de fles lekt

27-06-2012 11:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op aanraden van een vriendin,heb ik een difrax fles gekocht. Die zou niet lekken volgens haar. Nou werkelijk waar de fles lekt zowat nog harder dan de gewone eigen merk flessen. Omdat de bodem eraf te draaien is. Er zitten allemaal kleine gaatjes onderin en een siliconen napje om het lekken aan de onderkant tegen te houden. Maar hoe strak ik hem ook aan draai Dat rot ding blijft gewoon lekken en dat mag na mijn mening absoluut niet. Ik heb m echt niet scheef dicht gedraaid en het napje bedekt ook de gaatjes allemaal wel. Ik sta echt op het punt om dat rot ding weg te gooien en maar weer gewoon over te gaan op een eigen merk fles.Maar ja dat ding heeft me wel zowat 8 euro gekost dus dat vind ik ook nog wel zonde. Dus waar moet ik op letten bij het gebruik van die fles en wat doe ik verkeerd? ( Voor t zelfde geld zie ik namelijk iets heel simpels over t hoofd)
Ik zou het niet weten, maar ik zou wel terug gaan naar de winkel.
Nou mijne lekken nooit, dus lijkt me dat er iets mis is met je fles. Op de site van difrax kan je ze mailen met je klacht + foto van de fles en dan krijg je een nieuwe. Prima service.
Ik gebruik ook difraxflessen, maar ze lekken niet. Kijk eens naar het napje: is dat heel? En hoe groot is het gat in het fliepje in het midden? Je hoort pas een gaatje te zien als je in dat fliepje knijpt, tijdens gebruik hoort hij dicht te zitten.
Heb je dat napje goed om? Ook weer niet te strak draaien. Zit het napje goed in de bodem, dus niet scheef? Zit er een vuiltje tussen/onder? Ander teruggaan naar de winkel.

Ik heb er altijd met veel plezier gebruik van gemaakt, de difrax flessen.
Ik had nog net geen aandelen in Difrax , en mijn flessen lekten nooit. Terug ermee naar de winkel dus, is vast een fabricagefoutje.
Bij alledrie mijn dochters heb ik Difrax flessen gebruikt. Bij de oudste twee geen problemen gehad en bij de jongste 3 verschillende flessen die lekten en 1 waarvan heel de bovenkant afbrak. En de klantenservice deed niets. Toen ben ik overgestapt op de goedkoopste flessen van de Hema, die lekten nooit.
Ik heb ze ook al 2 kinderen lang gebruikt, nooit problemen mee gehad. Ik heb wel goede ervaring met de klantenservice van difrax, in een zoektocht naar de ideale speen stuurden ze me er eentje op voor niks.

Ik zou er een mailtje/telefoontje aan wagen.
Kan het zijn dat er nog water tussen de bodem (dop er onder) zit van het afspoelen... in het begin dacht ik ook dat de fles lekte.
quote:reisa1978 schreef op 27 juni 2012 @ 11:27:

Bij alledrie mijn dochters heb ik Difrax flessen gebruikt. Bij de oudste twee geen problemen gehad en bij de jongste 3 verschillende flessen die lekten en 1 waarvan heel de bovenkant afbrak. En de klantenservice deed niets. Toen ben ik overgestapt op de goedkoopste flessen van de Hema, die lekten nooit.

Bij mij is vorige week ook de bovenkant van de Difrax fles afgeknapt. Ik heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice en ik had binnen een dag een antwoord met de vraag om een foto van de kapotte fles en mijn adres zodat ze een nieuwe konden sturen. Goede service vind ik.

Als de fles hier lekt dan is dat meestal gewoon water wat er nog tussenzit van het schoonmaken. De oude fles lekte op een gegeven moment aan de bovenkant en blijkbaar was die gewoon echt lek, want die brak een paar dagen later helemaal af.

Er schijnen producteproblemen geweest te zijn bij Difrax toen ze over gingen naar nieuw materiaal ivm wetgeving. Daardoor zijn sommige flessen niet sterk genoeg en breken ze af.
Hier ook een difraxhater. Om nog maar te zwijgen van afbrekend schroefdraad en haarscheurtjes in de fles. Maar als je kind uit niks anders drinkt...,.. Moet je wel. Ik vind het een stuk schelen als de boel wel vochtig is, dan lijkt het beter te gaan. Verder heeeeel strak aandraaien.

Sterkte!

(als heg nog kan, over naar een ander merk)
Hier ook al de 8e difrax fles in gebruik. Zoontje drinkt daar toch het beste uit, denk vanwege de kleine speen.

Enfin, de voorgaande 7 flessen allemaal lek!!!! De laatste, daar is hier inderdaad ook zelfs de bovenkant (schroef) van afgebroken!!! Volgens google en difrax zelf een veel voorkomend probleem. Difrax adviseerd om de kleurloze fles te kopen omdat die verbeterd is. Je kunt inderdaad een (lange!!!) meldingslijst invullen + bon + foto en dan krijg je zo'n kleurloze fles opgestuurd.

Oh ja difrax meldde bij ons ook dat je de flessen beter niet kunt uitkoken want daar leek de slijtage grotendeels door te komen.

Erg slecht allemaal vind ik, en balen omdat het wel fijne flessen zijn.
Nou op naar de winkel dus.....
Ik heb op KDV gewerkt en wat zijn die Difrax flessen kl*te dingen. Veel lekken, moeilijk om poeder in te krijgen. Echt, ik snap niet waarom ouders daar voor kiezen. Zelf vind ik de avent veel fijner.
Difrax geprobeerd, dat was ook een drama met lekken, toch overgestapt op Avent.

Prima flessen, zoon drinkt hier 's avonds nog een papfles (voor de rest drinkt hij uit een gewone beker) en dat al 3jr uit dezelfde flesjes, wel regelmatig een andere speen gekocht, verder nooit geen problemen mee gehad!

Ik zou ook terug gaan naar de winkel of even mailen

Edit: problemen als in: lekken, kapot springen, kapot schroefdraad e.d. En ze zijn hier met de hand afgewassen + met de vaatwasser en uitgekookt in de pan met azijn én ook nog een tijdje met de magnetronflessen ding..

Verder verwarmt in de magnetron e.d.
quote:han1987 schreef op 27 juni 2012 @ 12:29:

Ik heb op KDV gewerkt en wat zijn die Difrax flessen kl*te dingen. Veel lekken, moeilijk om poeder in te krijgen. Echt, ik snap niet waarom ouders daar voor kiezen. Zelf vind ik de avent veel fijner.Die ouders misschien ook wel, maar het kind heeft ook wel eens een mening. En het is zo lullig om je kind dan maar te laten verhongeren, nietwaar? Staat zo slordig in je elektronisch kinddossier.
quote:jusa schreef op 27 juni 2012 @ 12:12:

Hier ook een difraxhater. Om nog maar te zwijgen van afbrekend schroefdraad en haarscheurtjes in de fles. Maar als je kind uit niks anders drinkt...,.. Moet je wel. Ik vind het een stuk schelen als de boel wel vochtig is, dan lijkt het beter te gaan. Verder heeeeel strak aandraaien.

Sterkte!

(als heg nog kan, over naar een ander merk)Gewoon de Difrax speen in een Hema fles, was voor mijn dochter prima.
Hmmmm difraxspeen in etos en kruidvatfles zoog steeds vacuum
Hier ook lekkende Difraxflessen. Ook contact gehad met Difrax en netjes twee nieuwe flessen gehad. Wederom het zelfde lekprobleem. Nu overgestapt op Dr. Browns en geen klachten meer. Ideaal ook te

gen de buikkrampjes.
Hier ook Difrax, maar nooit last van lekken. Wel heb ik bij alle 3 de flessen gehad dat dat gaatje in die siliconen ring niet goed was doorgeprikt. Ze zoog hem daardoor dus vacuüm en dan kan het zijn dat hij gaat lekker, omdat die ring onderin dan wat bol kan worden gezogen. Ik check nu dus altijd even dat gaatje met een schilmesje. Verder inderdaad wel water wat er nog tussenuit loopt van het schoonmaken.

Maar difrax is ook de enige fles die fatsoenlijk werkt als je rijstebloem gaat geven. Avent speen nr 2 en 3 hebben niet een groter gaatje maar 2 of 3 gaatjes en daar gaat de pap dus nog niet doorheen. De 3-standenspeen gaat op stand 1 nog veel te hard. Dochter verzoop zowat in haar pap nu difrax met speen 2 en dat gaat perfect. Ik stap dus niet meer over, vind het zo erg fijn.
quote:Lente81 schreef op 27 juni 2012 @ 12:03:

Kan het zijn dat er nog water tussen de bodem (dop er onder) zit van het afspoelen... in het begin dacht ik ook dat de fles lekte.Dit was het bij ons ook. Toen ik er daarna beter op ging letten, hebben we het nooit meer gehad. Meerdere Difrax flessen naar volle tevredenheid gebruikt.
Oh wat heb ik een hekel aan Difrax flessen. Ik kolfde alle bv en heb letterlijk gejankt toen driekwart er gewoon uit lekte. Stomme flessen.
Ik heb bij mn dochter (2008) ook difrax flessen gebruikt, echt perfect. Waren hele simpelen flesjes, en heb toen 2 kleine flesjes gekocht op de beurs, uit zon grabbelton, alles 1 euro. En dat waren de meest perfecte flesjes.

Toen zoon gekregen (2011) en weer over op Difrax en idd lekkende flessen, komt ook vanwege t water wat achterbleef tussen rubber en onderkant, DUs idd na t wassen/vaatwasser afdrogen. Maar t lekte ook bij de ring, dus heb mail gestuurd naar DIfrax en kreeg zo 3 nieuwe flesjes toegestuurd met een knuffel erbij!

Bij mn collega was zelfs de bovenkant eraf gescheurd na t opwarmen vd fles....Ook mail gestuurd en bleek dat in die periode een lading allemaal fabrieks fouten hadden, helaas! Maar je krijgt altijd nieuwe toegestuurd. Verder vin ik Difrax super flessen. Mijn dochter was prematuur dus nam alleen Difrax, Avent was veel te hard en te groot voor haar mondje.
Mijn vervangende Difrax fles is net bezorgd. Een fles en een knuffeltje met een kaartje erbij met excuses. Ik vind het goede service. Wel een beetje jammer dat ik een blauwe fles heb gekregen voor mijn dochter, ik had gehoopt op een andere kleur. Mijn vriend zal wel blij zijn met iets dat eens niet roze is (I roze).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven