke associaties ga maken, wordt 't helemaal niets meer )
dreamer wijzigde dit bericht op 09-11-2007 09:04
Reden: kleurtje
% gewijzigd
Later is nu
Mogguh!

Kjong: Kick ass, my dear!

Leuk, een labtafel schoonmaken, Xop. Kun je niet gewoon een emmertje Xop halen?

Ik heb gelukkig geen gedoe met belasting over kinderopvang, ik betaal het zelf. Maar ik bof want ik heb een vader die het gratis doet en hoef dus alleen de tussenschoolse opvang en de Onmisbare Buuv te betalen voor de woensdagmiddagen. Ik heb uitgerekend dat het een paar tientjes voordeel oplevert om dat wit te gaan doen maar verheug me niet op nog meer regeltjes en wetten dus laat het zo. Zeker nu ik dit gelezen heb....:mad:

Ik vind wel, dat als Kman naar Nl zou komen om hier te wonen, hij niet alleen als oppas en huisman zou moeten fungeren. Het is jouw man en niet je Poolse Poets. Ook vind ik dat je -als je gebruik maakt van ons sociale zekerheidsstelsel- een bijdrage moet leveren voor de maatschappij. Is niet makkelijk, begrijp ik, met al die bureaucratische onzin. Maar ik zou niet ergens willen wonen en niets doen/ bij de kinderen blijven.

En Bam, het is écht heel krom als jij door je Gedoe geen opvang krijgt voor Levi. Bah. Topic openen onder Werk? Krijg je misschien ook tips!

En die opleiding die niet doorgaat: jammer! Anderzijds: gewoon lekker blijven schilderen en zie maar waar het toe leidt. Kijk naar Whopper.

~slaat de koffie achterover een rent de sportschool in~
Ik zal de Barman zeggen dat hij niet meer mag zingen tijdens het de kerk uitgaan.
GO Kjong. Desnoods Chipita met paracetamolletje in het bevallige achterste tijdelijk even crechen opdat jij kunt gesprek voeren; nood breekt wet. Laat je even weten hoe het gaat?

Mijn man sliept vannacht weer door, dat scheelt een stuk chagrijn in de morgen (van mij...).

Koffie, anyone?
quote:Bloesem schreef op 09 november 2007 @ 09:06:

Ik vind wel, dat als Kman naar Nl zou komen om hier te wonen, hij niet alleen als oppas en huisman zou moeten fungeren. Het is jouw man en niet je Poolse Poets. Ook vind ik dat je -als je gebruik maakt van ons sociale zekerheidsstelsel- een bijdrage moet leveren voor de maatschappij. Is niet makkelijk, begrijp ik, met al die bureaucratische onzin. Maar ik zou niet ergens willen wonen en niets doen/ bij de kinderen blijven.

Eh, Bloes; er zijn legio bloedNeerlandse gezinnen die het zo geregeld hebben: 1tje regelt thuis, opdat de ander (meer) kan verdienen. In dit vooralsnog zeer hypothetische geval zou Kjong meer kunnen werken, omdat Kman al dan niet tijdelijk thuis is. Bovendien heeft hij wel even nodig om goed ingewerkt, getaald en geworteld te worden, wat hij inderdaad sneller en beter hier kan doen dan daar, lijkt me, en kan je vervolgens een andere verdeling werk-zorg proberen te maken.
en bovendien staat ook nergens dat Kman niet van zins is te werken... hij moet daarvoor alleen eerst toegelaten worden in ons prachtige Nederland
Later is nu
Hoho, nou lijkt het net of ik Kman een luie Turk vind! Ik moet hem eerst leren kennen, toch?

Hij komt hij komt.........
Ben inderdaad op zoek naar andere tekencursus maar tot nu toe kwam ik hier in omgeving alleen aquareleren voor bejaarden tegen.

Dacht dat Barman zong tijdens het zingen.

Verder niet helemaal eens met je sociale zekerheidsstelsel-mening, Bloes. In praktijk wordt het mensen zo ontzettend moeilijk gemaakt. Verder, dat wat Lil zegt.

Overigens kan ik via een stichting wel in aanmerking komen voor vergoeding in kosten opvang maar niet voor kdv, alleen voor gastouder aan huis. En daar heb ik niks aan aangezien ik vanuit huis werk. Kan wel naar de zaak gaan en daar gaan werken maar niet echt zinvol met reistijd die ik er dan nog 'ns vanaf kan trekken. Krijg vanaf januari wel 10 uur in de week thuiszorg, via zelfde stichting. Krijg nog een gesprekje hoe dat in de praktijk werkt, want heel eerlijk gezegd zou ik niet weten wat ik met thuiszorg moet. Ik red het prima zo. Schoonvader heeft dat voor me geregeld, die vond dat ik moest krijgen waar ik recht op heb, met 3 kinders thuis enzo. Wel lief maar moet ik dan ineens in mijn bed ziek liggen zijn ofzo? Als het niks voor me is, blaas ik het weer af.

Hehe, goed dat je man vannacht doorsliep, Lil. Grinnik.
anoniem_18275 wijzigde dit bericht op 09-11-2007 09:43
Reden: toevoeging wegens spuit 11
% gewijzigd
Oh ja, oeps, het water was afgesloten vanaf 8 uur. Iemand hier nog een pannetje water over?
Geen koffie

geen thee

geen limonade

geen w.c.

Geen handen wassen

na het plassen

de wasmand vol

de kranen leeg

terwijl toch op de hele wereld

het waterpeil steeg?
Lieverd, het water komt hier met bakken uit de lucht.. kom gerust een bakje halen

*** ATTENTIE ***

die venster staat al enige tijd open..

Later is nu
Bambi, gewoon met beide handen aangrijpen. Mogelijk dat ze op Levi kan passen, terwijl jij werkt, of anders dat je meer tijd hebt voor schilderen, whatever. Je schoonvader heeft gelijk: je hebt er recht op! En als je je dan belabberd voelt, kun je in elk geval noodzakelijk huiswerk overlaten aan thuiszorg mevrouw. Scheelt mogelijk wat stress oid.

En begrijp ik het nou goed dat Barman zingend de kerk uitgegaan is?
Later is nu
(op naar een volgend kwartet)

De wondere wereld van 2007: geen stromend water (in huis, althans) maar wél internet
Later is nu
Toet. Hoe schud je ze er toch altijd uit....

Hmpf.. heb al "oude-mevrouwe-handjes" en ben nog lang niet op de helft.... Goh, zou wel gezellig zijn, Dream, als je even kwam helpen!

Die thuiszorg nam ik ook echt aan, Bam! Man, ook al ga jij die uren een beetje ontspannen, desnoods ergens anders. Kun je vast wel gebruiken!

(Maar kan het me ook wel van je voorstellen als je het weigert. Als ik het maar enigszins zelf zou kunnen doen, weigerde ik mss ook wel. Laat die dames maar naar een gezin/oudjes gaan die het veeeel harder nodig hebben....)
Aangezien ik in normaal probleemloos leventje al graag thuishulp zou accepteren (voor schoonmaak, iedereen die langskomt en wil schoonmaken is 24/7 welkom ) zou IK het in Bam's situatie helemaal.. lui wezen ben ik he? En dan wel weer aanbieden te komen afwassen bij Xop, in ruil voor een kopje koffie. Tsk. Geen logica in.

Xop, hoe kom jij eigenlijk aan nummer 720 achter je nick? Lopen er nog719 Xops rond hier??
dreamer wijzigde dit bericht op 09-11-2007 12:20
Reden: rekenfoutje hihi
% gewijzigd
Later is nu
Zeker! Ik ben kloonnr. 720! Eng, he?

Nee hoor, is zomaar door ICT van voormalig werkbedrijf toegekend...... (was mijn inlogcode aldaar voor zo ongeveer alles)
voor de vrijdagmiddagverveling aangezien jullie van die hemalovers zijn:

http://producten.hema.nl/
Tip van de argeloze meelezer.

Als je dit op je werk bekijkt, zet het geluid niet te hard (bij mij kwam de directeur al binnenlopen wat voor vrijdamiddagnonsens ik aan het doen was )
Hahahaah

Goed weekend iedereen!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven