Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Spannend he Snoop, ook al ben je nu zwanger, blijft dat. Dus ik blijf ook gewoon voor je duimen!!!

Hier moet ik morgen naar de uitgangsecho, maar ben op zich zo heftig ongesteld nu, dat het wel schoon zou moeten zijn, hoop ik. Nu even zorgen dat ik geen sinaasappels of mandarijnen heb zitten....

Vrouw van M, wel mooi 28 dagen!

Ik heb altijd het idee gehad, dat ik via IVF zwanger zal worden, maar dan heb ik nog wel een trits eisprongen nodig voordat ik daarvoor in aanmerking kom. Wie weet......
Gemini, hoe was de uitgangsecho vandaag? Geen gekke dingen gevonden? Wat vervelend dat je het gevoel hebt dat het via IVF gaat lukken. Dan heb je nog wel een tijdje te gaan voordat  je zo ver bent. Hopelijk heeft je gevoel ongelijk en word je gewoon eerder zwanger.

Ik voel me op dit moment ook een beetje in de steek gelaten door mijn gevoel. Vorige maand voelde ik met nog heel opgewekt en positief, maar nu voel ik me een beetje depri, bang dat het allemaal niet zo wil. Terwijl mijn verstand zegt dat het vorige maand al heel positief was dat ik ongesteld werd zonder opwekkers. Dus de clomid heeft toch iets gedaan. Mijn gevoel kan ik nog niet overtuigen. Misschien komt dat ook wel door de Clomid :(.
****breekt even in

Carpe Diem, ff een dikke knuffel voor jou! Ik gluur hier regelmatig ff mee om te kijken hoe het er voor staat en ik kan me zo goed voorstellen dat het wachten zooooooooo laaaaaang duurt (vind ik zelf al, terwijl er bij mij toch wel degelijk een eisprong is). Kop op meid!! (en natuurlijk ook voor de andere almaar wachtende dames hier. Ik heb echt respect voor jullie).

breekt weer uit *****
CD, wat balen dat je even in een dip zit meissie, maar dat zou idd ook wat door de clomid kunnen komen. Balen over dat het niet meezit is heel gewoon en goed, moet ook kunnen, dus gewoon even aan toegeven. Maar dan morgen weer de knop om proberen te zetten naar de toekomst, jezelf een figuurlijke schop onder de kont geven en weer gaan met de banaan, we zullen wel moeten*;

Hier wel goed nieuws, ik mag weer beginnen met spuiten, het zag er helemaal

goed uit. Aan alle twee de kanten waren al wat eicellen te zien, dus dat zag er

echt goed uit. De waarde van het progesteron van afglopen keer was echt heel erg

goed geweest, (zwangerschapswaardig zei ze nog...) en de bedoeling is dat ik nu

toch gewoon verder ga zo. De gyn (niet eens de gyn die mij behandelt, maar een

gyn die ik als nr 2 heb gehad, heb nu nr 3)vond dat ik al best wel lang bezig

ben (ik ook, ik ook) want in sept. al 2 jaar. Ze wil nog tot de zomer zo

doorgaan, daarna toch verder gaan kijken. IUI is geen optie bij ons, want zaad

was goed, dus dan zou het IVF worden. Ik vind het prima, heb altijd al gedacht

dat dat de manier voor mij zou zijn...Ze was er heilig van overtuigd dat ik

zwanger zou raken, dus dat is wel er fijn!
Krissie en Gemini, dankjewel meiden, voor de lieve ne geruststellende woorden. Dat had ik echt even nodig. Soms valt het niet mee om positief te blijven, maar hopelijk voel ik me morgen weer wat zorgelozer.

Gemini, wat ontzettend goed dat het er allemaal goed uitzag! Echt positief! Een paar eitjes op komst, een gyn die heilig overtuigd is dat je zwanger wordt! Komt helemaal goed! (en hopelijk sneller dan de zomer)
Krissie, hoe is het eigenlijk met jou? Zit je inmiddels ook in de MMM of kijk je het toch nog even aan?Ik probeerde in jullie topic te reageren, maar kon hem niet terug vinden.
He meiden!

VrouwvanM, dus IUI voor jullie. Ik hoop dat dat het voor jullie gaat worden! Lijkt me wel een raar (en een beetje eng) idee dat je nu meer uit handen gaat geven, maar als het werkt, is het alleen maar fijn!

Gemini, fijn dat alles er goed uitzag! Eindelijk een keer een beetje geluk voor jou lijkt wel, en nu snel zwanger worden! Ik dacht dat ze ook IUI deden als het zaad wel goed is maar je al langer bezig bent, is toch weer een barriere overwonnen voor het zaad dan. Ik vind IVF zo ingrijpend klinken, maar ja ook nu weer, als het werkt, is het helemaal geweldig!

Carpe Diem, ik heb ook van die dipjes gehad toen ik aan de clomid zat, zonder hormonen had ik dat eigenlijk haast niet, had er dan veel meer vertrouwen in. Dus ga er maar vanuit dat het door de clomid komt. Met 150mg was ik helemaal niet gezellig meer... Ik hoop dat je snel een eisprong spot, dan zijn je zorgen toch een stuk minder! 

Gemini, over je progesteron, dat het zwangerschapswaardig was, dat was het bij mij dus eigenlijk niet echt helemaal... maar blijkbaar wel. Ik maak me er weinig zorgen meer om, ik heb helemaal geen bloedverlies (wat je wel kan krijgen als je progesteron te laag is) en mijn temp is overduidelijk hoog, het maakt ook niet zoveel uit hoe lang ik slaap nu. Een week geleden was het tussen de 36,5 en 36,7, nu tussen de 36,7 en 36,9, dus duidelijk hoger. Nu kan je je afvragen waarom ik nog temp, weet ik eigenlijk ook niet... gewoonte denk ik;)

Heb vanochtend nog een andere test gedaan, van de Etos, ik had ergens wel eens gelezen dat die minder betrouwbaar zijn. Maar ben morgen 5 weken (denk ik) en hij was duidelijk positief. Was weer helemaal blij! Nu ga ik niet meer testen, behalve dan voor Moeders voor Moeders, die ga ik morgen even bellen denk ik.

Mijn vriend is altijd heel nuchter en nu dus ook. Hij is ook heel blij, maar vindt het vooral nog erg raar. Zo'n 2e streepje zegt dat ik zwanger ben, maar ik ben verder helemaal niet veranderd. Dat vind ik zelf ook raar, maar heb wel wat kwaaltjes, waardoor ik er toch iets van merk. Voor hem zal het echter worden 4 mei, als we de echo hebben. Als alles tenminste goed is, ik vind het doodeng.... maar ik begin wel steeds meer vertrouwen erin te krijgen en hoop dat we dan goed nieuws krijgen!

Ik heb het trouwens nog niemand verteld, wil het na de echo aan wat mensen vertellen, aan wie, dat weet ik nog niet precies. In ieder geval m'n ouders, nichtje en misschien m'n werk. Da's trouwens ook een leuke, ik ben rond 21 december uitgerekend en mijn contract loopt t/m 31 december. Ze zijn heel tevreden met me, maar ik ben benieuwd hoe dat is als ik parttime wil gaan werken, ik hoop dat ze me willen houden dan.

Liefs,

Snoopy
Hoi CD, het oude topic is een stille dood gestorven geloof ik, ik schrijf nu mee op 'fertiliteitsonderzoek', daar blijft de humor er tenminste een beetje in en we zitten in hetzelfde schuitje, want ja, ook wij in de MMM. Verbazingwekkend soms dat mensen 'zomaar' zwanger raken, niet? ;)
Snoop, ik had vanmorgen nog aan mijn gyn de onderwaarde gevraagd en zij gaf ook 20 aan. Zat je dus precies goed!!! En zo zie je maar dat ook de uitslag van je progesteron niet altijd alles wil zeggen, als je zwanger bent, ben je gewoon lekker zwanger, zelfs met een test van de ETOS:P

Ik ben echt heel heel erg blij voor je!!!!!!

Wauw!! Snoopy, gefeliciteerd!!!!!!!!!!! :RJoepie! Jij geeft weer moed voor iedereen!!

Liefs,

Kitty (die het over een paar weken maar eens op de homeophatische manier gaat proberen)

Snoopy, ik zou de woorden van Gemini maar goed in mijn oren knopen als ik jou was. Je bent gewoon hartstikke zwanger, dus zet die progesteronwaarde uit je hoofd en ga ervan genieten! Je hebt het verdiend!
Hoi,

ik lees al even mee met dit topic en volgens mij zitten hier wat progesteron experts....

Ik wil al een poosje zwanger worden maar helaas lukt het niet. Ik heb een cyclus tussen de 35 en 39 dagen en heb vorige maand bloed laten prikken. Progesteron is op dag 28 van mijn cyclus geprikt. Vorige week kreeg ik de uitslag en volgens de gynaecoloog heb ik geen piek en dus geen eisprong. Maar nu heb ik wat schema's bestudeerd en daaruit begrijp ik dat je bij een normale cyclus vanaf dag 24 een verhoging zou moeten hebben. Maar ik heb geen normale cyclus dus ik vraag me af of er wel op de goede datum geprikt is. Ik snap er helemaal niks meer van:(

En nu is mijn lijf ook helemaal in de war, had 2 weken geleden ongesteld moeten worden en had al aardig wat buikpijn toen de gyna belde met de uitslag... en na het telefoontje zijn dus alle voortekenen van menstruatie weg, zit nu op dag 49, pfffffffffffffffff

Is er iemand van jullie die me wat meer kan vertellen over de progesteronstijging?

dankje...... Marieke die ook zo graag mama wil worden:)
Hier een stille meelezer, die ook graag zwanger wil worden, wel al in een verder stadium van de MMM.

Ik moet gewoon even reageren op het bericht van Carpe Diem: daar staat in dat snoopy het verdient om zwanger te zijn! Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens, maar betekent dat dan dat er ook mensen zijn die het niet verdienen??

Ik hoop dat iedereen snel zwanger is (inclusief mijzelf!)
heeeeeeeeeey snoop!

wat een geweldig nieuws lees ik hier!!!! je bent zwanger! :D 

Te gek meid! Gefeliciteerd. Hoop dat je snel een echo zult hebben. En die onzekerheid is te begrijpen maar probeer er vooral van te genieten. Ga ervan uit dat het goed gaat allemaal.

Gemini, op naar de volgende ronde! Zo'n goede eisprong zet een volgende keer vast meer zoden aan de dijk. En wat fijn dat men erkent dat je al zo'n tijd bezig bent en met je meedenkt door andere opties te gaan proberen over een tijdje.

Ik zag dat er eerder door iemand gevraagd was of we willen weten wat het is... het antwoord daarop is nee. We wachten het af en laten het een verrassing zijn. Heb komende week een 20 weken echo. Wel weer erg leuk om dan de baby te zien. Afgelopen week het hartje gehoord en sinds deze week is mijn buik zelfs voor vreemden meer zichtbaar! Erg leuk... zwanger zijn en een zwangere buik hebben voelt heel speciaal. Het is het allemaal dubbel en dwars waard. Ik ben echt een trotse aanstaande mama en Gansman ook als aanstaande papa!

Andere meiden, denk en duim voor jullie! Houd hoop!

p.s. ik kan heb zelf het idee dat ik naast de clomid behandeling veel baat heb gehad bij de behandelingen van een osteopaat. Zie voor info www.osteopathie.nl. Hierdoor is naar mijn idee mijn hormoonhuishouding meer in balans gekomen. 

Succes allemaal en snoop, geniet ze!

Kus Gansje
He meiden!

Gansje, bedankt voor je felicitatie! Het lukt steeds beter, het genieten. Ik moest echt even bijkomen van het nieuws... Ik heb 4 mei de eerste echo, best snel al, maar wachten duurt toch wel lang... Tot die tijd heb ik er vertrouwen in dat het goed zit en daarna hopelijk nog meer! Fijn dat alles zo goed gaat bij jou en dat je buik al wat zichtbaarder wordt. Veel plezier tijdens de echo!

Marieke, bij jouw cyclus zal je waarschijnlijk tussen dag 21 en 25 je eisprong hebben en dat kan je het beste op dag 28 en 32 voor progesteron laten prikken. Als je vorige maand je eisprong pas op dag 25 hebt gehad, zou dag 28 wel een beetje vroeg zijn om bloed te prikken, ik zou het dan eigenlijk een paar dagen later nog herhalen. Maar ook 3 dagen na je eisprong moet je progesteron wel wat omhoog zijn gegaan, maar je weet dus niet hoe hoog het toen was. Ik zou dus nog een keer langs de gynaecoloog gaan. Wel balen dat je lichaam nu zo van slag is.

Elmootje, Carpe Diem schrijft toch niet dat de rest het niet verdiend? Ze schrijft dat ik het heb verdiend, dat zegt helemaal niets over de rest. Ik hoop in ieder geval dat jij ook snel zwanger bent!

Ik klim langzaamaan naar de roze/blauwe wolk en ben erg blij met m'n kwaaltjes. Ik had het niet verwacht, maar mijn borsten zijn al gegroeid en ik ben pas 5 weken. Ik heb al cup D, dus zo nodig is het niet ;) Eens kijken hoe lang ze in mijn bh blijven passen...

Liefs,

Snoopy
Hoi!

Marieke, misschien is het een idee om te temperaturen om je een beter beeld te geven van je cyclus? Als je dat invult bij "fertilityfriends" kun je je cyclus erg goed bijhouden. Prikken op progesteron moet een week na de eisprong, dus dan weet je ook iets meer. Zo'n lange cyclus die je nu hebt, is wel heel erg balen, het vergt zoooo veel van je geduld!

Snoop, laat die borsten maar groeien! Wat fijn dat het zo goed gaat!

Elmo, hoever zit jij in de mm? Ik spuit Puregon. Jij?

Gansje, joehoe, 20 weken en een mooi buikje!!!!!!
quote:

Snoop, laat die borsten maar groeien! Wat fijn dat het zo goed gaat!

Ja joh, ga ze nog een beetje aanmoedigen ook! ;)

Nee hoor, dat is wel een van de laatste dingen waar ik me zorgen om maak!

Had net m'n nichtje gebeld, ik wilde even weten hoe het met de baby ging enzo, maar ze vroeg ook hoe het met mij was en tja, dan kan ik mijn mond niet houden hoor! Ben wel erg blij dat iemand het nu ook weet, ze is ook heel blij voor me! Wel grappig, toen ik een dag na haar bevalling bij haar was, hadden we het erover hoe leuk het zou zijn als ik nu zwanger was en dat de kinderen dan maar zo'n 8 maanden zouden schelen. En toen was ik al een week (3 weken dus eigenlijk) zwanger, maar wist ik het nog niet. Heel bijzonder eigenlijk dat op het moment dat haar baby eruit kwam, die van mijn erin kwam!

Liefs,

Snoopy
Hai,

Ik lees hier al een poosje mee, daar ik ook clomid heb moeten slikken, maar helaas geen reactie. Wel heel veel last van alle mogelijke bijwerkingen.

Daar we al heel lang bezig zijn en het zaad van mijn man niet al te best is, was de volgende stap IVF. Die is mislukt, evenals de eestre cryo terugplaatsing. We zijn nu in afwachting van de volgende menstruatie voor een tweede cryo terugplaatsing.

Daar ik ben gaan meelezen, terwijl ik chlomid aan het slikken was, kijk ikaltijd even terug op dit topic om te kijken of er weer goed nieuws is, dus weer zwanger. Je gaat toch een beetje meelven met alle personen!!
Hoi meiden,

Hier ook een berichtje van een meelezer. Ik heb in het begin ook nog even meegeschreven omdat ik ook clomid gebruikt heb. Wat fijn dat er weer een zwangere bij is. Snoopy gefeliciteerd!

Gansje, spannend jouw 20weken echo en fijn dat de osteopaat ook bij jou een positief effect heeft gehad. Dit had ik nl. nog als tip hier geplaatst omdat ik er ook baat bij heb gehad.

Ik ben nu 40w +1 dag zwanger dus ben in afwachting van de bevalling.

Ik wens jullie allemaal heeel veel succes en hoop dat jullie allemaal een lief babietje in jullie armen mogen sluiten!

Groetjes,

Layla
Leuk al die meelezers!!! Vind het echt leuk dat jullie zo af en toe ook posten, want je hebt geen idee wie hier allemaal meeleest!!

Layla, zet 'm op meid!!!!! die kleine kan nu niet lang meer op zich laten wachten!

Elmootje, jeetje wat een heftig traject heb je al achter de rug! Ik duim voor je dat de tweede cryoterugplaatsing wel lukt!

Tja, ik heb zelf ook al tijden geen clomid meer, ben hier eigenlijk een beetje blijven plakken, kon gewoon geen afscheid nemen hier:P
Elmootje, het is inderdaad precies zo bedoeld geweest als Snoopy ook al zei. Ik ben gewoon ontzettend blij voor haar dat het gelukt is om zwanger te worden en hoop dat ze er een beetje van kan genieten (ondanks alle eventuele angsten). Daarom had ik het geschreven. Ik gun het natuurlijk iedereen om zwanger te worden (nou ja, behalve dan mensen die enge dingen met hun kinderen doen). Vervelend, wat jij allemaal al hebt moeten doorstaan. Ik kan me voorstellen dat het af en toe heel moeilijk is om moed te blijven houden (ik heb dat nu soms al, terwijl ik nog helemaal niet zo ver in het traject zit, ik zit nu in mijn 1e cyclus 100 mg Clomid, in afwachting van een eisprong). Heel veel succes bij de volgende cryoplaatsing! Is dat trouwens een terugplaatsing van een eitje dat met de punctie eruit gehaald is en vervolgens ingevroren is? Betekent dit dus dat het je 3e terugplaatsing wordt in de 1e IVF poging?

Ik ben het inderdaad met Gemini eens dat ik het heel leuk vind als meiden die meelezen af en toe ook eens een berichtje plaatsen. Je hebt er anders gewoon geen idee van wie er allemaal meelezen
Hai,

Eigenlijk weet ik dat ook wel, dat je het iedereen gunt omz wanger te worden en/of zijn, maar was gisteren behoorlijk obstinaat van alles, echt weer zo'n behoorlijke dip. Maar die kent iedereen die in de MMM zit, niet waar?

Een cryo is al een embryo die ontstaan bij de IVF behandeling (dus al een bevruchte eicel), daar niet alles wordt teruggeplaatst, worden goede en sterke embryos ingevroren.

Dit wordt idd de derde terugplaatsing uit de eerste IVF behandeling en hopelijk de laatste :)!

Hopelijk komt er een snel een eitje en als die nog bevrucht wordt ook, is het helemaal een groot feest!!

Succes!
Aloha!

Genieten jullie ook zo van het superweer? Word er helemaal vrolijk van. Zit ook best wel lekker in mijn vel (oeh, niet te hard zeggen) en heb het idee de wereld aan te kunnen. Is ook wel een keer erg lekker!!!!!
He meiden!

Gemini, ik las net op het 'cavia-topic' je berichtje van afgelopen dinsdag.... ach meid, sorry daarvoor, al kan ik er niets aan doen! Ik heb die gevoelens ook gehad en snap het dus zeker wel, maar voel me toch een beetje schuldig! Had zo graag samen met jou gezwangerd... En ik weet niet precies hoe het precies zit met Eakje, wel dat ze zich blijkbaar haast niet meer laat zien, maar ik laat jullie niet in de steek hoor! Ik vind het ook nog steeds helemaal geweldig dat Gansje hier ook nog komt! Wij hebben zoveel steun aan jullie gehad, dat zijn we echt niet zomaar weer vergeten!

Fijn dat je nu weer de hele wereld aankan, het is allemaal net iets makkelijker als je je verder goed voelt, het lekkere weer helpt daar ook goed bij!

Layla, bedankt voor je felicitatie! Heel veel succes met de bevalling, kan niet zo heel lang meer duren nu! (alhoewel als je er nu op gaat zitten wachten en volgens mij zo snel niet gaat...)

Elmootje, balen is dat als je cyclus al niet goed is en het zaad van je man ook niet al te best, ik lees het wel vaker, lijkt me echt k*t. Ik hoop dat de 2e terugplaatsing wel goed gaat! Wat een hormonen moet je allemaal gebruiken he voor IVF, lijk me heel heftig, maar het allemaal zeker wel waard! Die dip die je trouwens noemde, die herkent iedereen wel. Dan kan je inderdaad heel weinig hebben en komen sommige dingen helemaal verkeerd over.

Ik zit trouwens ook al een aantal maanden niet meer aan de clomid, maar heb een leo-behandeling gehad en daarna meteen zwanger! Maar ik kan hier ook niet zomaar weglopen omdat ik toevallig geen clomid meer slik.

Met mij gaat het goed, de tijd gaat gelukkig snel, ik vind het wachten tot de echo toch wel zwaar. Gelukkig kan ik er wel van genieten, want zorgen maken heeft toch geen zin. Kan altijd nog als het 4 mei niet goed zou zijn. Maar ik vind het wel heel spannend allemaal!

Liefs,

Snoopy
quote:

He meiden!

Gemini, ik las net op het 'cavia-topic' je berichtje van afgelopen dinsdag.... ach meid, sorry daarvoor, al kan ik er niets aan doen! Ik heb die gevoelens ook gehad en snap het dus zeker wel, maar voel me toch een beetje schuldig! Lieve Snoopy, was echt helemaal niet mijn bedoeling om je schuldig te laten voelen, echt niet!!!Maar het klopt wel, dat toen ik net wist dat het dit keer niet zo zijn voor mij, ik je berichtje las en er even heel erg verdrietig van werd. Niet dat jij zwanger bent, echt niet, maar meer dat ik nu nog niet zwanger ben. Tja hoe leg ik dat goed uit. Een soort concreetheid van het gemis van iets dat je ook zelf graag wil, en had het idd wel heel erg leuk gevonden als we zo gelijk op waren gegaan. Maar echt niet schuldig voelen hoor!!!!:$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven