Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hai meiden, wat een rust hier! Stilte voor de storm.... want morgen wordt het al heel spannend voor een aantal mieden! Houden jullie ons wel goed op de hoogte?

Feleintje: als je nu vanuit je zelf ongesteld wordt kun je zoals shinzy zegt gewoon op de derde dag beginnen! Dat scheelt je weer een kuurtje provera! Succes alvast voor zaterdag!

Hier inderdaad echt ongi! Toch wel grappig dat ik het gevoel had dat het totaal niet aansloeg en nu blijkt dat er toch wel iets gebeurd is. Op dag 5 weer lekker beginnen met de clomid. Ik heb me voorgenomen om er deze ronde iets minder mee bezig te zijn, maar daar lijkt nu iig nog niks van terecht te komen, het houdt me weer enorm bezig!

Meiden héél veel succes en laat gauw wat van jullie horen! Ik duim voor jullie!
Je kijkt even niet op het forum...... en je 'moet' weer helemaal bijlezen om bij te blijven haha

Wat een ontwikkelingen allemaal weer! Spannend weekend dus!

Hier alles rustig. Ben nog niet ongesteld geworden maar heb wel af en toe last van een drukkend gevoel op de buik. Het zit er in ieder geval aan te komen denk ik.

Tot zover even voor nu. Zal de volgende keer weer op jullie persoonlijk reageren
hey hallo!!

Inderdaad vast stilte voor de storm. jullie maken het allemaal wel spannend hoor, haha. Ik ga er dit weekend klaar voor zitten, je zou toch denken dat er wel minstens 1 pos. test tussen moet zitten, toch?

Ik lees dat jullie toch allemaal wel wat merken van de Clomid: pijnlijke borsten, opgeblazen gevoel. lijkt me iig een teken dat het wat doet, toch?

@robien, toch fijn dat de clomid wel schijnt te zijn aangeslagen (nou ja,dubieus dan), hoef je tenminste geen vervelend kuurtje om de ongi op te wekken. Ga je straks toch nog eens met die 50 verder?

{ even als antwoord op je vraag: ja, ik mocht toen gewoon 'blind' starten met Clomid, omdat het baarmoederslijm zo dun was]

@Shinzy: nog gecondoleerd he, altijd naar zo'n sterfgeval. hoef jij maar 7 provera tabletjes te slikken ipv 10? wel fijn h oor, duurt altijd zo lang zo'n week, en ik vind het zo'n irritante dingen qua bijwerkingen

. En nu idd maar weer wachten, net als Sannieme! en voor felientje (en de rest) hopen we natuurlijk dat provera en daarna clomid niet eens nodig is!!

Nou, succes iedereen, en tot snel weer!

*gaat nu snel het 3e provera pilletje innemen*
Hoi allemaal,

Ik heb na vandaag lekker een weekje vrij en zal dan niet zo vaak online zijn, of eigenlijk liever een weekje helemaal niet.

ik zal aan jullie denken en misschien check ik morgen nog ff of ik de tabel al groen kan kleuren. lukt dit nou niet dan hoop ik dat over een week te kunnen doen.

allemaal een fijne koninginnedag. en hemelvaartsdag, tot volgende week.
Doenja veel plezier en tot volgende week. Hopelijk kan de tabel dan weer een keer veranderd worden
O wat ben ik toch een domme doos! Belde net naar ziekenhuis voor tel.consult, bleek dat ik daar een afspraak voor had moeten maken! Dat wist ik dus niet En volgens verpleegkundige ben ik deze week ook niet besproken in de bespreking (staat iig niet in computer). Ze gaat het nu navragen bij gyn en nu heb ik voor aanstaande maandag wel echt een tel. consult. Dan zit ik ondertussen wel al op dag 28 en begint m'n nieuwe cyclus bijna, dus ik hoop maar dat ik wel op tijd kan beginnen en niet een maand hoef over te slaan. Ik heb deze week al meer van dit soort acties gehad, ik word echt niet goed van mezelf Ik vergeet dingen, ben ongeduldig en onzeker terwijl ik daar normaal gesproken niet zo'n last van heb (niet in deze mate in ieder geval). Zou het door de Clomid komen? Sorry voor dit ego-bericht, volgende keer reageer ik weer op iedereen!
@doenja: fijne vakantie!! geniet ervan!!

haha, sneeuwwitje, kan gebeuren toch? als je hoofd maar vast zit...hihi.

ik ben ook heel erg vergeetachtig de laatste tijd hoor. echt irritant!

ik ben toch maar door gegaan met die ovulatietesten. nu met de digitale. ik zag geen smiley vandaag. snap er niks van, want ik heb onwijs zere borsten en ik voel echt de hele dag door van alles in mn baarmoeder. tis mij een raadsel. zou ik 'm gemist hebben of komt ie nog, of komt ie helemaal niet?? ik weet t niet meer hoor...
Hoi sneeuwwitjes, ik heb die symptonen dus ook denk dus dat het komt door de clomid.

Marinde, zei je nou van de week wat van een vaag streepje?? want ook een vaag streepje is een streepje toch?! dus misschien heb je em niet gemist maar over het hoofd gezien.

succes ermee in ieder geval.

nog 3 kwartier en dan ben ik lekker weg

dag allemaal.
@doenja; een hele fijne week alvast. Hopelijk kun je morgen de tabel weer een beetje groener maken...

@Marinde: wat raar dat je gevoel niet klopt met de ovulatietesten! Mag ik vragen welk merk je gebruikt? Ik neem aan CB omdat je over digitale testen spreekt, maar heb je daarvoor dezelfde gebruikt? Het kan zijn dat dat lichte streepje het toch echt was....afwachten in ieder geval.. (wéér wachten )

@sneeuwwitje: hihi... beetje vergeetachtig, ach kan gebeuren. Komt vast wel goed deze maand. Ik kan me niet voorstellen dat ze je een maand laten overslaan.

@Robien: fijn dat de clomid toch is aangeslagen. Op naar de volgende ronde!

@daantje: sterkte met de proverakuur. hopelijk heb je er weinig last van.

@shinzy: gecondoleerd met het verlies. Logisch dat je dan andere dingen aan het hoofd hebt.

Vandaag ben ik ongesteld geworden. 4 dagen na de duphaston kuur. Zoals afgesproken de gyn gebeld voor een afspraak voor de echo.... komt het natuurlijk weer net héél vervelend uit met de feestdagen. Eigenlijk had ik op 5 mei moeten komen, maar ja dat gaat wat lastig. Na overleg met de gyn besloten dat ik volgende week vrijdag 'al' mag komen voor de eerste echo.

Laat ik dan net ook een bruiloft hebben de hele dag.... Gelukkig kan ik meteen ná de kapper en vóór de koffie weg.... haha. Ik heb ze in het ZH al gewaarschuwd dat ik erg 'opgedirkt' langskom... tja, ze zullen eens denken!

Nou, genoeg over mijzelf... zou de tabel wat groener gekleurd zijn dit weekend?? Laten we het hopen, ik leef met jullie mee!

lfs
Doenja: veel plezier en geniet van je vakantie! Even iets voor de tabel: vergeet je ons nieuwste schrijfster Felientje er niet in te zetten? Volgens zijn alle gegevens terug te vinden.

Sneeuwwitje: wat slim nou toch weer En heel herkenbaar inderdaad. Ik weet niet of het door de clomid komt, bij mij is het meer de story of my life, vrees is. Ik heb me er ondertussen bij neegelegd... Maar inderdaad, ik hoop niet dat je hierdoor een maand moet wachten, maar dat lijkt mij niet hoor, dat wil de gyn toch ook niet lijkt mij.

Marinde: jammer, nog steeds geen positieve ovu test. Je gebruikt ze juist om een beetje zekerheid te krijgen, maar dat heb je nu nóg niet. Het kan dat je hem gemist hebt, of dat het weer niet aanslaat, ik weet het niet! Wat ik uit je verhaal opmaak is dat je als je nu weer geen cyclus krijgt nog een verhoging krijgt... Let wel goed op signalen van buikpijn enzo he, want je kan ook cystes krijgen en die kans wordt volgens mij groter naarmate de dosering hoger wordt. Niet om je bang te maken hoor, maar dat je er wel alert op ben. Bij de andere meiden wordt dat op de echo's meteen gesignaleerd, bij ons dus niet helaas!

Ik ga weer bijna starten met de clomid. Gewoon maar weer 50 mg, ik heb er ten slotte een cyclus van gekregen. Ik heb dit verder niet overlegd met gyn ofzo, maar dit neem ik gewoon aan.

Nou allemaal heel veel succes voor diegenen die vandaag of morgen gaan testen!
Sannemie: heel veel succes met je eerste ronde clomid! Ik kan me voorstellen dat het wel lastig te plannen is de ziekenhuis bezoekjes, maar wees maar blij dat je zo goed onder controle staat hoor, dan weet je tenminste waat je aan toe bent! Dus nogmaals heel veel succes. Op internet lees je toch best veel verhalen waarbij het meteen de eerste ronde clomid raak is, dus wie weet!

Liefs Robien
Hallo dames,

Nog geen nieuwe kleurtjes in het tabel zag ik! Mischine volgende week?

Ik heb net als Doenja ook een weekje vrij, zal wel af en toe inloggen. Ben veels te nieuwsgierig :-D

Bedankt allemaal voor de condoleances :-)

Daantje; ik heb maar voor 7 dagen Provera meegekregen. Ben er al doorheen nu dus ff wachten op ongi. Heb gelukkig niet veel bijwerkingen gehad. Ben wel weer bang voor Clomid, nu 100 mg. Bij 50 had ik ontzettend last van opvliegers. Zal nu wel dubbel zijn! Was zo aan het zweten! Moest 2x per dag douchen :-/

Fijn weekend allemaal en heeeeeeel veel succes!
Hoi allemaal!

Ben bang dat het deze maand niet raak gaat zijn. Had vanmorgen al een beetje ongi krampen en vandaag al wat lichte bloeding. Mijn temperatuur is nog wel steeds hoog, dus dat is vreemd. Dus heb mijn Clomid recept maar vast opgehaald

Ik heb nog een vraagje: ik moet op de derde cyclusdag starten, maar telt deze dag van lichte maar wel aanwezige bloeding al mee??? of kan ik beter morgen als dag 1 rekenen? een andere vraag: ik moet op dag 21 bloed laten prikken om progestron te meten, stel dat dit op een zaterdag is, kun je dan in het ziekenhuis gewoon terecht of moet je dan een dag eerder gaan ofzo?

Iedereen een fijn weekend!
Hoi meiden,

Vandaag dag 30 en een negatieve test.

Ik ga nu afwachten of ik uit mezelf ongesteld wordt, en dan misschien een maand geen clomid. Even de boel de boel laten, ik merk dat t allemaal toch wat meer impact heeft dan ik zou willen.

Ik wil het liefst dat t allemaal zo ontspannen en spontaan mogelijk blijft en het werd nu toch echt een beladen iets.

Vandaar ook ff wat minder fanatiek met forummen.Ik lees wel bijna dagelijks mee hoor!

Fijn weekend!
Hoi meiden,

Hier dan eindelijk weer een berichtje van Dory. De reden dat ik niet schrijf is dat ik een beetje afstand aan het nemen ben. Omdat de emotionele belasting momenteel erg hoog is. Het valt me erg zwaar allemaal. Wellicht dat ik eerst nog een pauze inlas voordat ik het traject van IUI inga. Maar dat weet ik nog niet zeker.

Ik lees nog wel mee hoor! En ik hoop dan ook snel heel wat blauwe strepen hierboven te zien!

Lfs
Nou dames, ben ik toch nog even,

Fellientje, ik zal je zsm toevoegen. sorry voor de vertraging. en balen dat je ongi. heeft doorgezet, je weet het van binnen maar toch dat beetje hoop. gisteren telt wel degelijk mee in je cyclus als dag 1 dat zegt mijn gyn. elke keer.

Dory en barbera, ik begrijp dat jullie even wat afstand nemen, toch zijn we er allemaal heel bewust mee bezig ook al nemen we ons voor dat niet te doen en dit forum helpt daar ook wel een beetje in mee. sterkte de komende tijd en laat af en toe eens wat van je horen.

nu ga ik echt genieten van het mooie weer en mijn vrije tijd.
Dory: sterkte met alles

Barbera: Wat jammer een negatieve test, misschien ben je nog te vroeg?

Felientje: Helaas, waarschijnlijk ook al geen succesverhaal. De dag dat je helderrood bloedverlies hebt is dag 1. Moet zeggen dat ik af en toe ook twijffel wat nu precies dag 1 is of niet. Bij mij in het ziekenhuis kun je niet op zaterdag bloedprikken, misschien moet je even met je gyn dan overleggen of het vrijdag of maandag moet?

Shinzy: Nog gecondoleerd. Hopelijk slaat de 100mg goed aan!

Robien: Hopelijk voor jou deze ronde ook meer succes!

Sannieme: Benieuwd wat er vrijdag te zien is op de echo!

Marinde: Op welke dag zit je nu? Ik denk dat je je eisprong al gehad hebt. Ik heb ook onwijs zere borsten gekregen na m'n eisprong, ik heb nog niet gehoord dat je die ook voor je eisprong al kunt krijgen.

Daantje: Wat een gedoe inderdaad met je buitenlandavontuur. Veel geregel en stress. Is het allemaal nu geregeld? Hoop dat je deze keer iets minder last hebt van de provera en dat 100 mg wel aanslaat.

Doenja: Geniet van je vrije week!

De rest: Hoe gaat het met jullie?

Ik kon het toch niet laten en heb vanochtend een test gedaan. Negatief natuurlijk. Ik had het niet verwacht, maar ik ben toch blij dat ik het heb gedaan, het geeft me voor nu even wat meer rust, de zekerheid dat ik niet zwanger ben. Weet nu ook dat die zere borsten door de hormonen komen en niet van een zwangerschap. Hopelijk ben ik nu volgende keer niet zo ongeduldig! Nu maar op naar m'n ongie en dan door naar de volgende ronde.

Ik merk ook dat dit allemaal iets meer impact op me heeft dan ik had gedacht. Kon het eerst goed van me afzetten, maar dat gaat niet meer. Ben er veel mee bezig, misschien wel te veel. Probeer wel van de dingen die ik wel heb te genieten, maar toch is er steeds dat gemis. En dan al die zwangeren om me heen maakt het er niet gemakkelijker op. Ik probeer toch maar een poging te doen om postief te blijven, het moet toch een keer meevallen!

Iedereen een fijn weekend en voor diegene die vakantie hebben fijne vakantie!
Ik had dit weekend zo gehoopt op positieve berichten van julle, maar helaas! Wat is het ook een lijdensweg he als je zó graag zwanger wilt worden en het lukt maar niet! Ik hoorde vandaag ook weer van een vriendin dat een vriendin van haar zwanger was. Ze was binnen 2 maanden zwanger geworden, als ik dat dan hoor.... aargh. Gewoon nog veel later dan ons de beslissing gemaakt om ervoor te gaan en wel veel eerder zwanger, het is toch gewoon niet eerlijk!!

Oke tot zover mn frustraties!

Dory: fijn om wat van je te horen we hebben je gemist hier! Ik begrijp heel goed dat je een beetje afstand neemt, het is ook zwaar en heeft echt wel een grote invloed op je leven (zo ervaar ik het athans).

Felientje: balen dat je ongesteld bent geworden, wat een teleustelling! Wat er tegen mij gezegd is en wat ik op internet lees is dat de dag waarop je helder rood bloed hebt dag 1 is. Ik had dit keer mn eerste dag alleen wat bruin bloed, de volgende dag zag het rood, dus pas vanaf die dag ben ik gaan tellen. Wat betreft je volgende vraag: ik heb dat toevallig gevraagd aan de assistente toen ik het labbriefje ophaalde, in het weekend wordt niet geprikt. Zij zei dat het dan altijd een dag eerder wordt, in jouw geval dus dag 20. Nou meis, heel veel succes met je eerste ronde clomid!

Barbera: nee he, een negatieve test.... Ben je erg teleurgesteld? Ik begrijp ook helemaal wat je bedoeld, het heeft ook een enorme impact en het spontane is er helemaal af ja. Als je je goed voelt bij een maandje rust moet je dat zeker doen! Ik vind het knap dat je dat geduld kunt opbrengen, ik weet niet of ik dat zou kunnen!

Shinzy: geniet van je weekje vrij en ik hoop dat je evengoed lekker mee blijft schrijven hoor. Verder hoop ik dat je nu niet zoveel last van de bijwerkingen gaat krijgen... wat een narigheid. En ik ga voor je duimen dat ie dit keer aanslaat!

Nou als ik het hier zo lees ben ik bang dat het rustig gaat worden op ons topic. Vaste schrijfsters als Dory, barbera, doenja, die allemaal wat minder gaan schrijven... Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat een aantal van jullie soms even wat afstand neemt en daarom alleen af en toe meeleest, misschien heb ik die behoefte straks ook wel. Maar ik ben zo bang dat ons topic op deze manier een beetje gaat doodbloeden en dat zou ik wel heel jammer vinden eigenlijk! Maargoed misschien valt het allemaal wel mee! Het is ook gewoon heel jammer dat we niet wat vaker goed nieuws hebben, aldoor weer die teleustellingen....

Meiden, deze is voor jullie

Fijn weekend! Liefs Robien
Sneewwitje: ik had jouw post nog niet eens gelezen... Knap dat je zo postitief kunt/ probeert te blijven! We weten allemaal hoe het voelt, echt ellendig gewoon! Ik had het er laatst met een meisje over die ook zwanger probeert te worden, tegen haar zei ik ook dat ik het allemaal zo lang vond duren. Zij zei tegen mij, 'het komt vanzelf'. En dat is ook zo, daar heb ik ook vertrouwen in, bij ons allemaal! Het komt echt wel, maar we moeten geduld hebben. Maar misschien geeft deze gedachten jullie ook een (klein) beetje rust. Op naar de volgende ronde maar weer. Sterkte, sneewwitje!
Hoi, hoewel ik nog maar zo recent bij jullie clubje hoor, zou ik het ook jammer vinden als er steeds minder gepost zou worden. Ik begrijp dat het inderdaad ook allemaal wel erg frustrerend is, dat het niet vlekkeloos gaat, maar ik haal in in ieder geval zelf wel veel kracht eruit. Maar ik kan het goed begrijpen als sommige eventjes wat minder ermee bezig willen zijn....

Mijn ongesteldheid heeft zwaar doorgezet (vannacht super veel last van gehad, niet normaal), maar ik klaag niet. Ben allang blij dat ik in ieder geval nog ongesteld ben geworden (voorlopig voor de laatste keer op een natuurlijke manier). Vandaag dan ook maar begonnen met mn 1e clomid kuur (na jullie reacties heb ik vrijdag maar als dag 1 beschouwd). Hoop dat ik niet teveel last heb van bijwerkingen. Nou, ik hoop dat we op korte termijn van iemand in ons groepje eindelijk weer een succesverhaal krijgen, zodat we weer wat positieve energie krijgen!

Veel liefs!
Hallo Meiden

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde als felientje. Ik kan me goed voorstellen dat sommigen van jullie zich wat terugtrekken omdat het nogal wat is allemaal. We hebben dan wel allemaal hetzelfde 'probleem' maar toch staan we op verschillende niveaus daarin. Als ik voor mezelf spreek zou ik het erg jammer vinden als er minder gepost wordt. Ik merk dat ik er veel steun aan heb en dat ik het fijn vind om dat op deze manier wat van me af te schrijven.

@felientje: zo te horen gaan we deze maand precies gelijk op. Vrijdag ongesteld geworden en ook ik heb vandaag mijn eerste pilletje ingenomen... spannend allemaal. we zullen het zien!

Nog een heel fijn weekend allemaal en geniet van het mooie weer! (terwijl aan het werk ben...binnen)
Sannemie & felientje: fijn dat jullie ook zo veel aan het forum hebben! We hebben nu al een heel groepje meiden dat meeschrijft, dus ik denk dat het wel goed komt met ons topic. En wat leuk dat jullie precies tegelijk op gaan! Ik loop maar een paar dagen op jullie voor, ik zit op cyclusdag 5! Dus heel veel succes met de eertse ronde en duimen dat het aanslaat!

Sannemie: werk je ook in de zorg, omdat je nu aan t werk bent?

Werk ze dan maar he!

Ik heb lekker vrij, dus ga inderdaad lekker genieten van het zonnetje!

Liefs!
doet ie het nou?
ja, jemig, heb het al 3 x geprobeerd met een heel verhaal en dan doet ie het steeds niet

doe het nu maar in stukjes

dan ben ik niet steeds alles kwijt
eerst even sterkte voor alle meiden die het nodig hebben, ik leef met jullie mee!

ik heb gelukkig goed nieuws! heb een eisprong! een smiley op mn test! joepieeeeeeee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven