darmkrampjes wat te doen?

20-07-2011 11:14 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

nu de wallen echt niet meer te verbergen zijn hier een vraagje van een wanhopige moeder :-)

mijn kleine van nu precies een maand heeft heel erg veel last van krampjes, laat harde windjes maar het poepen lukt niet echt. Ik probeer ook echt van alles. We gebruiken kindicol van vsm, nutrilon Omneo. verdunnen zijn flesjes, doen m in een warm badje en maken fietsbewegingen met zn beentjes.

allemaal dus zonder resultaat. vind het zo zielig om dit aan te zien.

heeft iemand hier nog een tip? zou een osteopaat het probleem kunnen verhelpen?
Mijn Excuses Lady's,

Ik wil niet verkeerd overkomen.

Ik adviseer het uit eigen ervaring, en daarnaast via mn werk.

Er is trouwens al een topic over dit onderwerp:

Help.....Darmkrampjes, ik zag het net, heb er verder geen connectie's mee of wat dan ook.

Maar de moeders die hier over schrijven op het andere topic, zijn ook erg enthousiast.
Sabsimplex was hier de oplossing bij krampjes, even googlen en je vindt een duitse apotheek die het keurig verstuurt naar Nederland. ABC Dophilus schijnt hetzelfde te werken, maar ik vond dat niet zo handig ivm poeder wat je moet vermengen enzo. Sabsimplex moet je gewoon druppelen in de melk.
Nee da's niet hetzelfde. Infacol is hetzelfde als Sabsimplex. Je moet alleen dosis Infacol verdubbelen om Sabsimplex-idee te krijgen.
Infacol hielp hier voor geen meter, het leek zelfs erger te worden. Wat hier wonderen deed was Cinababy van VSM.

Verder inderdaad dragen met de buik op je onderarm en over het rugje wrijven. In de draagzak en gaan wandelen, menig poepluier is zo eindelijk toch losgekomen zeg maar.

Verder geduld...het gaat echt over...
Een van mijn kinderen was 4 weken oud en had ook enorm last van darmkrampjes, zoooo zielig hoe ze krijste en ineen kromp. Ontlasting kwam bijna niet maar wel uiteindelijk 'overloop'. (Dat is dus dunne ontlasting wat zich langs de verstopping perst.) Mijn huisarts (en CB) kwamen op de proppen met lactulose maar omdat ik het zelf liever in de natuurlijke manier zoek heb ik een Homeopaat bezocht. Deze gaf korreltjes en adviseerde om 1x per dag een theelepel Aloe Vera Gel te geven. Omdat er een tevredenheidsgarantie op de gel zat heb ik t geprobeerd. Dat werkte!! Ik weet nog zo goed dat de eerste (flinke...!) poepluier weer een feit was! s'Middags om 17u hadden we een theelepel gel gegeven en s'nachts was HET moment daar!! Na 2 dagen had ik een beduidend rustiger kind met nagenoeg geen pijn meer en een normale ontlasting!

Als je er meer info over wilt dan mail je me maar even.

Heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt! [Ook met de wallen! ;0)]

Groetjes, Paula
Hier hielp Infacol ook heel goed (evt een dubbele dosis). Heb ook ABC-Dophilus gebruikt, maar heb niet het idee dat dat zoveel gedaan heeft. Wat op het moment zelf ook goed hielp was onze baby goed warmhouden.

Maar wat een ellende ja...
O ja, ook niet onbelangrijk: toe hij 3 maand was, was het opeens over. Er komt echt een eind aan, maar tot het zover is...
Vind ik altijd zo eigenaardig, mensen die roepen; alle andere adviezen zijn slecht, je moet product x gebruiken (doelend op de post van marissevisje) Dat het voor jouw baby werkt, betekent niet dat het voor iedere baby werkt.

Heb hier trouwens niks gebruikt voor krampjes, was uiteraard heel vervelend, hier viel zoon uiteindelijk wel in slaap na lang wiegen en stevig tegen me aan houden. En na drie maanden ging het gelukkig ook weer over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven