de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties wb keuze van het ziekenhuis. We wonen dichtbij het EMC, maar zijn laatst geweest in MC Kinderwens (Leiderdorp) en dat is voor ons zonder file 45 min rijden. Echter, vond het laatste een stuk fijner overkomen dan het EMC (minder persoonlijk).

@Dolfijn; wat een hoop heb je al moeten incasseren met al die behandelingen zeg!

@Merel: ik heb niet alles gelezen van jou, maar begrijp dat je het neit makkelijk hebt.

@Kaetje: gefeliciteerd met je zwangerschap. Je hebt al eens eerder gereageerd op een post van mijn elders in het kinderforum. Toen was ik nog niet ver genoeg en had ik voldoende hoop en zag ik onszelf nog niet als "probleemgeval". Dat is nu dus wel anders.
quote:MagiC_ schreef op 12 juli 2011 @ 17:44:

Nu de verzekeringskwestie; tis opgelost! Ik kreeg vandaag een bericht van de directeur van Geertgen dat zij alle kosten die Unive eventueel niet gaat vergoeden op zich nemen. Wauw! Wat goed! Wat supernetjes van Geertgen! (heb sowieso een erg goed gevoel bij deze kliniek)
Grote griebels, open ik net de verpakking met naalden en spuiten voor de Pregnyl vanavond. Zit er de verkeerde naald bij! Ik moet dus zo even naar mijn werk rijden om de juiste op te halen... Grrrr!

Merel, wat fijn dat je zo'n meelevende huisarts hebt. Sterkte deze week nog met de onzekerheid.

Jusa, vertel gerust je verhaal hier daar zijn we toch voor! Sterkte met je bekken.
Oh en MagiC wat fijn van Geertgen! Heb je in ieder geval niet ineens meer kosten.
quote:dolfijntje01 schreef op 12 juli 2011 @ 19:07:

Grote griebels, .

We hebben er weer een!!! Ook een GG!!

(sorry prive grapje van mijn man voor dolfijntje)

Wel balen dat er een verkeerde naald bij zit.
Macig, wat fijn dat het opgelost is.
gelukkig kan je op je werk een naald pakken Dolfijn

toch nog spannend merel ...

nieuwe meeschrijfsters welkom !
Hihihi doggie! Dat wordt plagen de volgende keer dat je man mij ziet
Welkom skattie! Ook al een lang traject voor jullie dus!

Ik heb in hetzelfde ziekenhuis gelopen als jij en ik ben niet echt over ze te spreken... Gelukkig ook genoeg positieve verhalen daar vandaan, en hun slagingspercentages zijn ook niet verkeerd. (Hoewel ik dus ook wel weet waarom...)

Wel spannend hoor, alles inplannen. En geloof mij maar: als die data staan, dan is het ineens heel snel zo ver!

Wat ziekenhuiskeuze betreft: Wij wonen in de stad van het ziekenhuis waar jij loopt. Daar hadden ze een diagnose gesteld, maar we mochten niet de hele procedure daar doorlopen. We konden kiezen: Amsterdam, Nijmegen of buitenland. Het is Gent geworden (mede door goede verhalen en samenwerking met mijn zorgverzekeraar). Het bleek dus dat de reden dat we daar achteraf heen gestuurd waren niet nodig was. Terwijl ze in jouw ziekenhuis heel erg hebben lopen pushen om mijn man te laten opereren.

Ikke, wat spannend allemaal! Ik heb geen ervaring met PGD, maar je zou even naar een aflevering van Babyboom kunnen kijken, daar wordt eea in uitgelegd.

Eva, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik was even iets te druk met andere dingen anders was ik vast op tijd geweest om je te feliciteren...

Vida en sherto, ook jullie welkom!

Wat een drukte ineens... Aan de ene kant gezellig, maar aan de andere kant zie ik hier het liefste ook zo min mogelijk meiden. Niemand is hier om een leuke reden, maar het is wel reuze gezellig hier!

Enne Vida... Tips voor zaadverbetering zijn hier ook reuze welkom!

Dolfijntje, wat een spannende ontwikkelingen bij jou!

Taart, hysterische emoticon posts mogen helemaal hoor!

Merel, wat een enorme achtbaan zitten jullie nu in zeg... Tjee, een vroege miskraam. Dat klinkt wel meteen heel 'echt'. Pfff... Dat maakt het dan, mocht het niet zo zijn, voor de komende tijd ook wel weer heel erg spannend.

Goh... Als ik voor iemand hier een zwangerschap zou wensen, dan ben jij het wel...

Jusa, soms mag klagen best even hoor. Ook van jou, en ook in dit topic!

Ik lig nu languit op de bank, bij te komen van 4 dagen evenement. Oke, de verdiensten moet ik niet omrekenen naar uurtarief, maar daarvoor was ik er ook niet. Ik heb 1 afspraak voor echt werk, 1 die ik mag bellen, 2 nieuwe evenementen waarbij ze me graag willen hebben, 1 naam + telefoonnummer voor een ander evenement, en 1 geinteresseerde voor een andere sport. Ik zeg:

(En voor de 'nieuwelingen' hier: ik ben een paar maanden terug ontslagen en ben nu net voor mezelf begonnen. Met steun van WW en heb afgelopen donderdag toestemming gekregen. DUs echt NET begonnen)

Had vandaag nog wel een vriendin aan de telefoon. En toen ging het wel weer over de mislukte ICSI. Toen kwamen de tranen toch ineens weer.

Het is zo stom, ik gun het iedereen hier zo ontzettend, en ik kan oprecht blij zijn met alle nieuwe zwangerschappen die hier nu 'ineens' zijn. Maar toch is het wel confronterend en roept er achter in mijn hoofd zo'n stemmetje: En jij dan? Waarom jij dan niet?

Gaat het bij mij ooit ook nog lukken?

En dan weet ik dat ik niet mag klagen, met nog maar 1 poging achter de rug en een enorme batterij aan cryo's. Maar alle slagingspercentages van cryo's zijn zo enorm laag dat ik daar niet in durf te geloven.

Vandaag was ik voor het eerst blij dat we even moeten wachten tot we weer verder kunnen. Gewoon, om wat rust in mijn hoofd te krijgen en alles een plekje te geven. Maar ondertussen valt het me wel zwaar. Omdat wij zoveel cryo's hebben, duurt het een tijdje voor die 'op' zijn. En omdat die kans gewoon minder groot is, ben ik bang dat het daarmee niet gaat lukken. En voordat we dan weer verder kunnen met poging 2, zijn we dus minimaal een half jaar verder. En dat voelt gewoon zoooooo lang!
quote:Skattie schreef op 12 juli 2011 @ 18:26:

@Merel: ik heb niet alles gelezen van jou, maar begrijp dat je het neit makkelijk hebt.

In het kort mijn verhaal.

april 2004 gestopt met de pil, 2006 6 keer iui. In 2007 2 keer ivf 1 keer icsi. 2008 rust. 2009 nogmaals 1 icsi en 1 cryo terugplaatsing allemaal zonder resultaat. 2010 nogmaal een cryo terugplaatsing, heel even zwanger maar dat liep uit op een miskraam. Een vroege. Meer wordt er niet vergoed dus moeten we proberen alles een plekje te geven.

Nu bijna ander halve week "overtijd"

Dames, dank jullie wel.. Ik ben op zich rustig, ik zie het wel.. Zo is mijn gevoel op dit moment..
karan; knuf knuf lieffie!! Het is ook soms zo pokkezwaar allemaal....

Merel; voor jou ook lastig, hoop en vrees liggen zo dicht bij elkaar..

Blog; wauw, ik snap je onzekerheid maar het is toch maar zo gelukt!
Slik. Merel, ik kende jouw verhaal ook niet ( ben een meelezer en meehoper voor jullie) en ben er echt even stil van. Meis, wat hoop ik voor je dat het zeer binnenkort toch een keer raak mag zijn. En dat is nog zwak uitgedrukt! Sterkte in de aankomende dagen.....
Merel, wat ontzettend zwaar allemaal. Ook al ken ik je nog niet echt, ik leef ontzettend met je mee.

Ook voor Karan een knuffel.
Karan, ik begrijp heel goed wat je bedoeld Toch wil ik je even klein hartje onder de riem steken, want de keer dat ik zwanger werd was dat van een cryo.. Alle verse pogingen waren mislukt..
Karan:
Karan

Merel, poeh, dat is ook niet niks zeg. Het blijft nu wel spannend... Wanneer ga je komend weekend testen? Ik duim stilletjes voor je...

Taartje, ik ga je meteen verplaatsen! Was het gisteren helemaal vergeten.

Verder ben ik de draad even kwijt. Heb half-half meegelezen maar net even bijgekletst met een vriendinnetje , 2 1/2 uur aan de telefoon En nu toch best wel moe...

Wilde alleen nog een zeggen dat ze in Drenthe en Groningen ook achteraf een koe in de kont kijken en een vriendin van mij uit Brabant zegt het ook altijd!
quote:kaetje schreef op 12 juli 2011 @ 22:34:

Wilde alleen nog een zeggen dat ze in Drenthe en Groningen ook achteraf een koe in de kont kijken en een vriendin van mij uit Brabant zegt het ook altijd!Hier in Utrecht zeggen wij dat ook hoor..
Nou hoop verhalen weer, niet alles kunnen lezen, wij moeten straks naar zh dag des oordeel brrr. En wat blijkt we zijn ingesloten door file, echt ongelovelijk, zo veel mazzel altijd , maar we houden moed, we moeten er om 9.30 wezen dus we gaan ons best doen, hopen op goede uitslagen
Karan, . Ik snap je gevoel helemaal. Ik ben blij dat we nog cryo's hebben omdat dat lichamelijk iets minder belastend is, maar de kans op succes is ook kleiner. Ik ben heel blij voor alle zwangeren hier, maar tegelijk vraag ik me ook af waarom ik niet. Vooral de onzekerheid vind ik nu het moeilijkst. Als we gewoon zouden weten dat ik over x maanden zwanger ben of zekerheid hebben dat ik dat nooit zal worden dan weten we waar we aan toe zijn. Nu is het constant hopen en dat vreet energie. En dan zijn wij nog maar zo kort bezig in vergelijking met sommige van jullie hier.... Ik heb echt diep respect voor iedereen die al zo lang bezig is en zoveel teleurstellingen heeft moeten verwerken. Ik vind het allemaal maar verrekte zwaar.
Welkom alle nieuwen. Wij hadden 6x IUI gehad en zouden voor de 7e gaan toen we een voorstel kregen voor een adoptiezoontje van 2,5 jaar die in zijn eigen land maar weinig kansen zou hebben door handicaps. Daar hebben we ja op gezegd en einde medische molen voor ons. Begin medische molen voor onze smurf, maar dat is allemaal goed voor de toekomst. En het is een leukerd!!

We hebben voor ons ziekenhuis gekozen omdat het dichtbij was en goed bekend stond op fertiliteitsgebied. Eva, volgens mij hetzelfde ziekenhuis, enig zkh dat niet academisch is en alles doet volgens mij)

Blog, gefeliciteerd!!!! Wat ontzettend goed, maar wat begrijpelijk die spanning!

Taartje ook gefeliciteerd natuurlijk. (het was taartje toch)

Magic, goed dat het kostenprobleem is opgelost.

Merel, waarom wil je huisarts niet aan de overgang denken? Bij mij hebben ze dat getest toen ik 31was, mijn moeder was vroeg in de overgang. Een bloedtest en dan 3 maanden wachten en dan weet je het. En waarom laat ze nu geen hcg testen, dan weet je dat je weer een vroege miskraam hebt gehad, dat zegt misschien ook wel iets. Bij ons hebben ze na 2 miskramen al chromosomenonderzoek gedaan. Duidelijkheid is zo ontzettend belangrijk, anders blijf je gissen.

Dolfijntje, heb je nu snel een terugplaatsing?

Verder een zwaai naar iedereen. Op iedereen reageren lukt me niet. Met smurf gaat het nog steeds goed. De angst voor een terugval blijft, dat zall niet snel weggaan. Maar we genieten nu enorm.
Vandaag weer een dagje dichterbij.... spannend.

Ik ben me vooral nog aan het inlezen hier en nog niet heel erg actief aanwezig.

Ik wil zowiezo iedereen bedanken voor het warme welkom.

Iedereen geluk wensen in de toekomst en alle goeds toewensen

en de duimen blijven gekruist voor iedereen met kinderwens.

Ik hoop jullie maandag en anders zeker dinsdag meer te kunnen vertellen over het hoe en wat alles precies gaat lopen.

Wel ben ik met manlief samen al van alles aan het door spreken ivm werk etc., want ik heb lichamelijk vrij zwaar werk en ik wil zodra alles in het werk gesteld is vooral mijn lichaam rust bieden.
Merel, is er bij jullie eigenlijk een oorzaak gevonden van onvruchtbaarheid?

Blog en Taartje: gefeliciteerd!
nou hier is oordeel binnen na 1,5 uur in de file voor stukje van 20 min maar ach.eigenlijk niks nieuws gehoord vandaag alleen nu officieel.uit alle onderzoeken kwam niks eng behalve dan dat mijn man zijn zaadkwaliteit erg slecht is en ik onregelmatig ongesteld ben.we zijn vandaag officieel aangemeld bij ivf centrum en nu is het wachten op een oproep,voor mijn gevoel duurt het allemaal erg lang maar dat zal wel meevallen.wil nu wel gewoon beginnen eigenlijk,en ik heb geen idee hoelang het duurd voor je opgeroepen word.we weten nu in ieder geval wel meer en zeker blij dat er geen enge dingen voor de rest zijn uitgekomen,al heb ik wel het idee dat de dokter zat te wachten totik inhuilenuitbarstte ofzo,wat niet gebeurde.er is nog hoop en we springen er gewoon maar midden in denk ik
Gister sprak ik iemand die kon (ook) om onverklaarbare reden niet zwanger worden. Ook zij is door de medische molen gehaald en ook haar man, bij beide was alles ok.... maar een zwangerschap bleef uit.

5 UIU behandeling gehad die helaas niks uit haalde, daarna 5 jaar IVF geprobeerd.. ook geen resultaat.

Ze hadden zich erbij neergelegd dat kinderen voor hun niet mogelijk was.

Begin dit jaar is ze toch nog spontaan zwanger geraakt.

Achteraf zei ze al dat ze een stress vol en druk leven leidt en dat dat ook wel eens mee gespeeld kon hebben.

Echt heel toevallig dat je zomaar iemand tegen komt die min of meer in hetzelfde schuitje zit/gezeten heeft.
[quote]Sammy300 schreef op 13 juli 2011 @ 09:29:

Welkom alle nieuwen. Wij hadden 6x IUI gehad en zouden voor de 7e gaan toen we een voorstel kregen voor een adoptiezoontje van 2,5 jaar die in zijn eigen land maar weinig kansen zou hebben door handicaps. Daar hebben we ja op gezegd en einde medische molen voor ons. Begin medische molen voor onze smurf, maar dat is allemaal goed voor de toekomst. En het is een leukerd!!

Hoi Sammy, wat leuk om te lezen dat je zoontje zo'n leukerd is! Hoe lang is het geleden dat je hem kreeg? Zo te lezen gaat het ondanks zijn handicaps en medische toestanden wel goed met hem? Wat heerlijk voor jullie.
Lekker laten leven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven