Clomid, wie ook?

16-01-2007 20:19 2285 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze het nieuwe deel!
Hoi allemaal, wat een schitterende dag vandaag. Lekker genoten van de zon.

Afgelopen woensdag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest om de IUI procedure te bespreken. Deze cyclus slaan we over omdat we volgende week in Parijs zitten. Aan de ene kant wel balen, maar ik ben er wel even aan toe om alles een beetje los te laten en Parijs hebben we lang geleden geboekt.

Gemini jij vertelde dat IUI geen optie voor jullie is omdat het zaad van je man goed is. Ik kan je vertellen dat het zaad van mijn man ook goed is maar dat we toch IUI gaan doen (omdat er voor de rest niets aan de hand is met ons behalve dat ik een onregelmatige cyclus heb)

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik er wel een goed gevoel over heb en ik ben ervan overtuigd dat ik met IUI zwanger ga raken.

Ga nu nog eventjes van de zon genieten.

Liefs
Ik baal wel een beetje op dit moment. Ik zit vandaag op cyclusdag 16 en heb nog geen eisprong gehad. Ik ben een beetje bang dat het er niet gaat komen. Komt het dan toch omdat ik er nu teveel mee bezig ben? De vorige maand was ik namelijk veel zorgelozer en heb ik kennelijk wel een eisprong gehad (al was het pas op dag 21 waarschijnlijk). Of moet ik nog steeds geduld hebben en kan het nog steeds? Pfff, ik vind het echt even niet leuk meer.....
*Breek*

CD, het is bekend van Clomid dat je eisprong langer op zich kan laten wachten dan in een "normale" cyclus. Bij mij kwam die vaak ook niet eerder dan dag 19. Nog geen man overboord, maar kan me voorstellen dat je het vreselijk K vind.

*Breek*
Breekt ook even in..

CD,

Ik had met Clomid een cyclus van rond de 35 dagen, en dus ook pas een eisprong rond de dag 20. Maak je geen zorgen, beter ietsjes langer, dan te kort! Het is echt niet raar om nog geen eisprong gehad te hebben.

Gemini, Ik duim nog steeds voor je, ik blijf hier net zo lang meelezen tot je met goed nieuws komt

(ik hoop natuurlijk voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger raken )

...breekt weer uit..

Liefs Artemis
Bedankt Mooncatcher en Artemis! Dat zijn net even de berichten die je nodig hebt als je je zo voelt als ik. Het valt niet mee om positief te blijven als je steeds zo lang moet wachten. Maar ik weet heel goed dat ik gewoon nog even geduld moet hebben. Hopelijk komt bij mij die eisprong ook alsnog.
quote:Gemini, Ik duim nog steeds voor je, ik blijf hier net zo lang meelezen tot je met goed nieuws komt Thanks Art, had ik echt even nodig*;
Gemini, hoe lang bij je eigenlijk al bezig? Ik lees namelijk al een poosje mee.

Als ik het zo bekijk ben je net zo oud als ik (mits 75 je geboortejaar is).

Ik heb nu vaak al zo iets het moet niet al te lang duren, anders vind ik mezelf toch echt te oud om moeder te worden.

Maar waarschijnlijk zal ik ook die grens wel weer verleggen, heb na de eerste IVF ook gezegd dit doe ik nooit meer, maar ondertussen is het besluit er al, dat mochten de volgende cryo's niet blijven zitten, ik toch echt voor een tweede IVF poging ga.
hoihoi,

zo ben weer terug van een paar daagjes weg.... mijn ongesteldheid is nu ongeveer een week geleden gestopt dus we zitten te hopen op een eisprong :D Hoop dat het dit keer echt gaat lukken....

Was best een moeilijk weekend, waren met de schoonfamilie weg, dus ook met onze zwangere schoonzus....

Heel het weekend ging het natuurlijk over het kleinkind wat eraan komt, en tuurlijk vind ik dat heel erg leuk maar vond het ook zo moeilijk...Zeker als je dan een paar dagen bij elkaar zit en je er heel de tijd mee geconfronteerd wordt. Mn vriend had dat ook wel want er werd steeds gezegd ja we zijn nu met 1 persoon meer, op een gegeven moment zei mn vriend ja misschien wel met 2 meer :D ( De schoonfamilie weet dat wij er ook mee bezig zijn)

Vond het wel lief van hem... Mja zoals ik al zei we blijven gewoon hopen dat het deze keer wel aanslaat, en zo niet dan zien we wel weer wat er verder gaat gebeuren 29 mei moet ik weer naar mn gyn. Deze week moet mijn vriend naar het ziekenhuis om te testen of we evt in een later stadium geschikt zijn voor IVF of wat dan ook.... spannend dus....
quote:

Gemini, hoe lang bij je eigenlijk al bezig? Ik lees namelijk al een poosje mee.

Als ik het zo bekijk ben je net zo oud als ik (mits 75 je geboortejaar is).

Ik heb nu vaak al zo iets het moet niet al te lang duren, anders vind ik mezelf toch echt te oud om moeder te worden.

*breekt weer even in..

Buiten het feit dat ik persoonlijk 31/32 helemaal niet te oud vind om moeder te worden (....in tegenstelling!) wordt je als het zwanger worden niet lukt, weinig keus gesteld..Streef je dromen na, zolang je dat kan, en zolang dat goed voelt voor je.

Gemini, cheer up, houd moed meid!

Ik denk aan je en duim voor je *;

...breekt weer uit...*
Art, je bent lief!

Elmootje, ik ben sinds sept 2005 bezig. 1975 is inderdaad mijn bouwjaar, ik word in mei 32. Mijn voorkeur zou gaan naar nu moeder worden, maar als dat nog langer moet wachten, dan zij het zo. Hoe langer in de mm, hoe intensiever en moeilijker, dus het ligt er meer aan hoe lang ik energie heb om er in te steken, dan om hoe oud ik ben. Qua gezonheid van mij nu, zie ik dat niet pas over 10 jaar gebeuren. Dat zou voor mij te laat zijn, maar dat ligt voor eenieder anders
Hai Gemini,

Ik bedoelde het absoluut niet verkeerd, maar probeerde mijn eigen gevoel te ventileren. Tuurlijk gaat mijn voorkeur uit naar nu moeder worden, sterker nog als het was gegaan zoals ik had gewild was ik de tweede al onderweg. Maar helaas heb je het dus niet voor het zeggen.

Verder wilde ik ook zeggen dat wanneer je in de mmm zit je je grenzen steeds verlegd. Toen ik net begonnen was, had ik zoiets: ik ga nooit zover dat ik op een kunstmatige manier een kindje moet krijgen, maar kijk nu eens, kan niet wachten totdat de volgende menstruatie zich aandient, zodat ik weer naar het ziekenhuis mag..................

Ik hoop dat deze ronde voor jou de laatste is!!!
Elmootje, had het ook echt niet verkeerd opgepakt hoor!!!

Ik merk ook sterk het verleggen van grenzen, heb dat ook duidelijk met het spuiten gemerkt!

Hoop voor ons allemaal dat het niet meer lang duurt, we hebben al genoeg geduld gehad!!
He meiden!

Zo, er is weer veel gepost! Ik wilde gister eigenlijk nog posten, maar het was al aan de late kant en ik was moe en ik luister tegenwoordig maar wat beter naar mijn lichaam. Vandaag op m'n werk was ik zo moe, het was ook heel rustig (=slaapverwekkend) en ik heb de laatste 2 uurtjes vrij genomen en morgen ook, heerlijk. Ik wilde lekker gaan slapen op de bank, maar had een rare pijn in mijn onderbuik aan de zijkant, net of er een zenuw niet lekker zat ofzo, heb het vaak aan beide kanten. Ik had mijn nichtje gister aan de telefoon en zij had erg last gehad de eerste weken dat haar darmen wat gingen verschuiven, dit van mij zal ook wel zoiets zijn.

Vandaag is Moeders voor Moeders langsgeweest, wel leuk om eens met iemand over je zwangerschap te praten, want verder weet alleen mijn nichtje het. Zij vroeg of ik ook pregnyl had gehad en ze kende pco en clomid ook, dat vind ik ook wel goed. Vandaag dus begonnen met plassen. De zwangerschapstest was trouwens goed positief, ik dacht eerst dat het dunnere lijntje het testlijntje was, maar later zag ik dat het andersom was, de testlijn is dus heel dik! Mijn Hcg is dus in ieder geval goed, nu maar hopen dat de rest ook goed is. Ik heb er nu alle vertrouwen in en kan me moeilijk voorstellen dat het mis zou gaan, maar de angst zit er toch een beetje. Gelukkig duurt het niet zo lang meer tot de echo! Dan wordt het voor mijn vriend ook wat echter, hij vindt het nog zo'n raar idee. Ik laat hem wel plaatjes zien van hoe het er nu uitziet, maar dat stelt natuurlijk ook niet veel voor. Over een week wel een beetje, dan zijn er al armpjes en oogjes, maar die zie je op een echo natuurlijk nog niet. Ik ben ook wel erg benieuwd hoe mijn vriend reageert op de echo.

Hoe gaat het met de springende eieren hier? Gemini, wanneer heb jij de eerste meting en Carpe Diem, al een eisprong gespot? Hopelijk voel je je weer een stukje beter, die onzekerheid kan echt slopend zijn, na 4 rondes clomid was ik eigenlijk wel blij dat ik even niet hoefde. MissFine, jij weet dus pas of je een eisprong hebt gehad als je ongesteld wordt (of niet) toch?

Ik voel me trouwens nog steeds een beetje schuldig tegenover jullie, ik weet dat ik dat niet moet doen, maar het is gewoon een gevoel. Ik hoop dat hier net zo'n zwangerschapsvirus gaat heersen als op een ander forum waar ik wel eens lees (Carpe Diem, jij komt er volgens mij ook weleens, 'eerste ronde clomid'), daar wordt iedereen opeens achter elkaar zwanger.

Liefs,

Snoopy
We doen ons best, Snoopy! :) Ik kom inderdaad ook wel eens op dat forum, maar het gaat me daar veel te snel. Als je een middag niet mee leest, heb je 5 pagina's om bij te lezen. Dat is gewoon niet te volgen. Maar omdat er zoveel meiden schrijven, vind ik het wel eens handig om ervaringsverhalen te vragen enzo...

Ik ben vandaag in een jubelstemming! Vanochtend heb ik namelijk een smiley gespot (oftewel een positieve ovulatietest). Dus jullie begrijpen wel wat er in huize Carpediem gaat gebeuren de komende dagen . Nu waren we al braaf om de dag bezig, dus vanavond stond al op het programma. Maar morgen nog maar een keertje extra voor de zekerheid, denk ik....Wat trouwens wel gek was, was dat mijn temperatuur vanmorgen ook al weer hoger was (zelfde temperatuur als ik een eisprong heb gehad), maar misschien dat het door de warmte kwam.
He CarpeDiem!

Wat goed zeg een smiley, kan je helemaal blij van worden he! Dat je temperatuur hoger was vanochtend, niets van aantrekken hoor, kan wel eens gebeuren. Wat wel grappig is, is dat mijn temperatuur nu al dagen 36,9 is, of ik nu 6 of 8 uur slaap. Voor mij is het temperaturen elke ochtend nu de bevestiging dat ik zwanger ben, ik heb zolang getemperatuurd, dan is het ook zo leuk dat het nu hoog blijft.

Dat forum gaat inderdaad heel snel, ik lees het wel eens een beetje door, maar wat is het daar snel gegaan met de zwangeren zeg! Als ik niet zwanger was geweest was ik daar echt jaloers op geweest denk ik, nu hoop ik alleen maar dat iedereen hier (inclusief meelezers) niet zo lang meer hoeven te wachten. Het is zo oneerlijk, sommigen zijn na een half jaar medische molen al zwanger, anderen zitten er al 2 jaar of langer in en nog niets... Maar helaas werkt het niet altijd zo, wie het langst erin zit, die het eerst zwanger wordt...

Heb vandaag de fles van MvM al bijna helemaal volgeplast, gaat best snel! En dat terwijl ik bijna de hele dag heb gewerkt, volgens mij is die fles echt te klein als je de hele dag thuis bent. Wel raar hoor, niet doortrekken als je naar de wc bent geweest, want ik ga niet doortrekken als er alleen een beetje papier in ligt, hoef alleen de kan een beetje om te spoelen.

Ik wil het zo graag op m'n werk hebben over mijn zwangerschap, ze hebben altijd zo met me meegeleefd. Maar ik wil echt nog even tot de echo wachten en dan zaterdag mijn ouders vertellen en dan maandag eerst mijn baas en dan mijn allerliefste collega, die dezelfde gyn heeft gehad.

Ik hoop dat niemand eerder iets over mijn borsten gaat zeggen, ze zijn toch wel aardig gegroeid en op mijn werk hebben ze meestal geen blad voor de mond ;). Maar ik heb het idee dat ze het wel denken te zien, maar toch maar niets zeggen. Dat is maar goed ook, als ze er iets over zeggen kan ik niet mijn mond houden hoe het komt...

Liefs,

Snoopy
CD, wat goed zeg, een positieve ovutest! You go girl!!!

Snoop, niet schuldig voelen hoor, als er 1 schaap over de dam is.......wij volgen echt wel!!!!

Fijn als je binnenkort de bevestiging van het scherm kan afzien, is een stuk concreter dan he?

Ik moet morgen naar de eerste controle, heb nu 8 dagen gespoten. De vorige keer was er nog niet veel te zien, dus ik ben benieuwd!
He Snoopy, je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen hoor, dat jij nu zwanger bent en wij (nog) niet. Komt met ons vast ook helemaal goed! Wat Gemini al zegt, als een schaap over de dam is.....Je zag dat ook al bij het andere forum :). Ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vind om het allemaal voor je te houden. Je bent toch wel gestopt met sonja Bakker he? Dat mag niet als je zwanger bent...

He Gemini, heel veel succes vandaag! Hopelijk is er deze keer wel wat te zien...Ik ga heel hard voor je duimen. Hoe is het met jouw dieet? Ben je nog steeds aan het afvallen? Zelf was ik afgelopen week (week 6) nauwelijks afgevallen. 1 ons. In totaal nu 5,3 kilo. Dus hopelijk val ik de komende 2 weken nog 2 kilo af. Dan zit ik ongeveer op het gewicht wat ik van tevoren in gedachten had. Ik wil in ieder geval t/m week 8 afmaken. Dan is het boek uit en kijk ik even of ik het daarna nog een keer opnieuw doe...
Ik had trouwens vanmorgen nog steeds een smiley (een keer eerder heb ik ook een naderende eisprong gespot met de ovulatietesten en toen had ik ook 2 dagen achter elkaar een smiley). Waarschijnlijk is mijn eisprong dan vandaag? Mijn temperatuur was vanmorgen weer hoog. Gek he? Zou mijn temperatuur dan wel al stijgen voor een eisprong? Dat zou misschien wel weer handig zijn, hoef ik geen testen meer te kopen
hoi dames, wat een weertje is het weer he :D

Ik had ff een vraagje, misschien een beetje onnozel maar misschien dat jullie mij even verder kunnen helpen. Vorige week dinsdag was ik voor het laatst ongesteld na het gebruik van 150 mg Clomid.

Wanneer ( als het aanslaat natuurlijk ) krijg ik nu mijn eisprong ongeveer ?
MissFine, wanneer je een eisprong zal krijgen, kunnen wij je niet vertellen. Dat verschilt namelijk per persoon. Notrmaalgesproken heeft iemand met een super regelmatige cyclus van 28 dagen, een eisprong op dag 14. Met Clomid hebben de meesten echter later een eisprong. Ik had hem waarschijnlijk deze keer op dag 20.

Als je het voor jezelf wilt bepalen, kun je elke morgen voor het opstaan je temperatuur opmeten. Zodra je temperatuur met ongeveer 0,4 stijgt is je eisprong geweest. Dan heb je er die maand natuurlijk niets meer aan, maar weet je het waarschijnlijk wel voor de volgende keer. Je kunt natuurlijk ook ovulatietesten kopen, maar dat kan een dure business worden als je niet al ongeveer weet wanneer je je eisprong kunt verwachten. Heel veel succes!
Miss Fine, eisprong bij clomid vaak tussen dag 14-21, echt wat later dus...maar goed, iedereen is weer anders...

CD, weer een smiley, goed zeg!

Hier niets te zien op de echo vandaag, moet dinsdag weer terug!
Oja, het dieet...ik ben nu 8,5 kilo afgevallen, probeer het wel vol te houden, aangezien ik niet meer zo aan wil komen nu. Ik ben anders aan het eten, ipv dieten, eet kleinere porties, optimel, bleekselderij, 20-30 + kaas etc. En de tussendoortjes weg...Helpt wel!
lekker he, zo'n lang weekend? Geniet allemaal van het weer en alles wat er te doen is!
He meiden!

Carpe Diem, ik ben inderdaad gestopt met Sonja Bakker, is veel te weinig voor als je zwanger bent! Maar moet eerlijk bekennen dat ik moeite heb met genoeg te eten... heb nog steeds weinig honger, maar doe m'n best. Ben nog op hetzelfde gewicht, dus dat is goed.

Over je temperatuur, ik had dus vanaf vrijdag 31 maart een verhoging, maar zaterdag en zondag ook krampjes onderin m'n buik en dacht toen dat het misschien wel m'n eisprong kon zijn. De echo's zullen misschien wel duidelijk maken wanneer m'n eisprong nou echt was, al weet ik niet of dat op 2 dagen nauwkeurig gaat.

MissFine, wanneer je je eisprong hebt kan inderdaad heel erg verschillen. Maar volgens mij reken jij vanaf de dag dat je het laatst ongesteld was, maar je moet vanaf de eerste menstruatiedag rekenen, dat is dan dag 1 (in jou geval 11 april, had even teruggelezen). Dus nu zit je op dag 19, als de clomid aanslaat heb je dus kans dat ie al is geweest of komende week nog gaat komen. In ieder geval ruim nemen, dus zo ongeveer om de dag klussen t/m cyclusdag 30, dan kan je je eisprong in principe niet missen.

Gemini, bij jou dus nog niets te zien op de echo vrijdag, maar dat had je wel verwacht (maar je weet het nooit he!). Ik hoop dat er dinsdag wel wat is gegroeid! Je bent nu dus zo'n beetje op je streefgewicht? Inderdaad je eetpatroon een beetje zo aanhouden, dan komt het er ook niet meer bij.

Ik vind het helemaal heerlijk zo'n lang weekend, gaat de tijd tenminste snel naar de echo toe, heb er zo'n zin in! En vind het natuurlijk superspannend!

Heb vandaag 2 zwangerschapsbh's gekocht, mijn bh's passen echt niet meer, zit de hele tijd te hijsen. Kan er m'n hele zwangerschap mee doen, gelukkig maar, is een gouden handel hoor, zwangerschapskleding! In het dorp waar m'n nichtje woont zit een outlet voor positiekleding van Miss Etam, daar hebben ze dan broeken voor 9 euro en truitjes voor 5 euro enzo, dus daar ga ik 19 mei (dan moeten we er toch naartoe voor de doop van de baby van m'n nichtje) wel even rondsnuffelen. Ben dan 9 weken, dus zal het dan nog niet nodig hebben (lijkt me), maar alvast kopen kan geen kwaad, beter dan 80 euro uitgeven voor een broek straks. Verder voel ik me goed, de gebruikelijke klachtjes, maar mij hoor je niet klagen!

Morgenochtend even naar de Ikea, moesten nog wat ruilen. Daarna even naar Etten-Leur, kijken wat daar allemaal te doen is.

Liefs,

Snoopy
da's handig Snoopy, zo'n outlet! Ik zou ook zeker kijken als ik jou was, klinkt erg goed! Ik ben straks naar Den Bosch geweest, lekker druk, maar wat een sfeer, ook door het weer. Helemaal super!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven