de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
Ikke, ICSI is in principe hetzelfde als IVF, dus de voorbereiding en punctie is precies hetzelfde alleen het labwerk is verschillend. Bij IVF moet 'de natuur' de eicellen bevruchten, bij ICSI brengt de laborant de zaadcel in de eicel.
ABC: PGD houdt in dat de eicel (net aks bij IVF) buiten het lichaam wordt bevrucht. De embryo moet zich dan 8x delen (ongeveer 3 dagen) en dan halen ze 1 of 2 cellen uit de embryo voor onderzoek en dan kunnen ze bepalen of de embryo "aangedaan" is of niet, zo niet dan kan deze worden terug geplaatst, mocht de embryo wel "aangedaan" zijn dan wordt deze weggegooid of voor wetenschappenlijk onderzoek gebruikt.

Wat ik begreep zijn de vooronderzoeken hetzelfde als bij de IVF/ICSI, maar de PGD kan pas doorgan vinden als de mogelijkheid aanwezig is om te testen op de desbetreffende "aandoening".
hallo meiden, Ik schrijf mee op een ander forum (nog niet zwnager na 6mnd of langer) maar zou ook graag eens wat ervaringen delen over de mmm waar we in zijn beland.

Vidaman en ik proberen sinds een paar jaar zwanger te raken. Na diverse onderzoeken vorig jaar en afgelopen voorjaar (second opinion) bij ons beiden, zijn we met IUI begonnen (ongestimuleerd). De eerste keer is helaas mislukt en zijn nu aan het wachten tot we eens tweede kans kunnen wagen.

hopelijk tot schrijvens en veel positieve uitkomsten voor jullie!

Groeten, vida
Hoi Vida, ook welkom hier! Ik had je eigen topic gelezen en ook gereageerd een paar weken geleden.

Is er ook een oorzaak bij jullie gevonden?

En wanneer gaan jullie voor de tweede poging?
Abc, wat goed dat jullie zo open zijn richting familie! Wel nu even zuur dat je het aan iedereen moet vertellen dat het mislukt is, maar openheid scheelt wel weer een hoop lullige opmerkingen.

Skattie, Ikke en Vida, welkom! Wat is het toch ongelofelijk zuur dat er zoveel stellen de mmm nodig hebben om zwanger te worden. Ik hoop dat jullie lekker van je af kunnen schrijven en veel aan dit topic zullen hebben!

Ik krijg net een mailtje van de klinisch geneticus dat ze proberen om voor augustus het onderzoek klaar te hebben... Had gehoopt het te weten voor de terugplaatsing, maar het is niet anders...
Dank jullie, dolfijntje en eva,

@eva, ja ik herken je avatar :-) ! dat topic bloedt dood. bovendien zijn we ronde verder en meepraten met meiden in hetzelfde schuitje is makkelijker dan andersom. Iig dank voor je medeleven!

Ons probleem lijkt bij de zaadjes van Vidaman te zitten; weinig leven en weinig goed bewegenden. Vorig jaar was respectievelijk 5% en 0% leven gemeten, en mochten we gelijk IVF. We hebben toen besloten dat zware traject nog niet in te gaan. Dat werd beloond want dat jaar werden we natuurlijk zwanger (helaas mk na 7wkn) en is dit voorjaar 30% leven gemeten met voldoende goede cellen voor IUI! we hebben 1 ronde gehad nu, die helaas is mislukt.

Ik zit nu op cd 17, helaas nog zonder positieve ovu-test maar wel met een 17mm follikel, dus een deze dagen hopen we een tweede kans te krijgen. Op het eerste oog ziet alles er bij mij okee uit (hormonaal en klinisch).

Ik zal eerdaags jullie histories gaan bijlezen en wie weet herken ik een boel!

groetjes,
Inderdaad Vida, het helpt (voor mij) heel erg om hier te posten, het is gewoon zo dat alleen mensen die in hetzelfde schuitje zitten/gezeten hebben, weten hoe het voelt.

In elk geval super fijn dat bij jou alles goed lijkt!

Moet je zelf elke dag een ovu test doen?

Lijkt me ook een gedoe zeg, waarom niet met echo's?

Dolfijntje, wat jammer zeg dat de uitslag er nog niet was!!
Vida, ik zit ook op 17 mm vandaag! Ik mag morgen al de Pregnyl spuiten. Wat onhandig dat je het met ovu-testen moet doen, krijg je ook Pregnyl of is het echt geheel in eigen cyclus? Ik heb ook 3 keer IUI in eigen cyclus gedaan maar dat ging met follikelmetingen en wel met Pregnyl. Sterkte!

(en nu zijn we allemaal benieuwd naar het recept voor die zaadverbetering van je man )
Skattie, Ikke en Vida welkom hier. Hoop dat jullie veel aan dit topic hebben. Ik sta pas aan het begin van alles, maar vind het heel fijn om hier van me af te schrijven.

Dolfijntje wat jammer dat de uitslag er nog niet was!

Met werk probeer ik voor uur vervanging te regelen of roosters om te gooien. Handig is anders, maar gelukkig veel begrip. Helaas moet man ook elke keer vrij nemen, want zelf geen rijbewijs en met openbaar vervoer duurt te lang (vanwege de vervanging) . Na deze week een maand rust, zomersluiting.
Even snel hoor!

Veel bij te lezen.

Teleurstelling en blijdschap, ligt hier dicht bij elkaar.

Knuffel voor abc.

En natuurlijk ontzettend blij en wat een supernieuws voor Blogbabe en taartje, gefeliciteerd!!
ABC Wel fijn dat jullie gelijk door mogen of niet?

Hier nog steeds geen menstruatie..

Skattie, Ikke en Vida, welkom hier..
He shit zeg abc..... Knuffel!
Dank voor warme welkom!

Een vraagje voor de ervaringsdeskundigen: hebben jullie bewust voor het ziekenhuis gekozen waar je nu geholpen wordt of is de bereikbaarheid voor jullie t belangrijkst?
Merel, misschien aan het eind van de week naar de huisarts? irritant hoor!

Jusa, hoe is het trouwens met jou en de 2 kleintjes? Gaat alles goed en trek je het nog? Groeien ze goed?

Skattie, eigenlijk beide ik heb 2 ziekenhuizen waar ik uit kon kiezen die erg goed aan te rijden zijn. Heb uiteindelijk degene gekozen waar ik het beste gevoel bij had. (dit op basis van ervaringsverhalen van anderen, dus wel gekleurde info) Het is wel erg fijn om er 1 te hebben die dichtbij zit aangezien je soms behoorlijk vaak voor follikelmetingen moet en om

nou elke keer een uur heen en een uur terug te

rijden... Dat vind je baas ook niet echt leuk
Wij gaan naar een ziekenhuis waar ik al jaren kom voor mijn nierziekte. Dat is volgens mij ook het enige ziekenhuis hier in de omgeving die een poli voortplantingsgeneeskunde heeft. Dat ziekenhuis is ongeveer een half uurtje rijden vanuit huis en voor mij drie kwartier van mijn werk. Mijn vriend werkt op zo'n tien minuten van het ziekenhuis, voor hem kosten de afspraken dus minder tijd. Hij gaat elke afspraak mee en krijgt daar vrij voor van zijn baas zonder dat het hem uren kost. Het kost mij ook geen uren trouwens.

Merel, ik ben nu wel blij dat we in een keer door mogen. Ik dacht dat we moesten wachten en het was dus onverwacht dat we meteen door mogen.
ABC balen zeg! Shitterdeshit!

Nieuwe dames, welkom! Ik zal mezelf even kort voorstellen: Ik ben Kaetje, 32 jaar. Na 8 keer IUI met hormonen en 1 keer ICSI zwanger geworden van Kootje. Hij is nu 8 maanden. Ondertussen weet ik sinds een week of 5 dat ik weer zwanger ben, nu 14 weken. Dit keer spontaan en zeer onverwachts!

Dolfijn, jammer dat de resultaten nog niet binnen zijn. Ik snap jullie beslissing om er waarschijnlijk 2 terug te laten plaatsen als er 2 goede embryo's zijn heel goed. Het voelt toch heel tegennatuurlijk om er dan eentje weg te gooien. Aan de andere kant zou ik dat ook wel begrijpen, het kan ook een hoop stress geven met eventueel testen natuurlijk... Meid, ik hoop gewoon dat je over een maand of 9 een glibberig huilend kindje op je borst mag leggen!

Eva, gefeliciteerd. Groot gelijk dat je gebak gehaald hebt! Maak er maar een gezellige avond van.

Girafje, heb je het ziekenhuis al gebeld? Weet je al waneer je een echo krijgt? Ik zal je meteen even verplaatsen in de tabel.

Nieuwe dames, als julie in de tabel willen, schrijf dan even een stukje zoals je in de openingspost bij ons allemaal ziet. Als je er niet in wil is het ook prima, niets moet alles mag hier.
Skattie, wij zitten op zo'n 15 minuten rijden van het grootste niet-academische fertiliteitscentrum van NL, en ook voor ons de enige mogelijkheid binnen 45 minuten rijden waar we alle behandelingen kunnen doen. We hebben op zich een prettige arts, ook al zie ik hem eigenlijk alleen tijdens gesprekken, en ook de meeste van de andere artsen zijn vriendelijk en meelevend. Als ik een heel naar gevoel bij had gehad of gekregen had ik wel overwogen om verder te rijden.

Maar net wat Dolfijntje zegt, als je vaak in één cyclus naar het zkh moet, is het wel prettig dat het dichtbij is.

Merel, goh niet leuk zeg.. Wat kan een lichaam soms raar doen he.. Heb je ook weleens een menstruatie overgeslagen? (ik heb het nog nooit gehad, maar wel eens over gelezen)

Dolfijntje, je vroeg hoe ik me verder voelde behalve huilerig haha, nou op zich best goed. Deze laatste dagen duren altijd heel lang, en ook al is deze x de kans heel klein, de hoop is toch weer groot.
Oh ja, de ziekenhuiskeuze. Ik heb gekozen voor het ziekenhuis dat op weg naar mijn werk ligt. Ik werk op een uur rijden van huis en dit ziekenhuis ligt op zo'n 20 minuten op de route. Dus vanuit werk zo'n 40 minuten. Het andere ziekenhuis is ook zo'n 20 minuten rijden vanuit huis maar dan precies de verkeerde kant op als ik naar mijn werk moet. Daarom hebben we voor dit ziekenhuis gekozen. Ik ging vrijwel altijd alleen omdat we 1 auto hebben ik altijd meteen door ging naar het werk en man dan daar staat zonder auto. Dat kostte hem veel te veel tijd. Dan moest hij naar het station, wachten op de trein en dan in onze woonplaats naar zijn werk lopen. Als hij vrij was of als het belangrijk was ging hij mee. De inseminaties ging ik ook alleen als hij moest werken. Dan nam ik het potje zaad mee van huis.
Welkom nog meer nieuwe dames, verbaas me toch elke x weer hoeveel stellen er moeite hebben met zwanger worden, terwijl in mijn omgeving iedereen zwanger lijkt te zijn, nou mij. Naam is dus sherto, bezig met kindje te krijgen sinds 2003,wel een heeeeeele lange pauze gehad hoor, ik ben 30 , woensdag krijgen we in het vu te horen wat het plan is, maar onze arts had al verteld dat het icsi word wegens de hele slechte zaadkwaliteit van mijn man, zelf heb ik ook nog hele onregelmatige menstruatie,zijn dus net helemaal door de mangel gehaald, mijn man als laatst vorige week, bloedonderzoeken en echo, dus vind het allemaal wel spannend, lees hier ook veel verdriet en ook blijdschap erg dubbel allemaal, maar ben blij dat ik hier al hoop gelezen heb,kan ik me een beetje voorbereiden
Sherto, Skattie , Ikke en Vida welkom!

Taartje en Blog, al beetje bijgekomen van het ontzettende goede nieuws? Lijkt me toch onwerkelijk.

Dat je nu dan echt een positieve test in handen hebt. Ik ben erg blij voor jullie!

Abc. Hoe gaat t nu? Beetje op tijd je mandje in gedoken? Kan me voorstellen dat het heftig is, het kost ook zoveel energie allemaal. En dan die teleurstelling. Gewoon niet eerlijk.

Dolfijntje, ook vandaag voor FM geweest, fijn dat je niet nog een keer hoeft terug te komen voor een meting. Spannend die erfelijkheidsonderzoeken. En balen he, dat je niet gelijk een uitslag krijgt. Dat wachten altijd!

Eva, evengoed gefeliciteerd met je verjaardag! En hopelijk kun je toch een beetje genieten van de taartjes en van je feestje zaterdag. Ik wens je een ongelovelijk vruchtbaar jaar toe! Enne, de duimen draaien hier nog voor jou hoor, donderdag weet je meer?

Girafje, wat heftig om de dag voor een FM. Mijn vorige cyclus was onvoorspelbaar lang, dus moest wel 7 keer langskomen, dat vond ik al pittig, laat staan om de dag. Maar goed, alles voor het goede doel he..Succes!

Skattie, welkom. Ik kan zelf nog niet goed meepraten over IVF/ICSI, maar het is fijn je hart hier te luchten en erover te kunnen praten. Wij zitten zelf nog in het IUI traject

Vida, spannend allemaal. Wij zijn zelf ook begonnen met IUI, ook de eerste keer is hier mislukt en wsl in de komende week de tweede poging. Bij ons wordt het wsl 6 IUI ongestimuleerd, omdat de tweelingkans laag moet blijven.Ik heb een kleinere baarmoeder (eigenlijk 1 baarmoeder die in twee-en is gedeeld; wat meer kans geeft op vroeggeboorte) dus de gyn. Is van mening dat je niet bewust risicos moet nemen op een tweelingzwangerschap.

Je bent al bijna aan je tweede poging toe zo te lezen, spannend!

Merel, wat irritant ook he, ga je nog bloed laten prikken?

Ik was eerst verwezen naar een ander ziekenhuis, maar kon bij VU sneller terecht. Tot nu toe erg tevreden over de artsen, en manier van werken. Nooit lang wachten en allemaal erg vriendelijk. Het is ook wel goed te bereiken voor ons. Wij gaan ook bijna nooit samen, dat is met zijn werk niet zo makkelijk te regelen. En de FM zijn altijd zo gebeurd, en ook de inseminatie ben ik alleen gegaan. Kreeg ik een sms je van hem: en? Wie heeft je bevrucht?

Tja, gek idee ook eigenlijk he.

Vandaag ook de FM gehad en nu 12, even afwachten of het doorzet. Vorige keer was het een paar keer 10, maar toen verdween het weer. Woensdag mag ik weer.
Ik moet deze hele week werken, dus naar de huisarts kan ik niet. Wel wil ik morgen even gaan bellen voor een telefonische afspraak. Misschien dat ik dan van de week wel kan bloedprikken..

De hoop dat ik zwanger zou zijn is echt wel vervlogen, maar het blijft raar dat mijn menstruatie er nog niet is.

Wij hebben in 1e instantie gekozen voor het ziekenhuis waar we met alle andere kwaaltjes ed ook kwamen. Omdat ze daar geen ivf deden zijn we naar een kliniek het dichtste bij. Dat is zonder file 3 kwartier rijden en met file zeker een uur.
Blog en taartje, kei gefeliciteerd met het begin van een wonder in jullie buikjes.

Merel, vervelend dat je lijf je zo Klote laat voelen...knuf knuf

Karan, hoe is ie?lekker druk bezig?

Jusa, kun je nog op of om?

We zijn aangemeld voor poging drie, drie maal scheepsrecht?!
Weer een dagje dichterbij de eerste afspraak. Voor mijn gevoel kruipt deze week voorbij.

Wij hadden de keuze uit 3 ziekenhuizen: umcg, umcu, azm.

Wij hebben gekozen voor utrecht (umcu) dit is kwa bereikbaarheid vanaf lelystad het beste te doen voor ons.

Doordat wij voor PGD willen gaan moeten wij minimaal 1x naar het azm voor een gesprek en onderzoeken. En de cellen die ze bij de bevruchte embryo's weg halen worden ook in het azm onderzocht.

Hoe we alles verder gaan aanpakken is nog totaal onduidelijk voor ons (samen, deels alleen).
quote:merel29 schreef op 11 juli 2011 @ 18:48:

Skattie, Ikke en Vida, welkom hier..

En van mij ook nog even een warm welkom voor jullie 3!

Merel: nog steeds geen menstruatie? Wel gek, zeg!
Sherto had ik al welkom geheten, toch? Zo niet: WELKOM!quote:ramiaatje schreef op 11 juli 2011 @ 21:41:

Taartje en Blog, al beetje bijgekomen van het ontzettende goede nieuws? Lijkt me toch onwerkelijk.

Dat je nu dan echt een positieve test in handen hebt. Ik ben erg blij voor jullie!

Ja, klinkt heel gek, maar ik ben eigenlijk nog niet zo superblij. Het voelt vooral onwerkelijk. En ik ben ook wel erg bang voor een miskraam moet ik zeggen. Gisteren had ik erge buikpijn. Dan schiet ik dus gelijk in de stress! Terwijl het volgens mij m'n darmen waren, waar ik wel vaker last van heb. Ik zag gelijk weer een ziekenhuisbed voor me en iemand die me naar de ok reed. Brrr.... moet er niet aan denken! Ik heb het dan ook aan niemand verteld. Oké, jullie dan en Blogman.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven