December 2007

04-12-2007 12:30 963 berichten
Alle reacties Link kopieren

Link naar het oude topic
ik heb ook weleens zo'n steek, tja, is iets wat erbij hoort denk ik. Doet bij mij niet overdreven pijn en heb ik ook niet heel vaak hoor.

En een favo borst kunnen ze heel makkelijk hebben, ik heb ook 1 borst die het "beter" doet dan de andere. Die maakt gewoon meer melk dan de andere. Het verschil is niet heel veel, maar ik merk wel verschil.

Nu nog niet echt trouwens, maar bij oudste merkte ik het voornamelijk met het kolven.

Eow, waarom heeft Juno een MRI gehad? Fijn dat het op het eerste gezicht er goed uit zag.

Renske moet over een paar maanden ook een MRI hebben, maar vroeg me af of ze ook onder zeil worden gebracht of niet?

Is dat bij Juno gebeurt?
Juno kreeg een standaard MRI omdat hij zo vroeg geboren is. Normaal krijgen ze een prikje met een licht roesje, maar omdat hij zo klein is kreeg hij een lichter middel door een sonde die hij tijdelijk kreeg. Hij ging er niet eens echt van slapen, maar werd er wel erg rustig van.

Denk dat Renske gewoon zo'n prikje krijgt. Was hier een ander kindje van 3 maanden, een stuk groter, en die kreeg dat wel gewoon.

Het valt echt enorm mee die MRI, Juno vond het eventjes niet leuk, maar viel na 5 minuten in slaap en heeft de rest van de tijd geslapen. Hij ligt nu aan de monitor ivm dat slaapmiddel en morgen mag hij weer mee naar huis. Ik blijf hier ook slapen.
o, dus dan moeten ze ook een nachtje blijven.

Zal dan met Renske ook wel moeten, denk ik. Wel fijn dat Juno dat lichtere middel kon krijgen.
Zo'n steek heb ik ook wel eens, en ik heb me ook wel eens afgevraagd of we spruw hebben. Fijn te lezen dat jullie dat ook wel eens hebben..

Best heftig zo'n MRI Eowynn! Gelukkig dat alles goed was en dat je morgen weer naar huis kunt. Kan je wel een beetje slapen in het ziekenhuis? Dat lukte mij nooit zo, laat staan met een kleintje naast je.

Hoe groot (klein) is Juno nu?

Lola, hoe is het nu met je? Wil het kolven nog een beetje?

Zaas, jou hebben we al een poosje niet gezien! Alles goed met je?

En met Kroko?

Ik ben vandaag naar de dokter geweest met zoon en dochter. Zoon wordt maar niet beter en dochter hoest nu ook naast het gesnotter wat al meer dan een week duurt.

Zoon bleek een oorontsteking te hebben dus die zit nu aan de antibiotica. Dochter heeft 'alleen' een vervelend virusje en moet uitzieken. Gelukkig is zij een gemakkelijke zieke in tegenstelling tot Zoon, die er vooral 's nachts een puinhoop van maakt. Gaaaaap!

Waar slapen jullie kindjes overdag? Dochter slaapt in de kinderwagen, maar ik vraag me af of het niet rustiger voor haar is als ze boven slaapt. Maar ja, ik heb geen babyfoon en ik weet niet of ik haar dan wel direct hoor. Toch niet helemaal een lekker idee...

Hoe doen jullie dat?
Wat sneu dat zo'n MRI dan meteen een nachtje blijven met zich mee brengt. (Wel logisch natuurlijk, want je legt zo'n kleintje ook niet even uit dat hij of zij stil moet blijven liggen.)

Droom en Lola, jakkes, allebei een borstonsteking. Lola, hoe ging het kolven? De Nederlandse borstvoedingsclubs hebben ook informatiebrochures online staan, die je voor een klein bedrag kunt downloaden (bijvoorbeeld http://www.borstvoedingna...249694&pid=4249&mid=4270, of http://www.lalecheleague....nd/View-all-products.html ) Misschien dat je daar wat aan hebt, als de lactatiekundigen zo moeilijk bereikbaar zijn.

Ris, we doen min of meer wat jij beschrijft bij huilen, alleen is het pas 1 keer gebeurd dat hij meer dan 2 minuten huilde en er dus een moment kwam dat ik nog eens ging kijken (en toen liet hij zich wel troosten).

Voor verwennen ben ik niet bang, maar patronen aanleren kan denk ik wel. Pluis heeft echt al door dat dag en nacht verschillend zijn, bijvoorbeeld, ook al heeft hij nog weinig ritme. In mijn achterhoofd houd ik wel een beetje dat ik hem liever geen dingen aanleer die hij dan later weer zou moeten afleren, maar als hij aanleert dat zijn ouders komen als er wat is en hij huilt vind ik dat alleen maar positief.

Kikkie, die steken, is dat tijdens het voeden, of ook tussendoor? Ik voel wel een steek bij het aanhappen, maar dat lijkt me de toeschietreflex. Als ik van een warme ruimte naar een koude ga, voel ik dat ook nog wel eens.
hallo,

bedankt voor de antwoorden. Toch fijn dat jullie het herkennen.

Het is eigenlijk de hele dag door, en nu ook in de andere borst. Ik had het nog niet eerder gehad en ook niet bij mijn oudste dus herken het niet helemaal. Even in de gaten houden.

Eowynn, gelukkig dat alles goed is gegaan met de MRI scan. Succes met het nachtje blijven.

Lola hoe gaat het met het kolven? Wil het een beetje lukken?
herkenbaar... die steken heb ik ook! had ik ook al voor de borstontst en ook aan de andere kant. heb niet t idee dat t iets ernstigs is eigenlijk.

iemand zei knap dat jullie door gaan met de bv maar eigenlijk verlicht t alleen maar heel erg en stoppen schijnt juist nu niet verstandig te zijn. pijnlijk is t drinken niet dus dat scheelt.
goeie morgen, ik wilde jullie even laten weten, dat mijn dochter om 1 uur vannacht bevallen is van een dochter.

Holly (8pond) Dit had ook nog een decemberbaby moeten zijn, dus 13 dagen te laat. Moeder en kind maken het goed.

Hier zit dus een happy nieuwbakken oma.
Toety, gefeliciteerd!! Wat fijn zeg dat alles goed is! Wanneer ga je de kleine bewonderen?

Droom en Lola, hoe is het vandaag met jullie? Voelen jullie je al wat beter?

En inderdaad Droom, stoppen zou nu erg dom zijn, dan maak je het probleem alleen maar groter.
Allereerst Toety, van harte met je kleindochter. leuke naam!!

Even over de bv perikelen...

Ik heb dus ook borstontsteking gehad met hele hoge koorts, bijna 40 gr.

Kreeg daar antibiotica voor, ik kon Luca wel aanleggen maar de bv is toen toch iets teruggelopen. NA de antibiotica kregen Luca en ik spruw, en weer liep het terug want ik kon hem met geen mogelijkheid aanleggen zo'n zeer deed het, ik heb toen een aantal dagen gekolfd ,maar had niet altijd genoeg, weer liep het terug en uiteindelijk ben ik sinds vorige week helemaal gestopt, ik heb een week afgebouwd met behulp van de kolf (elke keer dat Luca een flesje kreeg heb ik de spanning weggekolfd) en nu heb ik de kolf niet meer nodig.

Ik vond het heel jammer maar ik werd er doodnerveus en heel moe van.

Ik ben blij dat ik de keuze heb gemaakt.

Lola, meid suc6 in je beslissing maar vergeet niet, het is jou keus!! Wat je ook kiest het is altijd goed, want je moet er zelf wel gelukkig van blijven...

Ik heb verder even geen tijd om uitgebreid op iedereen te reageren, Luca is erg onrustig en blijft maar huilen, dus ik ga weer even troosten..

Doei!!

Ik heb
Droom, sorry ik vergat je even......

Stoppen is inderdaad niet slim nu, je moet gewoon veel laten drinkn als het geen zeer doet, dat geeft echt een hoop verlichting, of je moet ze helemaal leeg kunnen kolven (met een elektrische kolf ofzo..)

Als je besluit te stoppen moet je echt zorgvuldig afbouwen anders heb je zo weer een borstontsteking.

Ik heb veel aan een lactatiekundige gehad (toevallig is dat mijn vriendin dus dat was extra handig!), ook nog een idee?

XX
Hoi, hier gaat het nog steeds niet goed. Borstontsteking is erger geworden. Kolven lukt niet goed, de ontstoken borst is roder dan gisteren. Ik ga zo een warme douche nemen en het weer proberen. Aanleggen aan die borst durf ik echt niet... ik ben veel te bang voor de pijn. Gek genoeg gaat het bij de andere borst nu wel goed.

Tot overmaat van ramp heeft mijn vk gisteren ruzie gemaakt met mijn man. Ik sliep toen ze kwam en mijn man vertelde haar dat ik naar de gyn was geweest. Daar werd ze heel boos over en ook omdat ik haar niet had gebeld. Ze zag dan ook niet meer in waarom ze dan nog langs moest komen... Mijn man vertelde haar toen dat ze heel goed wist dat het niet ging en dat hij haar verweet dat ze alleen maar had gezegd dat ik erdoorheen moest. Verder heeft hij gezegd dat ze zelf maar moest weten of ze nog langskwam. Toen is ze op hoge poten vertrokken. 's Avonds heeft ze me toch weer gebeld (ik was toen overigens nog niet op de hoogte) en was ze poeslief. Nu komt ze vanmiddag toch weer even kijken. Leuk zo'n professionele vk...

Toety, proficiat met je kleindochter!!

Lena, ik denk er ook serieus over na om te stoppen, want van deze situatie word ik helemaal gestresst en ongelukkig.
Lola, ik herken je gevoel helemaal. ik heb ook vanalles geprobeerd maar als het niet gaat moet je gewoon stoppen. Heb je een elektrische kolf?

Ik heb die gehuurd want je moet er wel voor zorgen dat je borst goed leeg is anders blijft de ontsteking en en dus ook de pijn...

Heb je antibiotica?

En die kolf heb je dan toch ook wel nodig om af te bouwen hoor!

Fijn zo'n VK, dan moet ze je maar gewoon serieus helpen toch? Je bent tenslotte nog steeds baas over je eigen lijf.

Nou meid, ik leef met je mee!

*knuffel*

XX
Lola, kan je in Duitsland ook aan Syntocinon komen? Dat is een neusspray die de toeschietreflex opwekt. Daardoor gaat het kolven makkelijker.

Eigenlijk zou het toch het beste zijn als je Ylok aanlegt aan de ontstoken borst. Hij kan de borst veel beter leegkrijgen dan een kolf...

Heb je trouwens ook antibiotica gekregen? Als je écht een borstontsteking hebt is dat vaak wel nodig. Vooral ook omdat het je niet lukt om de verstopping weg te krijgen. Houd je temperatuur in de gaten!

Nog wat tips:

- Warmte helpt! Dus een warme kruik ofzoiets op de ontstoken plek. Dat zorgte ervoor dat de melk makkelijker toeschiet.

- Neem voldoende rust!

- Als je Ylok aan de borst neemt, zorg dat zijn kinnetje naar de onstoken plek wijst. Dan wordt die plek eerder leeggedronken

- Ipv paracetamol kan je beter ibuprofen slikken, dat werkt ook ontstekingsremmend. De hoeveelheden die je kindje binnenkrijgt zijn te verwaarlozen!

Ik hoop dat je er snel vanaf bent! En als je nog vragen hebt, schroom niet!
Lola, wat een drama zeg.

Kan je niet proberen om te kolven als Ylok aan de andere borst drinkt. Je toeschiet reflex werkt dan aan beide kanten, zo kolft het veel makkelijker. Is even moeilijk en vraag je man erbij om te helpen. Probeer wel zo ontspannen mogelijk te zitten.

En als het dan wel gelukt is met kolven, probeer idd Ylok daarna nog even de rest leeg te laten drinken aan die borst.

Heb je geen bad? Toen ik een beginnende BO kreeg deed ik in bad voeden, door het warme water gingen alle melk klieren goed open staan en is de BO beter weg te drinken.

Heel veel sterkte.
Bad is misschien weer een minder goed idee, zo net na de bevalling (vanwege infectiegevaar wordt het eigenlijk afgeraden vlak na de bevalling in bad te gaan), maar je kunt wel net voor je gaat voeden onder een warme douche gaan staan (of zitten).

Die VK reageert wel raar als blijkt dat ze zelf een inschattingsfout gemaakt heeft.

Sterkte!
Goedenmorgen. Wat is het rustig!

Iedereen is waarschijnlijk aan het genieten (hoop ik)

Lola, hoe gaat het nu? Klonk erg heftig, bloed en korsten en een borstontsteking! En dan ook nog ruzie met de vk Ik hoop dat het inmiddels wat rustiger is bij jullie.

Droom jij ook een borstontsteking, hoe gaat dat nu? Knuffel voor jullie!

Kikki, kan me voorstellen dat je het niet leuk vind dat je oudste geen kus wil geven. Ik herken het wel van mijn neefje naar mijn zus, maar daar trok het bij na een week. Ik hoop dat je oudste snel door heeft dat mama nog steeds heel lief is. Ook voor jou een knuffel

Eowynn, ik hoop dat de uitslag van de MRI goed was! Heftig hoor wat er allemaal bij zo'n MRI bij komt kijken!

Aitane, Jet slaapt thuis altijd in haar bedje. Ons huis is ook niet zo groot. Als we ergens anders zijn slaapt ze in de wagen. Ik heb geen babyfoon. Ga af en toe kijken en als ze huilt hoor ik haar wel. Ik hoop dat het met allebei je kinderen inmiddels wat beter gaat!

Toety, gefeliciteerd met je kleindochter!!!! Fijn dat alles goed is gegaan!

Miffy, ik laat Jet regelmatig huilen. Maar is wel afhankelijk van hoe ze huilt. Niet als ze overstuur is, maar als ik haar in bed leg dan zoekt ze het eigenlijk toch maar even uit. Vaak valt ze dan ook gewoon in slaap.

We hebben hier de laatste dagen veel heftige gesprekken gevoerd, met veel tranen. Inmiddels heb ik een elektrische kolf en ben ik de borst die ik niet geef, aan het kolven. Jet heeft tot nu toe genoeg aan één borst. Zo hoop ik een voorraadje op te bouwen. Ik ga hier mee door tot Jet 2 maanden is. Dan kijken we verder. Mijn 'leven' draait voorlopig dus om het voeden van Jet. Mijn vriend vond dat als ik dat dan door wilde zetten met bv, ik andere dingen moest laten. Uiteindelijk heb ik daar voor gekozen. Wel lastig. Doe verder eigenlijk niets. Maar zo kan ik beter herstellen zonder medicijnen. Krijg wel 2 keer in de week fysio. Verder hebben we afgesproken dat we ons nu richten op Jet, de bruiloft, mijn herstel en het nieuwe huis (waar we waarschijnlijk pas na de bruiloft in gaan i.p.v april). De kans dat ik in februari weer ga werken i heel klein. Ga waarschijnlijk ook geen 4 dagen meer voor de klas, maar dat moeten we allemaal nog uitgaan zoeken. Eind juli kijken we of we/ik een tweede kindje aandurven. De wens is erg groot, maar het is nu te veel. Zo kunnen we nu ieder voor zich bedenken wat we er voor overhebben en hoeveel er misschien verandert.

Zo, dat was het weer even. Iedereen een fijne dag!

Liefs Lexa
Dat was zoeken zeg!

Zoals jullie zien heb ik het schema bijgewerkt, mochten er fouten inzitten, dan hoor ik dat graag!

Later kom ik op iedereen reageren!

Fijne dag!
Mijn borstonst is over, de antibiot heeft goed geholpen maar nu heeft ons meisje spruw. Ik heb er zelf niet heel veel last van maar vanocht toch zalf gevraagd via de dokter. Ze zei dat ik t op mijn tepel moest smeren en haar dan laten drinken dan helpt t bij ons allebei.... Iemand ervaring??
Droom, geen ervaring. Misschien even een vraag stellen bij het borstvoedingvragentopic? (Spruw na borstontsteking had ik wel al vaker gehoord: kennelijk krijgt die schimmel door de antibiotica meer kans.)

Lola, hoe is het bij jou?

Pluis moet zo voor het eerst naar het consultatiebureau - eens kijken of het lukt op tijd te komen. Normaal ben ik voor afspraken echt wel op tijd, maar ik moet er duidelijk nog aan wennen dat alles nu zoveel langer duurt.

Vanmorgen werd ik gebeld dat er op het KDV van onze voorkeur in elk geval voor 2 dagen plek is vanaf 2 weken na mijn verlof, en hopelijk zelfs voor alledrie. Gelukkig! Die 2 weken kunnen we nog wel opvangen.

Schema ziet er keurig uit, Aitane, bedankt!

Lexa, het klinkt alsof jullie samen hele verstandige beslissingen hebben genomen, maar ik kan snappen dat er heel wat tranen aan te pas gekomen zijn. Het is vast anders omdat het met mij fysiek goed gaat, maar mijn leven draait nu eigenlijk ook om het voeden van Pluis: hij heeft mij daar echt voor nodig, en alle andere dingen moeten daar maar voor wijken. Vandaag betekent dat dat ik niet naar een begrafenis ben gegaan waar ik, sorry voor de rare woordkeus, graag heen gewild had. Met de voedingen van Pluis viel het niet te combineren, omdat ik nog niks gekolfd heb.
Even ego: hier gaat het wat minder. Zijn er mensen die ook een knip hebben gehad (volgens mij meer dan genoeg, hahaha). Bij mij is het namelijk aan het ontsteken volgens mij. Is nu 3,5 week geleden. Zit een soort van blaasje op het litteken waar ik wat wondvocht (lees: pus) uit kon drukken (sorry, voor de ranzige details). Op aanraden van de dokter zit ik 1x per dag in de Soda en smeer ik er jodiumzalf op (dit doe ik sinds donderdag), maar heb niet het idee dat het helpt. Volgens hem zou het opnieuw opengesneden/geknipt moeten worden als het zo blijft, omdat er misschien een hechtinkje (die oplosbaar zijn?) aan het rommelen is. Iemand evaring mee?
Sax, helaas kan ik je niet helpen... bij mij zitten/zaten er ook een aantal hechtingen, maar die zijn niet ontstoken. Ik zou toch maar terug gaan naar de dokter, ook al is het natuurlijk geen prettig vooruitzicht dat die plek opnieuw opengesneden en gehecht moet worden. Doet het eigenlijk pijn als je zit of loopt?

Miffy, hoe was het op het consultatiebureau? Nog op tijd gekomen? Fijn dat kleine Pluis op het KDV van jullie keuze terecht kan! Dan kun je met een gerust hart gaan werken. Wie vangt hem eigenlijk de eerste twee weken op?

Droom, fijn dat je borstontsteking over is. Hier is die ook een stuk minder geworden en ik heb geen koorts meer. Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op. Het gaat de ene dag erg goed en de dag daarna doet het voeden weer zoveel pijn... Ik heb nu wel weer volledige ondersteuning van de vk. We hebben een goed gesprek met elkaar gehad en ze heeft een paar keer haar excuses aangeboden voor haar verkeerde inschatting en haar gedrag. Dat scheelt een hoop. Ik voel me nu niet meer zo alleen met mijn probleem. Ik ben er nog niet uit of ik door zal gaan of stoppen. Sax en Lena, is het niet ontzettend veel gedoe flesvoeding, met steriliseren en zo of wen je daar snel aan?

Aitane, bedankt voor het bijwerken van het schema. Ik heb trouwens dit topic in mijn favorieten gezet, en dan zo dat het laatst geplaatste bericht als eerste verschijnt. Dat is echt handig, want als je www.viva.nl ingeeft opent ie automatisch deze discussie en hoef je dus niet meer te zoeken.

Lexa, ik vind het zo knap dat je doorgaat met borstvoeding geven en kolven, ook al betekent het dat je er veel voor moet laten en lijden! En jeetje, jullie moeten echt al serieus nadenken over een tweede... Ikzelf wil daar nog helemaal niet over nadenken. De bevalling ligt nog te vers in mijn geheugen en als ik kijk hoe gestresst ik al ben met één klein hummeltje moet ik er niet aan denken er nog eentje bij te hebben.

Vandaag belde een collega op, of ik even een stukje zou kunnen vertalen. Ik vond het erg brutaal eigenlijk. Ik ben twee weken geleden pas bevallen en heb vorige week nog gezegd dat ik in ieder geval de eerste maand niets wilde doen. Bovendien heeft het bedrijf waarvoor wij werken als reactie op ons geboortekaartje alleen een lullig felicitatiekaartje gestuurd en verder helemaal niets. Dat terwijl ik al meer dan vijf jaar voor ze vertaal! Ik vind dat ze dan toch echt wel iets meer moeite hadden kunnen doen, of is dat teveel gevraagd?
Lola, ik vind het ook nogal onbeschoft van je werk! Je bent pas twee weken geleden bevallen! Wat heb je tegen ze gezegd?

Fijn dat het beter gaat met de borstontsteking. Als ik jou was zou ik nu niet direct gaan afbouwen, de kans is dan namelijk groot dat je zo weer een BO hebt en daar zit je vast niet op te wachten. Kijk het eerst nog even aan, zorg dat Ylok (hoe kom je trouwens op die naam?) je borsten goed leegdrinkt en wees bedacht op rode plekken en koorts. En geniet vooral van je prachtige zoon!

Sax, geen ervaring met ontstoken hechtingen, maar het klinkt niet leuk. Hoe gaat het nu? Merk je al verbetering? Opnieuw openknippen en hechten klinkt niet leuk, maar als het helpt... Dit is ook niks natuurlijk!

Hoe is het verder met je? Hoe doet Luka het? Wanneer ga je weer aan het werk? Of wil je daar nog helemaal niet aan denken?

Miffy, hoe was het op het bureau? Pluis weer glansrijk door de APK? Hoeveel weegt hij nu?

Fijn dat er plek is op het KDV. Heb je een beetje zin om weer te gaan werken?

Lexa, wat een moedige beslissing meid! Weet je, ik denk wel dat dit een beslissing is waar geen spijt van zult krijgen. Het huishouden doen, dan kan je je hele leven nog, maar BV is maar zo'n korte periode! Geniet ervan! En mocht het toch nodig zijn om te stoppen, dan heb je iig je kindje zo lang mogelijk het beste gegeven!

Misschien een beetje een domme vraag, maar zou het niet veel beter zijn als jullie nog een paar jaar wachten met een tweede kindje? Of kan dat niet ivm je gezondheid?

Spruw, das balen Droom! Maar idd, je hoort het veel na een antibioticakuurtje.

Het is belangrijk dat je ook je kindje behandelt! Anders blijf je elkaar besmetten. Ik zou het dus niet alleen op je tepel smeren, maar ook in haar mond. Dat is een beetje een gepruts!

Ken je deze link? Misschien heb je er wat aan!

Hier gaat het eigenlijk best lekker. Dochter is wel vreselijk aan het hoesten, vooral 's ochtends stikt ze er soms bijna in. Hopelijk gaat het snel beter, anders moet ik nog maar een keertje langs de dokter. Alhoewel die ws. ook niks kan doen.

's Avonds heeft ze het clusteren ontdekt. Ik vind het eigenlijk best gezellig, zo'n baby bij je op de bank. Bovendien slaapt ze nu 's nachts zo'n 5 uur achter elkaar en dat is ook wel lekker!

O, zoon wordt vervelend, ik moet even gaan opvoeden!

Fijne dag allemaal!
Hoi!

Ik meld me alleen even, lees later even bij!
Zo, hier weer eens een reactie van mij. Zal kijken hoe ver ik kom.

lolalila, fijn dat de borstontsteking een stuk minder is. Steriliseren van flesjes, dat valt wel mee, hoor. En je wordt er steeds makkelijker in. Bij ons eerste kindje kookten we de boel regelmatig uit, en nu spoelen we de fles vaak direct na het voeden alleen maar goed om. Ons kindje is natuurlijk wel ouder, de eerste weken zou ik dat niet gedaan hebben. Maak je er niet te druk om, te schoon is ook niet goed.

Ik vind het belachelijk dat die collega om hulp vraagt, ik zou gewoon weigeren als ik jou was. Dat je alleen een kaart hebt gekregen hoeft nogniets te zeggen. Het kan best zijn dat ze over een poosje bellen om op kraamvisite te komen en dat ze dan iest leuks meenemen. Collega's wachten vaak een poos, geven eerst familie en vrienden de tijd om langs te gaan. Maar mij viel het ook tegen de eerste keer, de geringe belangstelling van collega's. Nou had ik ook niet zo'n goed contact met ze...

Belachelijke vk trouwens, goed dat ze dat later zelf ook inzag.

saxmania, absoluut terug naar de dokter gaan. Het lijkt misschien eng, dat ze het misschien weer open zouden moeten knippen, maar dat gebeurt dan onder verdoving en nu hebje er erg last van. als ze hetgoed kunnen hechten heb je er dan misschien geen last van. Ik heb zelf nooit veel last gehad van mijn hechtingen.

Miffy, bij de eerste had ik ook het gevoel dat mijn leven om haar heen geleefd werd. Nu heb ik het idee dat de baby veel minder tijd en aandacht nodig heeft dan de twee oudsten. Het is ook een kwestie van je draai vinden.

Bij een baby tot zes maanden kan je niet te snel reageren op huilen. Dat wil zeggen, ze kunnen niet opzettelijk huilen omdat ze aandacht willen. Het kan wel zijn dat aandacht helpt. Wel kun je te snel reageren. Er zijn bijvoorbeeld baby's die zichzelf in slaap willen huilen. Zo ook onze baby en onze oudste zoon. Als hij huilt en het geen etenstijd is wachten wij dus soms af of het niet zijn slaaphuiltje is.

droom, ik heb geen ervaring met spruw. Rot dat je ook een borstontsteking had.

Aitane, bedankt voor het schema.

Nog gefeliciteerd trouwens!

Vervelend, de oorontsteking van je zoon.

Onze zoon slaapt in een wiegje van een kinderwagen, maar wij leggen hem overdag ook regelmatig boven, omdat de oudere kinderen hem anders wakker houden. Als je het kan betalen zou ik wel een babyfoon aanschaffen en haar af en toe boven leggen.

Hihi, druk, op stap met 2 kindjes? Probeer het eens met 3! Dat duurt inderdaad wel even voordat je onderwerg bent.

Lexa, mag ik vragen waarom je zo vasthoudt aaan BV? Het is natuurlijk het beste voor je kindje, dat begrijp ik wel, maar jij kan daardoor verder zo verschrikkelijk weinig... :-[ Uiteraard is nu zwanger worden teveel. Wat zeggen fysiotherapeut en reumatoloog over een tweede zwangerschap?

Gossie, ik lees nu je eerdere stukje, ik lees van achteren nar voren namelijk, heftig zeg! Pfoe, voordat een arts afraadt om meer kinderen te krijgen, dan is er wel wat aan de hand! Dat wisten we natuurlijk ook al, maar kl*ten voor je zeg! Maar [schrijft nu heel voorzichtig] is heeel heel heel misschien adoptie voor een volgend kindje een optie?

Lena dus ook gestopt met BV. Ik dus ook. Jammer maar helaas. Op flesvoeding worden ze vast ook wel groot.

Toety, gefeliciteerd met je kleindochter.

Eowyn, heb je al de uiteindelijke uitslag van de MRI?

kikkie, heel normaal dat je oudste naar papa trekt, dat gaat vanzelf weer voorbij. Je baby krijgt veel aandacht van jou en daardoor vindt je oudste jou even wat minder lief. Wat kan helpen is hem tussendoor veel extra aandacht geven. Wat wij deden met mijn dochter is, als zij bijvoorbeeld per se bij papa op schoot wilde, zeggen dat ze kon kiezen: bij mama of bij niemand. NIet altijd natuurlijk, maar we gaven haar niet haar zin als ze altijd alleen bij papa op schoot wilde. Na een paar weekjes is het dan weer voorbij. En je zult zien dat favorieten ook nog wel eens wisselen, dat hoor ik van iedereen om mij heen.

miriam, pijn bij aambeien kan heel goed, toch? Heb je er zalf voor?

paabs, fijn dat het werken alweer bevalt. Zelf begin ik al wat op te zien tegen de molen waar ik straks in moet, verplicht sollicteren, bewijzen overdragen en dat soort ellende... Maar goed dat zien we dan wel weer.

Oké, eerst dit maar eens posten, dan vertel ik een andere keer over mezelf enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven