December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
De leidsters belden, ze zagen ze in zijn luier. Hè griebel, wat goor he. Google maar op kinderen en wormen.

Hij zit ontzettend veel met zijn handen in zijn mond, ik denk omdat hij kiezen krijgt. Verder hebben we katten, daar kan hij het ook van hebben. Ik moet daar misschien ook maar een kuurtje voor kopen.. Arm jong, hij had al twee dagen rode billen, ik dacht dat het door de poep kwam (hij poepte de hele week heel veel, niet alleen na die patat, ik denk dus door de kiezen). Gisternacht nog, om 1 uur huilde hij, had hij ook een poepluier. Ik weet niet of het misschien zelfs door die worminfectie komt, daar zal ik nog eens op googlen.
o, ik lees nu dat dit type niet van dieren kan komen, gelukkig.
Poeheee ik heb de hele avond geklooid om mijn wesbite online te krijgen. Is eindelijk gelukt!

Ainne: Had je mijn vraag over Londen/Dublin nog gezien?

Falcon: Wormen had ik als kind vaker wel dan niet. Zelfs toen ik een beetje ouder werd (jaar of 12) had ik ze nog regelmatig. Ik heb als kind paratyfus gehad info

en mijn hele leven gevoelige darmen, dus ik denk dat ik heel snel iets daar oploop.

Wel belangrijk om M zijn handjes vaak te wassen, Falcon. Ik weet hoe rot het kan zijn. Als hij het heel erg heeft kan hij buikpijn en vreselijk kriebel bij zijn anus hebben. Maar het kan ook zijn dat hij er weinig tot geen last van heeft.

Je krijgt het volgens mij via besmet voedsel (rauw vlees bijvoorbeeld). Hebben jullie misschien pasgeleden ge-bbqd?

En natuurlijk in de zandbak en in de tuin spelen.

Hier laat ik het ff bij. Ben MOE!
Ik zou zeker een kuur voor de katten kopen !! Ontworm je die beestjes wel 1x per 3 maanden ????
ja een vegEtarische versie misschien...

maar het kwam toch niet van dieren die wormen volgens Falcon??

en katten elke 3 maanden ontwormen??? ehhh???

Wel naar trouwens Tinus.... jij hebt dus ook heel wat kwaaltjes en dingetjes...
De besmetting met aarsmaden gaat altijd via het inslikken van de eitjes. De eitjes zijn zó klein dat u ze met het blote oog niet kunt zien. De eitjes worden vooral door kinderhandjes verspreid. De wormpjes zelf leven in de darm. Ze leggen hun eitjes rond de anus. Een kind krabt zich daar als het jeuk heeft en krijgt zo eitjes aan de handen. Van de handen komen de eitjes terecht op deurknoppen, speelgoed of op iemand anders. Als zo'n eitje aan de handen van iemand anders komt en die steekt een vinger in de mond, kan besmetting plaatsvinden. De eitjes komen via de mond in de darmen en kunnen daar uitkomen. Een kind kan zichzelf telkens opnieuw besmetten door rond de anus te krabben en daarna de vingers in de mond te steken.

Als iemand in het gezin aarsmaden heeft, kan een goede hygiëne de kans op besmetting verminderen. Handen wassen na toiletbezoek is belangrijk; u kunt hierbij het beste een nagelborsteltje gebruiken. Knip de nagels kort. Hang elke dag een schone handdoek op het toilet. Gebruik voor onder- en bovenlichaam aparte washandjes. Neem elke dag schoon ondergoed. Het is ook goed om regelmatig deurknoppen, wc-bril en speelgoed af te soppen.

Aarsmaden verdwijnen vanzelf als er geen eitjes meer via de mond binnenkomen. Leg uw kind uit dat het niet rond de anus moet krabben, of dat het altijd de handen goed moet wassen als het toch gekrabd heeft.

Als u kleine witte wormpjes in de ontlasting ziet, kunt u bij de drogist of apotheker een wormenkuur kopen. Kinderen en volwassenen hebben dezelfde dosering. U moet de kuur na twee weken herhalen. Als de wormpjes steeds terugkomen, moeten alle huisgenoten behandeld worden. Zwangere vrouwen mogen deze medicijnen niet gebruiken.
de aarsmaden zijn niet de dieren wormen, maar is een ziekte van mensen.

dieren hebben andere wormen

Ook besmetting met spoelwormen gaat via het ongemerkt inslikken van eitjes. Eitjes van spoelwormen zitten in hondepoep, niet afgedekte zandbakken en soms op rauwe, ongewassen groente.

Eitjes van lintwormen komen in ons lichaam via rauw vlees, zoals filet americain, rauw gehakt en niet goed doorbakken biefstuk.

en nog behoefte aan plaatjes???
AARSmaden??? nou hier gaat het aantal keer handenwassen nog maar wat omhoog... bah bah bah
onze katten zijn 5 jaar geleden voor het laatst ontwormd...
Eeeen IEEEEUUUUW zitten er dan wormen in vlees?!?

Word snel weer erelid van de vegaclub...
Ja hij kan ze overal hebben opgelopen he.. in het park, bij die natuurplas, op de creche. Inderdaad niet door rauw vlees

M kan zich gelukkig niet krabben doordat hij een luier heeft, en ik was zijn handjes wel veel, maar ik werk vijf dagen he, wat er dan gebeurt weet ik niet. Zal wel even het huis schoonmaken.. dat is er de laatste weken wel bij ingeschoten.

Mijn moeder zei dat ik ze ook wel eens heb gehad.

Bedankt voor de info, ik zal
Och Sannie gooi er maar eens een leuk plaatje tegenaan dan...
hahaha, dan wel een plaatje van een volgroeide worm dan !!

4 keer p.j. ontormen die beesten ja. Maar ik woon natuurlijk naast een weiland dus ondanks dat ik braaf die pilletjes geef heeft ze nog wel eens wormen. Gruwel. Laat staan bij je kind.....

Maarre Sannie; waarom moet ik met de wormen van beesten dan extra uitkijken als ik kids in huis heb ??
Ehm nee, wij ontwormen de katten nooit, en we laten ze ook nooit inenten... erg he? Of niet, je hoort daar zulke verschillende meningen over. Hoe denken de kattenbezitters hier daar over?
Flodder, dat zijn andere wormen, en die zijn schadelijker voor de mens, de 'aarswormpjes' niet.

edit, ik weet niet of dit wel klopt wat ik nu zeg..
Nou een konijn schijnt ook inentingen te moeten krijgen... ik ben nog nooit met kutkonijn naar de dierenarts geweest... hij gaat wel als het goed is binnenkort voor de castratie... ik hoop dat hij daarna ophoudt met zeiksproeien...
O ja Tinus, ik ben in Londen en Dublin geweest, en Dublin is erg leuk voor een weekendje hoor! Voor Londen heb je wel wat meer tijd nodig.. of je gaat er nog eens naar terug. Dublin is erg gezellig vind ik, maar het is wel meer dan tien jaar geleden dat ik er was.. kan enorm zijn veranderd. Ik vond vooral de omgeving zo mooi, we hebben een uitstapje naar Glendalough gemaakt, prachtig!! Ben je daar ook geweest, Ainne?
en nu de kat van de buurvrouw eten geven..
haha ubergeit heeft zeiksproeiend kutkonijn in huis. Wat een zooitje :-)

Ik ent en ontworm altijd braaf.......

Nurse; gefeliciteerd !! Zag het maandag bij je op de kalender staan en nam me voor het te onthouden........tevergeefs :-)

Ben het weekend druk op het hockeyveld. Is een jaarlijks evenement en ik begeleid het nu voor de 10x. Is dus een jubileum. Erg leuk !! Morgen sta ik er weer om 9 uur. Dus nu naar bed. Moet ook erug nodig kolven nu !! Ik knap. Truste !!
Getver val ik lekker midden in een wormen verhaal. Wel vervelend Falcon dat M ze heeft.

Nursie gefeliciteerd! Leuke dag gehad?

Ainne wat onwijs balen van je knie zeg. en zo wordt je dan opeens tbm. Hopelijk is t snel over.

Klets het is eigenlijk wel een beetje raar dat Y zo door t huis loopt en zelf bepaald wanneer ze in bed gaat liggen. Ik snap wel dat je geen zin hebt in continu gehuil en gedrein. Weet je zeker dat je niet haar middagslaap eens over moet slaan? Anders ook wel een beetje sneu dat Y een naar bed gaan ritueeltje mist.

Ik zit nu rechtstreeks in het reageerscherm te typen dus ik kan geen pagina terug dus dan laat ik t maar hierbij.

Oh ja ik heb het cb nog gebeld over het doorslapen van David. Het is geen probleem lekker laten slapen. Nou zat hij vandaag in een ander ritme dus hij heeft nu een laatste fles om 10 uur gehad. Eens kijken of we hem morgen weer op half 7 kunnen krijgen.

Verder was er op het kdv van Brian een kindje met kinkhoest. Daar schrok ik wel van. ik ben nog niet zo thuis in de kinderziektes en ik dacht echt dat dat niet meer voorkwam. Maar blijkbaar is die bacterie gemuteerd oid.

Ik maak me dan meteen zorgen omdat Brian na die longontsteking nog wel heel vatbaar lijkt voor hoesten enzo. En toen werd hij woensdag ook nog ziek. Maar gelukkig is hij weer opgeknapt. Hij hoest nog wel.

Volgens het cb zijn David en Rosanne ook al voldoede beschermd na 2 prikken dus daar ga ik dan maar vanuit.

Ok nou ik ga Rosanne zo maar s wakkermaken.

Heb helemaal spierpijn van spelen op de Wii haha
Ah bedankt voor je Dublin/Londen-verhaal Falcon! Ik ben weleens vaker in Londen geweest en weet dat het heel leuk is. Dublin ken ik helemaal niet. Ben benieuwd naar Ainnes ervaringen van Dublin. Omgeving van Dublin is niet zo belangrijk want als we gaan, gaan we met het vliegtuig dus geen eigen vervoer en vast veels te weinig tijd om buiten de stad te komen.

Wij hebben onze katten ook nooit laten inenten en ontwormen nadat ze als jonge kittens alle prikken hadden gehad. Vroeger niet omdat ze niet buiten kwamen maar ook omdat ik verhalen hoorde dat je ze alleen inent tegen een variant op een virus wat iedere periode weer verandert (net als het menselijke griepvirus). Toen ik laatst met Guus naar de dierenarts ging begon hij er wel over dat het belangrijk is. Dus nu twijfel ik weer.

Klets: Ach ik en mijn kwaaltjes. Valt wel mee hoor, zeker als ik hoor wat Mainecoon allemaal voor d'r kiezen krijgt.

Geen idee, of konijnen ook prikken moeten. Zal vast wel. Maar ik vermoed een beetje dat het stiekem geldklopperij is van diernartsen.

Oef: Oh fijn dat je David lekker mag laten slapen dan! Kan je ook een keertje zelf om 21u naar je bakkie.

Ik heb ook weleens gehoord van kinkhoest bij kinderen op de school van neefje. Zo vaak komt het niet meer voor geloof ik.

Wij gaan strakjes naar een kinderverjaardag. Wordt gevierd in een grote speeltuin in de buurt. Wel leuk, gelukkig is het weer ook wel oke.
Iew gets Falcon! Maar ja, als 20% van de kinderen het krijgt, dan zal ik maar niet te hard ieuwen!

Op het emigratietopic waar ik veel schrijf bleek een van de meeschrijvende dames zelf een lintworm te hebben, we hadden hem zelfs Henkie gedoopt. Ze was er zo vanaf, twee pilletjes of zo.

Oh en ik woon een half uurtje zo'n beetje van Glendalough, prachtig he!

Oh Tinus, nee sorry niet gezien, begrijp ik dat je zit te dubben waar naartoe te gaan een weekendje? En gaat Manu mee?

Ik vind allebei de steden ontzettend leuk eigenlijk. Dublin is veel kleinschaliger en ik denk wat gezelliger dan Londen en persoonlijk vind ik de Ieren leuker dan de Engelsen, maar in Londen is wel veel meer te zien en heb je natuurlijk perfect openbaar vervoer. Ook is Londen nu natuurlijk wat voordeliger omdat de pond zo gunstig staat. Hier is het erg duur.

Maar natuuuuurlijk wil ik dat jullie naar Dublin komen, kunnen jullie onze achterbuurt ook even komen bewonderen!

Nou mijn enkel gaat stukken beter, maar nu is mijn knie weer pijnlijk, de korst blijft maar opengaan en er komt ook wat troep uit, getverdegetver!

Het giiiiet hier vandaag, de zomer lijkt voorbij te zijn. Wel balen, want vooral Leah heeft echt wel wat buitentijd nodig elke dag. Hopelijk dat het nog wat opknapt.
Tiet dames; heb net ff de lll al gemaild want ik word gek van de onrust van Pepijn tijdens en na het voeden. FF kijken of ik kan knippen en plakken:

Pepijn is mijn derde kindje en nu 5 weken oud. Hij heeft de eerste paar dagen na de geboorte bv gekregen en het was goed op gang toen ik een ontsteking kreeg (van mijn baarmoeder) en aan de antibiotica moest. Ik heb toen 9 dagen gekolfd om het goed op gang te houden. Dit is gelukt en Pepijn heeft vanaf minuut 1 mijn borst weer gepakt. Wat mij opviel toen was dat Pepijn op de fles veel rustiger was en veel meer tevreden leek. Maar ik weet best dat het wennen is enz. dus ik ben wel gewoon volledig doorgegaan. Eigenlijk tot Pepijn steeds korter ging slapen en heel erg onrustig werd, met name in de nacht. Veel kreunen, winden, trappen en dusdanig dat hij ook niet meer in zijn wieg verder in slaap kwam. Dus sliep hij bij mij, de enige manier dat hij rustig werd. Dit heeft 2 nachten geduurd waarin ik 4 uurtjes had geslapen en toen ben ik hem met slapen gaan de fles gaan geven. We hebben ook wel geprobeerd om bv in de fles te geven maar op fv blijft hij gewoon langer weg. Met nog 2 koters in huis is de nachtrust mij heel veel waard. Op de fles komt hij in principe tussen 4 en 5 uur een keer voor een voeding en dan krijgt hij gewoon weer de borst. Ik heb ook al geprobeerd om eerst de druk er af te kolven omdat ik ook best veel voeding heb maar ook dat werkt niet voldoende.

Maar nu wordt Pepijn steeds onrustiger de hele dag door. Krampen, onrust. Nu weet ik wel dat dat er bij hoort maar ook aan de borst is het nu heel lastig met hem. Hij ligt dan zo hard te persen, kreunen en trappen dat hij de helft uit zijn mond laat lopen en steeds los laat. Ook spuugt hij meer en lijkt lang niet altijd tevreden wardoor hij vaak nog een toetje aan de andere kant krijgt en ondertussen ben ik zo een uur bezig met voeden.

Vanmiddag heb ik Pepijn rond een uur of 14 de borst gegeven (liggend op bed, lekker rustig) en was hij weer zo onrustig dat hij zo weer een boel uitspuugde. Ik was het ineens even zo zat dat ik een flesje klaar ben gaan maken. Hij dronk die heel tevreden leen en nu ligt hij nog steeds te slapen……..

Kortom, ik wil eigenlijk graag wel door gaan met borstvoeding. Beide andere kinderen heb ik 6 maanden borstvoeding gegeven. Kolven gaat ook prima en alles loopt. Maar die onrust die er nu voor hem is en voor mij vind ik niet werkbaar.

Dit is het mailtje wat ik heb gestuurd maar ik vergat er bij te zetten dat hij aan de borst nu ook steeds gaat huilen......

Hebben jullie ideeen of tips ? Ik ga nu naar de hockey dus zal niet direct reageren.
Flodder,

Ik zou dat stukje ook even op het borstvoedingstopic zetten, daar heb ik altijd veel aan gehad.

Ik begrijp nog 1 ding niet: slaapt hij alleen wat korter met bv uit de fles of is hij dan ook veel onrustiger dan met kv? Want korter slapen is niet zo gek, het verteert sneller he. Als hij met afgekolfde melk uit de fles ook zo winderig/onrustig is, heeft hij misschien last van iets wat jij eet/drinkt.

Anders is het aanhappen/borstdrinken blijkbaar het probleem, je kolft al het eerste weg, die tip kan ik niet meer geven. Als hij veel lucht binnenkrijgt, zou er een lactatiedeskundige moeten komen kijken of hij wel echt goed aanhapt, soms is het zo'n klein verschil/foutje in aanhappen dat je het zelf niet ziet maar een deskundige wel.

En verder.. ligt het misschien aan het tijdstip van de dag of is dit de hele dag door? Zijn het toch tijdelijke 'darm-wenproblemen'? Ik weet wel dat het na een week zomaar weer anders en beter kan gaan.. maar je bent zo moe natuurlijk. Probeer van dag tot dag te (over)leven en vooral relaxed ermee om te gaan, maar dat doe jij denk ik al wel he. Dit is de tip die ik mezelf voor een volgende keer iig wil meegeven: niet nadenken over hoe lang elk probleem wel niet zal duren, maar van dag tot dag nemen zoals het komt. Ik maakte me enorm druk over hoe het moest gaan als mijn verlof was afgelopen, en toen het eenmaal zo was, dronk M al een stuk regelmatiger.

Verder hier: M heeft voor het eerst sinds vorig jaar op de wc gepoept! We zetten hem 's ochtends soms en 's avonds op de wc, maar misschien moeten we dat bij elke luierverschonng maar gaan doen!

Met zijn 'probleempje' (haha, het woord was er toch al uit, de wormpjes) gaat het geloof ik de goede kant op, hij heeft niet meer zo'n geïrriteerde huid.

Morgen gaan we voor het eerst met hem met de trein. We gaan naar opa en oma die vlakbij een station wonen, dus handig, buggy mee op de fiets naar het station en daar lopen. Ook niet een al te lange rit, 40 minuten. M verheugt zich erop, en ik daarom ook..

Fijn weekend nog!
anoniem_66920 wijzigde dit bericht op 06-06-2009 21:04
Reden: nog eens goed gelezen en daarom wat aangepast
% gewijzigd
O Flodder, hij is nog maar 5 weken... Het klinkt heel vervelend, maar ik denk dat je er even doorheen moet, het gaat over een paar weken vast beter en dan ben je blij dat je hebt volgehouden. Maar als je zo moe bent, is dit niet fijn om te horen natuurlijk. Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven