Cheers!
woensdag 24 september 2008 om 21:34
Bentetje, hier met zakgeld begonnen toen LE 5 jaar was en op creatievere manieren aan z'n geld kwam (lees: jatten uit portemonnaie en toen dat niet meer mocht [stomme ouders ook] uit mijn enveloppe met verjaardagsgeld.. toen we dat óók al niet goed vonden, troffen we 'm ineens aan met Elvis' creditcard.. want heee dat was geen geld ) Na veel praten met mensen (oa schoonzus met een orthopedagoog op haar werk) besloten het te proberen met zakgeld en dat werkte. Ze kregen toen allebei 50 ct en een stapel regels. dat er niet met geld gespeeld/geruild/in zakken gelopen/enz. mocht worden. Ook moest de helft gespaard.
Afijn... inmiddels krijgen ze beide 1 euro zakgeld per week.
LD kreeg vorige week een brief van de bank dat ze 11 wordt en dus een piekfijnrekening met pasje kan starten .. goshja.. dat deed ik toen ook! Maar we kijken dat nog even aan. Is meer voor voortgezet onderwijs, vind ik persoonlijk, waar ze zelf drinken op school kopen enzo.
Af en toe krijgen ze wat extra's.. van oma, bijvoorbeeld of omdat ze een weddenschap winnen (LE vanmiddag van mij )
Van dit geld moet trouwens verjaardagscadeautjes voor Elvis en mij gekocht worden, verder mogen ze het zelf zo'n beetje uitgeven.
Jammer van de ballonvaart Meave.. maar wat in het vat zit enzo
Bloes.. Heerlijk
Wel bijzonder, die acupunturist.
En .. ik heb geloof ik verder niets nieuws meer
toedels
Afijn... inmiddels krijgen ze beide 1 euro zakgeld per week.
LD kreeg vorige week een brief van de bank dat ze 11 wordt en dus een piekfijnrekening met pasje kan starten .. goshja.. dat deed ik toen ook! Maar we kijken dat nog even aan. Is meer voor voortgezet onderwijs, vind ik persoonlijk, waar ze zelf drinken op school kopen enzo.
Af en toe krijgen ze wat extra's.. van oma, bijvoorbeeld of omdat ze een weddenschap winnen (LE vanmiddag van mij )
Van dit geld moet trouwens verjaardagscadeautjes voor Elvis en mij gekocht worden, verder mogen ze het zelf zo'n beetje uitgeven.
Jammer van de ballonvaart Meave.. maar wat in het vat zit enzo
Bloes.. Heerlijk
Wel bijzonder, die acupunturist.
En .. ik heb geloof ik verder niets nieuws meer
toedels
Later is nu
woensdag 24 september 2008 om 21:55
Hier krijgen ze zakgeld vanaf hun 6e verjaardag: ¤0,50 cent en Loentje krijgt sinds zijn 7e verjaardag ¤1,=. Ze hoeven hier (nog) nix van, maar het is wel de bedoeling dat ze sparen. (Op den duur zullen ze wel zelf dingen van hun zakgeld moeten doen (cadeautjes bijvoorbeeld)) Loentje spaart ook echt heel erg goed (heeft al een 2e hands Berg-skelter en een 2e hands nintendo bij elkaar gespaard in die anderhalf jaar dat hij nu zakgeld krijgt (daarbij komt natuurlijk ook soms iets van opa's en oma's voor in de spaarpot, verjaardagsgeld en rapportgeld) Ik heb een boekje van het Nibud: "financieel opvoeden, dat doe je zo" ofzo. Ik hou dat wel een beetje aan in mijn ideeën. Aangezien wij zelf niet echt financiële wondertjes zijn (ahum...understatement) wil ik het mijn kinderen wel heeeeel erg graag goed leren, ik wil niet dat zij later (ook) in de problemen komen. In dat boekje staat onder andere dat je je kinderen ook af en toe "fouten" moet laten maken, dus toen Loentje het laatst in zijn bol had en "nu" iets wilde kopen (goh, wat een rare impuls, heb ik nou nóóit..) heb ik dat toegestaan. Maar hij spaart nu voor rolschaatsen (of skeelers of weet-ik-wat) en is inmiddels al wel een beetje zuur dat hij dat geld heeft uitgegeven en dat het nu langer duurt. Ik ben van plan mijn kinderen nooit zomaar extra geld te geven of te lenen, ze moeten leren dat dat wat hun budget is, ook daadwerkelijk hun budget is! Ik heb zelf als (ouder) kind veel te makkelijk altijd beschikking over geld gehad en de waarde heb ik niet geleerd (ben ik nu keihard aan het leren) en ik wil proberen mijn kinderen dat heel goed bij te brengen: geld is er níét zomaar.
Nou ja, dat is wel een heel uitgebreid antwoord op "hoeveel zakgeld krijgt je kind", maar ja is nogal hot item hier.
Bloes, de liefde is mooi: fijn kind!
Meave, klote van die ballonvaart.
Heb een klein dilemma. We hebben Lientje's feestje (eindelijk) gepland voor zaterdag. De uitnodigingen hebben we vrijdag verspreid. Nu krijgt Lientje vandaag ineens een uitnodiging van een ander meisje uit haar klas, die zij zelf (dus) niet heeft uitgenodigd. Megalullig!! Punt 1 moet ik nu dus zeggen dat Lientje niet kan komen, omdat ze zelf haar feestje geeft. Punt 2 moet ik dan dus ook zeggen dat Lientje dat meisje niet heeft uitgekozen en punt 3 weet ik niet of dat meisje misschien dezelfde kinderen heeft uitgenodigd.. pff best lastig! Temeer daar die moeder wel haar best doet voor contact (waar ik gewoon, hoe lullig ook, écht geen tijd voor heb) moet ze dus echt voor de neus stoten en weet nog niet zo goed hoe, maar zaterdag is al erg snel. Ik denk dat ik haar zo een mailtje ga sturen, maar vind het erg rot!
Ook van mij even dikke vette 's voor Bam & Mims.
Nou ja, dat is wel een heel uitgebreid antwoord op "hoeveel zakgeld krijgt je kind", maar ja is nogal hot item hier.
Bloes, de liefde is mooi: fijn kind!
Meave, klote van die ballonvaart.
Heb een klein dilemma. We hebben Lientje's feestje (eindelijk) gepland voor zaterdag. De uitnodigingen hebben we vrijdag verspreid. Nu krijgt Lientje vandaag ineens een uitnodiging van een ander meisje uit haar klas, die zij zelf (dus) niet heeft uitgenodigd. Megalullig!! Punt 1 moet ik nu dus zeggen dat Lientje niet kan komen, omdat ze zelf haar feestje geeft. Punt 2 moet ik dan dus ook zeggen dat Lientje dat meisje niet heeft uitgekozen en punt 3 weet ik niet of dat meisje misschien dezelfde kinderen heeft uitgenodigd.. pff best lastig! Temeer daar die moeder wel haar best doet voor contact (waar ik gewoon, hoe lullig ook, écht geen tijd voor heb) moet ze dus echt voor de neus stoten en weet nog niet zo goed hoe, maar zaterdag is al erg snel. Ik denk dat ik haar zo een mailtje ga sturen, maar vind het erg rot!
Ook van mij even dikke vette 's voor Bam & Mims.
woensdag 24 september 2008 om 22:36
Oooh en dan vergeet ik het belangrijkste!! De eerste uitslagen van Leentje zijn binnen!. Haar hart = goed! Haar bloed = goed! Dat zijn toch wel erg belangrijke dingen!
De leeftijd van haar botten loopt echter een half jaar achter op haar werkelijke leeftijd, dit is waarschijnlijk gunstig, want dit kan ze nog inhalen. Maar dan zou ze bijvoorbeeld niet te vroeg moeten gaan menstrueren (maar aangezien wij allemaal al op ons 11e ongesteld werden...). Dat haar skeletleeftijd achterloopt kan zomaar zijn, maar kan ook hormonaal zijn, maar dit gaan ze pas onderzoeken als de uitslag van het chromosoomonderzoek binnen is (eind oktober/ begin november) Als ik het verder goed begrijp denken ze aan het Syndroom van Turner (zoek maar op als je meer wilt weten ) maar kinderarts verwacht geloof ik eigenlijk dat het toch wel goed zit. Wel wil ze Leentje onder controle houden, wat de uitslag ook is en haar elk half jaar zien, als er namelijk nix aan de hand is (chromosomaal óf hormonaal) is het wel de bedoeling dat ze boven de 1.50 uitkomt en daar lijkt het nu niet op. Maar hoe dan ook: ik ben blij met de uitlagen tot dusver!
De leeftijd van haar botten loopt echter een half jaar achter op haar werkelijke leeftijd, dit is waarschijnlijk gunstig, want dit kan ze nog inhalen. Maar dan zou ze bijvoorbeeld niet te vroeg moeten gaan menstrueren (maar aangezien wij allemaal al op ons 11e ongesteld werden...). Dat haar skeletleeftijd achterloopt kan zomaar zijn, maar kan ook hormonaal zijn, maar dit gaan ze pas onderzoeken als de uitslag van het chromosoomonderzoek binnen is (eind oktober/ begin november) Als ik het verder goed begrijp denken ze aan het Syndroom van Turner (zoek maar op als je meer wilt weten ) maar kinderarts verwacht geloof ik eigenlijk dat het toch wel goed zit. Wel wil ze Leentje onder controle houden, wat de uitslag ook is en haar elk half jaar zien, als er namelijk nix aan de hand is (chromosomaal óf hormonaal) is het wel de bedoeling dat ze boven de 1.50 uitkomt en daar lijkt het nu niet op. Maar hoe dan ook: ik ben blij met de uitlagen tot dusver!
woensdag 24 september 2008 om 22:55
Fijn Pimpel, dat uitslag wel positief is
Over feestje: je kunt gewoon zeggen dat je een x aantal kinderen uit laat nodigen en dat betreffende meisje er helaas niet bijzat. LD is een tijdje heel populair geweest, maar kon gewoon niet iedereen terugvragen.. dat is niet anders.
Overleggen of er zelfde kinderen zijn uitgenodigd is wel handig, ja.
LE is 2 dagen na z'n beste vriendje jarig, ook nog in de voorjaarsvakantie (meestal altijd) en met die ouders overleg ik eigenlijk altijd, aangezien de heren ook nog dezelfde vriendjes uitnodigen.
'k moet naar bed maar beddegoed is nog niet droog.. lullig
(voornamelijk ondertijk van waterbed, hebben we maar 1 van.. )
Over feestje: je kunt gewoon zeggen dat je een x aantal kinderen uit laat nodigen en dat betreffende meisje er helaas niet bijzat. LD is een tijdje heel populair geweest, maar kon gewoon niet iedereen terugvragen.. dat is niet anders.
Overleggen of er zelfde kinderen zijn uitgenodigd is wel handig, ja.
LE is 2 dagen na z'n beste vriendje jarig, ook nog in de voorjaarsvakantie (meestal altijd) en met die ouders overleg ik eigenlijk altijd, aangezien de heren ook nog dezelfde vriendjes uitnodigen.
'k moet naar bed maar beddegoed is nog niet droog.. lullig
(voornamelijk ondertijk van waterbed, hebben we maar 1 van.. )
Later is nu
donderdag 25 september 2008 om 09:34
quote:abc schreef op 24 september 2008 @ 19:02:
Tip voor Lilian: www.hallobuitenland.nl, goedkoop naar het buitenland bellen.Deze had ik hier een week of 2 geleden ook al neergezet, was dus verbaasd dat je over een hoge rekening begon Lil!
Tip voor Lilian: www.hallobuitenland.nl, goedkoop naar het buitenland bellen.Deze had ik hier een week of 2 geleden ook al neergezet, was dus verbaasd dat je over een hoge rekening begon Lil!
donderdag 25 september 2008 om 11:09
donderdag 25 september 2008 om 11:10
quote:whopper schreef op 25 september 2008 @ 10:59:
Haha, nou het maakt mij niet uit hoor, alleen scheelt het zoveel.....zeker als je een uur aan het bellen bent.Zou het echt? Ik bel geregeld naar Engeland, maar bel volgens mij via mijn vaste (digitale) telefoon voor hetzelfde tarief als op die site. Tarieven voor andere landen heb ik niet vergeleken, dus misschien dat het dan wel scheelt?
Haha, nou het maakt mij niet uit hoor, alleen scheelt het zoveel.....zeker als je een uur aan het bellen bent.Zou het echt? Ik bel geregeld naar Engeland, maar bel volgens mij via mijn vaste (digitale) telefoon voor hetzelfde tarief als op die site. Tarieven voor andere landen heb ik niet vergeleken, dus misschien dat het dan wel scheelt?
donderdag 25 september 2008 om 11:13
Ja, daar houd ik het ook maar op, Meave.. heeft natuurlijk niets met terugwijkende en verdronken hersencellen te maken
Bambi, vervelend dat je je zo kut voelt
In elk geval hoop ik dat de verjaardag van Bambiman een beetje gaat? GEFELICITEERD MET BAMBIMAN..
bij mij verdwijnen verjaardagen spontaan uit mijn (elektronische) agenda.. dat lost ook het gevoel van "shit, vergeten kaartje te sturen" op .. maar die overgebleven hersencellen van mij hebben dan af en toe wel zoiets bij een datum van "'hee, was die of die niet jarig?"
werk is ineens druk.. wennen!
Bambi, vervelend dat je je zo kut voelt
In elk geval hoop ik dat de verjaardag van Bambiman een beetje gaat? GEFELICITEERD MET BAMBIMAN..
bij mij verdwijnen verjaardagen spontaan uit mijn (elektronische) agenda.. dat lost ook het gevoel van "shit, vergeten kaartje te sturen" op .. maar die overgebleven hersencellen van mij hebben dan af en toe wel zoiets bij een datum van "'hee, was die of die niet jarig?"
werk is ineens druk.. wennen!
dreamer wijzigde dit bericht op 25-09-2008 11:26
Reden: ff zin afgemaakt
Reden: ff zin afgemaakt
% gewijzigd
Later is nu
donderdag 25 september 2008 om 14:28
werk ze dan maar dream!
Lieve bambi, van harte met je vent, hopelijk kan je nog ene beetje leuke dag hebben?! sterkte meis!
Wauw pim, wat fijn dat de eerste uitslag goed uitpakt. Nu maar doorduimen voor de rest!
tsssk, weet effe niet wat verder. Was vanmorgen naar IKEA (met Baas) en heb nu ineens allerlei leuke opbergkratten, zou opruimen hiermee nou beter gaan?
Lieve bambi, van harte met je vent, hopelijk kan je nog ene beetje leuke dag hebben?! sterkte meis!
Wauw pim, wat fijn dat de eerste uitslag goed uitpakt. Nu maar doorduimen voor de rest!
tsssk, weet effe niet wat verder. Was vanmorgen naar IKEA (met Baas) en heb nu ineens allerlei leuke opbergkratten, zou opruimen hiermee nou beter gaan?
donderdag 25 september 2008 om 16:02
Ik verwijs voor alle zaken Ikea (en de Hema, en eigenlijk alle andere winkels ook) én het opslaan van spullen betreffende naar mijn man, hij die momenteel aan de onderkant van Afrika rondzwerft dus vooralsnog: geen commentaar. Ik kan zelf mijn hoeveelheid spullen alleen in bedwang houden als ik 2x per 3 jaar verhuis, maar die tijden lijken voorbij.
Zo, thuis na eenvoudige presentatie-in-sneltreinvaart met leuk publiek: Pimpel Leuk hoor.
Nu even in de tuin een straaltje zon voelen, nog uurtje werken en dan m'n bolle halen. Vanavond ouderavond op de school van Zoon, ben benieuwd.
Zo, thuis na eenvoudige presentatie-in-sneltreinvaart met leuk publiek: Pimpel Leuk hoor.
Nu even in de tuin een straaltje zon voelen, nog uurtje werken en dan m'n bolle halen. Vanavond ouderavond op de school van Zoon, ben benieuwd.
donderdag 25 september 2008 om 16:33
donderdag 25 september 2008 om 22:07
WAHHH gdvrdegdvrdegdvr. Werd onderweg naar school van Zoon (ouderavond, was leuk) gebeld door GG-Ex: Dochter heeft luizen. Shitterdeshitterdeshit. Echt heel fijn. Not. Zit hier (net kwartiertje thuis) moed te verzamelen voor de grote schoonmaakactie. Godverklote. Zo ontiegelijk veel jassen, kussens, knuffels hier... O men, ik heb hier zo geen zin in, en zeker niet in mjin eentje. GG belde net, zodat ik wel á 3 dollar per minuut (hij belde uit hotel) mijn nood kon klagen.
Ok.
~stroopt haar mouwen op en gaat aan de slag~
Tot later...
Ok.
~stroopt haar mouwen op en gaat aan de slag~
Tot later...
donderdag 25 september 2008 om 22:11
Bam, ik hoop dat je je snel wat beter voelt, mop!
En van harte met Bambiman
Ik kijk bijna geen tv, saai he.
Af en toe wel wat wijvenseries, maar ik volg niet echt wat.
Ben nu wel voetbal aan het kijken
Ik ben niet zo goed in attent zijn. Soms heb ik een opleving, koop ik allemaal kaartjes en stuur ik ze ook echt op.
Maar vaker vergeet ik gewoon verjaardagen en andere belangrijke data.
Zo las ik hier dat Alex zo veel jaar getrouwd was vorige week
Meave, hoe is het bij jou?
Hier lekker dagje, beetje thuisgewerkt, Zorro werkte ook thuis, kinderen waren er niet.....
Was een goede invulling van mijn pauze.
Vanavond uit eten geweest met hele goede vriendin.
Afgesproken dat we over twee jaar een weekje naar de zon gaan, want dan zijn we 15 jaar vriendinnen.
Kan ik nu al zin in hebben!
En van harte met Bambiman
Ik kijk bijna geen tv, saai he.
Af en toe wel wat wijvenseries, maar ik volg niet echt wat.
Ben nu wel voetbal aan het kijken
Ik ben niet zo goed in attent zijn. Soms heb ik een opleving, koop ik allemaal kaartjes en stuur ik ze ook echt op.
Maar vaker vergeet ik gewoon verjaardagen en andere belangrijke data.
Zo las ik hier dat Alex zo veel jaar getrouwd was vorige week
Meave, hoe is het bij jou?
Hier lekker dagje, beetje thuisgewerkt, Zorro werkte ook thuis, kinderen waren er niet.....
Was een goede invulling van mijn pauze.
Vanavond uit eten geweest met hele goede vriendin.
Afgesproken dat we over twee jaar een weekje naar de zon gaan, want dan zijn we 15 jaar vriendinnen.
Kan ik nu al zin in hebben!