Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Whaaaaaa! Felientje Gefeliciteerd!!!!!!!!!! Super voor je!

Hopelijk kan de gyn je morgen geruststellen met het bloedverlies. Ik duim voor je!

Moet er nu vandoor maar móést je even feliciteren natuurlijk!
Felientje! Wat super! Gefeliciteerd!
Felientje: wauw, dit meen je niet!!! Wat een topper! Ben je al heel blij, of is het nog een beetje onwennig allemaal? Ik had dat ook hoor, eerst wat roze slijm, damn ongesteld dacht ik, maar niet dus!! Dat wordt een dun boek

Succes!!

En voor de andere meiden, houdt de moed erin he, zoals jullie zien kan het toch zomaar raak zijn! En dat gaat ook bij jullie gebeuren hoor!

Liefs Robien
Oh Felientje, wat een goed nieuws. Gek he, dat je toch bloedverlies kunt hebben terwijl je zwanger bent. Heet innestelingsbloed ofzo toch, heb het wel vaker gehoord en Robien had het ook, dus het zal allemaal zeker goedzitten. Gefeliciteerd!!

Hier ook wat goed nieuws, had vanochtend een fm (cd 22) en het eitje was er niet meer en er was 'rupture liquid', wat dus inhoud dat ik waarschijnlijk een eisprong heb gehad Moest nog wel bloedprikken zodat de gynaecoloog het zeker kan weten, maar ze was er behoorlijk positief over. Nu dus maar hopen dat het klussen gewerkt heeft en wachten op de NOD, nog zo'n 10 dagen.... Duimen jullie voor me?
Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties! en idd, robientje, het kan dus gewoon zomaar raak zijn! (en bij mij ook ronde 2)

Dat bloedverlies is wel wat minder maar wisselt nog steeds een beetje van roze, bruin en rood en enkel bij het afvegen, dus houd voorlopig maar moed! Ben eigenlijk nog steeds niet echt van de schrik bekomen, maar dat komt vast nog wel!
*even tussen het verhuizen door *

Joepieeeeeeeeeeeeeeeee!!!! gefeliciteerd Felientje!! geweldig!!
Felientje! Gefeliciteerd! Wat fijn voor je dat het nu gelukt is.

Niet teveel zorgen maken over dat bloedverlies, kan inderdaad nog van de innesteling zijn, of een bloedvaatje dat gesprongen is, en sommige vrouwen hebben rond de verwachte ongesteldheid een pseudo-menstruatie.
Felientje dat bloeden hoeft idd niks te betekenen, maar snap wel dat je ongerust bent. Maar zolang het niet erger wordt en je er buikpijn bij krijgt, wil het waarschijnlijk niks zeggen en ben je gewoon lekker zwanger!!!!

Nog meer goed nieuws: vanaf 1 aug.2008 zit de medicatie voor vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen in het basispakket!

Even kopie van de website van freya:

Medicatie vruchtbaarheidsbehandelingen terug in het basispakket

Minister Klink heeft besloten om met ingang van 1 augustus 2008 de medicatie ter ondersteuning van milde vruchtbaarheidsbehandelingen weer volledig op te nemen in het basispakket. Freya, de vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen, is verheugd dat hiermee een onrechtvaardige kronkel in het vergoedingenbeleid is rechtgezet.

Medicatie tot nu toe onterecht niet vergoed

De medicatie die met ingang van 1 augustus 2008 opnieuw wordt vergoed vanuit het basispakket, wordt gebruikt ter ondersteuning van vruchtbaarheidsbevorderende behandelingen als IUI (intra uteriene inseminatie, waarbij het opgewerkte sperma direct in de baarmoeder wordt ingebracht) en OI (ovulatie-inductie, waarbij een eisprong wordt opgewekt). Deze “milde” vruchtbaarheidsbehandelingen gaan in veel gevallen vooraf aan psychisch en fysiek zwaardere IVF/ICSI behandeling. IVF/ICSI behandelingen worden sinds 1 januari 2007 wel weer volledig vergoed. Dat patiënten tot nu toe wel zelf de medicatie voor de milde behandelingen moesten betalen, is voor Freya onlogisch en onterecht.

Eerder dit jaar heeft het College voor Zorgverzekeraars (CVZ) een positief advies uitgebracht aan Minister Klink voor de vergoeding van de medicatie voor milde vruchtbaarheidsbehandelingen. Tot grote vreugde van Freya en de patiënten die aangewezen zijn op deze behandelingen, heeft Minister Klink nu dus besloten dit advies over te nemen.

080626 : Uit Antwoorden op vragen 1e suppletoire begroting

(Minister Klink beantwoordt vragen van de 2e Kamer)

Vraag 5

Betekent het feit dat het CVZ inmiddels een positief advies heeft uitgebracht over opname van vruchtbaarheidsbehandelingen in het basispakket, dat deze middelen per 1 juli 2008 worden vergoed? Zo nee, waarom niet?

Antwoord op vraag 5

Ik heb besloten om het CVZ advies over te nemen. Ik zal de aanspraak van de geneesmiddelen die worden gebruikt bij de vruchtbaarheidsbehandelingen uitbreiden voor de indicaties inductie ovulatie (IO) en intra uteriene insemenatie (IUI). Deze wijziging zal om uitvoertechnische redenen ingaan per 1 augustus 2008.

Ik had zelf al lang besloten om het dit jaar dan maar zelf te betalen en dan in jan. 2009 over te stappen naar andere verzekering, maar dat hoeft dus niet meer! Scheelt toch weer een hoop in m'n portemonnee.
felientje: weet je al wat meer van je gyn over het bloeden?

Sneeuwwitje: Wat fijn dat ze van plan zijn om per 1 aug. het e.e.a. omtrent vruchtbaarheidsbehandelingen weer in het basispakket te doen! Goed nieuws dus. (mag ook wel nu alles duurder wordt)

Vanmorgen FM gehad. Er groeit rechts een eicel van 11.2mm. (ben best blij want dit is mijn eerste ei in 1 jaar tijd! joehoe!) Ik zit op dag 11 en moet donderdag terug komen. Het is voor mij alleen niet zo duidelijk hoe groot een follikel/eicel moet zijn op welke CD. Kunnen jullie mij een beetje bijpraten. Ik weet wel dat een folikel zo'n 2 mm per dag moet groeien. Bij hoeveel mm 'springt' het? 20 mm ofzo?
Hoi allemaal,

Nou ik heb vanochtend gebeld en ik moet volgende week vrijdag voor een echo komen (eerder zou nog te pril zijn)

En voor dat bloed had ze geen antwoord, kan beide kanten opgaan. Of positief of negatief. Maar doordat ik wel af en toe helder bloed heb, maak ik me wel een beetje zorgen. Ze stelde me wel gerust, dat ALS het foute boel is, dat ik een miskraam wel echt zou voelen en niet dat ik het vruchtje nu al verloren zou zijn bij dat beetje bloed. Dus eigenlijk maar gewoon een beetje afwachten en hopelijk blijft alles gewoon zitten! Merk wel dat ik me nu niet echt bij de zwangere voel horen en niet echt bij de niet-zwangere, maar ja, al met al ben ik nog steeds blij met het feit dat het in ieder geval wel gelukt is tot dusver!

Ik zal snel ook eventjes op jullie berichtjes reageren! dikke kus!
Felientje, Gefeliciteerd en de tabel is aangepast!!!!!!!!!!!!

heel fijn om dat te mogen doen.
@Sanniene, klopt idd dat een ei gemiddeld zo'n 2mm per dag groeit. En ze springen ongeveer bij 20mm. Tja en wanneer is bij iedere vrouw verschillend, zelfs per cyclus kan het enorm varieëren wanneer er een eisprong optreedt.

@Felientje, ik blijf voor je duimen tussen het breken en puinruimen door!
't is rustig hier!

Daantje, hoe is het met je? Heb je het naar je zin daar in het verre Amerika? Tot wanneer blijft je man?

Sannieme, Dory heeft gelijk. Dus als het goed is heb je je eisprong ongeveer op dag 15 of 16.

Ik ben vannacht ongesteld geworden. Dus nu dag 1. Morgen weer bloed laten prikken (FSH+LH) en dan woensdag beginnen met spuiten. Vrijdag eerste FM.

Ik ga nu lekker naar de film met mijn zusje (Sex & the City, ik heb er zo'n zin in..).
zeker rustig!

ik was even een tijdje niet zo vaak op het forum ivm de verhuizing, dus ik had veel bij te lezen!

wat geweldig dat felientje nu ook zwanger is! ik hoop zo dat wij allemaal snel zullen volgen!

ik voel nog eigenlijk niks rommelen. geen naderende eisprong ofzo, zit nu op dag 17, dus er kan nog van alles gebeuren. vorige cyclus was de sprong ook pas op dag 23/27. morgen moet ik naar de gyn om te kijken hoe het verder gaat. ik zal dan wel eens vragen of ze een follikelmeting kunnen doen, heb ik nog nooit gehad. ben erg benieuwd waar ze mee aankomen.

barbera: hoe was de film?? lijkt me leuk!
Barbera, die film is echt super!!! Heb em gelijk gezien toen ie uitkwam! Ben nl helemaal gek van Sex and the city
Ik vond hem ook echt super. Heb die 2 uur heerlijk genoten, en was daarna zelfs een beetje verdrietig... Zo van: nu is het verhaal echt afgelopen! Suf he? Maar ik was ook echt een mega sex & the city fan.

Ik zat heerlijk naar die film te kijken en toen ik na afloop opstond gebeurde er iets vreselijks! Gisteren was cyclus dag 1, en ik stond dus op naar ruim 2 uur zitten en toen kwam er een soort van vloedgolf... Het bloed was, eerlijk waar, tot in mijn linkerknieholte gelopen!

Zo goor! Gelukkig had ik een hele donkere spijkerbroek aan en kon je het dus niet zien, maar het voelde vreselijk!

Morgen ga ik beginnen met spuiten. Althans, mijn vriend zal spuiten. Ik vind het toch een beetje eng.
Dat gaat de goede kant op,dames, met dat groen in de tabel. Who's next? En Felientje: nogmaals gefeliciteerd!! Vind het zo leuk voor je!!! Hoop dat je er al een beetje van kan genieten, al blijft het spannend.

Ook goed nieuws over de vruchtbaarheidsbehandelingen in basis verzekering! fijn bericht.

Barbera: O,jee, heftig ongesteld dus, goed van je donkere broek.

Ik ben afgelopen zaterdag samen met man ook naar Sex and the City geweest hier. Zelfs man moest toegeven dat hij het leuk vond. Lekker genoten idd, wat een leuke film!!

Man vertrekt a.s. zaterdag weer trouwens. Zal vanaf volgende week dus best zwaar worden: weer vol aan het werk en ook nog zonder man... :( Gelukkig krijg ik super veel mailtjes en berichtjes vanuit Nederland. en ik heb hier jullie natuurlijk ook nog, fijn hoor!!!

Iedereen heel veel succes! Ik denk aan jullie hoor, probeer snel weer langs te komen hier! :-)
goh wat is het hier weer rustig, iedereen nog even druk voor de vakantie?? SatC was idd top ik heb echt in een deuk gelegen en ook stiekum wel een traantje gelaten

hier alles rustig, zit inmiddels op dag 35 en nog niks. en ik mag het nog niet opwekken van de dr. dat mag pas na mijn vakantie maar ja ik niet wachten tot ik weer kan beginnen met de volgende ronde.
Erg stilletjes hier.

Ik heb een klote dag. Mijn zus belde net, ze heeft een kindje van net 4 maanden en nu is ze er net achter gekomen dat ze weer zwanger is.

Ze vond het heel moeilijk om dat aan mij te vertellen, en ik heb natuurlijk heel blij gedaan en gezegd dat het niet uitmaakt. Maar ondertussen....
Oh, barbera, veel sterkte! kan me voorstellen dat het lastig is voor je! maar geloof me, ik weet zeker dat het bij jou ook gaat lukken! Maar geeft toch even een raar gevoel in je buik he....

Doenja, kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk wil starten met de volgende ronde!

Daantje: balen dat je man binnenkort weer vertrekt, maar waarschijnlijk heb je het zo druk, dat de tijd weer vliegt!

Marinde, mijn eisprong kwam de afgelopen keer op dag 23, en de keer daarvoor ook op dag 22, doe je ook ovutesten? Bij mij werkte dat goed! Een FM is natuurlijk ook handig!

Met mij alles goed: het bloeden is vrijwel gestopt en achteraf lijkt het eigenlijk alsof ik een soort van lichte menstruatie heb gehad, Ik vraag me af of dit bijv. door Clomid komt ( Robien had natuurlijk ook wat bloed), zal ik eens in het ziekenhuis navragen volgende week. Ik merk wel dat ik wat vermoeider, en moet eerlijk zeggen dat ik erg moet wennen aan het zwanger zijn. Sinds gisteren heb ik voor het eerst dat ik het gevoel heb dat het wel goed zit, dus dat geeft beetje rust. Volgende week vrijdag voor echo, en daarna heerlijjk op vakantie!

Ik weet zeker dat er nog snel een groen vakje komt! ik duim voor jullie, allemaal!!
Barbera, jeetje das ff minder leuk, leuk voor je zus natuurlijk en jij als trotse tante kunt ook alvast wat oefenen.

Felientje, wat zul jij blij zijn dat het bloeden is gestopt, geniet er lekker van.
Hai meiden,

Ik hou me voorlopig even op de achtergrond omdat ik deze ronde niet erg bezig wil zijn met zwanger worden. Ben het even een beetje zat.

Ik ben nu provera aan het slikken en begin zodra menstruatie doorbreekt met Clomid 100. Ik heb besloten om dit keer niet te laten monitoren in zkh. Heb er beetje een klote gevoel aan overgehouden dat er vorige ronde geen eisprong is geweest terwijl dat wel was 'verteld' in zkh tijden de FM's.

Vorige cyclus had ik en mooie eisprong terwijl ik er helemaal niet mee bezig was en niet werd gemonitoord. Ik ga het gewoon weer even met ovulatietesten proberen en hopen dat net als de vorige ker mijn lichaam me wel verteld wanneer de eisprong er (hopelijk) weer aankomt.

Veel succes dames, vooral diegene die in de wachtweken zitten!!
Shinzy kan me voorstellen dat je er even minder mee bezig wilt zijn. Soms heb je dat ook gewoon even nodig, even een beetje 'bijtanken'. Sterkte

Barbera jeetje wat dubbel van je zus. Voor haar wil je blij zijn, maar ondertussen... Hoe ging het spuiten vandaag??? Ben heel benieuwd naar jou ervaringen.

Felientje wat fijn dat het bloeden is gestopt en dat je er vertrouwen in hebt. Spannend zo'n eerste echo volgende week, ik hoop op een fantastisch begin van je vakantie!

Als het goed is heb ik afgelopen maandag m'n eisprong gehad. Ik heb er niks van gevoeld, maar m'n tepels beginnen al wel weer een beetje gevoelig te worden, dus ik denk dat ie wel zeker geweest is. Had ik laatste keer dat ik eisprong had ook last van. Wat ik niet snap is dat ik vandaag weer een heel klein beetje (bruin)bloedverlies had en ook een beetje last van buikpijn. Zou dit nog met de eisprong te maken kunnen hebben? Zit nu dus in de wachtweken, maandag 21 juli is m'n NOD denk ik. Zijn we waarschijnlijk net op vakantie, maar neem de testen gewoon mee!
Goeie morgen dames,

@Shinzy, heel begrijpelijk dat je deze ronde wat afstand neemt. Dit heb ik zelf ook meerdere malen gedaan. Ga je ook nog met vakantie? Dat is misschien wel een goede afleiding.

@Felientje, super dat het bloeden gestopt is.

@Barbera, sterkte met dit verwerkingsproces. Neem er de tijd voor en voel je niet schuldig vanwege je gevoelens. Ook je zus zal daar ongetwijfeld begrip voor kunnen opbrengen.

@Sneeuwitje, het kan idd zo zijn dat je een klein beetje bloed verliest na een eisprong. Het eitje zit in het zogenoemde gele follikel, en deze die knapt. Hierbij kan er wat bloedverlies uit het gele fl ontstaan. Succes met je wachtweken. Fijn dat je op vankantie bent, gaat de tijd wat sneller.

Straks naar zh voor fm. Ben benieuwd. Ik hoop eigenlijk dat er al iets groeidt, want waarschijnlijk gaan we eind volgende week een week op vakantie. Dan zou ik dus geen inseminatie kunnen hebben. Ik hoop dat dat nog net voor we vertrekken kan..

Hou jullie op de hoogte. Ben er niet zo vaak momenteel want ben druk aan het klussen. Haha en dit is echt klussen met breken, behangen en verfen!!
zal voor je duimen dory! zou natuurlijk wel fijn zijn als het voor die week kan!!!

felientje, wat fijn dat het bloeden gestopt is! en nu niet meer piekeren he! lekker genieten!

ik ben gister bij de gyn geweest. Ze vond mn cyclus nog te lang (ze willen het niet langer dan 35 dgn zien) en ik krijg nu 150 mg. hierna moet ik terugkomen en bekijken we of de cyclus korter is geworden. als dit het geval is dan gaan we verder met de 150 en dan moet op dag 21 progesteron geprikt worden. en is dit niet het geval, dan moet ik ook hormonen gaan spuiten. ben benieuwd. Eerst nog maar even mn menstruatie afwachten, want heb deze ronde natuurlijk nog gewoon 100 mg gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven