December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Wij zitten wel oke, maar het zuiden en het zuidwesten van het land staan nog onder. En het dorp waar ik vlakbij werk is ook halverwege afgesloten.

De tuin is 1 grote zompige massa, als je op het gras staat zak je meteen weg. Op zich zijn de overstromingen wel normaal, gebeurt elk jaar, maar het is veel en veel extremer dan normaal deze keer.
Alle reacties Link kopieren
Nou hopelijk word het snel weer wat droger dan....

Ik ga mijn spullen pakken en naar mijn werk.
En ik ga lunch halen! En even de speelgoedwinkel in, op zoek naar dat HK-ding.
Heb toch nog maar even een klein uurtje geslapen. Pffff, nog niet helemaal fit. Maar ja, wil morgen weer werken. En vanavond/vanacht is P er niet dus ff voorslapen kan geen kwaad.

Floortje heeft denk nog wel wat verhoging maar is wel weer wat levendiger. Kan al weer zeuren dusssss.
gister net een HK serviesje gekocht, was maar 5 euro bij lobbes, da's te doen...Renske vindt het ook erg leuk, maar HK muziek kennen we hier niet... (ik tenminste niet) ik vind het wel grappig dat die grote meiden het ook zo leuk vinden..

Poppenhuis is hier maar weinig mee gespeeld. We hebben het ooit van de buren gekregen, zij deden hun houten poppenhuis weg, omdat er een barbi of playmobil poppenhuis kwam, maar het vangt veel stof...

keukentje hebben we ook gehad toen Renske jonger was, maar werd ook weinig mee gedaan, wel met de losse kookspulletjes...

casper is momenteel ook aan het wennen op de 3+ groep, hier hebben ze ook de splitsing 0-2 en 3 jaar. ik vind hem ook wel logisch, ze gaan dan echt schoolvoorbereidend werken. Ze werken met een VVE programma, wat laatst ook op de PSZ in het dorp is gestart... Het wennen (gister 2 uur) verloopt prima, maar ik verwacht ook helemaal geen problemen. Hij is gemakkelijk wat dat betreft, maar hij speelt ook al vaker in die ruimte, als we bv Renske gaan halen, en ach ze hebben auto's, een garage en nog veel meer speelgoed. en z'n vriendinnetjes zitten er ook..
Grappi, hier is het poppenhuis inmiddels ook weg. Die van vorig jaar kerst, ze hebben er wel mee gespeeld, maar de laatste maanden nauwelijks naar omgekeken.

En als ik dan die mooie houten zie van Nurse, dan ben ik wel weer geneigd om weer zoiets te kopen, maar toch maar niet.

Ik heb inmiddels de cd-speler, maar baal wel, want ze hadden alleen de duurdere versie (uiteraard), en die dingen zijn al duur. Nou ja, mocht ik de goedkopere nog tegenkomen dan kan ik deze altijd nog terugbrengen.

Oh, en ik ken ook geen HK-muziek hoor, ik ga er gewoon wat losse cd-tjes bij kopen. Weet alleen nog niet wat. K3-ellende oidzoals in NL bestaat hier volgens mij niet (weet niet zeker), zal de creche eens vragen wat voor muziek zij draaien daar.
Ik zie dat hier ook dat Manu soms een tijd niet omkijkt naar bepaald speelgoed. Truuk is dan om het ding gewoon een paar maanden op zolder te zetten en dan ineens is het weer helemaal leuk!

Lijkt me hartstikke leuk, die 3+ groep! Hebben ze bij ons ook maar precies op de 3 dagen dat Manuel NIET op het kdv zit. Erg jammer. Tis bij ons ook pas vorig jaar opgestart dus hopelijk breiden ze nog uit naar 5 dagen per week.

Hier een lekker dagje gehad. Manu lijkt inderdaad wel zijn best te doen om lief te zijn. Heeft dat gesprekje toch geholpen of is de bui gewoon overgewaaid?? We zijn vanmorgen even bij schoonzus op de thee geweest, daarna naar huis voor een boterham en een slaapje. Ik heb toen lekker beetje gemutst in huis (o.a. kruidenla uitgemest, hoe belangrijk!! toch beetje nesteldrang??) en daarna rustig middagje samen gespeeld en filmpjes gekeken op youngtube.nl Toen pasta met gehaktballen gemaakt en nu is het alweer avond!
Hebben eindelijk de brief binnen voor de swine flu vaccinatie. Je moet zelf online inboeken. 17 december heb ik bij onze kliniek eindelijk een plekje gevonden. Stom zeg, dat dat nog zo lang duurt
om kwart voor 5 ging de telefoon, casper heeft 40 graden temp... hij wilde niet meer buiten spelen, de leidster bracht hem naar binnen, hij voelde warm, en had toch echt koorts.. arm vogeltje.. hij wilde eigenlijk niet eens mee, hij lag zo lekker daar op de bank...

en vanmorgen had hij nog heerlijk gespeeld bij de 3+ groep, en 2 verjaardagen gevierd vandaag.

ik ben ook erg positief over de 3+ groep, ook omdat er echt superleidsters zitten. eentje is echt een superschat, ze heeft vroeger ook op de PSZ gewerkt, maar vindt dit veel leuker, omdat je veel meer rust in de dag kan inbouwen met die peuters. en je ziet bij haar ook echt de lol (en anderzijds ik ga de andere leidsters ook echt missen, die kennen we ook al 4,5 jaar, vertrouwen daar dagelijks onze kinderen aan toe en dat is straks voorbij...)

over kindermuziek wist ik ook niet veel, maar er is hier echt een berg, dirk scheele, K3, nijntje, veel van annie MG.. dat zal daar vast ook wel zijn...

ik hoop tinus dat het kwartje bij manu is gevallen...
Hallo, ik kom weer eens inbreken hier

Mette haar adapter is wederom kaduuk dus ze zit nu hevig af te kicken op de bank. Wat voor mij dan weer gunstig is want ze heeft nu des te meer tijd om een mooie lange rijm voor mij te schrijven voor zaterdag

Ze hoopt dat ze snel een nieuwe adapter heeft en weer online kan.

Daag.
Ainne; wat raar dat je je zelf moet intekenen ?? Da's pas laat ja 17 dec. Hoe is het daar met de flu ?? Nou ja, toch een voordeel van het takkeweer, steek je elkaar ook niet zo snel aan.......

Sannie; ahhh ook al. Arm ding. Op het kdv waren er ook best wat zieke kindjes. Lekker hoor die prik. Ik blijf het toch gek vinden dat ze dit niet van te voren zagen aankomen.

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe de groepen straks bij het kdv zijn verdeeld waar Floortje en Pepijn heen gaan. Nu zitten ze in horizontale groepen. Nu zit Floortje in de laatste groep. Lijkt wel op zo'n 3plus groep.

Met Timo ga ik 10 december wennen op school en het kdv. Spannend !!
Pfftt...zo..rust! (nou ja, rust?! Ik hoor Meike alweer pruttelen door de babyfoon....ik weet niet wat die heeft? Ach...vooralsnog huilt ze niet...)

Heb eigenlijk geen puf om te reageren, maar ik ga er maar eens even voor zitten....

M, Boyd en A, nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!!!

M:

Boyd:

A:

Wat leuk die keukentjes!!! Joeri was laatst in de Ikea lekker aan het spelen met het keukentje daar! Zo schattig om te zien! Ik denk dat we die voor Meike gaan kopen, misschien wel voor haar 1e verjaardag, dan kan Joeri er ook al mee spelen! Hahaha! Joeri was helemaal koppies thee aan het uitdelen aan mijn moeder en mij, zo lief...

Hello Kitty, vind ik ook zo lief! Heb in Frankrijk het een en ander aan pyama gekocht voor die kleine meid en van H&M ook! T-shirts vind ik er soms ook nog wel leuk van.

Oh, Meike huilt..nou ja, piept...arme meid is zooooo verkouden, die heeft geen stem meer over! Als ze ouder was geweest zou ik een hap honing hebben gegeven, maar nee....ze is nu nog te jong...

Ainne

wat leuk! En handig zo'n bedrijf!! Hahaha! Kun je lekker makkelijk dingen uit Nederland bestellen!

Snotexplosies hebben we hier nu ook hoor....helaas...

Tinus

Jippie, verlof, verlof, verlof!!!

Die stapelautootjes heeft Joeri ook, hij is er nog steeds mee aan het spelen (in bad) Alleen laten nu de papieren stickers los.... Joeri was in het begin dat hij zijn middagslaapje niet meer deed ook bekaf overdag/aan het einde van de dag. Wat wij deden was hem dan rond het middaguur voor de tv, fil erop en hij was zo een uur zoet...rustig tv kijken, even bijtanken. Kon hij zo de rest van de dag weer door.

Joeri slaapt trouwens altijd met een autootje in bed...die staat op de rand van zijn bed en als hij niet moe is mag hij altijd nog even spelen...als hij maar in bed blijft liggen en dat doet hij dan. Meestal zet hij de autootjess (of autootje) voor hij gaat slapen nog op het randje en soms valt hij al spelende ermee in slaap...

Floddertje

hahahaha! Ik zou hem ook niet herkend hebben hoor, maar wel grappig! Hahaha! Fijn dat je toch nog even hebt kunnen slapen...

Hmm...Meike huilt alweer...even kijken....

Marloes

Jeetje....Amber alweer naar de 3+ groep....wat gaat het toch snellllll!

Wel goed dat je niet toch stiekem om het hoekje gegluurd hebt! Hahaha!

Nursie

lekker is dat! Haha! Je uitnodigingen te laat binnen! Is wel een mop! Ik doe niet aan uitnodigingen...ik sms wel of bel de mensen op... ik kom al tijd tekort!

Ja hoor, Hello Kitty al 30 jaar oud????

Sannie

wat leuk! Ik ga snel even kijken! (dat serviesje)

Dingen van Fisher Price trekken ook zo'n stof aan... Vooral in zo'n oud huis als dit...

Hmmm Meike huilt alweer....

Even dit posten en dan kijken of ik die kleine meid even kan helpen...
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
Hoi,

sorry, ik kom helemaal niet aan schrijven toe, zo druk. Ik ben als een gek aan het poetsen want morgen is hier een bezichtiging. Hele huis gedaan, alleen de woonkamer nog stofzuigen, dweilen en opruimen. En nog even een televisie in de auto zetten (die staat al maanden op de gang).

Vandaag was Sinterklaas op de creche, erg gezellig. M was gister bijna ziek, hij is al weken heel erg verkouden en was nu 's nachts vooral erg aan het blaffen en klagen over oorpijn of hoofdpijn.. maar hij wilde wel naar de creche en het ging steeds beter met hem overdag. Gelukkig maar. Hij heeft bij Sinterklaas op schoot gezeten en daar is hij nu nog het meest van onder de indruk, zijn cadeau viel tegen (prikblok), hij was erg jaloers op de vuilniswagen van een vriendje.. sjonge, dat zit er al vroeg in, jaloers zijn.

Oef, hoe gaat het daar? Koorts gezakt zei je, maar verder? M heet ook de zesde ziekte gehad, maar die vlekjes lijk en er niet op. Trouwen vlooienbeetjes zijn bij mij ook veel kleiner (jaja, heb ze wel eens gehad).

Sannie en anderen: bij ons hebben ze een extra groep waar de oudste kinderen om de beurt heen gaan (als de groepen overtallig zijn), en hier doen ze ook aan voorschoolse educatie. Hoe precies weet ik nog niet, maar op de extra groep knutselen ze ook wel.

O ja, de houten parkeergarage die wij hebben staat ook te verstoffen en valt helemaal uit elkaar. Ik denk dat plastic juist wat steviger is. Of heel duur houten speelgoed (deze kwam van de Karwei)

Sinterklaas is zaterdag heeeeel bescheiden voor M: een Duplo-bouwplaat, een Cars auto en een boekje van Jip en Janneke over Sinterklaas. Verder heb ik in de uitverkoop een pietenpakje gekocht dat hij zaterdag aan mag (hoop dat hij dat wil, want hij paste hem even en zat al auw auw te roepen over de elastiekjes in de mouwen, losknippen maar..).

Tinus, lekker mutsen! Haha, het kruidenrekje. Ik heb in mijn verlof alle luxaflex gepoetst.

Flodder, beterschap!! Uitzieken is beter dan werken en een wek niet fit zijn he.. maar ik ken het hoor. Ik zag net dat ik me afgelopen jaar geen enkele dag heb ziek gemeld. Terwijl ik me best wat kan herinneren van ziek zijn.

Nou, even dit posten en stofzuigen..
Selma, bedankt voor de mededeling! Ben benieuwd naar het gedicht!
haha selma klinkt als een gevalletje sabotage

meiden weer een kort berichtje van mij. Krijg zo nog bezoek.

Maar ik wil jullie even laten weten dat het beter gaat met B. Hij heeft geen koorts meer en we (HA en ik) hebben vanmiddag besloten om het maar onverklaard te laten. Die uitslag op zn benen is 'gewoon' van de HS. Het is nog 3x zo erg ondertussen dan op die foto.

B er zat geen bloed meer in zn urine dus dat is gelukkig opgelost.

Wel heeft hij heel veel pijn. Echt niet leuk meer. Wij weten dat het overgaat en dat paracetamol helpt maar B niet. Die huilt een aantal keer per dag 'ihiiik wil beeeteer worden'. De zetpillen is hij zat maar ja de andere opties wil hij ook niet dus het moet gewoon.

Vanmiddag was hij koortsvrij en wilde hij per se fietsen. Het moest en het zou. Nou ja uiteindelijk maar toegegeven. En hij ging op karakter zeg maar. Toen we weer thuis waren (we zijn maar een klein stukje geweest) kon hij weer helemaal niet lopen en ik heb m om 6 uur naar bed gebracht.

Net heeft hij hier aan tafel een broodje zitten eten maar zn beentjes doen zo'n pijn dat ik m ook eigenlijk niet meer op mag tillen. Wat een drama die 'onschuldige' ziekte zeg.

Nou ja we hopen dat hij over een paar dagen iig van die pijn af is en dat hij zaterdag lekker sinterklaas kan vieren want de sint bij de gym en op het kdv heeft hij al gemist.

HA vroeg of hij de volgende keer met iets gewoons wil komen. Oorontsteking of zo ipv dit of een ingewikkelde longontsteking. B zat echt heel lang na te denken zei hij. Oh ok is goed doei!

sneu verhaal he? Het is natuurlijk allemaal best onschuldig maar ik vind het heel erg rot om m zo te zien.
Oh lieve Oeffie!!!! Wat sneu inderdaad! Ik kan me voorstellen dat het hel erg rot is om B zo te zien... Ik word al naar van je verhaal... Vind het ook zo vervelend voor hem en voor jullie... En ja, hoe leg je een ventje van bijna 3 uit dat hij beter rustig aan kan doen? Niet dus... Ik hoop hoop hoop dat hij zich heel snel een stuk beter voelt en dat in ieder geval de pijn dan een stuk minder is, of nog liever: helemaal weg is... En dan heeft je ventje pijn, dan zo je hem het liefst willen troosten door hem op te pakken en te knuffelen, maar dat doet dus te veel pijn...bah!

Ik vind dat je je er dapper doorheen slaat lieve Oeffie! Hele hele hele dikke knuffel voor jullie!!!
tnx knor. En ja eh dapper doorheen slaat. Nou ja hij ligt niet dood te gaan natuurlijk (weten we nu dan he). Maar het is best wel heel moeilijk omdat het gewrichtsprijn is en pijn aan zn huid lijkt wel (of t moet spierpijn zijn van die koorts geen idee). Ik zou het iig graag graag graag van m overnemen.
oef, dikke knuf voor B, balen allemaal...

hier inderdaad een dure houten garage.. casper kreeg die vorig jaar van mijn ouders. mijn vader had hem in zo'n houten speelgoedzaak gekocht en daar had hij verteld dat het voor zijn kleinzoon van 2 was. oh, zei de verkoper, dan moet u zo een hebben. hier kunnen ze op staan. En dat klopt, want tegen mijn zin in, wordt hij ook wel eens gebruikt als krukje.. en hij houdt het prima. soms is duurkoop echt wel goedkoop...

mijn broer heeft vroeger ook zo'n garage gehad, die heeft mijn vader toen zelf gemaakt, daar stond casper dit weekend ook al op, hij was glijbaantje aan het spelen met de afrit...
quote:Oef schreef op 01 december 2009 @ 22:26:

tnx knor. En ja eh dapper doorheen slaat. Nou ja hij ligt niet dood te gaan natuurlijk (weten we nu dan he). Maar het is best wel heel moeilijk omdat het gewrichtsprijn is en pijn aan zn huid lijkt wel (of t moet spierpijn zijn van die koorts geen idee). Ik zou het iig graag graag graag van m overnemen.Ja, maar dat bedoelde ik ook....het is zo moeilijk om te zien dat je kind pijn hebt, je zou het het liefst zelf over willen nemen om hem te ontlasten.... Tuurlijk ligt hij niet dood te gaan maar hij heeft wel heel veel pijn en je kunt het hem niet uitleggen.... Daarom...dikke knuf!
Sannie

leuk zo'n krukje als garage! (hihi!) De garage van Fisher Price werd hier door Joeri ook als stoel en klimpaal gebruikt, nu gelukkig niet meer, maar de volgende gebruikt hem al als optrekgarage....

Ik ga slapen...trusten!
Oef, jij weet wel dat het onschuldig is maar dat maakt natuurlijk voor de dagelijks praktijk nu niet zo veel verschil, B lijdt en dat is ka uu tee. Ik hoop en duim met je mee dat hij zaterdag lekker Sinterklaas kan vieren, en straks zijn verjaardag. Ontzettende dikke pech en heel sneu om hem zo te zien (en om van jou te horen). Sterkte!! Wil hij geen Sinaspril pilletjes? Dat zijn net snoepjes. Ik vrat ze vroeger stiekem en M vindt ze ook prima.
Knorretje, dank voor de mooie taart

Welterusten, of lig je er al in?

Ik gebruik tijmsiroop voor M als hij zo hoest. Mag Meike dat ook niet van jou?
*bezoek afgebeld ik zit nu naast m in ons bed hij kan niet slapen*

Nee sinaspril wil hij ook niet hij wil niks meer. Kan geen thermometer meer zien.

Knor wij zijn allebei (peet en ik) heel blij met je knuffel hoor! Peet zat er goed doorheen zaterdag
ik at ook sinaspril stiekum vroeger hahaha
Mogge meiden,

Oef: Bah wat een ellende hoor. Het mag medisch gezien onschuldig zijn, de gevolgen zijn echt heel naar. Vind het echt koeloote (Rotterdams voor klote) voor jullie.

Inderdaad ook sneu dat hij al 2 sint-feestjes heeft gemist. Maar waarschijnlijk vindt jij dat erger voor hem dan dat ie dat zelf vindt, want hij weet waarschijnlijk nog niet wat hij precies mist.

Knor: Vervelend dat Meike zo loopt te hoesten. Heb je nog wel een beetje kunnen slapen vannacht? De Daro hoestsiroop mag al vanaf 0 jaar. ZIt wel boordevol suiker maar goed, het verzacht wel iets.

Grappig dat Joeri ook graag met een auto in bed slaapt. Eerst wilde ik er niks van weten, want ik vind eigenlijk dat hij er niet gespeeld moet worden in bed. Maar ik merk toch dat Manuel juist lekker gaat liggen als hij een auto in zijn hand heeft, maf hè? Hij vroeg laatst om Mac (die grote vrachtauto van Cars) maar die vond ik een beetje aan de grote kant voor in bed.

Hoe gaat het met Joeri en de hechtingen en zijn tandvlees enzo?

Sannie: Vervelend dat Casper nu weer ziek is. Bij jullie thuis wordt er ook heel wat afgewisseld met zieken toch?

Blijf je nu een extra dag thuis voor hem?

Falcon: Heeeel veel succes met de bezichtiging vandaag!!! Hoop dat je snel feedback krijgt van de makelaar.

Trouwens wel flauw dat er zo'n groot verschil zit in de sintkado's op het kdv, de één een prikblok en de ander een vuilnisauto vind ik niet zo eerlijk. Ik kan me herinneren dat vorig jaar iedereen hetzelfde kreeg bij Manuel, allemaal een speelgoedfototoestel. Een prul van niks maar hij speelt er nog steeds mee.

Floddertje: Snap het niet, Timo gaat toch al een paar maandjes naar school? Omdat je zegt dat je met hem gaat wennen???

*** oooh wacht even, op zijn nieuwe school natuurlijk!

Manuel was vanmorgen om 6u wakker dus heb hem maar vroeg weggebracht naar het kdv. Gewoon tegen hem gezegd dat ik moest werken. We waren een kwartier later dan normaal en ik reed in het donker terug naar huis, haha!

Vandaag lekker een dag voor mezelf. Heb volop plannen: eerst boodschappen doen, dan sinterklaaskado's kopen voor de neefjes, ik wil nog iets moois voor op tafel want de plant die daar staat is dood en dan 's middags ga ik met mijn vader mee mijn opa op zoeken. Dat laatste vind ik niet leuk, maar ik vind dat het moet. Opa is een behoorlijke zuurpruim als ik dat zo mag zeggen (heel anders dus dan de opa die pas is overleden, dat was een schat!). Maar ja, we overleven het wel...

Heb trouwens een leuk idee voor de traktatie op het kdv van internet gepikt: eierkoeken als strandje. Met gekleurde zure matjes (de handdoeken) poppetjes (van die zoute rijen) vastgeplakt met suikerglazuur en kleine parasols maak ik er een eilandje van! Klinkt erg leuk en simpel, ik zal een foto plaatsen als ze af zijn. Moeten jullie wel een week geduld hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven