de Prikbitches

26-05-2011 19:56 2537 berichten
Hier vinden jullie het nieuwe topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:MagiC_ schreef op 18 augustus 2011 @ 13:07:

En ik heb jullie raad opgevolgd.. Ik heb een prachtige ring gekocht als een soort van symbolische herinnering aan deze tijd. Het is een stoere, krachtige ring geworden die ik vond passen bij al wat er ineens gebeurt in ons leven...

Liefs!

Wat een mooi symbool! Dat gaat je kracht en geluk geven, let maar op!!

Veel sterkte voor komende tijd. Iedereen beleeft het afscheid nemen en sterven van een naaste op een andere manier. Kies je eigen manier en die van je partner. En probeer je niet te ergeren aan anderen (oh.. wat kon ik boos worden om dat nichtje dat zo overdreven zat te huilen, maar goed.. dat waren haar emoties. Laat je door een ander niet verleiden / ergeren / etc.).
Magic, ik zou ook naar huis willen..

Abc Hopelijk weet je snel meer..
Knoop is doorgehakt; we gaan morgenochtend heel vroeg rijden. Bedankt voor jullie lieve, lieve reacties op dit totale offtopic onderwerp...

Jullie zijn schatten!!
Lekker laten leven...
MagiC, heel heel heel erg veel sterkte met je stiefvader en natuurlijk ook nog je verdriet van de miskraam. Dikke

Eva, voor jou ook een hele dikke dit was een spontane zwangerschap dan toch? Bah, zo'n wonder en dan gelijk zo'n verdriet.

Taartje en Kaet gefeliciteerd met de goede echo's!

Watsons, wat een lieve post van je en wat geweldig dat je alweer zo ver zwanger bent van de 2e.

Ik meld me even af voor een paar dagen, we gaan er even een paar dagen tussenuit.

(gisteren trouwens nog een heerlijke opmerking van de buurvrouw: we moesten er maar niet zo mee bezig zijn. Als we het minst verwachten, dan kwam het vanzelf. Goed plan, vinden jullie ook niet? Dat hele ziekenhuis is zo onnodig, gewoon genieten van het leven en dan komt het allemaal goed.... )
Ooh en dan vergeet ik helemaal Abc.... Sorry meid. Wat een vreselijke onzekerheid zeg, dat bloedverlies. Bah wat eng... Heb je het ziekenhuis al gebeld? En hoe is het nu met de pijn en het bloedverlies?
Dolfijntje tja dat schijnen mensen ook echt te denken. Dat zeggen ze nu ook tegen mij hoor, oh je was er vast niet mee bezig. Ehm ik stond op de wachtlijst voor IVF was zwaar gefrustreerd dat dat nog minstens 1 jaar zou duren en nee hoor ik was er totaal niet mee bezig..... Ik had het niet verwacht nee, maar natuurlijk ben je ermee bezig. Duh...

oh soms wil ik dat soort mensen slaan...

ABC dikke knuffel voor jou!
Weer zo dubbel, felicitaties voor Kaet met de goede 20-wekenecho en een 2e zoon. En dan verdriet voor abc en MagiC.

Man kreeg net een telefoontje van zijn broer, zijn vriendin is in verwachting van de 2e. Ben blij dat we zaterdag niet op het feest van een tante waren waar het nieuws groots is aangekondigd. Dat vind ik zo schandalig, op het trouwjubileum van een ander alle aandacht opeisen door met zulk nieuws te komen. Gelukkig hoefde ik ze dus niet live te feliciteren maar kon ik gewoon thuis even de teleurstelling wegslikken over het feit dat wij alweer bijna 9 maanden bezig zijn voor een 2e.

Bij de 1e vlogen de echofoto's van de 7 wekenecho over tafel tijdens een verjaardagsetentje van oma met alle ooms en tantes en neven en nichten. Vind dat zo ongepast - maar wel typerend voor hun....ze staan graag in het middelpunt van de belangstelling en denken dat het universum om hen draait.

Nou ja, gelukkig zien we ze eigenlijk nooit. Ik ontloop ze zoveel mogelijk en mijd familieaangelegenheden. Kan haar niet luchten of zien en hij is ook een enorme eikel.
Tja, het is de onwetendheid van mensen. Het echt niet begrijpen dat wij niet zonder ziekenhuis kunnen. We krijgen gewoon geen bevruchtingen zonder ICSI, dat heeft de mislukte IVF van vorig jaar wel laten zien. Van de 7 eitjes maar 1 matige bevruchting.

Maar het er niet mee bezig zijn zal vast helpen Ik knik dan maar een beetje en laatst heb ik degene wel even de waarheid gezegd, maar of ik er wat mee opschiet?

Ik wist trouwens niet dat jij nog werkte? Ik dacht dat je gestopt was wegens de emigratie? En kan je de taal al een beetje? Lijkt me lastig!
Beng, vreselijk dat soort mensen. Wat een geluk dat jullie er niet waren tijdens de aankondiging. Nu kan je de telefoon erop gooien en even flink schelden en schoppen
Het is inderdaad een vreselijk stel, bleurgh.

Er niet mee bezig zijn helpt inderdaad volgens velen. Daarom ben ik natuurlijk ook spontaan zwanger geworden. Dat Bengman bijna 2 jaar om de dag een shot pregnyl en menopur zette vergeten we dan voor het gemak. Het was heeeeeeeeeeeeeeel spontaan inderdaad. De bevruchting ging wel op de normale manier, maar voordat er zaadproductie was is er heel wat afgedokterd!

Maar inderdaad, gewoon niet zo mee bezig zijn.
Een hele dikke knuffel voor Magic en Abc. ik denk aan jullie! Kaetje wat super leuk weer een jongen! Hebben ze vast veel aan elkaar straks, heb ook 2 neefjes die zo kort op elkaar zitten, leuk hoor! Hier gaat het wel oké, ben hard aan het verven geslagen om mijn gedachten te verzetten. Ik ben er wel verdrietig over maar het blijkt dus toch niet onmogelijk om spontaan zwanger te worden. Dat geeft ook weer hoop. Ik moet wanneer het bloeden over is bellen voor een echo om te kijken hoe het er van binnen uit ziet. We mogen wel gewoon in oktober verder met IVF. Meiden ik lees wel mee, maar ben te druk om te reageren!
Ja Beng en lekker op vakantie gaan en genieten van het leven. Je bent nu nog zo jong en straks met een kleine draait wel je hele leven om de kleine. Vergeet dat niet he? Dus nu heerlijk alles van de wereld zien en dat zwanger worden dat komt later wel joh. Echt. Komt vanzelf
Beng, moet Bengman trouwens nog ergens een zaadtest doen of hoeft dat niet?

Eva, aan het schilderen dus. De binnenkant van het huis of waar ben je mee bezig? "Fijn" dat jullie wel verder mogen met de IVF. Sterkte hoor meid
Bengman moet na 6 maanden een zaadtest doen als ik dan nog niet spontaan zwanger ben. Uiteraard hoop ik dat ik dan inderdaad al hartstikke zwanger ben.
Beng hier ook

En ook voor de andere lieve dames hier die veel te veel geduld en incasseringsvermogen moeten hebben. Het is gewoon niet eerlijk.

Beng, ik snap alleen de 9 maanden niet zo. Bedoel je vanaf het moment dat de wens er weer was?
De wens was er al eerder, maar in dit traject zijn alweer bijna 7 maanden bezig. Die 9 maanden is een typfoutje (ligt er vast aan dat een zwangerschap normaal gesproken 9 maanden duurt ) . We zijn begin dit jaar al bij de eerste arts geweest. Toen weer doorgestuurd, wachtlijst en pas eind juni met medicatie kunnen starten.
Nou Beng ik hoop dat de volgende 9 maanden sneller gaan met een leuker resultaat.
Dolfijntje, ik heb 6 maanden niet gewerkt als verloskundige en die tijd heb ik besteed om de taal te leren. Dat is heel goed gegaan en in mei heb ik gesolliciteerd en ben aangenomen (alles in nieuwe taal gedaan). Nu ben ik sinds juni aan het werk en dat is echt geweldig! Ik zal werken t/m oktober en dan ga ik genieten van het Zweedse verlof, 450 (!) dagen lang. Ik hoef ze niet in 1 keer op te nemen maar mag ze verspreiden over 6 jaar.. Heerlijk...

Manlief moet ook verplicht 60 dagen met verlof in 6 jaar tijd, super hoor!
Super geregeld daar Floortje! Gek eigenlijk die verschillen. Dolfijn, we zijn de hele beneden verdieping aan het opknappen, we hebben een jaren 30 huis, dus veel hout. Gelukkig zijn we vandaag klaar gekomen met het plafond, pff wat een werk al die balken. Maar we hebben een nieuw record, we zijn al 2 dagen nonstop aan het klussen, maar nog geen ruzie gehad
Eva dat vind ik best knap. Manlief en ik kunnen dat ook wel, maar dan moet hij geen instructies gaan geven. Die zijn namelijk nogal ehmmm mannelijk ingesteld (oftewel niet te begrijpen)
Ik krijg ook al zoooo vaak die opmerking om er niet mee bezig te zijn, heel irritant!

Af en toe zelfs nog van mijn moeder terwijl ik al vaak heb aangegeven dat die opmerking pijn doet, en ik het boekje Open zenuw heb laten lezen.

Ik bedenk me altijd wel dat het onwetendheid is van die mensen, dat zij het niet beter weten en ik wel en dat ik van meer dingen verstand heb dan zij.

Dat het een vervelende weg is, die medische molen, dat wel, maar ook zo ontzettend leerzaam!

Wat leer je je lichaam, cyclus, partner, geduld en uithoudingsvermogen toch goed kennen!!!

Meiden jullie zijn allemaal topmeiden!!

Dolfijn je hebt een hyves pb
Ikke: wat fijn dat de uitslag goed was en dat er geen gekke dingen zijn gevonden.

Magic: dikke knuffel voor jou. Mooi dat je een ring hebt gekocht. Wat een heftige tijd is dit voor jou, zeg! Heel begrijpelijk hoor dat je NU naar huis wilt. Ik hoop dat je op een goede manier afscheid kunt nemen.

Watsons: gefeliciteerd met je tweede zwangerschap. Tuurlijk kan je dat hier komen melden. Het is je gegund!

Dolfijntje: tja, die opmerkingen blijven maar komen lijkt mij. Heb dat al zo vaak gehoord (en uiteraard zijn ze hartstikke goed bedoelt!). En nu ook, nu we dus wel spontaan zwanger zijn geraakt zijn er mensen die zeggen: zie je wel, ik zei toch dat je er minder mee bezig moest zijn?

Brigitte: hoe gaat het?

ABC: hoe is het met jou? Ik denk aan je, hoor!

Hier gaat het goed! Vandaag weer een echo gehad en een kloppend hartje gezien en ook al armpjes en beentjes. Wat een enorme opluchting! We hebben het vandaag aan verschillende mensen verteld (dat blijf ik toch spannend vinden!) en ik begin eindelijk een beetje te ontspannen en te genieten.
Het is weer over, uiteindelijk was het maar heel weinig vanmiddag en vrij bruin. Ik weet het niet meer hoor, ik heb geen buikpijn, wel een opgezette buik, mijn eten ligt erg zwaar op mijn maag en ik moet aldoor boeren na het eten (wederom sorry voir de details ).

MagiC, sterkte. Ik had denk ik hetzelfde gedaan, die laatste dag vakantie is dan toch niet meer leuk.

Wij gaan morgen ook weer naar huis. Ondanks de spanning rondom dat bloedverlies was het een heerlijke ontspannen vakantie met boven verwachting goed weer. Het regent nu wel heel hard maar dat vind ik niet erg.

Briggite, ik duim voor je dat je morgen goed nieuws krijgt over de test.
Die opmerkingen ken ik persoonlijk niet. Bij mij is de kans gewoon nul dat ik spontaan zwanger wordt, geen doorgang is gewoon heel duidelijk wat dat betreft.

Het lijkt me dan ook echt ontzettend vervelend om dat soort opmerkingen te krijgen. Wat moet je dan leren om je mond te houden en een sociaal wenselijk gezicht op te zetten. Hulde aan het incasseringsvermogen van de Prikbitches!

Zo, ik ben heel moe dus ik ga slapen.

Wel nog even voor Magic: mooi jouw ring als symbool voor de afgelopen periode.

abc: ik hoop zo dat het niks betekent he? Je hebt wel symptomen die de zwangerschap zouden bevestigen dus ik blijf hoop houden hoor!

Eva: en veel plezier(?) met klussen!
quote:Watsons991 schreef op 18 augustus 2011 @ 09:04:

Ik lees/leef nog altijd trouw met jullie mee. Intens verdrietig wordt ik van de situatie van Merel en Dolfijn, de miskramen en al het andere leed, de onzekerheid en het grote verdriet....

Je bent een lieverd! Dank je wel.

quote:Watsons991 schreef op 18 augustus 2011 @ 09:04:

Met mij gaat het heel goed. Onze dochter is 2 weken geleden een jaar geworden en zelf ben ik inmiddels alweer 23 weken zwanger van een jongetje. Ook weer via ICSI dit keer. Ik heb lang getwijfeld om dit nieuws hier te brengen omdat er nog zoveel meiden zijn die nog steeds met lege handen staan en ook omdat ik geen actieve meeschrijver ben natuurlijk. Maar goed, misschien hadden jullie het ook wel gelezen bij 'Na 11 maanden'.

Je had ons dit best mogen vertellen hoor Van harte gefeliciteerd hoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven