** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
Wat leuk dat iedereen onze echo zo leuk vind! Zelf vind ik dat ook natuurlijk maar als anderen dat ook vinden is dat heel leuk!!

Ik heb ooit stage gelopen bij een consultatieburo en daar leerde ik dat je een pasgeborene hetzelfde aan kan kleden als jezelf. Dus als je zelf een trui aandoet.... En een dekentje vervangt dan een jas. Dat was in 1994 maar ik geloof dat er sindsdien niet veel veranderd is.....

Maar Sum: ik ken het hoor, soms kijk ik naar mezelf in de spiegel en dan zie ik die buik en dan denk ik: dat gaat moeder worden.....Mijn man is super relaxed en zegt dat we een dag tegelijk nemen, komt goed en dat denk ik dan ook wel. (Hij doet relaxed, maar ondertussen.....)
Haha.. hier ook een ontzettend relaxete man, gelukkig

Hij denkt alleen wel steeds dat we veel te veel van alles hebben, ik denk dat we te weinig hebben.. we'll see.. In maat 56 hebben we wel veel rompertjes en broekjes gekregen, maar dat is wel allemaal (hoe lief ook) zomerspul: korte mouw, dunne katoen.. Ik denk dat daar nog wel iets overheen moet. Die van het consultatiebureau is wel een goeie..

Isis: die wallaboo spulletjes zien er leuk uit zeg.. lekker comfy ook voor zo'n kleintje. Ik ga eens zo'n lijstje opzoeken...

vwb feestgedruis en drankjes voel ik helemaal mee.. Ik ben zeker geen alcoholiste, maar een paar avonden per week dronken we toch wel een wijntje bij het eten. Die mis ik nog niet zo zeer (al zou het wel lekker zijn), maar op feestjes en vooral als mensen na bep. tijd erg "gezellig" worden, is het weleens behoorlijk ontnuchterend ja..

Gister de 2de kijkers waren wel heel enthousiast, alleen hun makelaar gaat belachelijk veel onder de vraagprijs zitten. We vragen ons dan ook af of we elkaar nog gaan "vinden", maar hoop het wel. Wordt vervolgd.
Computer says nooooo
Spannend Summer, wat die kijkers zullen doen! Wel een bod uitgebracht dus? Maar ja, als dat ver van jullie prijs afzit.....

Fabindia, wat doe je voor werk als ik vragen mag? Werk je ook in de zorg, dat je stage bij CB hebt gelopen destijds?

Bienie, wat leuk, ik wist helemaal niet dat onpze zoontjes vrijwel even oud zijn! Net als jij twijfel ik ook nog steeds wat betreft wagen. Ik dacht eerst dat ik voor de langere wandelingen, met allebei de kinders, de baby in draagdoek zou doen en Viggo in de Urban Jungle. Maar ben niet zo'n grote draagdoekfan en paar vriendinnen zijn toch wel enthousiast over duowagen. Van een van hen kan ik een oude urban jungle duowagen overkopen. Misschien doen we dat wel, kan ik later wel weer doorverkopen. Maar ik heb ook wel interesse gekregen in de Phil en Teds, vooral omdat die niet zo breed is en heel makkelijk om te zetten naar eenpersoonswagen. Ben er dus nog niet uit! Wat heeft jouw voorkeur?

Heb vanmorgen bloed laten prikken (nuchter en twee uur na ontbijt) ommijn glucose te laten bepalen. Omdat baby bij de 20-weken echo nogal grootwas, moest ik dat laten controleren. Had er helemaal geen zin in (moest indertijd bij Viggo ook, die liep ookvoor met zijn groei, maartoen bleken suikerwaardes prima te zijn), dus had maandag gewoon in de praktijk waar ik werk dmv vingerptik mijn suiker gecheckt; deze bleken dus wel te hoog.... Toch maar wel even via de officiele weg laten bepalen dus. Ben benieuwd naar de uitslag, indien wederom te hoog kan dat passen bij zwangerschapsdiabetes en dat betekent eindeloze bloedcontroles en overdracht naar de gynaecoloog ipv de verloskundige. Snap ook echt niet hoe ik daar nou weer aan kom. In familie heeft niemand diabetes en ik heb een slank postuur, maar goed, dat zegt niet alles. We will see.

Moet nodig aan de slag. Tot gauw weer.
Ruben blijft nu een 2 straten op het plankje staan wat ik heb. Dat vindt hij nog leuk ook. Dan denk ik koop niks, maar daarna is hij er niet meer op te krijgen. Ik denk dat ik zaterdag bij Prenatal met 25% korting een Phil en Teds ga bestellen. Ik ben dan compleet 500 euro kwijt. Voor 400 euro zou ik hem na een jaar weer kunnen verkopen op marktplaats (en mijn Bugaboo weer gaan gebruiken). Dan heeft het me maar 100 euro gekost. Ik denk dat ik dat maar ga doen. Ik heb van iemand begrepen dat een duowagen naast elkaar ook niet zo fijn is door de breedte, maar ook doordat de kindjes erg verschillen in gewicht en dat hij dan een beetje afwijk naar de kant van de baby.

Wel vervelend met die bloedwaardes! Ik hoop dat je suiker nu wel goed is. Volgende week krijg ik mijn 30 weken echo. Ik vind het wel eng. Ik hoop dat alles goed is.

Groetjes, Biennie
@Isis, ja in de psychiatrie werk ik op het moment, en hiervoor heb ik in de gehandicaptenzorg gezeten, wat ik ook in India heb gedaan. Psychiatrie vind ik wel weer een leuke uitdaging!

Ik begrijp dat jij ook in de zorg werkt? Wil ik natuurlijk ook weten waar.

Hoop dat je bloedsuiker situatie meevalt!

@Biennie; HAHA ja zo gaat dat altijd, als je het wil, is het niet leuk meer! Ik hoef er gelukkig nog niet over na te denken want ik begin pas met mijn gezinnetje

@summer: weet je al iets meer? Ik heb het heel soms dat ik denk hmmmmm zal ik een biertje nemen en dan bedenk ik waarom ik ook alweer een hele tijd niks gedronken heb :-s Oja....

Ik heb verder weinig mensen om me heen die op feestjes dronken worden, wordt oud zeker.....
Zojuist de phil en teds gekocht bij Prenatal. 515 euro helemaal compleet. Wel jammer van de Bugaboo. Moet nog kijken of we die nu verkopen of niet. De levertijd voor de phil en teds is 8 tot 10 weken, dus hopen dat hij op tijd zal zijn!

Groetjes, Biennie
hello allemaal

hier weer een berichtje van mij, iemand vroeg hoeveel de pretecho heeft gekost bij ons was dat ¤100 incl dvd, dat is leuk om later nog even terug te kunnen kijken.

voor de rest een klap geld uitgegeven aan de babykamer, een matras a ¤89 bij ikea met ademende gaatjes.... dan nog 2 hoeslakens. vandaag bij de prenatal voor de mamamazzeldagen, een duodeken, een overtrek, een moltonhoeslaken, kruikbeschermhoesje, een dekentje alla een wrap voor vervoer en waskussen enz enz. nog bij de hema een 2tal wascapes en de kassa bleef maar rinkelen... gelukkig met een hoop zaken korting a 15 tot 20 % maar goed het tikt door.

Oja ik vergeet mijn badpak, want nu het sporten niet meer gaat ga ik zwangersschapszwemmen proberen. want naast yoga wil ik ook actief nog iets doen.

hebben van de week een voorlichtingsavond gehad over poliklinisch bevalllen, als ik dat allemaal zo aanhoorde en heb gezien blijf ik liever thuis als de omstandigheden en het kind het toelaten,PFFFFFF. nou het is een heel verhaal geworden toch maar iets vaker posten... fijn weekend allemaal

groetjes Jumper1
Hier nog even een berichtje van mij, ben er een tijdje niet geweest, hopelijk mag ik nog meeschrijven. Ik zit nu al 4 weken in de ziektewet en blijf dat zoiezo tot aan mijn verlof. Heb erge last van pijnlijke harde buiken en dat is geen pretje. Mijn baas geloofde mij niet en moest naar de arboarts en die zei gelijk ach het is nog maar 5 weken werken voor je verlof dus blijf maar lekker thuis bij je andere kids, dus ik denk dat mijn baas nu is ontploft.

Isis: gecondoleerd met je oma, wat mooi om dat jullie je kindje gaan vernoemen.

Ik lees een hoop pretecho's, ik vind het erg duur ik weet het nog niet zeker of ik onog een echo wil.

Ik probeer nu meer te reageren. Fijn avond

Liefs Stella, 30+1
Hallo allemaal,

@ Jumper: Ja, ook hier rinkelt de kassa van de Hema regelmatig en ook bij de prenatal ben ik vaste klant. Al die kleine dingetjes bij elkaar opgeteld is nog best veel!

Maandag hebben we de pretecho, erg veel zin in om even weer baby te kijken! Is een 3d echo en je schijnt dan echt al het gezichtje te kunnen zien. Wij moeten 100 euro betalen, wel veel geld maar we hebben het er toch wel voor over.

Isis: ik hoop dat je suikerwaardes goed zijn!

Hier gaat alles nog volgens het boekje. Iedereen kan nu zien dat ik zwanger ben en je krijgt nu ook commentaar van vreemden. Best wel grappig!

Fijn weekend iedereen!
Ojee, wat is iedereen al aan het inkopen doen! Wij gaan ook binnenkort ons verlanglijstje af hoor! Ik hoop nog steeds op veel kado's maarja....het loopt maar geen storm. Gelukkig heeft Ikea een ledikant voor ¤35 maarja...de rest......

@stella: echt fijn dat je door je baas zo serieus genomen wordt!

@jumper: ik wil ook zwemmen! maar kan hier in de buurt geen zwangerschapszwemmen vinden. Hoeft op zich ook niet, maar lijkt me wel leuker en een stok achter de deur....
Het wordt hier langzaamaan steeds iets drukker, gezellig! Als we straks met verlof zijn waarschijnlijk helemaal...

Zijn jullie al uit de namen? Hier werkelijk geen enkel idee..... Vinden jongensnamen zo ontzettend moeilijk! Vorige keer al een drama, moeten we nu weer een jongensnaam! Meisjesnamen weten we genoeg, maar ja....

@fabindia, ik ben arts. Nu bezig met de huisartsopleiding, erg leuk!

@stella, wat arelaxed, die reacties van je baas! Enne, tuuuuurlijk 'mag' je nog meeschrijven, gezellig juist. Zo druk is het hier niet

@bienie, super de Phil en Teds! Had mij ook welwat geleken, maar we hebben beetje financiele stress met de verhuizing in aantocht. Nemen voor 80 euro de duo urban jungle over van vrienden, 5e hands ofzo, maar voorlopig zeker prima. De enkele UJ die we al hebben houden we nog, zal wrsch ook wel vaak met alleen de baby op pad gaan.

@ikje, veel plezier bij de pretecho morgen!

@Jumper, oei ja, die euro's vliegen de deur uit. Bij ons nu helemaalnog niet, hebben alles nog, scheelt asnzienlijk.

Fijne zondag nog, tot later weer.
Hey Stella leuk je weer eens te zien! Jammer dat je zo'n last van harde buiken hebt, hopelijk gaat het nu beter!

Isis: hoe is het met je bloedwaarden afgelopen, hopelijk gaat alles goed en geen zw.diabetes!

Hier gaat het nog redelijk met de inkoopgekte, moet ik zeggen. Afgelopen week een 2de hands tripp trapp gescoord voor weinig op mp, en aank. week ook van mp een (oke, erg posh maar oh-zo mooi.. ) een bloom baby lounger. Kleertjes zou ik de hele dag wel kunnen inslaan, maar ik kijk dus maar bewust gewoon niet. Als ik naar het 'uitzetlijstje" kijk, hebben we hvwb kleertjes het grootste gedeelte voor het begin wel al, dus dat laten we. In grotere maten wel al wat leuke (stoere!) meisjes dingetjes gekocht. O.a. vorige week bij de babyGAP, daar moest ik toch echt wat mee nemen haha.

Morgen op kraamvisite bij een vriendinnetje die zaterdag bevallen is, ze ligt nog in het ziekenhuis, na een poging tot vacuüm is het uiteindelijk toch nog op sectio uitgelopen... lijkt me erg zwaar als ik dat zo hoor. Blij voor haar dat dat nu achter de rug is!! Merk dat ik nu minder graag over dergelijke scenario's na denk, heel eerlijk gezegd..

ikje: veel plezier morgen, geniet ervan!!

Biß bald meiden!
Computer says nooooo
Verloskundige belde net; bloedsuikers gelukkig prima in orde! Lekker geen gedoe dus.

Ikje, hoe was de pretecho?

Bienie, sterkte woensdag bij de echo. Hopelijk is dan alles geruststellend!

Vannacht geen oog dicht gedaan, Viggo had gloeiende koorts, dus we hebben hem bij ons in bed genomen, met als gevolg dat hij heerlijk sliep (en vriendlief ook), maar ik op randje van het bed lag met zwetend gloeikacheltje tegen me aan. Vannacht voelde het absoluut als moederliefde, maar nu.... Gaaaaap, ben moe!
Isis: vannacht hopelijk beter geslapen? Fijn in elk geval, je goede uitslag, dat geeft weer rust!

Kraamvisite gister was erg leuk, prachtig mannetje en een heel stoere vriendin.

Gister hadden we nog even vrij, vandaag weer aan het werk, dus weer vroeg op voor summerman, en meestal wordt ik dan ook wel rond 06:00 wakker.

Fijne dag!
Computer says nooooo
Isis: wat fijn dat je suikergehalte goed is!!

Pretecho was erg gaaf!! Hij lag eerst met zijn armpje voor zijn gezichtje alsof hij wou wegduiken maar na een poosje heel mooi zijn gezichtje kunnen zien. Hij lijkt al wat gelijkenissen met zijn vader te hebben, erg bijzonder om te zien!!

Verder groeit hij goed, hij was nu wrs 1400 gram, lengte was ook goed en placenta ook! Kortom alles goed en heel bijzonder om al zo'n kijkje in de buik te kunnen nemen!

@ Stella: nemen je harde buiken al wat af door de rust die je nu hebt?

Vanavond zwangerschapsgym met partner, partner heeft er weinig zin in... Ik ben erg benieuwd!

groetjes!!
Ik heb een box besteld via www.babyboxonline.nl

We krijgen m zaterdag, tis precies wat we zochten en niet konden vinden bij de reguliere baby winkels dus ik wilde jullie de link niet onthouden, vandaar deze spam achtige post
Wat leuk Ikje, dat de pretecho zo mooi was!

Didda, wij hebben soortgelijke box, ideaal met zo'n lade.

Fabindia, grappig, ik ga straks naar jou vorige verloskundigepraktijk. Eerst op 19 okt nog laatste keer bij die waar ik nu zit, en dan op 30 okt eerste keer daar, bij ene Veronique.

Wanneer gaat jullie verlof in? Bij mij 17 nov, bij 34 weken.

Ik begin flink te groeien qua buikomvang. En de bewegingen worden steeds krachtiger, kleine druktemaker!

Nu Viggo maar eens badderen en naar bed brengen, gelukkig gaat het alweer stuk beter met hem.

Fijne avond!
mooie box!!

Hier vandaag ineens honger als een paard .. voel me echt groot vandaag, heb het id dat de buik ook met de dag groeit.

Zoals het er nu uit ziet op het nippertje met 36-37 weken pas verlof, hoop eea naar voor te kunnen verschuiven, maar zit met vervelende klant, is altijd nogal stressvolle opdracht, heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in..
Computer says nooooo
Ik hoef nog maar 2 dagen te werken!! Ben morgen 31 weken. Ik heb ruim 2 weken vakantie voor mn verlof geplakt en we gaan zaterdag ook nog eens echt op vakantie!!

Nu alles afronden op mn werk, raar idee hoor. Ik heb er steeds wisselende gevoelens over. Vanmorgen dacht ik nog, ik heb alles geregeld, alleen die paar dagen nog door, en vanmiddag bedacht ik nóg weer allerlei dingen die ik nog moet regelen. Wel een fijn idee dat wanneer ik straks stop ik ook echt even weg ben. Ze kunnen me dus niet meer bellen en kan niet eventjes langskomen. Dus na die vakantie redden ze het ook wel zonder mij.
Leuk Isis! Veronique is een prettige vk maar ik heb vooral haar collega Sos (met streepje door de O) gezien. Doe ze de groeten!

Ikje, leuk he zo'n echo, ik zie dat het kind op mij lijkt, mijn wipneusje en mijn moeder zag gisteren de Dvd en zei ook dat het op mij lijkt!

Mijn verlof gaat 18 nov in, een dag na jou Isis.

Summer: jammer van die lastige klant, neem wel op tijd je rust hoor, je kind gaat voor.

Lekker Didda! Kun je straks al echt genieten van je verlof!

Hier ook de hele ochtend honger, heb 6 boterhammen mee (ontbijt thuis ook nog) en drie of vier zijn er op voor de lunch. Kan gewoon niet wachten.

Die kleine is lekker bezig, zoekt alle hoekjes op en voel het nu op nieuwe plekjes schoppen. En ik voel het schuiven en draaien en zelfs koprollen volgens mij!!
zwemmen is heerlijk geweest wel spierpijn want al heel lang niet meer echt baantjes gezwommen. oei oei.

heb mijn kinderwagen bij babydump gekocht en nu heb ik ondanks dat de wagen al besteld is mee kunnen doen aan de nieuwe actie voor een gratis reistas.dat is mooi meegenomen. heb op 12 okt intake kraambureau ze komen al lekker vroeg (8.30) voor de rest groeien we gezellig door, gaat hard de laatste dagen (week), schoppen doet ze ook goed maar mn als ik rustig ben......

ga zo mijn bed opzoeken................zzzzz

ps krijg de smileys niet meer in bericht geplakt????

groetjes Jumper1
hoi allemaal

Ik ben weer bij de verloskundige geweest, het kindje groeit helemaal volgens het boekje. Mijn hb gehalte was alleen een beetje laag, maar hoefde me nog geen zorgen te maken.

Mijn verlof gaat 22 oktober in. Hoeveel weken van te voren stoppen jullie met werken? Ik moet 6 weken van te voren stoppen omdat ik nu voor de helft al in de ziektewet zit.

De babykamer is zo goed als af ik moet alleen de kleine dingetjes nog kopen, en ik moet nog steeds een kinderwagen kopen. Dus we gaan zaterdag maar even op pad.

@isis wij hadden voor zowel een jongen als een meisje al een naam bedacht ver voordat ik zwanger werd...dus daar hoefden we niet meer over na te denken.

Mijn buik begint nu ook behoorlijk te groeien..al is er nog steeds bijna niemand die gelooft dat ik 31 weken zwanger ben. Het kindje gaat ook steeds harder bewegen, waardoor mijn buik soms hele rare vormen krijgt. Van de week lag mijn hondje op mijn schoot, ze hing een beetje tegen mijn buik aan, toen besloot mijn kindje om eens lekker te gaan schoppen...Ik heb een hond nog nooit zo stom zien kijken.

Groetjes van saskia
Morning meiden!

Lief, saskia, van je hond.. zie het helemaal voor me!

Heerlijk dat je over niet al te lange tijd al met verlof gaat en jullie al zoveel in huis hebben..

jumper: msileys doen het bij sommigen idd al een tijdje niet meer. Maar je kunt wel de code over nemen (copy-paste) en bij je bericht typen. Dan zie je het alsnog.

Ze belden toevallig gister voor een intake van de kraamzorg. Gelukkig pas over een ruime anderhalve maand, misschien is ons huis dan weg en hebben we iets van een kamertje in elkaar kunnen flansen.

Het wordt steeds echter, zo ...

Vind het vooral zo gezellig wakker worden, zo 's ochtends.. dan wordt ik wakker van mijn wiebelende buik en zo blijf ik dan meestal nog een minuut of 10 liggen.

Fijne dag allemaal!
Computer says nooooo
Hahaha Saskia, leuk die hond!

Ik heb in bad van de week voor het eerst mijn buik zien bewegen. Fabman kwam meteen kijken, maar dan stopt het meestal. Bij ons komt volgende week van alles in huis, dan ga ik eens kijken wat ik nog verder moet.

Vandaag begonnen een boek te lezen over borstvoeding. Ik merk dat ik wel veel met zwanger zijn bezig ben. In het begin vergat ik het nog wel eens even maar nu neemt het me erg in beslag. Moet ook, ik wil goed voorbereid zijn, maar ik ben toch zo'n vrouw geworden die ik niet hoopte te worden...

De grap is dat ik er nu erg van geniet!!
Even kort hoor, ook niet veel bijzonders te vermelden, gaat z'n gangetje hier.

Maar Bienie, ik reageer mn nu even voor jou. Ben ontzettend benieuwd hoe je echo is geweest. Was alles goed? Heb aan je gedacht. Liefs Isis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven