cyclus in de war?
maandag 26 oktober 2009 om 19:47
Ik ben eind juli gestopt met de pil en daarna 2 x een keurige 28 daagse cyclus gehad. Ik wilde ruim van te voren stoppen (voordat we voor het "echie' gaan) omdat het in het verleden lang kon duren voordat ik ongesteld werd na stoppen met de pil. Deze maand zijn we begonnen!!
Leuk, maar nu wordt ik opeens niet meer ongesteld en de test slaat negatief uit. Ik voel me verder ook niet anders ofzo.
Ik wil zo graag, en word hier onzeker van.
Ik vraag me af hoe dit nu kan...
Leuk, maar nu wordt ik opeens niet meer ongesteld en de test slaat negatief uit. Ik voel me verder ook niet anders ofzo.
Ik wil zo graag, en word hier onzeker van.
Ik vraag me af hoe dit nu kan...
maandag 26 oktober 2009 om 20:04
Sorry, maar daar kunnen le-gi-o oorzaken voor zijn.
Cycli kunnen best afwijken, en dat hoeft niet eens te maken te hebben met het stoppen met de pil. Ook hoeft het niet te duiden op een medisch. Soms gebeurt het gewoon even niet, en soms heeft je geestelijke gesteldheid ook veel invloed (stress, te graag willen, etc).
Als je langer dan zeg 40 dagen nodig hebt deze keer om ongesteld te worden, zou je bijvoorbeeld eens met je huisarts kunnen spreken.
Cycli kunnen best afwijken, en dat hoeft niet eens te maken te hebben met het stoppen met de pil. Ook hoeft het niet te duiden op een medisch. Soms gebeurt het gewoon even niet, en soms heeft je geestelijke gesteldheid ook veel invloed (stress, te graag willen, etc).
Als je langer dan zeg 40 dagen nodig hebt deze keer om ongesteld te worden, zou je bijvoorbeeld eens met je huisarts kunnen spreken.
maandag 26 oktober 2009 om 20:07
Geen idee hoe het kan, maar het is wel irritant. Heb er ook ervaring mee, de ene keer 30 dagen, laatste keer 40 dagen, overige maanden fluctueert het ertussen. Ik zelf het zaterdag op dag 40 getest, negatief, balen natuurlijk en boos op mn lichaam, wat denk je 2 uur later werd in ongesteld.
Heb ook wel eens gehoord van teunisbloemolie om het wat te regelen, maar heb het niet zelf geprobeerd.
Zit helaas niks anders op dan afwachten, hoe frustrerend het ook is..Succes ermee.
Heb ook wel eens gehoord van teunisbloemolie om het wat te regelen, maar heb het niet zelf geprobeerd.
Zit helaas niks anders op dan afwachten, hoe frustrerend het ook is..Succes ermee.
maandag 26 oktober 2009 om 20:23
Voor ik de pil slikte heb ik altijd een cyclus van 30 dagen gehad. Op een gegeven moment vanwege medische oorzaak moeten stoppen en toen ook weer meteen een cyclus van 30 dagen. In mei ben ik gestopt met de pil om zwanger te worden. De eerste 2 rondes waren ook heel netjes 30 dagen. En toen ineens 47 dagen. En toen 42 dagen. Vorige week heb ik mijn eisprong gehad en waarschijnlijk kom ik nu op 39 dagen uit.
Ik heb geen idee waarom het is. Dat zal altijd een vraagteken blijven. Mijn huisarts heeft aangegeven dat ik moest beginnen met temperaturen. Dat geeft in ieder geval al meer inzicht in je cyclus!
Ik heb geen idee waarom het is. Dat zal altijd een vraagteken blijven. Mijn huisarts heeft aangegeven dat ik moest beginnen met temperaturen. Dat geeft in ieder geval al meer inzicht in je cyclus!