** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
@Isis: nog superbedankt voor je tip: ik heb vanavond heerlijk gewerkt op steunkousen van de Hema!! En bij thuiskomst slanke enkeltjes!

@Summer: leuk dat je vk enthousiast is over je badbevalling! Dat zal veel schelen. Het is toch belangrijk wie je straks gaat begeleiden lijkt mij. Ik ben ook erg blij met mijn nieuwe club dames.

Heb net avonddienstje gehad en ga zo lekker slapen. Fabman is met collega's uit dus die zal ik vannacht wel tegenkomen......als ie maar stil doet, ik slaap zo slecht de laatste tijd!
Hoi allemaal

Ik hoef nog maar 3 ochtenden te werken en dan gaat mijn verlof in!! kijk er echt naar uit. Vorige week bij de verloskundige geweest heb precies kunnen voelen hoe ons kindje lag. Blijkbaar heeft het een voorkeur voor mijn rechterkant. hij/zij ligt al een paar weken helemaal aan de rechterkant ik kon zelfs het ruggetje helemaal voelen. De verloskundige kon eerst niet goed voelen of het hoofdje beneden of boven lag dus heeft ze aardig in mijn buik zitten duwen, dat voelt niet echt prettig. Maar het hoofdje ligt netjes beneden. Nu nog 2 keer naar de verloskundige en dan door naar de gynaecoloog.

Van de week is ook de kraamverzorgster geweest voor een intake gesprek. Het komt nu allemaal wel erg dichtbij hoor. Toen ze weg was had ik even zoiets van HELP! straks kan ik het allemaal niet, maar na even met mijn mannetje gepraat te hebben ging het alweer iets beter. Vragen jullie je nooit af of je het allemaal wel kan? Nou ja zal ook wel weer door de hormonen komen.

Ik heb ook de maxi cosi mura 4 gekocht zwart/rood.

Groetjes van saskia
Lekker, Saskia, bijna verlof!

Kijk er inmiddels ook een klein beetje naar uit, maar heb nog wel veel werk te doen, ben natuurlijk ook pas eind dec uitgerekend.

Kan vanavond een box op halen van mp voor maar 30,- incl. 2 kleden! Echt fijn!

Afgelopen weekend was de aanstaande peter van ons kindje bij ons eten. Buik was erg druk dus hij heeft even kunnen meegenieten/voelen, was erg leuk.

Voor de ligging krijg ik met wk 35 nog een echo, Leukleuk!

Isis, hoe gaat het met je, hopelijk een beetje tot rust aan het komen?

Lfs!
summer73 wijzigde dit bericht op 19-10-2009 10:23
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Computer says nooooo
Hoi Saskia en anderen!

Mij bekruipt ook regelmatig het gevoel of ik het hel allemaal wel kan... Of ik wel een goede moeder wordt e.d. Het zal er wel bijhoren en van vriendinnen met kinderen hoor ik dat het allemaal wel redelijk vanzelf gaat als het kind er is! Dus dat hopen we maar!

Ik vind het een raar idee dat er over een paar weken een klein hummeltje geboren is. Kan me het nog niet echt voorstellen.

Voel volop getrappel in mijn buik dus weet dat er iets zit....

Ons minimensje ligt nog vrij dwars in mijn buik. Niet in een volledige stuit maar ook nog niet goed. HIj heeft nog even om te draaien en ik hoop dat dat ook gaat gebeuren!

Ik moet ook nog maar een paar dagen werken en dan verlof!

Zie er aan de ene kant naar uit maar aan de andere kant was het werken ook wel een goede afleiding. Ik denk dat als ik alles afgerond heb op mijn werk dat ik er dan wel blij mee ben!

groetjes!
Ik heb niet zozeer dat ik me afvraag of ik wel een goede moeder zal zijn (bizar genoeg heb ik het idee dat summerman en ik dat juist helemaal prima gaan doen, dus hopelijk geen desillusie ). Wel dat ik soms nu naar mijn dagindeling kijk (snel-snel-snel opstaan/sporten/werkenwerkenwerken en even snel tussendoor een hapje eten) dat ik me soms af vraag hoe we dat dan gaan doen. Niet eens zozeer practisch, maar echt in het hoofd. Hoe snel die gewoonte zich zal omvormen.

Anderzijds kijk ik er stiekem enorm naar uit om straks het beste excuus ever te hebben om die ene dag per week he-le-maal aan die kleine druif te besteden en ontzettend te genieten! Lekker naar opa en oma, naar het zwembad etc... Nu lopen sluipenderwijs toch altijd weer alle dagen vol met werk. Straks kun je dat denk ik niet maken als je kindje thuis is en je je "mamadag" hebt.
Computer says nooooo
Hi meiden,

Ik kon even niets van me laten horen omdat ik ben opgenomen in het ziekenhuis.

Mijn bloeddruk was erg hoog en dus wilden ze mij houden om te controleren op een vergiftiging. In de loop van vrijdag en vele bloedbuisjes verder, bleek dat die vergiftiging idd in een stijgende lijn te zien was.

Medicatie sloeg niet meteen aan dus werd er gisteren een overplaatsing geregeld naar de VU waar ze beter ingericht zijn op vroeggeboortes. Dit was vooral preventief en stelt me wel gerust.

Om mij te beschermen, moet het kindje dus misschien eerder gehaald worden.

Op dit moment slaan de medicijnen gelukkig wel aan en zijn ze ook blij met de levendigheid van het kindje. We nemen het met de dag, iedere dag is er weer een. Ik heb laptop op bed, maar zal er niet teveel aan zitten misschien. Als ik niet ging werken mocht ik even op internet.

Maar ik hou jullie op de hoogte.
Oei Fabindia, dat is schrikken meis! Gelukkig slaan medicijnen aan en doet de kleine het goed ondertussen. Elke dag in de buik is nog mooi meegenomen, rustig aan. Heel veel sterkte!

Summer, jij ging toch nog op reis? Of ben je al weg?

Kan me trouwens helemaal vinden in je laatste posting mbt het moederschap. Zo keek ik er ook tegenaan en zo is het ook gebleken!

Ikje, lekker verlof nu? En hoop dat je kindje goed gaat liggen!

Saskia, ook jouw verlof is begonnen zeker?

Met mij hier niet top. Ik blijf aanhoudend heel veel last houden van echt venijnige harde buiken, als ik ook maar het minste geringste doe. Fijn met een peuter om voor te zorgen en aankomende verhuizing en vriend met nachtdiensten.....

Verhuizen over drie nachtjes! Bijna alles is ingepakt. Viggo gaat dinsdag t/m vrijdag logeren bij schoonouders. De keuken is geplaatst, moooooooi!!!! En de klusjesmeneer levert een staaltje schilderwerk af waar je u tegen zegt, heel fijn. Alleen beetje spannend of alles klaar is voor woensdag.

Eindelijk begint er bij ons wat te dagen voor wat betreft de naam... Hebben jullie de naam al bedacht?

Ondanks de harde buiken en andere 'kwaaltjes' waren de laatste controles steeds goed. Klein ventje ligt keurig met koppie beneden en trappelt mijn onderste ribben rechts beurs.... Bloeddruk goed, Hb goed, prik anti-D gehad omdat ik bloedgroep O-negatief heb. Ook een echo gehad voor de groei, omdat bij de 20 weken echo de baby ruim bovengemiddeld was. Nu ook weer, met alle metingen op de bovenste lijn vd curve.... Een flinkerd dus. Nu maar hopen dat hij net als Viggo wat eerder komt en ik niet bij 42 weken een tienponder hoef te baren....

Ben zoals jullie merken wat weinig ophet forum, door de verhuizing. Daarna kom ik weer wat vaker hoor! Vooral als ik zo slecht blijf slapen als ik de laatste weken doe, ben steeds al rond 5 uur wakker en kom dan niet meer in slaap....

Tot volgende keer!

Liefs Isis (30+6)
Fabindia: Oei, da's vervelend! Veel sterkte! Ik hoop dat het stabiel blijft!

Isis: succes met de verhuizing!

Hier gaat het z'n gangetje, buik komt steeds meer in de weg te zitten. Krijg al last van nesteldrang, ben al aan het wassen, strijken, poetsen.. normaal niets voor mij!
Hallo Allen, daar ben ik weer. Vakantie was heerlijk, veel gezien en toch uitgerust. Ik had alleen geen week later moeten gaan. Was het de laatste paar dagen echt wel zat. Het is zoo heerlijk om nu weer thuis te zijn.

Isis, wil je niet vertellen wat je moet doen maar is zo'n verhuizing ook niet een beetje teveel, kan je wel genoeg aan anderen overlaten? Knap van je je dat je je werk hebt achter gelaten, hoe voelt dat nu? Ik was nl ook heel bang van tevoren dat het zonder mij helemaal in de soep zou lopen maar kan me daar nu wel bij neerleggen. Ik ben nou eenmaal niet beschikbaar, pech voor ze.

Fabindia, schrikken is dat zeg, laat nog maar even lekker zitten, maar goed dat je zo onder controle bent. Veiliger kan niet!

Nog 5,5 week om vanalles te regelen! Bedje ophalen, box in elkaar zetten, laatste baby uitzet kopen, geb kaartjes regelen en dan nog lekker op visite bij weetikveel wie allemaal, ik krijg het nog druk, haha.

Liefs Didda!
Mijn verlof is afgelopen donderdag begonnen. Het was maar goed ook want door de bekkenpijn had ik al moeite met 3 uurtjes werken. Het voelt nog wel heel vreemd...heb net het gevoel alsof ik aan het spijbelen ben. Maar dat went vast wel, heb nu lekker veel tijd om de baby spulletjes te wassen, en de laatste dingetjes aan te schaffen.

Fabindia jeetje dat is schrikken. Heel veel sterkte!! Gelukkig dat de medicijnen aanslaan!

Aankomende vrijdag moet ik een groei echo laten maken. Het kindje ligt namelijk nog steeds helemaal rechts in mijn buik met de beentjes overdwars. En aangezien ons kindje met de 20 weken echo vrij klein was wil ze het toch nog even laten controleren. Maar volgens haar is het niets om me zorgen over te maken. Nu alleen maar hopen dat ons kindje de beentjes netjes over elkaar houdt...want we willen nog steeds niet weten of we een jongetje of een meisje krijgen.

Regelen jullie de geboortekaartjes bij de drukker of het internet??

Ik zat erover te denken om de kaartjes zelf te maken (dat heb ik met mijn trouwkaarten ook gedaan) maar heb nog niet echt een idee van hoe ik het dan zou willen, dus twijfel nog een beetje.

Isis heel veel succes met de verhuizing!!

groetjes van saskia
Hoi hoi,

We is ineens veel geschreven. Succes Fab. ik hoop dat je de baby nog even aan boord kunt houden! Maar je bent over de 30 weken heen, en dat is al heel positief.

Isis, succes met de verhuizing.

Ik heb deze week ook een controle gehad. De baby doet het goed, maar ligt in een dwarsligging. Dit komt waarschijlijk doordat dit mijn 4 zwangerschap is (miskramen niet meegeteld). Mijn baarmoeder is daardoor soepeler. Nu maar hopen dat de baby nog goed gaat liggen, ander wordt het een KS.

Verder is hier alles ver klaar. Nog 2 dagen werken en dan met verlof. Ik heb wel heel wat achterstallig onderhoud te doen. Doordat ik nog een peuter rond heb lopen en mijn energie toch ook minder wordt, heb ik verschillende dingen niet meer gedaan. (keuken, badkamer, ramen etc) Ik hoop daar dus de komende 2 weken aan toe te komen. Dan kan ik het doen in de paar uurtjes dat mijn zoontje slaapt. Als hij wakker is, is het echt onmogelijk. Iedere woensdag gaat hij straks nog naar het KDV. Dan heb ik dus een dag de tijd om echt iets te doen. Maar dat is pas vanaf volgende week, Eerst nog een paar dagen werken en dan pas weer half maart! Klinkt wel leuk om tegen je collega's fijne feestdagen te zeggen in oktober...

Groetjes, Biennie
En vanaf nu heb ik officieel verlof!! Jippie! Het voelt wel raar om zolang niet te hoeven werken maar ook erg lekker!

Vanavond weer op controle bij de VK. Ben benieuwd hoe de baby ligt, vorige keer lag hij ook dwars. Maar ik heb het idee dat hij nu wel goed ligt.

Ik heb de geboortekaartjes via internet geregeld, heb al een proefdruk gehad en zag er mooi uit.

Isis: succes met de verhuizing!

Saskia: succes met de groeiecho, ik hoop dat alles goed is!

Fabindia: Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat, hopelijk blijft het stabiel!!

Liefs Ikje
Gisterenmiddag 28 oktober ben ik door een keizersnee bevallen van een zoon. Ralph was bij geboorte 1415kg en hij is een sterk mannetje dat meteen zelf ademde.

We moesten bevallen omdat het mij slecht ging. Daar veranderde niks aan dus dat moest stoppen. Nu voel ik me langzaam iets beter.

Vandaag een uur gebuideld met Ralph ;huid op huidcontact is goed voor hem en ook voor mij.

We zijn stabiel en over Ralph wordt gezegd dat hij zelfs sterk is dus naar omstandigheden gaat het goed.

Later als ik meer kracht heb, zal ik meer schrijven hoe het allemaal gegaan is.
Hoi Fab,

Zo, dat gaat ineens snel! Hartelijk gefeliciteerd met Ralph! Hoe gaat het met je? Lig je in het VU? Ik ga voor je duimen dat jullie beide goed opknappen en voor het einde van het jaar met je kleintje thuis bent!

Veel liefs,

Biennie
Fabindia, gefeliciteerd met jullie zoon Ralph!!! Jeetje, wat is dat snel gegaan! Hoop dat het met jouw en zijn gezondheid goed gaat. Heftig hoor. Fijn om te horen dat Ralph zo sterk is, dat geeft goede moed! Veel sterkte samen en vooral veel geluk en liefde!

Lig nu in logeerbed bij mijn ouders, iedereen nog in diepe rust, maar ik al vanaf uur of vijf klaarwakker..... Zoals dat al weken het geval is, heel irritant. Typ dit op mijn Iphone, niet heel handig. Zodra in ons nieuwe huis de computer is geinstalleerd schrijf ik weer wat meer. Huis wordt prachtig, maar trappen zijn gisteravond gelakt, dus konden niet daar slapen.

Tot later weer, veel liefs, Isis 31+4
Mooie naam trouwens! Heeft ook lang in mijn hoofd gezeten, toevallig!
Gefeliciteerd Fab!

Hopelijk groeit Ralph snel!

Ik hoop dat jij ook snel aansterkt!

Liefs Ikje
Hoi Fabindia,

Gefeliciteerd met de geboorte van Ralph! Goed om te horen dat ie sterk is en al zelf ademde, hoop dat de komende tijd niet te zwaar voor jullie wordt. Heel veel sterkte gewenst.

Liefs Didda
Hebben jullie ook het advies gekregen om je te laten inenten tegen de mexicaanse griep? en zo ja doen jullie dat? Ik ben in heftige twijfel! Hoor allemaal verschillende geluiden.....

De griep krijgen is risicovol maar je laten inenten ook omdat er geen onderzoek is verricht bij zwangere vrouwen..

Moeilijk.. moeilijk.....
Ik heb er met mijn gyneacoloog gesproken over het inenten. Hij gaf aan dat het verstandig is om wel te doen. Bijna geen enkel medicijn is getest op zwangere vrouwen, want welke zwangere vrouw gaat voor proefkonijn spelen? Hij gaf daarbij ook aan dat dit vaccin gemaakt is van dode cellen. Tot op heden is er nog geen enkel vaccin geweest dat uit dode cellen bestaat die je niet mag hebben als je zwanger bent. Er zijn vaccins die op basis van ander spul wordt gemaakt die worden wel afgeraden. Maar dat is bij deze griepprik niet het geval. Verder gaf hij aan dat in Australie waar de winter inmiddels achter de rug is 10% van alle ic-gevallen van de mexicaanse griep een zwangere was. Ik heb ook nog gevraagd of het nog wel zin heeft. Ik zou 10 nov. de eerste prik krijgen en de eerste week van dec de tweede. En ook dat vond hij van wel. Juist hoogzwangeren lopen meer gevaar. Als je longontsteking krijgt heb je minder longinhoud. Juist in deze fase van de zwangerschap. Daarnaast zit je er ook niet op te wachten om met de griep te bevallen. Ik denk dat als ik de komende week geen griep krijg (mijn man was deze week ziek), hem dus toch maar ga halen. Als ze echt grote twijfels zouden hebben, zouden ze de prik niet aanbieden.
als eerste fabienda gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon ralph. beide goed aansterken en zoveel mogelijk van elkaar genieten:hug

ben nu ook aan het aftellen tot aan mijn verlof, gaat over 2 weken in met nog 8 dagen werken.....

verloskundige bezocht woensdag, mevrouw ligt al met hoofd naar beneden en recht in de buik, dus ruggegraat tegen ruggegraat.

daarnaast bezoek gehad van intake kraamzorg, leuk gesprek geweest en veel opgestoken.

nou voor de rest niet veel nieuws te melden, be

halve dat typen met dode vingertoppen niet makkelijk gaat
Fabindia!! Jee, wat moet dat schrikken zijn geweest en wat een heftige ervaring alles bij elkaar, lijkt me zo.. Hartstikke goed dat jullie mannetje meteen zelf ademde, kom maar weer langzaamaan tot jezelf en geniet ervan met je gezinnetje!!

Mooi naam, inderdaad!!

Isis: zo te lezen is het allemaal nog steeds een beetje druk zo alles he... Zou het een optie zijn om anders af en toe eens in de middag een dutje te doen om bij te tanken, want dat je nog steeds van die venijnige harde buiken hebt, lijkt me niet fijn.. Wel top dat jullie huisje zo mooi wordt!!

Fijn te zien dat het iets drukker is hier, leuk om alle verhalen te lezen, het begint op te schieten zo, he.. de eerste bevalling, de eerste meiden met verlof.. jeetje!

Wij zijn vanmorgen terug gekomen van heerlijke week Azie, summerman heeft me, naast het werk-gedeelte waar ik mee naar toe ging als "aanhang", getrakteerd op een paar dagen "dromen-zijn-soms-echt"-resort op een bounty-eiland.... jeetje wat was dat mooi en zalig.

Vliegen ging eigenlijk nog best, ik realiseer me wel, bij het lezen van alle verhalen hier, dat ik een beetje een "mazzel-zwangerschap" heb, zo. Merk alleen wel dat ons olienootje dat vliegen / ander ritme en eten e.d. wel merkt en nu bv is ze erg uit haar hum. Was ook zo op de heenreis, ze trappelt dan bijna niet, en als ze al iets van zich laat merken zijn het bijna agressief wilde "kronkel"bewegingen.. Heb erg met haar te doen.

Ga weer even de was regelen.. Tot snel allemaal!!

liefs!
Computer says nooooo
Wel apart, ik sta als laatste op de lijst en heb als eerste cheerleaders!

even een update: Het gaat wel goed hier. Hellp gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Vrijdag mochten de infusen eruit, waar ik superblij mee was, want dan kon ik mijn borstvoeding geven aan Ralph. Zondag werd mijn bloeddruk jammer genoeg weer te lang te hoog en moest ik weer aan het infuus. Ik blijf kolven, want ik vind dat heel belangrijk, zeker nu. maar ik kiep het zo weg, zonde hoor. Hopelijk mag het er snel weer uit.

Wel gek hoor, dat ik 18 november met verlof zou gaan en dat ik nu al moeder ben.

@isis; hoe toevallig! als het een meisje was geweest, was het isis geworden.
Hey Fabindia ... ook toevallig, toen je dit schreef, reed ik net langs het VU en moest ik aan je denken. Ik heb even in gedachten naar je gezwaaid

Wat jammer van je bloeddruk en je voeding zeg, ik zal duimen dat het snel nog wat beter gaat zodat je je voeding niet weg hoeft te gooien!
Computer says nooooo
Arts van Ralph is net langsgeweest. Ralph mag van de IC af!!!!!!!!!!!!! Dat betekent dat er een plekje voor hem gezocht gaat worden in een algemeen ziekenhuis op neonatologie. Gelukkig laten ze het ook afhangen van mijn ziekteverloop en kunnen we hopelijk tegelijk naar Haarlem verhuizen.

@summer: rond spitsuur zwaai ik me suf naar al die mensen die langsrijden. :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven