Concert Billie Eilish in examentijd

29-04-2024 18:56 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon (14) doet volgend jaar MAVO examen. Nu kwam hij met enthousiast naar beneden met de mededeling dat zijn favoriete artiest Billie Eilish volgend jaar naar Nederland komt. De concerten zijn op 4-5-7 mei en de examens beginnen op 9 mei.

Zoon wilt enorm graag naar het concert (het liefst op 4 mei) maar het staat mij wel tegen dat het in examentijd is.

Wat zullen jullie doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Doen.....ook al staat hij er slecht voor. Ze leren echt niet 12u per dag hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanvang op 4 mei is 20.10, dus dat omzeilen ze handig.
Ik zou hem laten gaan, ook als je alleen voor 7 mei tickets kan krijgen, is mooie stok achter de deur om voor die datum goed geleerd te hebben, er goed voorstaan en dan na een top avond ontspannen de examens in kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
29-04-2024 19:14
Twee dagen reizen van Nijmegen naar Amsterdam :rofl:
Van Maastricht.
Doe niet zo flauw. Ze bedoelt in het geval dat hij met de trein gaat, vroeg daar wil zijn voor een plek vooraan in de rij, en dan na het concert in A'dam zou blijven slapen. Eer hij dan weer thuis is is het ook alweer middag de volgende dag.
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hem laten gaan 24/7 studeren is niet te doen, 1 avond eruit om te ontspannen en op te laden is zo belangrijk!!
Zou hetvknder het mom brengen als je er heel slecht voor staat en je die tijd niet kan missen met studeren verkopen we je kaartje. Wedden dat hij een jaarclang extra zijn best doet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als dat hele eindexamen afhangt van die avond heb je een heel ander probleem. Lekker kaartjes kopen, superleuk toch, wat kan daar nou op tegen zijn.
Zeker doen! Gun hem dat. En kan prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zelfs naar Pinkpop gegaan midden in examentijd. De dag er na had ik economie examen en heb ik in de trein naar huis geleerd. Had geen hoog cijfer, maar gelukkig ging ik niks economisch doen.
Mijn dochter is ook met een vriendin (ook examen) echt in examentijd naar een concert geweest.
Tate McRae. Toevallig gaat ze morgen weer.

En 4 mei kan prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
29-04-2024 21:15
Van Maastricht.
Doe niet zo flauw. Ze bedoelt in het geval dat hij met de trein gaat, vroeg daar wil zijn voor een plek vooraan in de rij, en dan na het concert in A'dam zou blijven slapen. Eer hij dan weer thuis is is het ook alweer middag de volgende dag.
Inderdaad, leek mij ook een logische vraag. Maakt toch veel verschil of je 3 uur moet reizen, na het concert misschien niet meer terug kan met de trein en in A'dam moet overnachten. Heel anders dan wanneer je op een kwartier rijden woont en het concert je hooguit een avond kost.
Maar goed, dan nog kan je het wel incalculeren natuurlijk, op tijd beginnen met leren. En je kan altijd nog afspreken dat als hij er niet goed voor staat en dus veel zal moeten leren, hij het kaartje doorverkoopt. Maar goed, zelfs dan moet even ontspannen kunnen. Maar dan vind ik het dus wel verschil maken of het je een hele dag kost, want reistijd trein en overnachten, of slechts 1 avond.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tulpje22 schreef:
29-04-2024 21:33
Inderdaad, leek mij ook een logische vraag. Maakt toch veel verschil of je 3 uur moet reizen, na het concert misschien niet meer terug kan met de trein en in A'dam moet overnachten. Heel anders dan wanneer je op een kwartier rijden woont en het concert je hooguit een avond kost.
Maar goed, dan nog kan je het wel incalculeren natuurlijk, op tijd beginnen met leren. En je kan altijd nog afspreken dat als hij er niet goed voor staat en dus veel zal moeten leren, hij het kaartje doorverkoopt. Maar goed, zelfs dan moet even ontspannen kunnen. Maar dan vind ik het dus wel verschil maken of het je een hele dag kost, want reistijd trein en overnachten, of slechts 1 avond.
Dan pik je je kind toch ergens op? Althans, dat zou ik sowieso doen om kosten voor een hotel te besparen.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
29-04-2024 19:19
Mwah. Ik heb ook ooit een concert op 4 mei gehad, en om 8 uur was het echt muisstil in Ahoy.
Ik ook, ziggo dome. Heel indrukwekkend! Wat een onzin dat een evenement op 4 mei ongepast is. Alsof iedereen daar een hele avond mee bezig moet zijn.

Maar goed. Gewoon doen. Het is maar één avond en er zitten nog dagen tussen. Als je alleen maar achter de moet boeken zitten die laatste dagen, dan heb je iets niet goed gedaan in de rest van het jaar/rest van je schooltijd. Een beetje ontspanning lijkt me prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
De mavo bestaat al heel wat jaren niet meer..
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
29-04-2024 23:30
De mavo bestaat al heel wat jaren niet meer..
Sinds een paar jaar weer wel hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit een serieuze vraag? Als het de dag voor het examen was, oké, gezien het laat thuis zijn, maar anders…
Alle reacties Link kopieren Quote
m-april schreef:
29-04-2024 23:30
De mavo bestaat al heel wat jaren niet meer..
Ben benieuwd wat mijn kind dan al 3 jaar doet.....
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkie schreef:
30-04-2024 06:27
Ben benieuwd wat mijn kind dan al 3 jaar doet.....
Is dat dan op een paar blekken in Nederland? Voor zover ik weet is tl wat vroeger de mavo was. Hier ook op geen scholengemeenschap een mavo, alleen tl en daarna komt de havo. Ook nergens een losse mavo zoals dat vroeger soms was.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.devogids.nl/opleidingen/het-vmbo/

MAVO / VMBO-TL is potetoos / potatoos.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok het zal in sommige plaatsen dan wel zitten de mavo... Ook nooit meer van gehoord.
Bamboetafeltje schreef:
30-04-2024 06:33
Is dat dan op een paar blekken in Nederland? Voor zover ik weet is tl wat vroeger de mavo was. Hier ook op geen scholengemeenschap een mavo, alleen tl en daarna komt de havo. Ook nergens een losse mavo zoals dat vroeger soms was.
Hier een scholengemeenschap met mavo/havo/vwo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, leuk om te lezen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die jongen hoeft toch niet de hele dag en avond te leren, wekenlang? Ik zou hem lekker laten gaan, sterker nog: ik heb dat bij mijn dochter destijds ook gedaan. Even wat ontspanning in een drukke periode.
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyplant schreef:
29-04-2024 19:00
Voor mij zijn mijn examens lang geleden maar ik herinner mij wel dat ik in de periode daarvoor heel intensief aan het leren was.
Om eerlijk te zijn, Als je dan nog hard aan de bak moet, dan vraag ik mij af wat je in de vorige 4 jaar gedaan hebt of in ieder geval in je examenjaar. Het examenjaar was in mijn optiek vooral oude jaren herhalen en minder nieuwe dingen leren. Daarnaast ze zijn echt niet de hele dag aan het leren.

Als hij de 4e gaat dan heeft hij nog 4 dagen voor het 9 mei is. Dus als je hem wilt laten gaan, dan vooral de 4e gaan. Dan zit er nog best veel tijd tussen het concert en zijn eerste examen. Als hij de 9e ook gelijk een examen heeft...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
30-04-2024 09:15
Om eerlijk te zijn, Als je dan nog hard aan de bak moet, dan vraag ik mij af wat je in de vorige 4 jaar gedaan hebt of in ieder geval in je examenjaar. Het examenjaar was in mijn optiek vooral oude jaren herhalen en minder nieuwe dingen leren. Daarnaast ze zijn echt niet de hele dag aan het leren.

Als hij de 4e gaat dan heeft hij nog 4 dagen voor het 9 mei is. Dus als je hem wilt laten gaan, dan vooral de 4e gaan. Dan zit er nog best veel tijd tussen het concert en zijn eerste examen. Als hij de 9e ook gelijk een examen heeft...
Voorkeur zou dan inderdaad 4 mei zijn, maar 5 en 7 mei zijn eigenlijk ook gewoon prima.
Als hij 7 mei gaat, kan hij 4 tm 6 mei leren. 7 mei lekker ontspannen en dan 8 mei weer verder leren.

Ik kwam er de dag van mijn economie II examen achter dat ik mijn boek kwijt was. Het examen was 's middags en ik heb een vriendin gevraagd eerder naar school te komen, dan kon ik het nog even doorbladeren.

9 mei valt op een vrijdag. Dus je hebt het weekend ervoor + 4 dagen om te leren. min 1 dag concert, dat zijn 5 dagen. en na 9 mei dus weer 2 dagen. Zoveel heb ik nooit geleerd en mijn dochter een paar jaar terug ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
30-04-2024 09:27
Voorkeur zou dan inderdaad 4 mei zijn, maar 5 en 7 mei zijn eigenlijk ook gewoon prima.
Als hij 7 mei gaat, kan hij 4 tm 6 mei leren. 7 mei lekker ontspannen en dan 8 mei weer verder leren.

Ik kwam er de dag van mijn economie II examen achter dat ik mijn boek kwijt was. Het examen was 's middags en ik heb een vriendin gevraagd eerder naar school te komen, dan kon ik het nog even doorbladeren.

9 mei valt op een vrijdag. Dus je hebt het weekend ervoor + 4 dagen om te leren. min 1 dag concert, dat zijn 5 dagen. en na 9 mei dus weer 2 dagen. Zoveel heb ik nooit geleerd en mijn dochter een paar jaar terug ook niet.
Dat ligt er misschien ook wel aan hoe je bent. Ik zou denk ik de dagen voor het concert toch iets minder doen. :facepalm: Omdat ik soort van op het concert aan het wachten ben. En mijn laatste concerten waren vrij laat klaar als je dan nog naar huis moet reizen, kan het best zijn dat je vast vrij laat slaap. Ik (!) ben dan vaak de dag erna vrij groggy. o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Happyplant schreef:
29-04-2024 19:07
Thanks :-) dat had ik even nodig! Ik zag te veel beren op de weg!
Veel te veel beren!
Het examen is nog heel ver weg. Hij heeft waarschijnlijk meer aan hulp bij het plannen van het leerwerk dan bij het verbieden van het concert.
Daarbij kun je prima rekening houden met even een dagje niet. Ontspanning is ook belangrijk en geeft weer nieuwe energie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven