Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Zou Babymerel een puppet zijn?? Zó kom je ze toch zelden tegen...

Jeetje, dus het was weer eens spannend voor Kjong... arm schaap. Nu maar hopen dat de rest van de reis én vakantie voorspoediger verlopen.

Bentetje, gek he? Dat je die dingen ineens veel meer ziet als je afscheid gaat nemen? Heftig hoor, als je zo close bent als collega's. Niet gaan twijfelen, je neemt een goede stap!! En je nieuwe collega's zijn vast ook leuk en daarmee groei je samen weer naar dit punt.

IK HEB VAKANTIE!!

Er liggen hier 7 blaagjes zoet te slapen boven. Het was een heftig weerzien. ze kropen op, onder en over elkaar en maar wriemelen en BLIJ dat ze allemaal waren en een HERRIE! Ik ben er nog hyper van. Geweldig lief en mooi.

Het grote Hert heeft zelf nog Levi naar bed gebracht, dat was fijn. Daarna nog even koffie gedronken met z'n 3tjes, was fijn. Ik hoop dat hij inmiddels weer zo'n beetje veilig thuis is. (Is hij dat Bam?)
Hebben Mops en Lieke een fijne verjaardag gehad? Lekker verwend?

Wij hebben voor Lotje een prachtig fietsje van Marktplaats gescoord, zo roze als maar zijn kan.
Goedemorgen! Wat een rust hier!

(in tegenstelling tot hier, hier )

Hier alles goed! Het grote Hert had ons voorspeld dat de kinderen in bed zouden plassen en om 6 uur naast hun bed zouden staan, maar niets van dat alles. Om half 8 werden de eersten wakker en alle bedden bleven droog (vind ik nog vroeg, hoor, hihi) Inmiddels zijn er 7 gevoed, 2 gebadderd, 5 aangekleed (die zitten nou zoet te spelen) en zitten er weer 2 in bad. (voordat jullie denken dat ik ze stuk voor stuk laat verzuipen; het zijn Noah & Loentje) en ik vond dat ik wel koffie had verdiend. (En een hoop gezellig geklets, maar nee hoor, ik was gewoon de laatste hier!)
WOW Pimpel, je bent een Heldin. Echt waar. (Kan je voorstellen dat ze vroeger gezinnen van dergelijke omvang hadden... Da's toch bijkans onvoorstelbaar?!)

Heb mijn Zoon vanmorgen weer bij de vaderfiguur afgeleverd die mopperde dat ik veel te vroeg was (in bijzijn van het kind, lekker dan), maar da's maar zijn pech. En ikke zit nu te werken, GG in bed, Dot met de oppas mee nu het ein-de-lijk DROOG is. Zelf kelpijn & kopijn, maar de rust om me heen is al wel heel prettig

HHellep, ik was gisteren Lieke geheel vergeten! Sorry Xop!! Mooie dag gehad met een blij meisje? Ook al vier....
quote:lilian02 schreef op 21 juli 2008 @ 09:01:

Zie ik mijn jongste in al haar onweerstaanbare peuterbolheid door de kamer struinen, vraag ik haar met alle moederwarmte die in me is "Hee Doddemeis, mag ik een knuffel?", steekt ze me zonder vaart te minderen haar Haas toe en hobbelt verder.

Even een C/p: want nog niet bijgelezen:

~komt binnen met grote zonnebril op haar neus~

Heb een dik oog en zie dus niet zo goed. Tiepen gaat erg langzaam en ik zit voortdurend typo's te verbeteren maar ik word nu al gillend gek van nix kunnen doen. Gisterenavond heb ik bij het lenzen uitdoen w.s. mijn hoornvlies beschadigd en dat voelt of er iets in mijn oog zit. Dus dik, tranen, pijn, heel irritant. Mijn andere oog is wel ok maar kan geen lens indoen want dan meteen koppijn door enorme verschil in sterkte. Bril is niet meer goed (morgen nieuwe uitzoeken want als dit in Frankrijk of onderweg gebeurt, heb ik een probleem) als ik die lang op heb, heb ik ook hoofdpijn. Dus nu tikken op 10 cm afstand van de beeldbuis en dadelijk weer met ogen dicht op de bank. Grommmm, ik heb ook nog veel werk liggen en heb nog maar 3 dagen voor mijn vakantie! Nou ja, is even niet anders.

Ben wel erg blij met mijn meneer; die heeft me naar de huisarts gebracjht vanmorgen (kom ik anders echt niet zonder lenzen of bril ) en is relaxed en lief. Hij vind me ook nog leuk met dik oog. Morgenochtend gaat ie even mee naar de opticien zodat ik wel een leuk montuur uitzoek (zie ik zelf écht niet zonder lenzen). En morgen haalt hij een kast op bij Ikea voor Oudste Bloesje want die past makkelijker in de stationcar dan in mijn Clico.

Sowieso is hij geweldig hoor. Hij vond het ook erg leuk op het strand met Mims en Mops, kletst met iedereen, vindt ook altijd wel leuke eigenschappen in mensen, is een beetje verliefd op MK, Jom en Mops. Als hij hier is, voelt het alsof het al heel lang zo is. Beetje kletsen, samen koken, wijntje erbij. Heel erg fijn. Wat heb ik dit gemist zeg!

Hij vertelde dat MK op het strand naar hem toe kwam en met haar liefste belgische tongval zei: "ik heb mijn bril niet op maar ik zie jou wel hoor!: Hihi, schattig MK.

~gaat weer op de bank liggen met maskertje op ogen~
Nog 3 nachten slapen en dan knuffel ik mijn dochters een bijna-dood-ervaring.

Oohhhhhh man man, ik mis ze zo. :( Missen doet zeer aan je hart, was ik even vergeten.....
Bent, ik weet niet of je hier nog leest voor je gaat werken, maar die live zoenen houd je nog tegoed van me: vandaag gaat 'm niet worden. Ik ben ziek, vandaar.

Xop en Mims, van harte nog met jullie grote dochters!

En Bloes, beterschap met je oog! (En je hart)
quote:Bambi schreef op 20 juli 2008 @ 21:12:

Wanneer is het echt behulpzaamheid en wanneer een soort van op tenen lopen ofzo om maar lief gevonden te worden? Ze krijgen nu eenmaal een stuk minder aandacht van mij dan normaal. Wat vinden jullie daarvan?

Denk dat ik binnenkort een topic ga openen om eens te vragen hoe mensen het in hun jeugd beleefd hebben, een zieke ouder. Ben zo bang dat hertjes deze periode veel zwaarder beleven dan ik nu denk, dat ze nu minder onbezorgd zijn dan voorheen en da's echt een kutgedachte.

* negeer de typo's please *

Heb hier over na gedacht want mijn moder is ernstig ziek geweest toen ik 8 was. (infectie aan hartklep, bijna fataal geworden, net op tijd ontdekt door een oplettende co-assistent). Ze lag veel op bed, weet ik nog, later lag ze lang in het ziekenhuis en is ze geopereerd in Breda. Wat mij bijstaat is dat ik het heel eng vond dat ze huilde van de pijn. Daarvoor huilde ze nooit (in ons bijzijn), ik vond het heel schokkend. (wat niet wil zeggen dat jij niet mag huilen, Bam. Ik vertel alleen wat ik nog weet). Mijn zus n ik werden gek van de thuiszorgmiepen in huis. De een washeellief, de ander slordig en onverscillig. Mijn vader was veel aan het werk, kookte wel maar dat was niet te eten. Uiteindelijk heeft mijn moeder de thusizorg gebeld en ge-eist dat de gezinshulp die we toen hadden (die was gewéldig!) bleef tot ze geen geznszorg meer nodig had. Vooral ik maakte er een potje van en ging stoute dingen doen, werd stronvervelend voor mijn vader. We testen alle gezinshulpen uit, was best lachen vond ik. Maar we hadden gewoon een beetje houvast nodig, iemand die lief was voor ons en de hand hield aan de opvoeding. Mijn vader was met enige regelmaat over de pis en den weg kwijt; dan moest er iemand zijn waar we niet mee gingen knikkeren. En die regelmaat en gezelligheid in huis gaf. Dat werd dus die ene gezinshulp en ze bleef inderdaad tot mijn moeder weer beter was. En ze kwam terug toen mijn moeder weer ziek werd; dat was heel erg fijn.

Moraal van dit verhaal: Zorg dat je een vaste factor in je huis hebt. Waar je kinderen ook naar luisteren en die lief voor ze is. En lief voor jou is. Hedentendagen is dat stukken minder makkelijk met de thuiszorg maar je zou bij een particulier bureau tegen extra betaling wel zo'n verzorgende in kunnen huren. Je hebt al een indicatie voor zorg (neem ik aan?); als je dan ook hulp bij het huishouden aanvraagt kun je die twee combineren en kijken of je met wat extra uren hele dagen hulp kunt krijgen. Bel me maar, als je iets wilt vragen; dat was mijn werk.
Bam, ik lees niet erg regelmatig maar zo af en toe even bij en zie nu je zorgen om je hertjes.

Mijn moeder is ongeveer mijn hele leven geloof ik ziek geweest en haar ziekte gaat met aanvallen. Ons sociale leven thuis speelde zich niet af in de woonkamer, maar in haar slaapkamer. Er kwam drie keer per week iemand langs die álles in het huishouden deed en mijn (stief)vader kookte altijd. Natuurlijk was ik als kind ook geneigd om meer te doen voor mijn moeder al ze zieker was: ook als kind maak je je zorgen. En mama zorgt ook altijd extra voor jou als je ziek bent, du als mama ziek is moet er extra voor mama gezorgd worden. Ik kan jouw situatie niet inschatten, maar zou het niet persé op "op tenen lopen" gooien. Of je moet je zo rot voelen dat als ze teveel herrie maken, je tegen ze uitvalt?

Ik heb er weinig aan overgehouden: als mijn moeder ziek was, dan was dat zo. Dan lag ze in bed en ging ik bij haar tv kijken, nadat ik beneden wat te drinken en wat lekkers voor ons beide had gehaald. Mijn moeder heeft nooit thuiszorg ingeschakeld, maar particulier iemand ingehuurd zodat er geen wisselingen van de wacht waren (de stabiele factor van Bloes). En verder pas je je als kind aan aan de situatie.

Je doet het beste wat je kan en gedraagt je zoals dat nu in je vermogen ligt. En natúúrlijk krijgen je kinderen de situatie mee. En natúúrlijk maken zij zich ook zorgen om mama. Maar kinderen zijn buigzaam en (zonder stoornissen als ADHD ofzo) redelijk flexibel. Wees hun mama en knuffel ze. En geef ze op hun kop als ze stout zijn. Zolang ze ook nog kind mogen zijn, zo af en toe ruzie mogen maken en mogen gillen, grapjes mogen maken en de schaterlach mogen krijgen komt het wel goed. Heus.

Dikke knuffel voor jou.
Ach arm oog!

Hier nog steeds alles lekker (en eigenlijk gewoon relaxed!) de 3 kleintjes slapen en de rest speelt buiten en boven en tekent.

Ben nu alleen ff benieuwd... de meisjes waren net in een speeltuintje en zijn met modder bekogeld door "grote jongens" de broers zijn nu mee om te "zeggen dat dat niet mag"... ik hoop maar dat dat goed gaat. (Kan zelf niet weg met 3 blaagjes in bed) De jongens leken behoorlijk strijdlustig om hun zusjes te beschermen.
En, geen blauwe ogen nog Pim?

Ik ben zo trots op Mootje vandaag! Hij is met mij meegeweest naar mijn werk (ivm gebrek aan oppas) en het ging hartstikke goed. Hij heeft geschreven, getekend, gecomputerd toen ik moest vergadering (zonder steeds vragen aan mij te stellen terwijl ik naast hem zat!), nog meer getekend, met de autootjes gespeeld, etc. Tussendemiddag (is vast niet één woord) zijn we naar een lunchzaak geweest voor leuke broodjes (bagels) en ook dat was een succes. Man, wat is dat leuk. Mijn collega's hebben allemaal complimentjes aan Mootjes adres gemaakt. Zelfs de directeur kwam even zeggen dat hij het zo knap van Mootje vond en dat het zo goed ging. Glim. Trots.

Ik merk wel dat Mootje nu echt helemaal op is. Al dat geconcentreer en stilgedoe vraagt wel heel veel van hem. Ineens was het op en wilde hij naar huis (kwam goed uit, was toch tijd) en in de auto was het huilen en piepen om niks.

Maar goed, hij vond het zelf ook wel heel geslaagd.

Qwertu, beterschap!

Ik wilde nog iets schrijven, maar heb werkelijk geen idee meer wat.
wat ontzettend knap van hem meave!! Q was hier tòch, leuk! Wat een dotje is die Qtie zeg...

Vanavond zomaar tesaam met mijn collega, scheelt een hoop drukte.

Dochterlief heeft op de tweede zwemdag al de tweede sticker binne, ze vind het helemaal leuk...hopelijk blijft dat nog even zo!

Ben moe zeg, echt even toe aan rust in de tnet...morgen moet ik heel veel boodschappen doen voor zaterdag, donderdag heb ik een aannamegesprek en vrijdag moet ik nog boodscahppen doen, zaterdag de hele dag koken en zondag de hele dag uitrusten:)

Bloes, gaat het alweer beter met je oog?
oja, pim:RESPECT!
RESPECT x 1000 voor Pim! Die heeft het allemaal heulemaal onder controle en daar ben ik zoooo blij mee, het is niet in waarde uit te drukken hoe zeer ik dit waardeer en hoe blij ik met haar (en Pompel uiteraard!) Zijn toch maar mooi 7 (zéven!) kinderen bij elkaar.. mensenlief. Wat zal Pimp gaar zijn donderdagavond..Als ik weer helemaal bovenjan ben, dan dump jij jouw koters in het Hertenkamp en dan is het Pimpel-tijd!

Ik ben in tijden ook niet zo ontspannen en rustig, doet me erg goed. Merk dat ik nu veel relaxter uit kan zieken, met kinders en ander soortig opvang in of rond huis heb ik toch altijd soort schuldgevoel, hoe irreeel het ook klinkt. Dat mamma weer ziek, zwak, misselijk is en dat ik daar dan van baal. Nu weet ik dat ze het reuze leuk hebben en ze niet eens thuis zouden willen zijn.

Thanks Roque, echt heel fijn om te horen hoe jouw beleving is geweest. Dat van Bloes ook trouwens, maar sprak Bloes vanmiddag al aan foon. Ze had goede adviezen, ga idd na terugkoppeling zorgindicatie 'ns kijken naar particuliere hulp. Met hulp weer van Bloes. Fijn he? *smak*

WAUW, echt heel goed van Mootje, Meave! Heel knap van dat mannetje. (volgens mij heb ik hier trouwens nog een creme-kleurig zomerhoedje van Jootje of Vietje liggen, moettie ff op de post? Je kent me he, kan rustig van de winter pas worden.. dus als het haast heeft zul je langs moeten komen.. verveeeeeeeeeeeeeelend! )

Laters.
Kijk, zeven kindjes die de wave doen voor Pim:

Bam, mutsje heeft geen haast. Ik heb vast nog wel ergens een mutsje. Maar langskomen vind ik altijd leuk. Maar dan moet jij wel aangeven wanneer je je goed genoeg voelt en wanneer je zin hebt in gezelschap.
Zeker gaaf, zoals de Pimpels het doen! ~diepe buiging~

Oog gaat wel iets beter, hopelijk is het morgen over. Nu nog maar even tiepen wat ik vandaag wilde doen. Is niet anders.

Bam, ik was nog vergeten te vragen of jij verteld hebt tegen de indicatieadviseur dat Noah een beetje bijzondere aandacht nodig heeft (wat en hoe precies weet ik nooit, sorry). Het zou de indicatie zwaarder kunnen maken, zat ik me net te bedenken. Als je het niet gemeld hebt, is het niet erg hoor. Als het heel erg tegenvalt, kun je het alsnog melden en bespreken dat het daarom belangrijk voor jullie is dat er één of twee vaste hulpen in huis komen.

Komt goed moppie. Rust lekker beetje uit, doe dingen die je fijn vindt.

Kreeg een sms-je van Kjong dat Kman erg lief is voor haar en overal kusjes geeft. Fijn!

Qtie is leuk he, Bentetje!? Vind jij ook niet dat Q en Qlief eens gauw in Provinciedorp naar de sauna moeten samen?

Net even met Opa Bloes bij Ikea geweest; een grotere ladenkast voor Oudste uitgezocht. Er past geen grote kledingkast op haar kamertje maar wel een grotere ladenkast/dressoir-achtig ding. Lades zijn handig voor haar, overzichtelijk. En hij is gewoon heul mooi! Kijk maar:

We hebben ook gegeten bij Ikea en de Date kwam ook even daarheen om te eten. En dit keer zat mijn vader lekker met hem te kletsen en vroeg honderduit over wat hij deed en wat hij leuk vond enzo. (Vorige keer vroeg hij niets, vertelde alleen maar over zichzelf en daar baalde ik van want dan wist ie nog niet hoe leuk de Date is ) En onderweg naar huis zei Opa ineens dat hij het zo'n leuk jong vindt. Leuk, ben ik blij om. Is best een Big Deal voor mijn vader; een man in mijn leven.

Xopje, ik heb jou nog niet geveeliciteerd zag ik net! Schaam.... Brabantse drieklappert voor jou, mooi moedermens!

Meave; wat goed zeg van Mootje! Fijn ook, met je zoon lunchen.

KK een sticker, dat gaat lekker zeg! Dochter van de Baas ook? Wat leuk zeg, dat jullie het zo goed kunnen vinden samen! En die kinderen zíjn ook erg leuk.

~gaat nog even tiepen~
quote:meave schreef op 22 juli 2008 @ 15:58:

En, geen blauwe ogen nog Pim?

Nou ónze jongens niet.

Oh als Bam dat met dat hoedje doet als met Loentjes spijkerbroek, danneh... nou... danneh... geen idee eigelijk hoe het dan afloopt.

Wat fijn Bam, dat je zo lekker bij kunt tanken! Ben echt superblij om dat te horen.

Je kids zijn alledrie werkelijk schatten! Zó ontzettend zoet en lief en sociaal en gezellig. Ik wil ze wel houden. Ik moest je nog de groeten doen van Yentl en of jij ze dan ook ff aan papa wilde doen. ("Jullie gaan vast wel nóg een keertje bellen, toch?" zei ze.) Yentl was de grote winnares van de meidenspelletjesavond en ging dus erg blij slapen. (Alhoewel, slapen... ik heb Lotje er inmiddels maar weggehaald, want ik had gezegd dat ik ze niet meer wilde horen en dat ging een beetje mis. Eerst héél lang gesmoord giechelen, en dat mag nog, maar het liep uit op donderjagen en dát mocht dan weer niet, want de rest sliep al láng en dat wilde ik graag zo houden) Morgen dus jongensspelletjesavond.

Goed, ik ga maar eens aan de drank, volgens mij is dat de enige manier om mezelf uit deze hyperdepieper stand te krijgen, ik voel me net een skippybal.

Als morgen en donderdag zo goed en leuk verlopen als vandaag, dan teken ik ervoor!
Bloes, dat denk jij wel, dat laatjes overzichtelijk zijn, maar weet je wel hoe lang het duurt voor je net dat ene laatje gevonden hebt? Jeweetwel, dat laatje waarin dat ene shirtje ligt. Of die leuke panty. Dát laatje. Nou, dat is dus altijd het laatste laatje.
Inderdaad respect voor Pimpel. Sjemig, 7 kinderen. Da's wel echt heel, héél veel.

En wat superknap van Mootje, zeg. Dat zie ik Zoon nog niet doen.

Wel leuk hè, dat ze zo groot worden?

Hier vanmorgen een kutbericht gehoord; een nichtje van familie van mij en Ely (die ik (en Ely dus ook) ook weer ken - we voetbalden vroeger altijd met haar oudere broer), heeft nog maar een half jaar te leven. En alsof dat nog niet erg genoeg is, kampen ze ook nog eens met financiële verwikkelingen omdat ze vlak voordat ze het hoorden, net een huis hadden gekocht waar ze nu niet meer van af kunnen zien zonder een vette boete te moeten betalen. Ik vind het zo erg - loop er al heel de middag aan te denken en loop ook al heel de middag met een steen in m'n maag
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
quote:meave schreef op 22 juli 2008 @ 21:36:

Bloes, dat denk jij wel, dat laatjes overzichtelijk zijn, maar weet je wel hoe lang het duurt voor je net dat ene laatje gevonden hebt? Jeweetwel, dat laatje waarin dat ene shirtje ligt. Of die leuke panty. Dát laatje. Nou, dat is dus altijd het laatste laatje. Mijn dochter mag dan wel blont zijn maar ik leer haar gewoon áltijd het laatste laatje open te trekken.
Jemig Alex, wat een rotbericht.
quote:Bloesem schreef op 22 juli 2008 @ 21:39:

[...]

Mijn dochter mag dan wel blont zijn maar ik leer haar gewoon áltijd het laatste laatje open te trekken. Ik ben benieuwd.
Ik ook!

Blegh, Alex.... Moest niet mogen....

~ontkurkt de rosé in een optimistische bui~
*doet absoluut mee met de rosé*

Pimpel, ik word gewoon helemaal vrolijk van je stuiterberichtje
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Sja, Bent, om jou te kunnen zien op je laatste werkdag die op een christelijk tijdstip begint, overwin ik misselijkheid en klam zweet met genoegen! Het kwam mooi uit dat ik er deze doktersafspraak pertinent bij wilde zijn, in verband met het vervolgtraject en het gedoe vanwege een misser van de arts bij wie ze eigenlijk onder behandeling zou moeten zijn. Maar elk excuus was goed genoeg geweest hoor, om jou nog even in actie te zien. ( )

Pimpel, ik vind je een kanjer, dat je zo'n huis vol kinderen er gewoon even bij doet zo in de eerste week van je vakantie! (Enne... hoor ik daar een rammelende eierstok? )

Bloes, we komen echt heus vóór ze zestien is in Provinciedorp naar de sauna hoor.

Naar nieuws, Alex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven