Computergebruik kinderen (jonge pubers)
woensdag 15 september 2010 om 19:46
Hallo,
Ik ben wel benieuwd hoe bij jullie het computergebruik is geregeld.
Mijn dochter is net begonnen op het VWO en zit naar mijn mening nog iets te vaak op msn, hyves enz. Ik wil hier één in ander in gaan veranderen en ik vraag me af hoe jullie dit doen.
Mogen jullie pubers elke dag op de computer? Zo ja, hoelang?
De computer staat hier in de woonkamer en het gebruik van de computer voor school tel ik niet mee, dat mag natuurlijk altijd.
Ik ben wel benieuwd hoe bij jullie het computergebruik is geregeld.
Mijn dochter is net begonnen op het VWO en zit naar mijn mening nog iets te vaak op msn, hyves enz. Ik wil hier één in ander in gaan veranderen en ik vraag me af hoe jullie dit doen.
Mogen jullie pubers elke dag op de computer? Zo ja, hoelang?
De computer staat hier in de woonkamer en het gebruik van de computer voor school tel ik niet mee, dat mag natuurlijk altijd.
woensdag 15 september 2010 om 20:03
ja dat mogen ze (ik heb er maar 1) en ik heb er voor haar geen limiet op zitten. Zij zit dan niet op hyves en MSN maar op stardoll en youtube..
Ik hou het in de gaten en zolang het haar geen slaap kost en haar schoolwerk in orde is (en daar zit ik dan wel bovenop) dan mag ze van mij achter de PC. Ze heeft al weinig vrije tijd dus dat uurtje wat ze erachter hangt (soms 2)..
Ze mag er dus niet achter zolang ze haar huiswerk niet af heeft en dat controleer ik dus.. en dat gaat goed.
De andere 2 polderkinderen mogen ieder 1 uur beeldscherm per dag (dus nintendo,tv,pc).. en that's all.. maar die zijn een stuk jonger..
Ik hou het in de gaten en zolang het haar geen slaap kost en haar schoolwerk in orde is (en daar zit ik dan wel bovenop) dan mag ze van mij achter de PC. Ze heeft al weinig vrije tijd dus dat uurtje wat ze erachter hangt (soms 2)..
Ze mag er dus niet achter zolang ze haar huiswerk niet af heeft en dat controleer ik dus.. en dat gaat goed.
De andere 2 polderkinderen mogen ieder 1 uur beeldscherm per dag (dus nintendo,tv,pc).. en that's all.. maar die zijn een stuk jonger..
woensdag 15 september 2010 om 20:12
Wat ik me door deze reacties afvraag is waar het omslagpunt ligt. In topics over jongere kinderen wordt er meestal een tijdslimiet gesteld aan de computertijd (of tv-tijd, of ds-tijd) en bij (jonge) pubers niet meer?
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 15 september 2010 om 20:13
quote:Solomio schreef op 15 september 2010 @ 20:12:
Wat ik me door deze reacties afvraag is waar het omslagpunt ligt. In topics over jongere kinderen wordt er meestal een tijdslimiet gesteld aan de computertijd (of tv-tijd, of ds-tijd) en bij (jonge) pubers niet meer?Ja dat klopt. Voor mn jongere zoontje heb ik wel een grens maar bij haar heb ik het meer losgelaten. Maar daar ga ik nu toch op terugkomen. Ik vind zelfs dat hele hyves en msn gebeuren behoorlijk verslavend werken voor haar.
Wat ik me door deze reacties afvraag is waar het omslagpunt ligt. In topics over jongere kinderen wordt er meestal een tijdslimiet gesteld aan de computertijd (of tv-tijd, of ds-tijd) en bij (jonge) pubers niet meer?Ja dat klopt. Voor mn jongere zoontje heb ik wel een grens maar bij haar heb ik het meer losgelaten. Maar daar ga ik nu toch op terugkomen. Ik vind zelfs dat hele hyves en msn gebeuren behoorlijk verslavend werken voor haar.
woensdag 15 september 2010 om 20:16
Hier is nooit een tijdslimiet geweest (kinderen zijn nu 9 en 12), de enige limiet is dat ze samen met 1 computer moeten doen en dus af en toe niet op de computer kunnen omdat broer erop zit.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
woensdag 15 september 2010 om 20:19
woensdag 15 september 2010 om 21:40
Hier een puber van 13.
Wij hebben een tijdslot op de pc.
Die is van stichting kind online.(mag ik dit trouwens noemen???Anders moeten ze het maar weg halen.)
Dit slot is ingesteld op voor drummerboy op 2 uur per dag.
Zo heb je ook geen geklier met afsluiten want dat duurt ook altijd een half uur.Nu dus niet meer.
Wij hebben een tijdslot op de pc.
Die is van stichting kind online.(mag ik dit trouwens noemen???Anders moeten ze het maar weg halen.)
Dit slot is ingesteld op voor drummerboy op 2 uur per dag.
Zo heb je ook geen geklier met afsluiten want dat duurt ook altijd een half uur.Nu dus niet meer.
donderdag 16 september 2010 om 08:28