Cito score

23-03-2021 15:28 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meesters of juffen in de zaal?

Ik snap dat er met het bepalen van de middelbare schoolkeuze gekeken wordt naar de hele schoolcarrière maar ben toch benieuwd. Welk niveau vinden jullie passend bij de volgende score:

Begrijpend lezen I
Spelling I
Werkwoordspelling I
Rekenen III
Andersom schreef:
08-04-2021 21:06
Geen idee vanachter mijn scherm wat wijsheid zou zijn in jouw geval.

Pluswerk is er in zoveel soorten. Vaak heeft de methode al pluswerk. Daarnaast heb je dan ook nog andere aanbieders. Geen idee wat bij jouw zoon zou passen.
Dat snap ik hoor. Maar ik vroeg mij af welke score nodig zou zijn. Ik heb er zelf helemaal geen verstand van. Alles is a. Alleen niet alles zit bovenin. Het meeste zit in het midden. Alleen rekenen zit helemaal bovenaan.

Hij wil graag pluswerk vanuit de methode. Hij heeft dit vorige jaar bij een andere juf ook gewoon gehad. Alleen deze juf heeft een andere mening. Vorig jaar scoorde hij overigens lager op spelling en begrijpend lezen. Dat was toen een b en een c. Nu is alles a en krijgt het het alsnog niet. Hij heeft wel extra zijn best gedaan tijdens de Cito , want hij wil zo graag pluswerk.
Alle reacties Link kopieren
@Nico88, dan zou ik nog eens met de juf praten, waarom wil ze hem geen pluswerk geven? Als hij het 'gewone' werk doet en tijd over heeft en het graag wil, wat is er dan in hemelsnaam op tegen?
Hangt natuurlijk wel een beetje van zijn motivatie af, waarom wil hij dit zo graag? Omdat andere kinderen dit werk hebben en hij hetzelfde wil zijn? Het is natuurlijk helemaal prima om geen pluswerk te doen, maar sowieso goed om met de juf te bespreken.
PlayingTheAngel schreef:
08-04-2021 21:37
@Nico88, dan zou ik nog eens met de juf praten, waarom wil ze hem geen pluswerk geven? Als hij het 'gewone' werk doet en tijd over heeft en het graag wil, wat is er dan in hemelsnaam op tegen?