Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en verder doe ik sinds kort weer beter mijn best met gas, electriciteit en water.

Maar er valt nog heel veel winst te behalen op die en andere gebieden. Ik zou meer aan geld moeten hechten denk ik. Ik laat het nu snel los.
Je hele administratie meenemen naar volleybal, Kjongdearest. *lampje* Jij hebt nog mazzel. Na de winterstop heeft Noah voetbalwedstrijden op zaterdagochtend. Om 7.30u verzamelen in de kantine schijnt geen uitzondering te zijn.. oh joy.

Toet! Wil jij mijn moeder zijn! Wat gesjellig klinkt dat!

Nou Bent, als ik lees hoe sociaal jij bezig bent met school en met de buurtjes en al die leuke dingen met de kinders.. wanneer in hemelsnaam wil je daar nog meer sociaals in proppen? Volgens mij ben jij al harske goed bezig!

Ik doe niet aan goede voornemens. Vooral blijven doorademen, dat is mijn goede voornemen.
Ik was laatst goed bezig, voor het eerst van mijn leven zegeltjes gespaard, van C1000 voor een boodschappenpakket. Bambi-man lachte me uit maar daar had ik maling aan, ik was wel trots op mijn zegeltjes eigenlijk.. Heb ik waarschijnlijk het bijna volle boekje weggepleurt bij het oud papier. Bambi-man nog harder lachen. Sukkel.
Oooooh, dat is wel balen zeg, had je bijna je eigen kerstpakket bij elkaar gespaard!

Ik wil best je moeder zijn hoor Bam, maar kies me maar niet fulltime, want dan maak je me ook op minder gezellige momenten mee (ik heb naast consuminderissues ook nog wat geduld- en relaxtheidissusues waar ik aan moet werken namelijk).

Ik vind Gewoon doorademen eigenlijk de allerbeste en allerbelangrijkste Goed Voornemen die ik heb gehoord!
Dát ga ik eens doen vanmiddag, gewoon doorademen!

Had je al een bijnaboekjevol, Bam? Dat had je ook snel gedaan!

Ik kan me de dag nog herinneren dat je begon met sparen...

~zet haar sentimentele lijf in de douche~
ik heb een paar zegeltjes, daar is mijn sopaaractie gestopt.

Ach via mail en sm ben ik best aardig en attent vind ik. Merk alleen dat het telfinisch nogal achterblijft. Misschien is er iets wakker geroepen door dat akkefietje met mijn moeder (en ik baal ontzettend dat zoiets onzinnigs mezelf ineens doet wankelen na jarenlang zelfverzekerd te zijn op dat soort gebieden). Ik heb gewoon ` s avonds geen zin meer in bellen, en helaas is het nou eenmaal zo dat je `s avonds het beste kan telefoneren met andere mensen die ook overdag werken of druk zijn op andere momenten. Misschien hebben julie volledig gelijk en moet ik niet zozeer werken aan dat sociale gebeuren, maar meer aan het nog meer voor mezelf kiezen en het dus op mijn manier doen (sms, mail en bellen wanneer ik zin heb). En dus vind ik dat we gewoon doorademen als beste tip moet aannemen!

Nee kjonglief, ik heb geen Wibra-uggs (en ook geen echte) en ook al geen schreeuwerig ski jack, skiën doe ik namelijk niet en schreeuwen kan ik heel goed zonder jas. Kan je niet gewoon brengen/halen als je toch niet kan cheeren bij kjongen?

Vrserlijk die voetbaltoestanden, ben alleen daarom al blij dat GG niet op voetbal zit (en hij wil wel heel graag, dus het komt er wel ooit nog van vrees ik).

Shit zeg, mijn hele nek en schouderpartij (klinkt alsof ik retegespierd ben vinden jullie niet) zit muurvast, kan er iemand hier lekker masseren?
Adem in, adem uit.

Dochter thuis: "Wij hebben de Peter Pan-film, maar dan in het echt he. Dus niet getekend, maar écht gespeeld". Echte schijnwerkelijkheid, lief he.

Consuminderen. Ik was toen ik alleen woonde veel kritischer op wat ik uitgaf en waaraan, dan nu ik weer met een medevolwassene-met-eigen-inkomen woon. Is het consuminderen simpelweg gericht op minder geld uitgeven? Of is het consuminderen gericht op geen/minder geld uitgeven aan wegwerp, kleine rotzooitjes, snelle instant-tevredenheid dingen? Want dat maakt ook nogal uit. Ik geef vrij veel uit aan bij voorbeeld iets doen met GG (tapas, bioscoop, wijntje samen in cafe als we oppas hebben), maar vrijwel nooit aan dingen als tijdschriften (lees ik toch nooit echt, vind het gewoon leuk om ze te kopen, verder niet), koffie op station (eigenlijk altijd vies), van die dingetjes waarvan ik gemerkt heb dat er ongemerkt eigenlijk vrij veel aan op gaat.

Ook op mij komt Bentetje uiterst sociaal over Of, biecht eens op: zijn er soms nog ándere vrienden? Waarvan je vindt dat je er irl te weinig aandacht aan besteedt? He? Andere mensen dan wij? (Je weet toch dat het verder allemaal kuthoeren zijn, vraag maar aan Pimpel . Zou die al wakker zijn, trouwens?)
dus lil, dus ik moet gewoon alleen hier blijven en dan ben ik uiterst sociaal!

Ik vind persoonlijk consuminderen al heel goed door weinig dingen te kopen waar je inderdaad weinig plezier ana beleeft (vieze koffie) of makkelijk op een andere manier kan (broodje bij de bakker kopen terwijl je snel thuisbent waar vers brood ligt). Dat probeer ik ook wel, maar lukt niet altijd, gewoon omdat het soms makkelijk of leuk of lekker is om even snel iets te halen. Jammer alleen dat je dan achteraf vaak al voelt dat het niet nodig was geweest.
quote:bentetje73 schreef op 13 december 2008 @ 13:40:

Ach via mail en sm ben ik best aardig en attent vind ik.Sm en aardig zijn, hmmm, looks like a contradiction
Oh ja, tijdschriften. Guilty.

(jemig, ik ben gewoon ERG!)
oeps, waar het hart vol van is......
Kruisje, kruisje, kruisje!
hahaha
O Toet de 16e samen reizen: graag! En leuk, en zo. Ik bel je.
quote:bentetje73 schreef op 13 december 2008 @ 14:11:

oeps, waar het hart vol van is......

Erg veel zin om jullie weer te zien, lekker stel zijn jullie.

Dat dat C1000 boekje al bijna vol was zegt dus precies hoeveel ik consumeer, Kjong. Wanneer was je hier, week of 3 geleden? Ik geloof dat ik voor een euro of 30 boodschappen doe per dag, soms meer. Je gaat er naar binnen voor een pak wcpapier en je komt met 2 tassen weer buiten.. Katjing, boekje snel vol.

En inderdaad, die broodjes/flesjes drinken/kauwgom enzo onderweg, dat tikt aan. Kopjes koffie ergens, wijntjes ergens, geld vliegt eruit. Maar het zijn wél de leuke dingen in het leven dus ik bezuinig nog liever op kleding schoenen wc-papier dan op dat!

Pimp, goeiemorgen meisje, lekker geslapen, doe je nog ff vertellen over die kuthoeren?
Zo, avondje theater was leuk. Oppas van schoonouders was ook goed gegaan. Net nog even lekker krantje gelezen en nu naar bed. Lief gaat morgenochtend om 9 uur roeien (brrrrrrrrrrrrrr!).

En help; mijn kies van de zenuwbehandeling van laatst begint weer zeer te doen en aan de andere kant doet nu ook een kies zeer. Niet Leuk!!

Ik heb vanmiddag een kerstboompje gekocht waar je de Nijntjes van de Bruna in kunt hangen. Maandag, maandag begin ik met consuminderen!
leuk toet dat het leuk was. Ik heb geslapen, ging om 18 uur naar bed (als voortbereiding op de nachtdienst, dat dan weer wel) en sliep als een blok toen de wekker ging om 21.30, had volgens mij de hele nacht door kunnen tukken. Maar helaas, zit nu op werk....

Gossie, wat is dat toch fijn dat je je zo kan verheugen op een meeting, ben er al helemaal mee bezig, nu maar een dag of 10!
Haai haai!

Werkze Bentetje!

Ik heb een boekje:Consuminderen met kinderen. Is wel grappig. Wij consuminderen noodgedwongen ontzettend (waar we ook heen gaan, koffie brood fruit en snoep mee van huis, niet winkelen, naar de Aldi (met een gericht lijstje!), alle abonnementen stopgezet etc. etc. etc.), maar ik geloof niet dat we er ook maar iets van leren, want zodra er ook maar een klein extraatje is gaan we gelijk weer consumeerderen. Blerk!

Doorademen lijkt me een bijzonder goed voornemen!

Zo, hier was ik vandaag echt vreselijk brak (blerk) maar vanavond ging het wel weer en hebben we een superleuke avond gehad met Ely en Zoro die nu net hun bedje opzoeken. (en ben ik morgen dus waarschijnlijk brak... ) Overigens was de dag ook erg leuk ( alleen was ik een nogal apathische brakke gastvrouw.. )

Lientje en zootje zijn een goede combi, Lotje en Zen zijn een goede combi en Leentje en Zeefje zijn ook megacute samen.

Goodmorning voor u allen!!!

Jullie lekker een ontbijt, ik straks lekker mijn bedje...

Goh, pim, dat klinkt als erg gezellig!
Da's nogeens lekker binnenkomen op de zondagmorgen. Weltrusten Bentetje. Tssk, en dan zegt ze dat ze niet sociaal is.

Wij vinden het aankleden van Bikkel eigenlijk ook wel erg grappig (vooralsnog). Hij wil dan ook echt aan de dag beginnen. Da's dan weer minder praktisch. Zo kwam het dat meneer vrijdag pas tegen 11 uur ging slapen. Hopelijk is hij gisterenavond bij Meave wat sneller in slaap gevallen, maar dat zal toch bijna wel. Bink geniet duidelijk van de rust en bewegingsvrijheid nu Bikkel er even niet is. Lekker om te zien hoe het mannetje aanrommelt.

Hier staat het consuminderen ook hoog op de agenda. Al hebben we zelf vaak al het idee dat we dat aardig doen is dat aan onze bankrekening helaas niet zo te merken. Hier zijn het dus ook met name de kleine "onzinaankopen" die het hem doen. Te vaak een broodje halen in het dorp en te vaak langs de snackbar of chinees omdat we geen zin hebben of te laat zijn om te koken.
quote:Bambi schreef op 13 december 2008 @ 13:09:

Ik was laatst goed bezig, voor het eerst van mijn leven zegeltjes gespaard, van C1000 voor een boodschappenpakket. Bambi-man lachte me uit maar daar had ik maling aan, ik was wel trots op mijn zegeltjes eigenlijk.. Heb ik waarschijnlijk het bijna volle boekje weggepleurt bij het oud papier. Bambi-man nog harder lachen. Sukkel.Mijn halfvolle kaart is ook kwijt :( denk dat Jom em verstopt heeft, ofzo.)
Hey... wat doe ik nou weer hiér? Meeeèn, ik ben echt one undisciplined motherf.

Ik ben bezig moet aan de Grote Schoonmaak.

Speciaal de kinderen laten ophalen daarvoor.

Maar omdat ik wist dat ik vandaag een middagje mijn eigen gang kon gaan, heb ik sinds woensdag niets meer opgeruimd, en kan er gerust nog een middagje bij. Helaas trapte mijn moeder er niet in toen ik ze een uurtje geleden gedag zei met, tot morgen. Das nou jammer.

Assutgoetis krijg ik straks een laptop. En eigenlijk was vandaag bedoelt om mijn computer te schonen (foto's enzo eraf te halen) zodat deze weg kan.

Maar nu moet ik eerst 10472947 andere dingen doen.

Ik denk dat ik mijn computer maar naar mijn vriendin breng en daar een avondje met wijn de boel ga opschonen (hint voor Cadi).

En dan nu...

Sja. Even mijn hoofd ordenen:

Eerst de afwas.

Dan de wasmand en sopje in douche.

Dan bed verschonen.

En bij nog tijd over de kinderkamers?
Wat ik dan al die tijd wel aan het doen ben?

Ik kwam net de dozen van Kman tegen die hij wel mocht houden van me. Daar heb ik eens in zitten graven.

Allemaal kaarten (voornamelijk van mij, oók al uit 1996!). En voornamelijk foto's (ook van mij, uit 1995 al. Sjit hey, wat had ik een lekker lijf..! Maar niet afvragen waarom die foto zo plakt ).

Nu ben ik helemaal verliefd. Zijn hoofd, lijf, kleding dat me zo bekend is dat ik hem kan ruiken en haast aanraken.

En een foto van hem als tweejarige, met zijn geboortemoeder. Hij lijkt op haar. Maar wordt op dezelfde manier oud als zijn vader.

Chip lijkt ineens niet op Kman-als-peutertje. Maar wel op een verkleurde foto van zíjn vader.

Dat is dan wel jammer. Niet zo zeer dat hij een lelijke man is, maar hij heeft gewoonweg een kutkarakter en verschrikkelijke omgangsnormen.

Maar goed, ik kan nu zeggen dat Chip echt een kruising is van mij en papa, hoewel natuurlijk ze altijd met papa vergeleken zal worden, want haar kleuren zijn hetzelfde.

~gaat de nachtjes aftellen ~
Haihai

Mijn goede voornemenvoor vandaag is de boom neerzetten. Kerstboom dus. Consuminderen probeer ik al, maar juist nu krijgen we steeds meer inkomen. Ik wil wel eens echt mooie(re) kleren voor mezelf kopen, in plaats van steeds goedkope meuk. NU kan het.. (zo raar is dat)

Mijn goede voornemen is over het algemeen bij elk nieuw jaar om door te gaan op de oude voet. Misschien de positieve dingen wat meer doen en de negatieve wat meer laten, maar in feite neem ik me dat elke dag voor, dus sja..

Ha, het voetbal gebeuren is voor mij achter de rug. Nog maar 1 kind op voetbal, dat kan Elvis alleen behappen Maar goed, zo zat ik gisteren met één kind de hele middag op de tribune van 't zwembad, omdat andere kind waterpolo toernooi had. En dat éne kind op de tribune kan niet echt stilzitten, hoeveel dingen om te doen hij ook meeneemt. Was verder gezellig dat Elvis ook nog langskwam en we daarna met een hele grote groep zijn gaan eten bij een pizzeria. Kinderen mee en die hebben reuze lol gehad.

Bentetje, ik vind juist ook altijd al dat jij zo druk bent met school en sociale dingen enzo. Met groep naar bos/strand enzovoorts. Klinkt altijd zo leuk, gezellig en sociaal. Lekker houden zo en je vooral niet druk maken om dingen die je niet gedaan hebt, genieten van de dingen die je wel deed

Zegeltjes sparen we hier niet meer. Krijgen altijd net niet kaartje vol. En waar ik me dan aan kan ergeren, is dat je een x bedrag nodig hebt voor een zegeltje en dat ik (blond als ik ben) zo'n x bedrag - 5ct zo 3x in dezelfde winkel op 1 dag besteed, maar dus níet 3 zegeltjes krijg. Boodschappen met lijstje is dan ook wel dé tip, maar dat laat ik dan Elvis meestal op zaterdag doen. (ik koop dan dingen nog die hij toch niet eet en die ik zelluf wil uitzoeken)

Tot later weer

Later is nu
Heerlijk Kjong, oude foto's
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven