December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tinus wat gaat Manuel eigenlijk laat naar bed. Davina ligt er om 19 uur in dan hebben wij ook nog wat aan onze avond. Maar daardoor slaapt ze dus overdag bijna niet meer denk ik.
quote:Tinus1977 schreef op 17 mei 2009 @ 09:40:

Klets: Oh dat is eigenlijjk wel klote dat het een lening is. Zit je straks na je studie met een torenhoge schuld waar je jaren over doet. Poeh!Ja maar gelukkig heb ik dan wel leuk werk (hoop ik) ipv zonder schuld achter de kassa
quote:Mainecoon79 schreef op 17 mei 2009 @ 09:43:

Tinus wat gaat Manuel eigenlijk laat naar bed. Davina ligt er om 19 uur in dan hebben wij ook nog wat aan onze avond. Maar daardoor slaapt ze dus overdag bijna niet meer denk ik.

Ja maar hij slaapt 's middags soms wel 3 uur. Ik wil nu wel dat ie wat minder gaat slapen, maar dat lukt nog niet zo.

Doordeweeks ligt hij er om 20u echt wel in, soms wel eerder als ik zie dat hij moe is. In het weekend mag hij wat later (in de hoop dat ie langer slaapt alleen dat gebeurt dus nooit!)

We gaan meestal om 19.30 met hem naar boven, dan uitgebreid in bad, rennen en ravotten met papa, pyjama aandoen, boekje voorlezen en tanden poetsen. Kan zomaar drie kwartier duren voor hij eindelijk ligt, haha!

Klets: Daar heb je zeker gelijk in ja. Je bent nu een goede basis voor je toekomst aan het leggen. Dan is die lening het vast wel waard.
Haha! op NEd1 staat een mevrouw met blonde krullen een of ander kerkelijk lied te zingen. Volgens Manuel is het mama.
geweldig, Tinus! Hoop dat je een beetje mee hebt staan galmen voor 'm.

Sjesus, wat een monsters zijn het eigenlijk he, op deze leeftijd.
Ja grappig he Tinus! Y had laatst een of andere reclame van Gstar(?) zei ze ook mama

Manuel noemt heel veel vrouwen mama en veel mannen papa. Hij noemt kindjes van neefs' leeftijd ook met de naam van neef en grijzende dames noemt hij oma....

Oh en dat boek van Tess Geritsen: de coverfoto op de achterkant was zijn kdv-juf!!
Zou t erger vinden als ze hierbij mama! zou zeggen

Of hierbij

Oeh hij's wel erg he. Ze is dood, hartaanval geloof ik.

(Als ik m weg moet halen voor jullie tere zieltjes moeten jullie t zeggen hoor)
Ainne: ik heb het Y even gevraagd maar ze zei mevrouw bij diktiet en 'heks' bij heks

nog even wat nieuws van de olifant... hij heeft gepoept en al aan de tiet gehangen... en moeders is aan het tandemen want kleuter van 3 hangt ook nog aan de tiet

http://www.baby-olifant.be/
Leah denkt dat ik dat meisje hier rechts ben, met dat lelleke leren vestje aan. Van diktiet zegt ze don't know, als ik haar vraag wie dat is. Phew, mijn cup G is duidelijk niet zo indrukwekkend voor d'r.

Heb net die olifant ook even op youtube gezien, die moeder liep om zich heen te meppen met een tak of zo.

Ik vind het wel een beetje een inbreuk van haar privacy hoor.
Davina gaat om de dag in bad (ongeveer). En ze krijgt wel altijd een verhaaltje voorgelezen, maar we maken er niet een al te lang ritueel van. Soms is ze zo moe dat we haar om 18 uur al in bed gooien.
F*ck ze zit hier net in een hoekje in haar broek te piesen. Gaat goed die potty-training. Not.
quote:Ainne schreef op 17 mei 2009 @ 10:32:

F*ck ze zit hier net in een hoekje in haar broek te piesen. Gaat goed die potty-training. Not.Oh dus jullie hebben écht geen wc
Haha, stiekeme meelezerd. Ja we lopen een beetje achter hier.
Hahaha. Davina heeft hier ook al een aantal keren de vloer onder gepiest en wij hebben zelfs 2 wc's Maar goed wij zijn nog niet actief ermee bezig. Over een week of 3 maar eens echt aan de gang ermee denk ik. Beetje de nieuwe dingen spreiden ...... speentje weg, groot bed en dan zindelijkheids training.
KM; is het een brusje van Jindee ??

Joepie, P heeft de 25e een gesprek !!

Pepijn pakt de tiet weer alsof hij niet anders heeft gedaan !!

Allemaal goed nieuws !!
Mijlpaal Eize – begin kruipen

Gister legde ik hem in bed op zijn buik en hij begint me toch van alles en nog wat te doen met zijn beentjes en hup hij schuift zo naar achteren. Lief gezicht dat gespartel en geprobeer.

Eize is zo druk altijd met zijn activity-centre, die ligt dan ook geregeld uit elkaar. Gisteren heeft hij het zelfs gepresteerd om een speeltje af te breken. Of hij ligt op zijn buik vlakbij een tussenspijltje met speeltjes en ligt daar dan gezellig aan te sabbelen.

Financien

Wij verdienen allebei, dus dan heb je meer financiële ruimte. Wij wonen dan wel weer in een duurder huis en hogere vaste lasten. De kinderbijslag spaar ik op een aparte rekening voor de kinderen voor “later”. Vorig jaar hebben wij 2 andere auto’s gekocht, die zuiniger rijden en in verzekering zuiniger zijn, dat geld dat we elke maand nu uitsparen, zet ik nu ook opzij.

En standaard spaar ik nog elke maand een bedrag. En alles wat ik aan het eind van de maand over heb op de rekening, gaat ook naar onze spaarrekening. Verder hebben wij geen dure hobby’s of sportverenigingen. Gaan nooit uit eten ofzo (geen behoefte), dus dan bespaar je ook een hoop geld. Daarvan gaan we dan weer lekker van op vakantie.

En Nils kan een heleboel dingen zelf in huis/auto e.d., dus dat sparen we ook uit. (hebben dan wel de kosten van het materiaal, maar geen duur arbeidsloon)

Ainne

Ben je niet bij de dokter geweest dan?

Bij Boyd helpt heel goed tegen eczeem: smeren, smeren, smeren. We merken echt als we wat nalatiger worden met smeren, dat dan de eczeem blijft. En gaan we weer goed smeren, gaat het meteen een stuk beter.

Mette

Wat sneu dat Stef zich nog steeds niet lekker voelt. Als moeder is dat ook zwaar hoor! En als de BV niet lekker gaat, overweeg je dan om te stoppen? Je hebt je handen al vol op dit moment. En extra kolven en BV geven, is wel dubbel zwaar dan.

Falcon

Gefeliciteerd met Vera, leuke naam.

Nurse

Dank je voor je compliment over Eize.

Sannie

Tijdens mijn pauze op het werk loop ik nog wel eens de stad in en kom dan leuke schoenen tegen. En zo kan ik ze goed passen met het sjabloon-voetje.

KM

Y is dus echt een deugniet. Boyd is dan een engeltje daarbij vergeleken. Ik moet hem dan wel weer goed in de gaten houden als bij Eize is, dan doet hij weer stoute dingen.

Tinus

Boyd gaat bij ons standaard om 19.00 naar bed. Ongeacht of hij ’s middags lang/kort heeft geslapen en ongeacht hoe vroeg/laat hij ’s ochtends wakker is. Vanochtend was hij om 9.00 uit bed (was al wel wakker), maar gaat gewoon weer zijn middagdutje doen.

Mainecoon

Voor het middagdutje en avondslaap gaat Boyd standaard op de pot. Over 2 weken gaan we op vakantie en dan loopt hij de hele dag in zijn blootje. Het potje gaat mee, dus ik hoop dat hij dan gaat begrijpen als hij aandrang voelt, dat hij op het potje gaat zitten. Nu plast hij af en toe gewoon in bad als grapje, dat moeten we hem straks afleren in het zwembad.
Hehe... mams mag weer even!

Dat van die sleutels is zo ontzettend herkenbaar Nurse! Tè grappig dat ze dan ook echt bij de wc lagen!

Ik weet niet of ik het al verteld had, maar Kaya slaapt sinds deze week ook in een peuterbed en dat gaat prima. Geen moeite gehad met afscheid nemen van haar ledikantje. En Yahnoa is ook blij, het kind ligt eindelijk in een fatsoenlijk bed ipv in zijn campingbedje...

Yahnoa blijft trouwens steeds vroeger wakker worden. Vannacht was het 4:30... Ik wordt er een beetje moedeloos van want hij vertikt het dan ook om in slaap te vallen zonder tiet. We zijn nu aan het proberen om hem toch in slaap te krijgen zonder tiet (doet D dan) maar dat duurt vlot een uur of langer en al die tijd liggen we dus allemaal wakker. Om 6:30 vond hij het toch echt tijd voor tiet dus ik heb weer een heerlijke korte nacht gehad. Weet eerlijk gezegd niet wat ik er nou mee aan moet. Hoe heb jij dat met Eize gedaan Joni? Kan me vaag herinneren dat je schreef dat je Eize dan alleen maar even een klein slokje voor de dorst gaf ofzoiets?

KM: Wel irritant dat die extra stufi ook meteen een lening is ipv een gift. Hoe lang moet je eigenlijk nog voor je klaar bent met je studie?

Gevaarlijke akties: Sja, dat is hier ook schering en inslag. Op stoelen klauteren, op de bank, op mama (en dan ongeveer net zo hoog doorklimmen tot ze bijna op mijn hoofd staat), de box in (en dan zich weer over de rand gooien om er weer uit te kunnen) enz enz... Daarstraks ook nog iets engs: ze trok zo wat spullen uit een plastic tas die op tafel lag en trekt die zak over haar hoofd! Ben heel boos geworden (en nu maar hopen dat het helpt)

Slaapritueel: Als we het bad er bij rekenen kan het hier ook wel een kleine 3kwartier duren, maar de kinderen gaan maar om de dag in bad/douche en dat is niet altijd 's avonds. Het èchte naar-bed-ritueel duurt ongeveer 20 minuten. Dat vind ik ook wel genoeg, anders blijf je het rekken.

Zo... even posten en dan even naar buiten, het zonnetje schijnt eindelijk weer even!
Zo....eindelijk weer eens tijd gehad om bij te lezen, alleen heb ik nu weinig tijd om te posten....story of my life de laatste tijd!

Ik snap echt niet wat ik al de tijd doe hoor maar ik kom echt tijd tekort...

Ben gister 22:00 uur naar bed gegaan, voor de laatste voeding van Meike heeft vriendlief mij wakker gemaakt rond 23:30 uur. Daarna hebben we met zijn allen geslapen tot 05:45 uur, toen was Meike weer wakker voor de voeding en heb ik haar gevoed en hebben we weer geslapen tot 09:15 uur toen Joeri wakker werd. Heerlijk zo'n zondag! (maar ja, wel tijd tekort dus om van alles te doen en dan ook nog sociaal posten!)

Hebben zo een verjaardag waar we naar toe gaan, ik moet nodig de kleding van Joeri en Meike uitzoeken en in zakken doen, dan kan dat weg uit huis, scheelt ook weer ruimte.

Las hier van alles over sleutels (hahaha!), geen wc in huis hebben (hihihi!), klim- en klauterpraktijken, en vooral niet luisteren! Gelukkig dat dat bij jullie ook voorkomt, wij hebben daar al een tijdje last van met Joeri!

Ohja, een aantal van jullie hadden het al gezien op Hyves, maar Joeri zijn haar is gekortwiekt, echt en heul ander ventje meteen! Ik zal even foto's posten voor de enige niet-hyver onder ons, Joni!

Ah, en ik hoor Meike alweer protesteren, dus snel de foto's zoeken en posten en ik ben weer klaar voor vandaag vrees ik....

Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Neeeee, Knor !!!! Ahhhhhhhh die mooie blonde lokken !!!!!! Kort staat ook wel stoer hoor maar was altijd beetje jaloers op zijn mooie lange haren :-)
Neeeeeeeeee ik had die foto's niet gezien op Hyves Knor?!?

Maar ik vind zijn lange haar veeeeeel mooier. Of is t nog wennen? Ik ga even op Hyves kijken naar foto's van de voorkant...
knor, ziet er leuk uit dat koppie.. ik had het ook nog niet gezien op hyves, maar ik kom daar ook minimaal....

vandaag een heerlijke dag.. casper vlot op bed gelegd en daarna op pad, het was dag van het platteland of brabant dag oid.. in de buurt is een pleisterplaats en daar hadden ze naast het gewone speelgoed ook een springkussen en mochten de kinderen rondjes met de pony, en daarna met de huifkar rond.. omdat het zo laat was niet meer op het kasteel geweest, maar het was wel leuk.. de kinderen zaten met z'n allen voorop en de koetsier (of hoe je zo iemand die de huifkar ment ook noemt) was dezelfde die ook de huifkar reed met ons trouwen... erg leuk...

casper gaat dagelijks rond half 8 naar bed, soms zijn we vlotter, soms later. het ligt er ook aan hoe laat we konden eten. wakker wisselt ook wat, op schooldagen gaat de wekker om half 7, op andere dagen niet, dit weekend was het half 8-8 uur...

oja joni, jullie kamperen op nudistencampings, lijkt me niets, of te koud, of te bang dat de zon me verbrand.. gewoon niet praktisch.. zeker met die tere kinderhuidjes...
Heb even geen tijd om uitgebreid te reageren, ga zo even gezellig bij mijn mannetje zitten, want heb weer heel de dag gewerkt en net zijn we nog even bij mijn zus wezen eten.

Straks gezellig boer zoekt vrouw kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven