Dagritme - 7 maanden
dinsdag 10 augustus 2010 om 14:25
Hallo,
Ik vroeg me af hoe het dagritme er uit ziet bij anderen die en kindje hebben van 7 maanden oud.
Vooral hoe het dan zit met de slaapjes. Onze Teun doet nu één grote dut van ongeveer 12.00 tot 15.00 uur. Eerst deed hij daarvoor en daarna nog een klein dutje. Hij doet dit niet meer maar ik merk dat hij wel meer slaap nodig heeft.
Wij proberen het nu te veranderen naar twee slaapjes. Eén 's ochtends en één 's middags. Nog tips?
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
Ik vroeg me af hoe het dagritme er uit ziet bij anderen die en kindje hebben van 7 maanden oud.
Vooral hoe het dan zit met de slaapjes. Onze Teun doet nu één grote dut van ongeveer 12.00 tot 15.00 uur. Eerst deed hij daarvoor en daarna nog een klein dutje. Hij doet dit niet meer maar ik merk dat hij wel meer slaap nodig heeft.
Wij proberen het nu te veranderen naar twee slaapjes. Eén 's ochtends en één 's middags. Nog tips?
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
dinsdag 10 augustus 2010 om 14:30
quote:kimdictus schreef op 10 augustus 2010 @ 14:25:
Hallo,
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
Mijn dochter van bijna 7 maanden doet twee slaapjes. 's Ochtends een kort slaapje van half uurtje, soms een uurtje en 's middags een slaapje varierend van een uur tot 3 uur.
Je kan proberen hem gewoon op bed te leggen 's ochtends. Kijken of ie dan wil slapen. Mijn ervaring is echter dat dochter alleen slaapt wanneer ze dat zelf wil dus ik laat het maar aan haar over.
Heb je een reden om twee slaapjes te willen doen in plaats van 1 slaapje?
Hallo,
Alvast bedankt!
Groetjes Kim
Mijn dochter van bijna 7 maanden doet twee slaapjes. 's Ochtends een kort slaapje van half uurtje, soms een uurtje en 's middags een slaapje varierend van een uur tot 3 uur.
Je kan proberen hem gewoon op bed te leggen 's ochtends. Kijken of ie dan wil slapen. Mijn ervaring is echter dat dochter alleen slaapt wanneer ze dat zelf wil dus ik laat het maar aan haar over.
Heb je een reden om twee slaapjes te willen doen in plaats van 1 slaapje?
dinsdag 10 augustus 2010 om 15:05
Mijn dochtertje van zeven maanden slaapt 'sochtends anderhalf uur en 'smiddags twee uur.
Dan slaapt haar grote zus van twee ook.
Dus ik ben heel blij met dit ritme. Mij hoor je niet klagen
Het is vanzelf zo gelopen. Heb er eigenlijk niets aan gedaan.
Altijd op verzoek gevoed en bij vermoeidheidssignalen in bed gelegd. Eerst kleine slaapjes van half uur/ drie kwartier. En nu dus twee lange slaapmomenten.
Zorg wel altijd dat ze goed gevoed naar bed gaat en dat het redelijk stil is in huis.
Als ik 's ochtends wegga slaapt ze in de maxicosi/ draagdoek/ fietskar. Ook prima.
Dan slaapt haar grote zus van twee ook.
Dus ik ben heel blij met dit ritme. Mij hoor je niet klagen
Het is vanzelf zo gelopen. Heb er eigenlijk niets aan gedaan.
Altijd op verzoek gevoed en bij vermoeidheidssignalen in bed gelegd. Eerst kleine slaapjes van half uur/ drie kwartier. En nu dus twee lange slaapmomenten.
Zorg wel altijd dat ze goed gevoed naar bed gaat en dat het redelijk stil is in huis.
Als ik 's ochtends wegga slaapt ze in de maxicosi/ draagdoek/ fietskar. Ook prima.
dinsdag 10 augustus 2010 om 16:24
Mijn dochter is nu 10 maanden en slaapt twee keer per dag. De duur van de slaapjes verschilt wel, het kan varieren van een half uur tot 3,5 uur.
Dit was bij zeven maanden ook al zo. Ik heb haar gewoon altijd op bed gelegd als ze moe werd, en dat is vanzelf een ritme geworden.
Het gebeurt ook regelmatig dat ze een van beide slaapjes in de auto of buggy doet, en dat gaat ook prima.
Dit was bij zeven maanden ook al zo. Ik heb haar gewoon altijd op bed gelegd als ze moe werd, en dat is vanzelf een ritme geworden.
Het gebeurt ook regelmatig dat ze een van beide slaapjes in de auto of buggy doet, en dat gaat ook prima.
dinsdag 10 augustus 2010 om 18:20
Hier 'sochtends na de eerste fles direct op bed, dan slaapt ze meestal een uur. En dan smiddags nog 1 of 2 slaapjes van 1 en soms 3 uur. Ze gaat tussen 19 en 20 naar bed en wordt rond 6 à 7 uur wakker.
Ik leg ook in bed op haar aangeven. Soms slaapt ze veel, soms een hele middag niet. Ondanks dat ze moe is. Dan zal ze nog wel veel te doen hebben denk ik dan maar
waarom wil je het aanpassen?
Ik leg ook in bed op haar aangeven. Soms slaapt ze veel, soms een hele middag niet. Ondanks dat ze moe is. Dan zal ze nog wel veel te doen hebben denk ik dan maar
waarom wil je het aanpassen?
woensdag 11 augustus 2010 om 13:13
woensdag 11 augustus 2010 om 17:05
Mijn zoontje van 7,5 maand bepaalt het slapen meestal helemaal zelf, dus ritme is er niet vaak in te ontdekken. Ik kijk naar hem en volg en zo komt er toch een soort van ritme. Het gaat vaak zo (maar kan er dus ook geheel anders uitzien, haha):
rond 6.00 uur bv, daarna nog slapen van 6.30 - 8.30 uur
slapen van 11.00 - 12.30 uur
slapen van 15.00 - 16.30 uur
slapen van 21.30 - 6.00 uur (met vaak nog wel een nachtvoeding rond 02.00 - 03.00 uur..)
rond 6.00 uur bv, daarna nog slapen van 6.30 - 8.30 uur
slapen van 11.00 - 12.30 uur
slapen van 15.00 - 16.30 uur
slapen van 21.30 - 6.00 uur (met vaak nog wel een nachtvoeding rond 02.00 - 03.00 uur..)