December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Falcon: Ik heb gewoon geen zin meer om sommige dingen hier te posten. Het blijkt al dat sommige mensen dat heel verkeerd kunnen opvatten en aangezien er tegenwoordig blijkbaar al een melding gemaakt kan worden bij het AMK met als bewijs het viva forum . Laat maar!

Waarop baseer je trouwens dat ik vaak thuis ben? Ik forum ook net voor college en in de pauze hoor maar het klopt wel dat ik nu heel veel vrij ben. Ik heb deze periode maar 2 vakken waar ik colleges voor heb. De rest is gewoon zelfstudie en de achterstallige zooi is bijna af.

Tinus: Je klinkt ook wel heerlijk zwanger-emotioneel hoor Ik vind een hele bewuste waarschuwingstik voor Manu (dus niet uit frustratie of zo) een betere optie qua pijn dan onder een auto liggen. Zeker als hij gaat lopen lachen tijdens het rennen.

Maar eigenlijk vind ik het ook heel raar als andere mensen zeggen dat je hem een tik moet geven (het is ook nooit goed ). Ik herken het wel want mensen zeggen tegen mij ook wel eens (incl. mijn moeder) dat ik veel te geduldig ben met Y. en dat 'hun kind allang een tik op de kont had gehad'

Ik ben vanochtend met Y. naar de supermarkt geweest. De laatste tijd rent ze dan de hele toko door. Dat wil ik gewoon niet want ik wil haar kunnen zien. Zij toch wegrennen en toen heb ik haar zo geroepen dat ze echt wel wist dat ik het meende (ook net wat te hard *kuch*) en ik ben toen zo weer naar buiten gegaan. Ik ben toen even geld gaan pinnen buiten en daarna ben ik weer terug naar de supermarkt gegaan. Toen ging het een stuk beter.

Ik heb trouwens een andere versie van de bambino loco maar de dikkie dik boekjes zijn er ook los bij te krijgen. Ik moest ook weer even kijken hoe het moest eerst terwijl ik vroeger toch ook heel vaak aan de mini loco heb gezeten.

Ik heb nog geen uitnodiging van het CB. Vorige keer waren ze mij ook vergeten dus na december ga ik maar even bellen.
dubbel
quote:Tinus1977 schreef op 07 december 2009 @ 13:11:

Klets: Ik heb het al eerder gezegd, maar volgens mij lijken onze kinderen erg op elkaar qua karakter en gedrag. En ik vind het af en toe ook echt heul moeilijk hoor. De laatste weken is Manuel echt mijn grenzen aan het aftasten, wetende dat ik niet zo snel meer ben. Het is heus niet alleen kommer en kwel want we hebben ook een heel gezellig weekend gehad en hij is ook niet de hele tijd stout, maar ik heb wel meer strijd dan voorheen. Ik probeer hem echt kort te houden zeg maar, ben gewoon heel streng want blijkbaar heeft hij duidelijke grenzen nodig. Slaan past wil ik liever niet maar ik kan wel heel charmant tegen hem brullen... (Ook niet iets waar ik trots op ben, maar das dan de frustratie.) De post die Falcon bedoelt ken ik niet, maar las een tijdje geleden wel iets van je waarin je aangaf dat je het allemaal best moeilijk vindt met opvoeden. Ik weet van mijn schoonzusje en zwager dat ze laatst via het CB een opvoedingsbureau hebben ingeschakeld en daar goeie tips hebben gekregen. Weet niet of dat bij jou past, maar je kan het in overweging nemen. Ik zou persoonlijk te eigenwijs zijn om een ander in te schakelen, maar ben ook nog steeds van mening dat ik Manuel wel aan kan, al maakt die dikke buik het niet makkelijk.
Ik haal mezelf quoten en verbeteren door elkaar...
Je frustraties hier even van je afschrijven kan toch ook al heeeel verlichtend werken. Opvoedingsondersteuning lijtk me wel fijn als je geen partner hebt die het even kan overnemen, zeg maar een vervanging voor een partner in dit opzicht. Niet meer of minder. Een oma is toch wat anders he.

Goeie oplossing trouwens, Klets, even de winkel uit. Uit de situatie halen is altijd heel goed bij hoog oplopende 'conflciten'.

Ik vroeg of je veel thuis was omdat je het over tv-programma's had, da's alles. Ik zie nooit meer wat door de week omdat ik elke dag werk. Maarrrr tussen kerst en O&N ben ik vrij, lekker een weekje alleen met M!
Hey!

van harte gefeliciteerd!!!

De winterstop is hier weer begonnen dus we zijn lekker met zn 5e thuis de komende tijd! Heerlijk.

*haha, A. is zn eigen zo aan het kuren in de box... hij wilt vanalles maar niets lukt eigenlijk *

Tinus:

Ik zou hem ook niet slaan.

Wat ik wel zou doen is als ik hem eenmaal te pakken heb;

Knielen zodat ik op ooghoogte zit, hem bij beide bovenarmpjes pakken, eisen dat ie me aankijkt (desnoods kinnetje vastpakken) en zeggen dat wat ie deed echt heel gevaarlijk was, dat ik wil dat hij dat nooooit meer doet en dat hij maar eens even in de hoek moet gaan staan om er over na te denken.

(en een hoekje is overal te vinden, ook buiten/in een supermarkt/whatever---> ben ik heel makkelijk in en heb schijt aan waar ik op dat moment ben )

Gelukkig hebben wij geen 'weglopers'... het lukt me gerust om te winkelen met A. in de buggy en de 2 meiden loslopend erbij (al dan niet de buggy vasthoudend) Maar deze tactiek gebruik ik wel eens als een ''R/Y, Uh! pas dr op he!?' niet afdoende is en maakt heel veel indruk dan.

Lees: huilend in de hoek en na een tijdje wordt er snikkend gezegd dat ze weer lief zal zijn.

(als ze uit de hoek komen wordt nogmaals gezegd dat mama/papa schrok/het niet lief vond/het pijn deed/oid en dat we dat niet meer willen zien maar dat het nu weer goed is. Dan wordt er geknuffeld en gekust en is het over.

Kan me heel goed voorstellen dat de angst je om het hart slaat als je kind zo naar buitenspolt en je er achteraan moet met je zwangere lijf...

Heb verder wel bijgelezen maar heb nu niet de tijd uitgebreid te reageren, ga nu snoepzakjes maken voor de op-bezoek-komende-kinderen morgen op Y. dr verjaardag

Fijne dag allemaal!

xx
Heey Nurse! Haha, hoe is dat nou, zo met zijn vijven een tijdje thuis zonder nieuwe baby op komst??

Jouw methode is ook precies wat ik doe als ik heul heul boos ben, alleen zet ik hem niet in een hoek, thuis wel, daar gaat hij de gang op. Hij snapt me trouwens best, want we hadden laatst in de auto nog een gesprek over dat de stoep is om op te lopen, het fietspad voor de fietsers en de straat voor de auto's. Hij zei nog: 'Mama schrikt ervan hè, Manu mag niet op de straat.'
Of eigenlijk zei hij: 'Nanuel mag niet op straat' want hij kan zijn naam nog niet zo goed zeggen.
Ooow wat een draak, hij snapt het dus wel degelijk!

Dan is denk ik het key-word (komtie!) :

Herhalen, herhalen en herhaaaaaaaaaaaaaalen!

Maarrrrr, ik zou hem 'op locatie' toch ook in de hoek zetten hoor... is misschien net dat kleine dingetje wat hij dan even 'mist' als ie ergens anders iets doet wat niet mag.

Tis wel maf, M. hele dagen thuis en ik geen dikke buik Maar goed, de komende 3 wkn is het toch niet helemaal 'normaal' mag nog niets zwaars tillen enzo maar goed, ik vind het super zo samen thuis

Haha! Hier zegt Y. 'Sanne' tegen R. en zichzelf noemt ze 'Siene'

''Sanne en Siene'' Echt schattig!

*gaat nu weer snel verder*
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 07-12-2009 14:09
Reden: aanvulling
% gewijzigd
KM, durf je niet te schrijven uit angst voor aanklachten.. schrijf anders op HM. het zou jammer zijn dat je niet kan delen.. voor mij is een forum om alles te delen. De leuke dingen en de moeilijke dingen. niet iedereen kan overal mee helpen en niet alle tips zijn hulp.

gefeliciteerd Stijn!!!

vandaag mocht Casper oefenen bij de 3+ groep, die komt in het lokaal waar nu Renske nog haar BSO heeft. vandaag was er geen school, dus ze had vandaag ook BSO en ze zat samen met haar broer in hetzelfde lokaal. Ze vonden het helemaal super samen, renske trots op broer en omgekeerd.

wat een schrik tinus met weglopen, hier geen tips.. Ik dacht dat het opvoeding was, Renske liep nooit weg, liep braaf naast me mee. Ja, dacht ik, dat is mijn opvoeding.. nou dan heb ik het bij Casper helemaal verkeerd gedaan. die loopt gewoon weg. In de supermarkt (in ons dorp, waar iedereen hem kent), rent hij gelijk naar de tv (onee, eerst naar de vleeswaren voor een worstje en kaasje). en terugroepen heeft geen zin... maar wel balen. en tot die tijd, streng toespreken, duidelijk maken. volgens mij heeft een tik geen effect. de prikkel van het weglopen is op dat moment groter, daar heeft die tik geen effect op, want hij weet het best
Het is gewoon het lot... vandaag om 17.57 uur is mijn schoonzusje bevallen van een derde zoon!!! Alles gaat goed met moeder en zoon en dat is toch het allerbelangrijkste!!!

En op 7 december worden de liefste, leukste en mooiste jongetjes geboren
Gefliciteerd Indian!!! Dubbel!

En Stijn: Jij ook dubbel gefeliciteerd! Nog een leuk neefje om mee te spelen later!

Davientje, jij ook nog van harte gefelicitaart!

Hier een heel druk weekend gehad....

donderdag

naar kinderdagverblijf, s'ochtends eerst Joeri zijn kado uit laten pakken, zijn dluplo trein (ja, Joeri zegt dluplo ipv duplo) Trakteren op kinderdagverblijf (knijperbeestje van de zeeman met een kaartje met daarop Hoera Joeri 3 jaar en dan een lange jan eraan vast en een zakje tumtum)

Vrijdag: s'ochtends naar de dokter oom de hechtingen eruit te laten halen onder Joeri's kinnetje...drama...huilen, helemaal zielig...

s'middags toch maar ooklangs de tandarts om even naar zijn tande'/tandvlees te laten kijken, werden 2 tandartsen, 1e ging nog goed, 2e was toch niet zo leuk meer. Gelukkig lijkt de schade me te vallen.

s' avonds sinterklaas bij schoonouders met een echte sint en 3 pieten. Hardstikke leuk en Joeri was absoluut niet bang!

Zaterdag: s' ochtends een vriendje op visite voor zijn verjaardag. Die kon de volgende dag niet. ZIjn ze lekker aan het spelen, valt Joeri en heeft een grote splinter in zijn knie...ik mocht hem er niet uithalen, hij werd helemaal hysterisch dus die zit er nog in...ik probeer elke dag even te kijken en vaak laten weken in bad...

s'avonds sinterklaas bij mijn broer. Hardstikke leuk en gezellie.

Zondag: Ja, eindelijk een verjaardagsfeestje!!! Meneertje is gruwelijk verwend, hij heeft onder andere een drumstel gehad (van de buurman, gaat ie nog spijt van krijgen!) Verder nog duplo-trein-aanvullingen, een leuk vest, nog meer duplo, een nijntjespel, een ds-spel (kabouter plop), hot wheels-stellage, verkleedkleren, noem maar op!

Het was beredruk maar ook beregezellie!

Vandaag heeft ie lekker uitgeslapen (09.30) en heeft vriendlief hem weer naar het kinderdagverblijf gebracht...

Zucht...volgend jaar gaan we het anders doen hoor! Waarschijnlijk half november al ergens zijn verjaardag vieren ipv rond zijn echte verjaardag...gekkenhuis!

Hier trouwens ook een pittig ding hoor... Joeri rent ook wel eens weg, ik schreeuw ook wel eens tegen hem als hij wegrent/niet luisteren wil. Ik geef Joeri soms (absoluut niet vaak) ook wel een tik op zijn billen als hij iets doet wat hij echt niet mag of al 4 keer gewaarschuwd is en hij het toch weer doet...

Strafstoel werkte neit, hoek ook niet. Wat wel werkt is zijn beer afpakken, die is hem superheilig en dan doet hij gelijk wat hij moet doen. Dreigen met zijn beer weg te gooien is al genoeg...Heel erg af en toe maar het werkt als een tierelier. De laatste tijd tel ik en dat werkt ook heel goed. Ik tel meestal tot 3 maar bij 2 doet hij dan al wat hij moet doen of gaat in ieder geval die kant op...

Zo...dit eerst maar eens posten, dan nog even filmpjes op hyves zetten...
Verwacht niet teveel, dan krijg je niet te weinig.
KM, nee kijk daar inderdaad niet vaak naar!

Heb van de week ook het paard van sinterklaas zitten kijken, inderdaad erg leuk!

Je kunt je hart altijd luchten op HM toch!

Falcon, is dat die met de wasstraat enzo erin? Die heeft Justin ook gehad en is er ook helemaal blij mee!

Handig om nog wat cadeautjes achter de hand te hebben!

Ik hoef met Amber geloof ik in het voorjaar pas weer naar het cb...bij ons maken ze altijd gelijk een nieuwe afspraak.

Tinus, helaas geen tips, maar irritant is het wel ja!

Nurse, geniet ervan met z'n 5-en!

Sannie, leuk dat ze een dagje samen hadden! Zouden ze hier ook geweldig vinden denk ik! De kans is nu ook groot dat ze elkaar een keer tegen gaan komen nu Amber in de 3+ groep zit.

Indian, gefeliciteerd met je neefje!

Wat een toeval zeg! Maar het zijn inderdaad lieve jongetjes op de 7e,mijn pa is ook jarig vandaag!

Knap hoor van de speen!

Vanmorgen gezellig samen met Amber staan strijken (had een strijkplank en ijzer gekregen van sinter opa en oma! Ze vond het geweldig!)
Knorretje, ook echt een jarige job dus!

Zielig weer van die splinter...
Sientje van harte met je 2e verjaardag!!

Gefeliciteerd Y, wat ben je al grooohoooot!!

En bedankt voor de reminder, Falcon
Speciaal voor Yasmine een taart waar ze zelf op staat:

Gefeliciteeeeeerd kleine meid!
Vandaag heeft Jp een vrije dag want we hebben een druk programma: Vanmorgen om 9u, 10u en om 11u bij de drie scholen in de wijk geweest voor kennismakingsgesprek. School 2 valt voor ons wel af, dus het gaat nu om school 1 (katholieke daltonschool) of school 3 (protestantse school, regulier onderwijs). Moeilijke keuze, maar we hebben nog ff gelukkig...

Na de boterham gaan we op zoek naar een loopfietsje voor Manu, dan afspraak in het zh voor JP en daarna een commode halen via MP. En dan is het alweer einde van de dag en gaan we Manuel ophalen bij mijn ouders. Druk druk druk.

Y gefeliciteerd!!

Tinus, dat klinkt inderdaad als een leuke drukke dag!

En dan vanavond rustig op de bank he!
YTJE GEFELICITEEERD!!!!
Dankjullie wel!

2 jaar alweer!

Wij hebben hier nu even rust, gaan zo koken en eten, vanavond komt er nog meer volk

xx
Ytje:

Wat gaat het nu ineens allemaal snel he?

Onze kids al 3 of bijna 3, "ons" Y alweer 2, de oudste van onze kids wordt in maart alweer 7! Tinus over een maand alweer uitgerekend, "onze" 2-ling alweer ruim 10 maanden, het gaat allemaal zo schnelll...!!!!!!

Heb eigenlijk weinig nieuws...

Had ik al verteld dat Meike haar 2 boventanden door zijn? Nou, vanaf zondag zijn ze alletwee door! Werd wel tijd want ze had al ik weet niet hoe lang al 2 hele grote bobbels op de plekken waar haar voortanden door moesten komn, ernaar wijzen deed al pijn! Sinds zondag slaapt ze ook meteen een stuk beter gelukkig! Ze wordt 's nachts niet meer wakker en slaapt to na 7 uur.... (Zul je net zien dat ze nu dus wel weer wakker gaat worden! Hmmm....we gaan het zien!)

Tinus

klinkt als een druk dagje! Wij gaan donderdag naar eens chool kijken, een dalton. Daar gaat mijn voorkeur wel naar uit, is dichtbij en het onderwijs trekt me wel. Tevens gaat er een vriendje van hem naar toe, dus das wel zo makkelijk!

Morgen ga ik maar weer eens naar Oma. TE lang geleden weer. Ze is alweer dik over de 85 jaar (weet eigenlijk niet precies hoe oud ze is....schaam schaam...) (even navragen...)
Hmmm...ze IS 85 hoor ik net...snap niet waarom ik dan in mijn hoofd heb dat ze ouder is dan 85! Hahaha!
Ik was net op weg naar bed, maar laptop stond nog aan dus ik lees nu snel ff jouw stukje Knor. Ik heb een topic geopend over Dalton-onderwijs. Het spreekt mij ook erg aan. Als je het wil lezen:

Dalton
Ah, dank Tinus! Ik ga het even lezen en dan naar mijn bedje!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven