December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje om jullie te laten weten dat ik jullie hardstikke lief vind en dat ik blij ben dat mijn vriendlief weer thuis is en lekker naast me in bed ligt! (we kijken saampjes lekker naar X-factor vanaf bed!!) Dank jullie wel voor jullie succeswensingen vanaf hier en hyves, superlief!

Vriendlief voelt zich nog steeds goed, kan alleen niet echt zitten maar verder gaat het super!

Hij zou eigenlijk een urinecathether krijgen en een buikcathether maar de chirurg vond dat het er zo goed uit zag (al zei hij het zelf) dat hij alleen de urinecathether heeft gedaan, scheelt toch weer een wond! (nu nog even 3 weken die cathether inhouden, dan mag ie eruit en dan kijken hoe het gaat...)

Meike gaat lekker, groeit goed, krijgt al lekker dikke dijbeentjes, het spillebenerige is er nu echt af!

Joeri gaat ook weer goed, hij was van de week echt niet te genieten, maar nu is het weer een heerlijk kereltje! Driedubbel genieten hier!

Mette

sjees lieverd, hoe kan dat nou weer dat je mogelijk geen voedingrijke melk hebt? Kun je dat ergens laten testen of zo? (weet ik veel) Kun je iets doen om het voedingrijker te laten worden? Sjees...arme Stefmans...en maar willen drinken, en maar zuigen en slikken maar nog steeds honger hebben!

Kidon

beterschap met het manneke!

Mainecoon

wat goed van Davientje!!! Geen spenen meer, super hoor!

Marloes

geniet van jullie lange weekend!!!!

Falcon

het is superfijn hem weer thuis te hebben en we zijn allebei superblij dat het tot nu toe allemaal super mee lijkt te vallen qua pijn enzo.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer en niet uitgebreid, maar dat gaat allemaal wel weer komen!

Liefs!!!

Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
@ Mainecoon, bij Stijn in bed is het ook erg gezellig hoor. Hij heeft zelf amper ruimte om lekker te liggen Hij heeft natuurlijk een kussen bij het hoofdeinde staan ivm het hoofdbonken, dan heeft ie Elmo, Koekie, Zazou (poes), Bumba, Wafwaf (hond), eendje en oma Nijn nog in bed liggen hahahha. Het is nu echt een kwestie van stapelen hahahha. Het verhaal van oma Nijn is wel heel mooi en die is ons ook erg dierbaar. Oma Nijn was eigenlijk van de dochter (inmiddels 9 jaar) van mijn zus. Zij heeft hem van René zijn moeder (bijna 4 jaar geleden overleden) gekregen bij de geboorte. Nu hebben wij hem dus gekregen bij de geboorte van Stijn... Dus via een omweg heeft Stijn toch iets van oma Shirley. Oma Nijn betekent dus erg veel voor ons

@ Falcon, lekker dat M. nu zo goed gaat slapen 's avonds maar inderdaad wel jammer dat er na het eten zo weinig gedaan kan worden. Qua vakantie, wij gaan in juli 2 weken naar Frankrijk met de auto. Zie er nu al tegenop Ten eerste ben ik niet zo'n held in de auto en ten tweede ben ik heel benieuwd hoe Stijn en Sophie het doen. Dus een paar uurtjes vliegen naar Kreta klinken mij als muziek in de oren Jullie hebben een lekker druk weekend dus met 2 feestjes, maar wel lekker buiten zitten. Heerlijk!!! Wij vieren morgen René zijn verjaardag, hij wordt maandag 30 jaar, en dan gaan we heerlijk bbq-en. Dus het moet wel mooi weer blijven

Veel liefs
He hoi!

Ik kwam thuis en bij de post zat het nieuwe onderdeel!!

Marloes; heel veel plezier op de camping!

Indian; over 2 maanden alweer een jaar?? Wat gaat dat snel zeg!

Fijn dat Stijn zo lekker gaat! Noof is ook erg bezig met dat soort begrippen, wat gaan ze dan snel hé?

Noof kan nu tellen tot 20, en in het engels tot 10. Maar ze kan nog steeds niet zo goed puzzelen.

Ze vindt Stef helemaal leuk, ik had zo verwacht dat ze zichzelf tot een jaloerse feeks zou ontpoppen, maar tot nu toe is het alleen maar leuk.

Borstvoedingsvraag:

Meiden, willen jullie eens meedenken. Zoals vandaag, hij kwam om 16.15 hij heeft tot 16.45 aangelegen. Toen had hij toch nog honger, dus om 17.00 nog even aangelegd, en nog niet genoeg, dus voordat hij klaar was, inmiddels op de klok 17.50.

Merkte ook wel dat hij wel krachtig zoog, maar niet heel veel slikte. Maar goed, hij kreeg wel naar mijn mening genoeg binnen.

Om 19.15 weer helemaal uit z'n stekker, nog even met hem gelopen, getroost, maar hij is gewoon aan het zoeken. Weer aangelegd, maar hij ging scheuren aan mijn tepel, en voelde al dat m'n borsten nog leeg waren. Dus ik heb afgekolfde melk gegeven, en ja heur, binnen no time, 100cc op. Echt honger dus. Daarna heelrijk voldaan gaan slapen. Snap er gewoon helemaal niks van..

Falcon; dus evengoed een stamhouder in de fam. Leuk hoor, speelkameraadje voor M.

Zou wel een goede grap zijn, als zij ook haar achternaam geven

Knor; vind het zo fijn, dat het goed gegaan is met I. Hoe is het nu met jullie?

Ik hou het hier even bij, ga even m'n thee opdrinken!

tot morgen
@ Knor en ook voor I natuurlijk. Super dat jullie heerlijk samen vanuit bed X-factor aan het kijken zijn! En binnenkort willen we toch weer wat fotootjes van Meike en Joeri zien...

@ Mette, ik kan je helaas niet helpen met je borstvoedingsprobleem maar wil je wel even een hele dikke geven! Wat moet dat frustrerend zijn zeg. Hoop dat het snel beter gaat! En dat er iemand tips voor je heeft
anoniem_15339 wijzigde dit bericht op 24-04-2009 21:43
Reden: aanvulling voor Mette
% gewijzigd
Mette,

als hij goed hapt (en dat zal wel, anders had de deskundige wel ingegrepen) dan zit er denk ik maar 1 ding op: de productie opkrikken door echt zo vaak aan te leggen als hij wil. Zodra je een flesje bijgeeft, geef je je eigen lichaam niet het seintje dat er meer moet komen, en dat kan (het klinkt heel hard..sorry) het begin van het einde van de bv betekenen. Het is de eerste maanden echt heel hard werken om de productie op te voeren, bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander. Ik had zelf nooit het gevoel dat er te weinig was, had ook nooit een huilend kind aan de borst omdat er niks meer kwam, maar ik heb wel een tijdje een half uur per borst gevoed, om de 2,5 uur. Om de goede achtermelk te krijgen moet je ook zo lang mogelijk dezelfde borst geven per keer, dan is Stef beter verzadigd en die borst krikt de productie op.

En verder: dat tijdstip van begin van de avond is precies dat jij moe bent en de minste productie hebt, terwijl hij juist gaat clusteren zodat hij straks de nachten door kan gaan slapen. Niet lekker dus, die combi (helemaal omdat je natuurlijk ook wil eten en Nova dan aandacht vraagt).

Sterkte!!! Ik hoop dat ik de plank niet missla.
mette, heel veel succes (had ik net op het forum geleerd dat er geen voedingsarme BV bestaat, bestaat het toch...), tips heb ik ook niet echt, behalve zelf veel rust nemen en veel aanleggen, dan zal het hopelijk weer beter gaan

oh... ik begrijp die moeilijkheden zo van borstvoeding, dat alleen al is voor mij een reden om geen kinderen meer te nemen... succes allemaal

lekker knor, manlief weer thuis, hopelijk knapt hij snel weer op..

wat een lief verhaal van oma nijn..

wow in het engels tellen, dat kan Renske ook nog niet hoor.. (wij kijken geen dora...)

voordeel van met de auto op vakantie is dat je dvd-schermen op de stoelen kan hangen. en tussendoor kan stoppen.. ik vond het gigantisch meevallen vorig jaar. vliegen gaat ook wel, maar naast de 3 uur in het vliegtuig is het wachten op het vliegveld, ernaar toe, van het vliegveld weer naar het appartement en samen wordt dat ook best veel... wij hebben laatst geboekt voor 2 weken denemarken in een huisje met eigen zwembad.. heerlijk, en de kosten vielen reuze mee...

arme casper, hij heeft alleen maar clown, beer en olifant in bed, en eigenlijk tellen diie laatste 2 niet eens mee, alleen clown is belangrijk.. (wel grappig, in het begin noemde casper clown beer, omdat renske altijd over haar beren zeurde in bed, en casper het begrip clown nog niet kende...)

lekker kamperen marloes!!

en leuke feestjes falcon!!

wij gaan morgen naar een treinenfestijn kijken met casper, mijn vader heeft met zijn club een open dag, ben benieuwd...
Mette hoe gaat het met Kolven? Hoeveel krijg je er dan gemiddeld uit? En heb je wel voldoende toeschiet reflex? Het klinkt een beetje alsof hij erg zijn best moet doen om wat binnen te krijgen en er daardoor lang over doet? Ligt het misschien aan zijn zuigtechniek of is zijn tongriempje te kort? Ik roep maar even wat dingen die zo in mij opkomen ... Ik neem aan dat je de standaard dingen wel weet, rust, goed eten en drinken. Nou ik ga maar eens slapen ben moe. Zal nog eens verder denken of ik iets kan verzinnen.
Ik heb ook geleerd dat er niet zoiets bestaat als te weinig voedingsstoffen in de melk.. alleen dat als je veel wisselt de baby te veel voormelk krijgt.

Leuk om te lezen van de knuffels van alle kindjes. M heeft twee konijnen, 1 van de Hema met hele lange oren die hij lekker vasthoudt en kriebelt, en de ander van Ikea (met zo'n groengeruit pakje aan, er zat ook een wortel bij). Beide zijn niet meer te koop..

Die van de hema is favoriet, de ander is meer een bonus zeg maar (en ook niet voldoende troost).

Als we zouden vliegen (maar ik neig naar autovakantie en caravan huren), zouden we vanaf Eelde airport gaan, lekker dichtbij en relaxed.
O ja, ik denk dat M misschien door zijn te korte tongriempje zo lang deed over de voedingen.. maar dat is achteraf. Maar is dat het misschien? Heb je al eens goed zijn tong bestudeerd:)
Falcon mag ik je de tip geven om dan een vouwwagen te huren? Vinden wij persoonlijk ideaal. Heb je ook veel meer ruimte dan in een caravan als het eens slecht weer is.
hihi, ik bedoelde een stacaravan, of evt een huisje. Een gewone caravan of vouwwagen of tent is (nog?) ERG ver van ons bed, H ziet me al aankomen (gek eigenlijk, want wij hebben vroeger allebei met onze ouders ook gewoon gekampeerd).
Heel snel, M. zit in de kroeg en ik ben alleen thuis met ons mannetje die zo voor een voeding komt. De meiden hebben we bij mn schoonouders op bed gelegd vanavond na t eten en laten liggen.

(ben daar heel de dag geweest met de kds ivm verjaardag schoonmama)

Wil verder niet te lang lullen en blijven hangen maar wel even reageren op mette;

Ten eerste: dikke

Wat klote dat t niet zo lekker gaat met de bv. Trek je het nog een beetje?

Verder: heb je idd zn tongriempje na laten kijken en als je niet gekolfde melk geeft, hoe zit ie dan met zn plasluiers?

Verder zou ik niet snel twee borsten per keer geven maar eentje zodat hij de vette melk die vult binnenkrijgt.

Oh, ik hoor ons menneke al smekken, ga nu vlug.

Ik heb hem inmiddels een heel eind in een ritme van 7:00-10:00-13:00-16:00-19:00-21:00-23:00 (in de avond wilt ie wat sneller achter elkaar)

Hij is trouwens in de afgelopen twee weken 810 gram aangekomen!!

Ren nu echt!

Kussss!!
Kidon: Y vindt bambino loco erg leuk. Ze speelt er eigenlijk elke dag wel mee. Je ziet haar er beter in worden en dat vind ik erg leuk!

http://www.bol.com/nl/s/b ... /N/1430/No/10/Ntt/bambino+loco/Ntk/nl_books_all/Nty/1/index.html

de boekjes van 2-4 jaar. Zijn er een paar. Ik heb ze nog niet in de winkel kunnen vinden maar online dus wel.

Ik had zo'n doosje gekocht met de basisdoos en 1 boekje zat daar al bij voor kinderen van 3-5 jaar.

Ik heb online de boekjes voor 2 jaar en het eerste boekje 2-4 jaar gekocht.

Ik vind het boekje voor alleen 2 jaar echt geen aanrader. Maar 2-4 jaar wel. Ik wil binnenkort weer eens gaan proberen hoe 3-5 jaar gaat met Y en anders koop ik misschien zelf ook nog wel zo'n extra 2-4 jaar boekje erbij.

Nou ja erg kort is het niet geworden.

Mette: Wat goed dat Nova al tot 20 kan tellen?!? Ik zie het Y nog niet doen... maar zij kan dan weer heel goed puzzelen. Ik heb ook een ark van noach puzzel van de speelotheek en daar zitten achter de puzzelstukjes de dieren verstopt... misschien is dat wat voor Nova? Een soort plaatje achter de puzzelstukjes?

Ik vind het trouwens een heel raar antwoord van die lactatiekundige niet genoeg voeding...

Zij vond dus wel dat het aanleggen goed ging? Volgens mij zegt hoeveel je er met een kolf uitkrijgt ook niet altijd wat hoor...

VERSCHIL LINKER EN RECHTERBORST... merk je trouwens dat er verschil tussen de borsten zit? sputtert hij erger bij de ene borst dan bij de andere borst? Ik weet uit eigen ervaring dat mijn linkerborst gewoon amper produceert en Y heeft eigenlijk sinds het begin een zware voorkeur voor alleen rechts... als je dan zo'n regeltje aanhoudt van alleen per 2 uur wisselen oid en je hebt eigenlijk maar 1 goeie tiet...

Karakteristieke manier waarop de baby drinkt

Een baby die een goede hoeveelheid melk uit de borst krijgt, drinkt op een zeer karakteristieke manier. Als een baby melk binnenkrijgt (het simpele feit dat hij de borst in de mond heeft en zuigbewegingen maakt betekent niet dat hij melk binnenkrijgt), zul je een pauze zien bij het puntje van de kin nadat hij maximaal geopend is en voor hij zijn mond weer sluit, zodat een slok als volgt gaat: mond wijd open -> pauze -> mond sluit. Als je dit op jezelf wilt uitproberen, steek dan je wijsvinger of een andere vinger in je mond en zuig alsof je op een rietje zuigt. Terwijl je naar binnen zuigt, zakt je kin en hij blijft laag zo lang als je zuigt. Wanneer je stopt met zuigen, komt je kin weer omhoog. Dezelfde pauze die je ziet bij de kin van de baby als hij dit aan de borst doet, betekent een mondvol melk. Hoe langer de pauze, hoe meer de baby kreeg. Nu je deze pauze begrijpt kun je zoveel van de onzin die aan borstvoedende moeders verteld worden pareren – zoals 'voed de baby twintig minuten aan elke kant'. Een baby die twintig minuten achter elkaar op deze manier (met pauzes) drinkt, zal de tweede kant mogelijk niet eens meer nemen. Een baby die twintig minuten sabbelt (en niet drinkt) zal hongerig van de borst komen. Op de website van Newman staan filmpjes die deze pauze bij het kinnetje van de baby laten zien.

Mette: hoor je dit geluid / zie je deze beweging als Stef aan de borst ligt?

http://www.nbcionline.org ... d=6:video-clips&Itemid=13
Nog een filmpje Mette over een good latch:

http://www.youtube.com/watch?v=Qvqo9OXxiOQ
Mette: Als hij niet heel veel slikte.... hoe drink jij een heel glas melk leeg zonder te slikken?

Je doet vast al dingen als tepel op zijn neushoogte zodat hij een hap naar boven moet maken en dus ook zn mond wijder open moet doen?

en niet zn hoofd helemaal vasthouden maar alleen zoveel mogelijk zijn nek zeg maar?

http://www.borstvoeding.c ... els/pijnlijke-tepels.html

Dat trekken kan ook zijn om een tsr op te wekken? Misschien moet je sneller aanleggen... liefst voordat hij gaat huilen en scheurende honger heeft aanleggen... dan kan hij beter het geduld opbrengen om even te wachten op een tsr...

of als het toeschieten echt lang duurt even handmatig proberen te stimuleren voordat je hem aanlegt...

of zo'n neusspray om een tsr op te wekken als dit echt het probleem zou zijn..

----------------------------------------

V en A:

Geef nu mijn kind om en om de borst op aanvraag. maar nu wil ze alweer drinken en heb ik beide borsten al twee keer gegeven in 25 minuten tijd. Ze hapt wel steeds, maar na een paar minuten trekken aan de tepel en de borst met haar handjes in de mond 'vegen' en onrustig bewegen laat ze los. De borsten voelen ook leeg. Nu huilt ze, wat moet ik doen!

Antwoord:

Verder mis ik de informatie over hoe oud je kindje is.

Is dit in de eerste week /weken, dan denk ik dat er iets mis kan zijn met het aanleggen, mocht het later zijn, dan denk ik aan regeldagen.

Hoe baby van 18 dagen een grotere hap laten maken?

http://www.borstvoedingsf ... &postorder=asc&highlight=

met weer een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Ox8ht-EVnQA

volgens mij heb je er ook gewoon een heel pittig kindje erbij gekregen
Mette; knuffel en succes

Kwam alleen even melden en zwaaien. K ga zo geboortebord halen en door naar de camping van paps en mams met Timo in Bloemendaal. Heerlijk weertje :-)

Doei doei
Veel plezier vandaag Floddertje.
Mette: Wat vervelend dat jullie zo lopen te rommelen met de bv! Kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van wordt. Ik hoop dat je wat hebt aan de tips van de andere meiden, zelf kan ik je niet zo goed helpen ben ik bang... Dikke kus voor jou!

Falcon: Wij zijn vorig jaar naar Normandië en Bretagne gereden. Viel ontzettend mee. Inderdaad de allerbeste tip ooit: koop een portable dvd-speler voor aan de hoofdsteun! Manu vindt autorijden nooit vervelend maar met een leuk filmpje is het bijna een feest! Tussendoor een tukkie doen, regelmatig even stoppen en lekker lunchen ergens een paar km van de snelweg af en het is geen enkel probleem, die rit! Moet wel zeggen dat ik Z-Frankrijk een beetje te ver vindt nog, maar komt omdat ik het zelf dan ook wel zat ben.

Dit jaar gaan we naar Midden-Frankrijk op 2 locaties. De ene in een hele schattige gite op een boerencamping en de ander in een chaletje (soort stacaravan) op een middelgrote camping met zwembad en speeltuin.

Tip: Kijk eens op www.zoover.nl voor recensies van campings en accomodaties.

Manu slaapt alleen met zijn schaapje en speen. Hij heeft verder een giraf in zijn bedje staan, en that's it. Ik wil liever niet allemaal beestenmeuk in zijn bed. Vind het wel goed zo. Soms wil hij ineens zijn beer mee in bed. Dat mag dan wel, maar ik doe het alleen als hij erom vraagt en haal het beest er ook altijd 's morgens weer uit.

Laatst wilde hij een hele periode ook zijn reserveschaapje erbij, maar dat zag ik ook niet zo zitten. Straks is het drama als de één een keertje in de wasmachine zit of bij oma is vergeten ofzo.

Over die speen: tja, aan de ene kant vind ik het nog wel prima, want hij slaapt er zo lekker mee. WIj hebben ook nooit problemen dat ie niet wil gaan slapen ofzo. Maar zijn tandjes zijn wel van onderstaand model:

Dus dat is dan ook zijn bijnaam: Takel.

Trouwens echt superrelaxed: Manu was vanmorgen weer op zijn gebruikelijke tijd wakker (6u) . Omdat Jp en ik weer in slaap waren gevallen is hij blijkbaar ook weer lekker gaan liggen. Ik werd om 7.30 wakker en zag dat Manuel helemaal overdwars op JP's kussen lag (met Jp in een klein hoekje ernaast hihi). En hij slaapt nu nog steeds!! Nu kunnen we eindelijk eens lekker een dagje weg omdat ie 's middags niet hoeft te slapen! Jippie! Dus we gaan vanmiddag maar eens lekker naar Blijdorp!

Heb er zin in!
Veel plezier Tinus!
Dank je Mainecoon, hihi zit je op standby?

Manuel slaapt nog steeds!! Ben net ff wezen kijken maar hij ligt heerlijk op zijn speen te soppen. Middenin ons grote bed. Schattig gezicht.

Oh ja was ik nog vergeten: Ik vind het echt superknap dat Stijn en Nova al zo goed kunnen tellen!! In het Engels zelfs!

Manu kent wel de getallen maar doet ze in selectieve volgorde. Eventueel zelfs een paar keer achter mekaar. Ik vind hem ook minder goed praten dan bijv zijn buurjongetje van dezelfde leeftijd. Daarentegen gaat hij wel met sprongen vooruit in zijn spraak. Ook leert hij nu 'mag ik' en 'dankjewel'.

Zijn motoriek vind ik wel weer erg goed ontwikkelt. Hij rent zijn neefje van 3,5 eruit en op loopfietsjes is hij ook razendsnel. Hij kan koppeltje duikelen. Hij kan nog niet op een driewieler maar dat komt vast omdat die kabouter nog niet bij de trappers kan.

Ik heb hem van de week eens tegen de groeimeter gezet maar sinds we hier wonen (half jaar) is hij niet gegroeid! Hoop maar dat ie dat straks weer gaat inhalen...

En oh ja, wat vinden jullie: hij slaapt nog steeds in zijn ledikantje maar nu vind ik het toch wel tijd worden voor een groter bedje. Ik twijfel tussen een peuterbedje en een groot bed. Nadeel is dat ie voor een peuterbed ook alles apart moet: dekbedje, matras etc en dat ie er over een jaar of 3 ook weer uitgroeit (tenminste... in dit tempo.... )

Groot bed is nog zo groot lijkt mij!!! Wat vinden jullie?
He Tinus lekker gezicht he als ze liggen te slapen ,,,,, ik ga nog steeds iedere avond voor ik zelf ga slapen even bij Davina kijken hihih. Wij zitten trouwens een beetje met hetzelfde. Davina slaapt ook nog steeds in haar ledikantje. Wij hebben wel besloten om haar in een normaal formaat bed te doen, alleen haar huidige kamertje is erg klein en de andere kamer die is aan de voorkant waar de zon 'smiddags op staat en dus erg warm. Ik wilde eerst wachten met het grote bed tot we verhuisd waren, maar ja wanneer dat nu zal zijn ...... Dus ik twijfel ook wat ik nou zal doen.
Zo hèhè, meneer is wakker! Even een boterhammetje en we kunnen gaan.

Mainecoon: Nou wat ik wel had zitten denken, als we hem nu in een peuterbedje doen dan kan hij als hij een jaar of 5 is misschien wel zo'n hele leuke hoogslaper!

Ik ga niet meer kijken als hij in bed ligt. In het oude huis deed ik dat iedere avond maar hier sliep hij in het begin zo onrustig dat ik niet durfde. En nu doe ik het alleen als er iets is, als hij ziek is ofzo.

Fijne dag allemaal, ik ga spulletjes zoeken en er zo vandoor.
Tinus wij hebben al 2 eenpersoons bedden in reserve staan. Een oud logeerbed van mijn schoonmoeder en mijn oude bed die nog erg nieuw is hihi en die we voor Davina willen gebruiken. Maar heb wel heel mooie hoogslaper gezien op internet, weet alleen niet waar meer hihi. Veel plezier!
Hey meiden

Ja hoor daar is ze weer eens! Ben heel erg druk geweest de afgelopen tijd en het ziet er niet naar uit dat het minder gaat worden de komende weken. Mijn beste vriendin is op het moment al een kleine week (!!!) bezig met bevallen en het wil maar niet opschieten. (voor de nieuwsgierigen, ze schrijft onder nick Helemi op het mei-topic). Ik sta ook al een kleine week standby om naar de randstad te rijden, maar voorlopig nog niks. Heb echt met haar te doen.

Ik zal een kleine reageer-poging wagen:

Mette: Drink je al borstvoedingsthee (de Tuinen) en gebruik je al de bv-olie van weleda? Als mijn produktie tijdelijk terugliep door bijvoorbeeld ziekte, dan gebruikte ik dat altijd, en dat werkte binnen een dag of anderhalf.

Tinus: Hier wordt echt nog elke dag minimaal 2 uur in de middag geslapen. Moet ook zeggen dat ik daar voorlopig nog niet vanaf wil want ik heb die tijd echt nodig om het huishouden of andere klusjes nog te kunnen doen... Ik probeer wel altijd om Yahnoa ook rond dezelfde tijd op bed te leggen want anders heeft het nog weinig zin...

Het is idd wel lastiger om iets buitenhuis te plannen, maar dat hebben we nu toch met Y erbij.

Bedjes: Kaya slaapt ook nog in haar ledikant. Ik wil wel een peuterbed als tussenstap. Die kan dan later ook nog door Yahnoa gebruikt worden. Heel stom (schaam me dood) maar Y slaapt nu zelfs in een campingbedje (wel met een goed matras hoor) omdat we nog steeds geen peuterbed voor Kaya gekocht hebben... (Zo druk is het hier dus... tsktsk... slecht excuus ik weet het, maar de dagen vliegen om en niks lijkt af te raken)

Yora: Duidelijke lk-aspiraties hoor! Hahaha...

Tellen Kaya komt tot 4 en dan is het ineens 9-10. Ze vindt 9-10 sowieso te gek, álles is 9-10! Ze gaat ook alles opmeten met zo'n kleine rolmaat, het bedje, de zandbak, het speelhuis, en 3 keer raden hoe groot alles is!

Overigens begrijpt ze ook ècht het verschil tussen 3 en 4. Als we ergens rijden en we zien iets, bijvoorbeeld windmolens, dan roept ze niet zomaar wat, maar zegt ze meteen het goede aantal.

Ik zwaai weer even naar de rest, moet mn was even gaan ophangen.

Ik denk echt aan jullie hoor! Hopelijk krijg ik ooit (hahaha dream on) weer meer tijd voor jullie en mezelf.

zo, ik ga even naar de stad om hardloopschoenen te gaan halen.. ik ben besmet, hopelijk gaat het ook lukken.

maar even opmerking over peuterbedden. Wij hebben er ook een voor renske, maar wel met een normaal dekbed, dat stop je gewoon wat verder onder het bed, gaat het tenminste ook niet zo gemakkelijk los..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven