Co-sleeper

03-03-2021 13:16 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips voor welke co-sleeper ik het beste kan kiezen? Ik heb al wat gezocht op internet, maar heb nog niet echt een voorkeur en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Mijn wensenlijstje:
- niet te duur... het liefst Max 150/160 euro
- in hellende stand te zetten
- voldoende ventilatie / luchtdoorlatend gaas
- ons bed is 56 cm hoog (exclusief klossen tijdens Kraamzorg)
- bruin vind ik niet mooi. Verder zijn alle kleuren prima.
Alle reacties Link kopieren
Onbeschaamde tvp
Ik heb er 1 van Petit Amélie, een witte houten. Is in verschillende hoogtes in te stellen en door de wieltjes die je er wel of niet onder kunt zetten heb je dus eigenlijk nog een extra hoogte erbij. In principe heeft hij geen hellende stand, maar wat ik dus gedaan is wel de wieltjes eronder gedaan aan de kant van het hoofdeinde en niet bij de voetjes. Zo staat ie schuin én rol ik het wiegje zo weg naast het bed indien nodig! Ben er erg tevreden over.
Muisje32 schreef:
03-03-2021 13:32
Ik heb er 1 van Petit Amélie, een witte houten. Is in verschillende hoogtes in te stellen en door de wieltjes die je er wel of niet onder kunt zetten heb je dus eigenlijk nog een extra hoogte erbij. In principe heeft hij geen hellende stand, maar wat ik dus gedaan is wel de wieltjes eronder gedaan aan de kant van het hoofdeinde en niet bij de voetjes. Zo staat ie schuin én rol ik het wiegje zo weg naast het bed indien nodig! Ben er erg tevreden over.
Ja, ik had precies hetzelfde kunnen typen. Alleen is die van mij grijs... :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Via marktplaats een tweedehands kopen aangezien je het maar kort gebruikt of zelfs helemaal niet of weinig.
De cozee van tutti bambini!

Veel aanbod op marktplaats. Voor 125€ kun je er een kopen die er als nieuw uit ziet. Voldoet aan je wensenlijstje.

Wat ik zelf ook extra fijn vind aan deze:
- heel makkelijk opklapbaar, ideaal te gebruiken als reiswieg
- optioneel zijn wieltjes of een schommelstang. Zelf heb ik wieltjes, waardoor ik de cosleeper makkelijk kan verplaatsen (anders kom ik niet bij mijn kledingkast)

Nadeel:
- gekke matrasmaat, zijn geen universele lakentjes voor. Van het merk zelf zijn super prijzig. Zelf heb ik lakentjes op maat gemaakt van oud beddengoed.
Alle reacties Link kopieren
Hellende stand kun je ook maken door iets onder pootjes te plaatsen of (wat wij deden) een opgerolde handdoek onder het matrasje te leggen. Ik heb eigenlijk nog nooit een cosleeper gezien die het echt als 'functie' heeft.

Wij hadden eerst een hele vervelende, dus daar zal ik geen reclame voor maken, maar hebben toen de ikea hack gedaan. Kan met de sniglar en de gulliver
https://mamalotje.nl/2019/02/27/ikea-co-sleeper-hack/
https://tussendromenenleven.be/2019/05/ ... aken.html/

Super tevreden mee, inmiddels is ons zoontje 1,5 en hij slaapt snachts dus nog steeds in de cosleeper bij ons. Inmiddels de bodem van het ledikant omlaag gedaan en het ledikant op bedklossen aan ons bed gemaakt waardoor hij niet over t randje kan kukelen.

Edit:
om de cosleeper te gebruiken als wij er niet naast lagen hadden we een uitvalbescherming:
https://www.lidl-shop.nl/p/pinolino-bed ... LQEALw_wcB
https://www.babypark.nl/twf-bedhek.html ... lvEALw_wcB
pinda-kaas wijzigde dit bericht op 03-03-2021 15:18
22.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel tevreden met die van petit amelie. Dit was een van de weinige die hoog genoeg was voor naast onze boxspring. Om hem een beetje schuin te zetten, zetten we telefoonboeken onder de pootjes. Ik vind het handig dat het hekje makkelijk omhoog en omlaag kan en dochters hebben er altijd goed in gelegen.

Jongste ligt alweer bijna een jaar in haar ledikant op haar eigen kamer maar de co-sleeper staat er nog. Ik lig er vaak half in als we weer een snotterend/huilend/bang kind in bed hebben :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de chicco next2me, las veel goede reviews maar ik was gematigd positief. Ik zou een volgende keer een ledikant ombouwen tot co-sleeper. Als je het googelt dan kom je tegen hoe je dit kunt doen met een ledikant van Ikea. Ik vind het mooier en je hebt er ook langer wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tevreden gebruiker van de petit amelie co-sleeper en daarna weer prima verkocht via marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Petit amelie en nooit schuin gezet dus dat was geen probleem
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties dusver! Ik ga even naar de genoemde modellen kijken. Bij Ikea en petit Amélie had ik nog helemaal niet gekeken.

Bij mijn zoontje hadden we een gewoon wiegje die we inderdaad schuin hebben gezet met boeken. Was bij hem ook echt nodig.
Misschien bij deze baby niet, maar de functie leek me handig. (Al heb ik m misschien helemaal niet nodig, en boeken werken in principe ook.)
Pinda-Kaas schreef:
03-03-2021 13:54
Hellende stand kun je ook maken door iets onder pootjes te plaatsen of (wat wij deden) een opgerolde handdoek onder het matrasje te leggen. Ik heb eigenlijk nog nooit een cosleeper gezien die het echt als 'functie' heeft.



Bednest :)
To overweeg eens een tweedehands Bednest via marktplaats :) Die behoudt zijn waarde het meest en kan je goed doorverkopen. Dan heeft je baby straks voor €50 in een mooie co-sleeper gelegen die aan je eisen voldoet.

Ik gebruik hem momenteel en wat is het een fijn ding :heart: en wij zouden niet zonder de schuine functie kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Chicco Next2me gekocht via marktplaats, zoontje is morgen 3 weken oud en de cosleeper bevalt heel goed.
Hij kan in een hellende stand en is in verschillende hoogtes in te stellen zodat het naast vrijwel elk bed past (volgens mij is ons bed van vergelijkbare hoogte als die van jullie). Deze is ook beschikbaar in veel verschillende kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van safety 1st. Was ongeveer 80 euro en beviel prima. De poten kan je los van elkaar verstellen, waardoor je dus één kant lager kunt zetten dan de andere kant. Verder zat er ook een tas bij en kan je hem meenemen als reiswieg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kinderkraft neste up. Voldoet aan al je wensen, inclusief schuin te zetten. Gebruiken wij nu ook ivm reflux en is ideaal!
Past qua hoogte ook zeker naast een boxspring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven