Concert Billie Eilish in examentijd

29-04-2024 18:56 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon (14) doet volgend jaar MAVO examen. Nu kwam hij met enthousiast naar beneden met de mededeling dat zijn favoriete artiest Billie Eilish volgend jaar naar Nederland komt. De concerten zijn op 4-5-7 mei en de examens beginnen op 9 mei.

Zoon wilt enorm graag naar het concert (het liefst op 4 mei) maar het staat mij wel tegen dat het in examentijd is.

Wat zullen jullie doen?
dianaf schreef:
30-04-2024 09:30
Dat ligt er misschien ook wel aan hoe je bent. Ik zou denk ik de dagen voor het concert toch iets minder doen. :facepalm: Omdat ik soort van op het concert aan het wachten ben. En mijn laatste concerten waren vrij laat klaar als je dan nog naar huis moet reizen, kan het best zijn dat je vast vrij laat slaap. Ik (!) ben dan vaak de dag erna vrij groggy. o_o
Dan kun je inderdaad beter voor 4 of 5 mei kiezen. Ik ging sowieso laat naar bed (ik deed wel vwo, dus waarschijnlijk 2 jaar ouder dan kind TO).
Maar mijn kinderen gaan ook laat naar bed. Mijn dochter ging dus ook naar een concert midden in haar examens, nu bleek zij de dag erna geen examen te hebben, maar haar vriendin wel. De dag van het concert beiden.

Maar je kunt toch niet van 9:00 tot 21:00 leren? Ik niet hoor. En mijn kinderen hebben ook altijd pauze als ik even kom buurten ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
30-04-2024 09:41
Dan kun je inderdaad beter voor 4 of 5 mei kiezen. Ik ging sowieso laat naar bed (ik deed wel vwo, dus waarschijnlijk 2 jaar ouder dan kind TO).
Maar mijn kinderen gaan ook laat naar bed. Mijn dochter ging dus ook naar een concert midden in haar examens, nu bleek zij de dag erna geen examen te hebben, maar haar vriendin wel. De dag van het concert beiden.

Maar je kunt toch niet van 9:00 tot 21:00 leren? Ik niet hoor. En mijn kinderen hebben ook altijd pauze als ik even kom buurten ;-)
Ik ga sowieso vroeg naar bed, rond 22 uur. Toen ook al. :facepalm: Vandaar... :biggrin:

Ik leerde ook echt niet de hele dag. Ook ik zat op het vwo en had in alle jaren ervoor gewoon goede cijfers gehaald en stond er voor geen enkel vak slecht voor. En in het examenjaar waren we heel veel bezig met herhalen. Het enige dat ik de week/dagen voor het examen heb gedaan is bv de stof nog even doorlezen en een beetje oefenen van de onderwerpen die ik lastiger vond en bv formules nog even oefenen (ik had een beta-pakket) en waar ik ook al weer wat in mijn Binas kon vinden. Maar het scheelt als je weet dat als je een 4 haalt, dat het ook wel goed kwam. En een 4 was alleen mogelijk als ik een black-out zou krijgen (nooit gehad, dus onwaarschijnlijk) of ziek zou zijn.

Mijn moeder werd zelfs zenuwachtig omdat de dochters van vriendinnen (zaten bij mij in de klas of in de parallelklas) wel bijna de hele dag bezig waren. :roll:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook dan voor 4 of 5 mei gaan qua tickets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoera twee tickets via Presale gescoord!! Zoon is dolblij.
Happyplant schreef:
30-04-2024 13:26
Hoera twee tickets via Presale gescoord!! Zoon is dolblij.
Wat leuk! En welke datum is het geworden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
30-04-2024 13:40
Wat leuk! En welke datum is het geworden?
5 mei!!! Het is een dure grap. Staanplaatsen zijn 140 euro maar een mooi verjaardagscadeau!
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyplant schreef:
30-04-2024 13:47
5 mei!!! Het is een dure grap. Staanplaatsen zijn 140 euro maar een mooi verjaardagscadeau!
Kijk, gelijk ook vrijheid vieren! :D

Belachelijk hè, die prijzen? Ik schrok ook van de prijzen voor een concert waar ik heenga (Twenty One Pilots), 90 euro. In 2019 was dat nog 40-45 euro! Maar goed, een pandemie tussendoor is niet heel goed voor de economie geweest.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
30-04-2024 13:54
Kijk, gelijk ook vrijheid vieren! :D

Belachelijk hè, die prijzen? Ik schrok ook van de prijzen voor een concert waar ik heenga (Twenty One Pilots), 90 euro. In 2019 was dat nog 40-45 euro! Maar goed, een pandemie tussendoor is niet heel goed voor de economie geweest.
Ja echt heel duur. Gaaf concert ook waar je heen gaat!
Ik ging vroeger als tiener ook heel graag naar concerten en die ervaring gun ik mijn kind ook :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook kaartjes, gewoon zitten en echt mooie plek 1e rij in vak 1e bovenin. Ook die prijs.

Ik vind de prijzen wat ze meestal zijn: duur maar niet speciaal duur. Er zijn echt heel wat artiesten die nog veel duurdere kaartjes hebben helaas.

Je kan redelijk alles zien, ook op de plekken die 72 en 68 euro zijn omdat podium in midden staat. '
lucifee2024 wijzigde dit bericht op 30-04-2024 14:08
2.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyplant schreef:
30-04-2024 13:47
5 mei!!! Het is een dure grap. Staanplaatsen zijn 140 euro maar een mooi verjaardagscadeau!
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter wil daar ook heel graag heen en zit dan ook in examentijd. Ik ga haar uiteraard in die periode niet 24 uur per dag vastlijmen aan haar bureau, dat lijkt me heel ongezond. Dus van mij mag ze, als ze aan kaarten kan komen! (presale gemist lees ik net, jammer!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
30-04-2024 14:06
Wij hebben ook kaartjes, gewoon zitten en echt mooie plek 1e rij in vak 1e bovenin. Ook die prijs.

Ik vind de prijzen wat ze meestal zijn: duur maar niet speciaal duur. Er zijn echt heel wat artiesten die nog veel duurdere kaartjes hebben helaas.

Je kan redelijk alles zien, ook op de plekken die 72 en 68 euro zijn omdat podium in midden staat. '
Fijn dat jullie ook kaartjes hebben!! En idd je ziet het overal goed!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
30-04-2024 14:08
:cheer2:
:cheer2: :hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlotta schreef:
30-04-2024 14:13
Mijn dochter wil daar ook heel graag heen en zit dan ook in examentijd. Ik ga haar uiteraard in die periode niet 24 uur per dag vastlijmen aan haar bureau, dat lijkt me heel ongezond. Dus van mij mag ze, als ze aan kaarten kan komen! (presale gemist lees ik net, jammer!)
Dat was een een soort pre-pre-sale met een code via een site waar je nieuwe album voor had moeten bestellen. Of een American Express dure cardhouder pre-sale.

Als je nieuwsbrief van Mojo aanzet nu, dan krijg je volgens mij nog morgen een code voor de 'normale' Mojo Presale.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
30-04-2024 14:17
Dat was een een soort pre-pre-sale met een code via een site waar je nieuwe album voor had moeten bestellen. Of een American Express dure cardhouder pre-sale.

Als je nieuwsbrief van Mojo aanzet nu, dan krijg je volgens mij nog morgen een code voor de 'normale' Mojo Presale.
Ja klopt. Zoon had bij platenzaak.nl een album gekocbt waardoor hij vandaag al naar Presale kon.
Duurde het bij jullie ook zo lang Lucifee? Pas na kwartier was hij er doorheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyplant schreef:
30-04-2024 14:42
Ja klopt. Zoon had bij platenzaak.nl een album gekocbt waardoor hij vandaag al naar Presale kon.
Duurde het bij jullie ook zo lang Lucifee? Pas na kwartier was hij er doorheen.
Dik ene half uur zelfs. Maar er blijken nu ook nog wat plekjes te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
30-04-2024 14:17
Dat was een een soort pre-pre-sale met een code via een site waar je nieuwe album voor had moeten bestellen. Of een American Express dure cardhouder pre-sale.

Als je nieuwsbrief van Mojo aanzet nu, dan krijg je volgens mij nog morgen een code voor de 'normale' Mojo Presale.

Daar heb ik al een abonnement op (vooral voor de vele, vele concerten waar dochter heen wil ;-)), dus dat komt dan wel goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyplant schreef:
30-04-2024 13:26
Hoera twee tickets via Presale gescoord!! Zoon is dolblij.

Leuk :cheer2:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze oudste gaat 4/5/25 ook met vriendinnen en ze doen in de weken erna allemaal ook examen. Vandaag in de pre-sale kaarten gekocht. Wat ons betreft gewoon een kwestie van op tijd beginnen met studeren! En daarnaast enorm van genieten. Hier een mega BE fan in huis…

Het concert begint overigens om 20:10, na de herdenking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het concert precies nu begonnen?
Ik ben benieuwd hoe hij het vond.
🎵 🎶
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
05-05-2024 20:02
Is het concert precies nu begonnen?
Ik ben benieuwd hoe hij het vond.
🎵 🎶
2025.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
05-05-2024 20:06
2025.
Hahaha echt waar? :-)
Ik zie het :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Laten gaan! Lekker even ontspannen voor het begin van de examens.
Ik ging de dag voor de start van mijn examens nog naar Pinkpop en was heel de week nog vrolijk en energiek. En van die laatste dagen hoef je het qua leren als het goed is niet meer te hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt mij ook prima kunnen, even een avondje iets anders doen. Je weet ruim van tevoren dat dat concert eraan komt en dus ook dat je je leerwerk daar dus omheen plant.

En ik vind het ook grote onzin dat een concert op 4 mei ongepast is. De traditie is dat je twee minuten stil bent om acht uur, niet dat je de hele verdere dag geen leuke dingen mag doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven