**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
he stormpie, welkom :-)

Morgen ga ik voor een afspraak met de gyn bellen ... voor als ik 7 weken ben. Oei ik kan echt niet wachten hoor.

overdag heb ik overigens geen klachten (ik ben morgen 5 weken pas ...) en snachts heb ik last van lichte misselijkheid en maagzuur. Hadden jullie dat ook zo vroeg in de zwangerschap?

Borsten voel ik bijna niet, alleen soms snachts een beetje.

x
he An ! Ik zie dat wij (naar onze eigen berekening) op dezelfde dag uitgerekend zijn. Ook jouw 1e kindje he? En ook nog uit 1982 :-) toevallig
Ik ben ook van 1982. Goed bouwjaar
Zeker een goed bouwjaar hahaha

ik heb vanmorgen het Ziekenhuis gebeld en heb een afspraak bij de gyneacoloog op 7 mei ! !

O wat spannend ... nog zo lang wachten ....

ik voel mij nu overigens weer niet anders dan anders... vreemd altijd... eng ook
Oww, het lijtk wel met de dag erger te worden , ben zo misselijk en moe. Voel me eigenlijk gewoon een beetje ziek.. Dat is echt wel balen, waar is de roze wolk nou??

Verder gaat het wel goed hoor, het is natuurlijk alleen maar een goed teken, maar voel me er zo lamlendig door. Op het moment heb ook al mn afspraken in de avonden maar afgezegd (ik ben heel erg misselijk s avonds), want ben gewoon niets waard. Maar ja we doen het voor een goed doel, toch .. Sorry hoor dames moest even klagen !

XXX Es
hoeveel weken ben jij nu esther? ik heb nm nog geen last van misselijkeheid... ben vandaag 5 weken
quote:Esthervw schreef op 21 april 2010 @ 10:58:

Oww, het lijtk wel met de dag erger te worden , ben zo misselijk en moe. Voel me eigenlijk gewoon een beetje ziek.. Dat is echt wel balen, waar is de roze wolk nou??

Verder gaat het wel goed hoor, het is natuurlijk alleen maar een goed teken, maar voel me er zo lamlendig door. Op het moment heb ook al mn afspraken in de avonden maar afgezegd (ik ben heel erg misselijk s avonds), want ben gewoon niets waard. Maar ja we doen het voor een goed doel, toch .. Sorry hoor dames moest even klagen !

XXX Es

Heb ik ook. Voel me ook een zeur, maar het lijkt meer alsof ik heel de tijd griep heb dan dat ik zwanger ben. Mijn humeur lijdt er ook onder. Gisteren kon ik irritatie tijdens vergadering naar een collega toe echt niet verbergen. Hoop dat het na drie maanden echt voorbij is, want ik word er zo niet gezelliger op. 's Avonds afspreken deed ik de laatste weken al niet meer...ga ik nu wel weer doen hoor, want zo is het ook niet leuk!

@Visje: eerste echo op 12 mei! Heb dan gesprek met gyn. ivm testen.

later reageer ik uitgebreider. Fijne middag allemaal.
Ik ben nu ongeveer 7 weken, niet iedereen heeft natuurlijk evenveel last van kwaaltjes. Ik hoop dat jij er ook niet zoveel last van hebt ..
@Esther: ik ben ook +/- 7 weken. Klinkt nog zo kort, maar het lijkt al zo lang. Ik functioneer op mijn werk niet echt optimaal. Het slechte slapen, misselijk zijn en me niet zo goed voelen, merk ik daar echt wel. Maar goed, over een paar weken is dat hopelijk voorbij. En tot die tijd doe ik het rustig aan,

Merk jij iets in je dagelijks leven? Dat dit minder soepel gaat?
Hallo allemaal,

Daar ben ik ook weer even. Bedankt voor de lieve woordjes en knuffels van jullie allemaal.

Mijn lichaam is momenteel bezig met de grote schoonmaak... heb het ziekenhuis gebeld, ze waren heel lief en hebben geadviseerd een maandje te wachten tot ik weer ongesteld wordt en dan met IUI te beginnen. Dan heeft mijn lichaam ook weer ff rust kunnen vinden. Vrijdag heb ik een gesprek met de arts en dan ga ik mijn miskramen aankaarten en mijn angst voor elke volgende die nog gaat volgen.... Hoop dat ik volgend jaar ook een gezond wurmpje op de wereld mag zetten.

Sleutels...rot van je partner... maar wel eerlijk. Die van mij ziet het soms ook niet meer zitten. Voelt zich te oud worden (hij is 35). Als hij dat dan zegt krijg ik helemaal de kriebels... mijn droom is om ooit moeder te worden!! Gelukkig draait hij dan ook steeds wel weer bij en nu we eenmaal met het ziekenhuistraject zijn begonnen heb ik wel weer het idee dat hij er helemaal voor gaat.

Helaas heb ik nog niks 'liefs' voor mezelf gedaan. Heb alleen nog maar gewerkt in tussentijd...en tot overmaat van ramp ook nog eens een botsing met mijn motor gemaakt. Zit nu dus ook nog eens met een mega blauwe/paarse/gele plek op mijn kuit die zo'n beetje mijn hele kuit bedekt. Gelukkig is dat goed afgelopen en ben ik wel overeind gebleven...

Vanaf vrijdag heb ik lekker een weekje vakantie en gaan we naar duitsland met mijn beste vriendin en haar vriend. Daar ga ik lekker de hele week lief voor mezelf (laten) zijn :-)

Op de achtergrond blijf ik gewoon lekker van jullie verhaaltjes meegenieten hoor. Want ik vind top dat het bij jullie goed gaat, ondanks alle kwaaltjes!

Liefs madelief
Ik merk ook dat het minder gaat, gewoon alles.

Moet echt opletten dat ik niet teveel eet en drink, anders heb ik daar de hele dag last van, zo'n ontzettend opgeblazen gevoel.

Vandaag vrij en gewoon alweer moe, heb bijna niks gedaan!

Ik word er gewoon een beetje chagrijnig van......

's Nachts slaap ik met een strak shirtje aan omdat ik zo'n last van mijn borsten heb dat ik gewoon anders niet kan slapen, en daarbij zijn ze ook al fiks gegroeid..

Ik ben blij dat maandag de echo is, hopelijk word ik dan weer wat vrolijker.

En fijn dat we hier even kunnen klagen, in mijn omgeving voel ik me gauw een zeur.
@Esther, jeetje wat balen zeg dat je je zo rot voelt Meestal wordt het rond de 12e weken minder omdat dan de placenta het werk overneemt van de HCG hormonen. (of dat vertelde m'n gyn).Maar ja, daar heb je nu niks aan want dat duurt nog lang.

@Madelief, wat een lief berichtje terug. Ga je nu wat leuks voor jezelf doen, want je hebt het echt verdiend meid!

Hopelijk is de eerstvolgende IUI gelijk weer raak!

@Stormpie, gelukkig is het al bijna maandag. En dat chagrijnige hoort erbij. Lekker aan toegeven

Ik ben echt zoo moe sinds vandaag. En ik moet nog boodschappen doen, koken en daarna nog werken.

Heb ik echt geen fut meer voor. Voor de rest gaat het prima gelukkig.
Hallo allemaal,

Wat zijn vrouwen toch een kei in klagen!!

Meiden, ik als ervaren moeder wil de -voor het eerst zwangeren- op het hart drukken maak je niet druk!

Maak je niet druk over of je wel of niet klachten hebt ja of nee.

Het enige wat niet goed is is stress

HCG schommelt namelijk ontzettend de eerste 12 weken.

Ik heb morgen mijn 2e echo hoop dat er een kloppend hartje te zien is en anders volgende week weer

Ook vind ik het heerlijk om aan de vermoeidheid toe te geven.

Heerlijk op tijd onder de dekens en mijn man helpt zoveel, echt een schat!

Mijn vorige zwangerschap ben ik vanaf week 8 tot het eind elke ochtend ontzettend misselijk geweest incl overgeven. Nu kan ik echt relativeren en neem alles wat er bij komt op de koop toe. Het is zo uniek, zwanger zijn.

Ik kan niet wachten tot ons gezin met z'n 4en is.

Is dit voor sommige de laatste zwangerschap? Dan beleef je hem helemaal intens, lijkt mij?

Er zijn een aantal uitgerekend op mijn verjaardag, wat leuk!

Ik beval zelf ook in de buurt van mijn verjaardag, leuk vind ik dat ( dit is de 2e keer).

@Sleutels, hoe is het nu met je? En met je man?

Iedereen verwerkt het anders. Ook is vaak de kinderwens van een vrouw sterker als van een man.. en als de vrouw dan zwanger is dan is het tasbaarder en 'draaien' ze bij.

De mijne is niet zo maar ze zijn er wel.
Jaja klagen hoort er natuurlijk ook een beetje bij. Ik ken mezelf ook zo niet hoor.. ;-)! Ik merk wel dat alles gewoon minder gaat, maar neem alles voor lief hoor, want het is voor een goed doel.

Hebben jullie trouwens ook de hele tijd trek in kroketten enzo? Ik probeer er niet teveel aan toe te geven want het is natuurlijk slecht voor me ;-)!

Nou meiden ik ga lekker bankhangen :-)! Xx es
Mijn vorige zwangerschap had ik ook overal trek in..soms gaf ik er nog aan toe ook

Nu weet ik het gewoon moet negeren of 'snoep' verstandig.

Fruit, groenten of volkoren biscuitjes. Ik wil echt niet te veel aankomen...loopt zo lastig.

Fijne avond allemaal..
Ik heb ook wel trek in dingen, maar geef er niet aan toe want dan heb ik er gelijk weer last van, van mijn buik.

Ik heb ook zo'n last van mijn darmen, en zodra ik dan naar de wc ben geweest, zijn alle klachten helemaal weg.

Fijne avond allemaal!

Lekker op het bankie
ik heb wel veeeel honger ...
@Elliza, ja klagen hoort erbij. Heerlijk vind ik dat. Het forum als uitlaatklep gebruiken
Ik klaag ont-zet-tend, maar met een hele dikke glimlach. Ik voel me zo vereerd dat ik een kindje mag dragen. Ontzettend mutserig, maar goed. Ik begin er nu steeds meer in te geloven.
Haha ik moet wel zeggen dat ik juist niet zoveel honger heb. Ook zit ik snel vol .. Dat scheelt weer.. Alleen ik heb absoluut geen trek in fruit. Alleen komkommer en tomaat vind ik wel lekker.. Verder word ik misselijk van thee, krijg daar een beetje zuur van en moet het heel de tijd opboeren.. Niet echt lekker. Hebben meer dat met warme drankjes?
Goeiemorgen.

Als ik zo jullie "klaag" ;) berichtjes lees vraag ik me wel ofdat ik (nog wel) zwanger ben. Ik heb namelijk helemaal nergens last van, alleen een beetje moe, begint zo dagelijks rond 20:30 uur en een beetje gevoelige borsten. Dit kan natuurlijk nog komen ik ben immers pas 6 weken. Ook ben ik ook wel geschrokken van alle angsten en het verdriet wat ik gelezen heb. Ik wens jullie sterkte.

Ik heb nog een leuk nieuwtje wat ik even met jullie wil delen. Ik ben een baan! Ik heb de afgelopen week drie rondes doorlopen en ik werd gisteravond gebeld dat ik het ben geworden. Ik ben zo ontzettend blij! Mijn twee wensen zijn in vervulling gegaan, ik ben zwanger en ik heb weer een leuke baan!! Ik heb tijdens mijn sollicitatie niet aangegeven dat ik zwanger ben, maar wil dit doen als ik mijn proeftijd door ben en ongeveer 4 maanden zwanger ben. Ik voorzie daar in die organisatie geen problemen mee aangezien de p&o afdeling uit 15 (jonge) vrouwen met meerdendeel kinderen bestaat.

Sterkte met de klachten.
Hi allemaal,

Sorry, ik ga ook even paniek zaaien Gisteravond had ik ineens helderrood bloedverlies, best wel veel. Maandverbandje in, dat was vanmorgen na een hele nacht nog schoon. Nu heb ik bij het afvegen nog een beetje bruin bloed. Ik ben er zo van geschrokken. Ik heb verder geen last van krampen, maar wel een beetje een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Mentaal ben ik al aan het afscheid nemen. Ik heb nog steeds een klein hoopje dat het goed zit, maar omdat het best veel bloed was gisteravond zie ik het heel somber in...

Ik ben nu 5W5D. Vinden jullie dat ik de verloskundige moet bellen, of gewoon even moet afwachten om te kijken wat er gebeurt? Voor mijn gevoel is het nog een beetje te vroeg om te bellen maar misschien is het juist goed.

Sorry voor het negatieve berichtje, ik hoop zo dat alles goed komt bij alle forummers en dat we over negen maanden allemaal een schattig knoedeltje baby kunnen vasthouden...
Heej Allemaal.

Hier nog alles goed.

Heb nog niet echt heel veel klachten, op wat krampen af en toe in mijn baarmoeder na.

Eergister samen met mijn vriend naar de VK geweest, wel vroeg want ben nu 5 weken en 3 dagen.... Maar moet zeggen dat ik het wel erg prettig vond > heb een hoop vragen kunnen stellen. Met 8 weken heb ik mijn 1e echo best wel spannend dus.... Hopen dat het allemaal goed blijft gaan, ben namelijk nog best wel onzeker hierin > heb met mezelf afgesproken dat ik nu ga genieten! Ik werk zelf als kinderverpleegkundige op de kinderafd en de neonatologie (pasgeborene) Dit maakt dat ik soms wel eens angstig ben omdat ik goed in de medische wereld zit. Nou ik hoop dat het bij jullie allemaal goed blijft gaan en voor degene bij wie het niet goed gaat (gegaan is) heel veel sterkte!

En zonnetje echt leuk idd dezelfde datum.....

enne voor de tabel.... 11 mei 1e echo

Greets An
he an, ik werk ook als verpleegkundige... grappig hahaha

ik snap dat je het angstig vind hoor, omdat je op de neo werkt... je ziet natuurlijk niet de beste voorbeelden.

@ juf 80 .. ik hoor zoveel verschillende verhalen over bloedverlies.. maar helderrood is vaak niet zo'n goed teken. Ik zou toch even de verloskundige bellen hoor.

@fruittellatje: ik snap je hoor. Ik heb ook weinig tot geen klachten, maar ik ben dan ook maar 5weken en 1 dag. Dussss.... dat komt nog wel misschien. Alleen soms flaagje misselijkheid en soms flaagje pijnlijke borsten. Verder dus noppes. Zegt allemaal niks. Vorige zwangerschap had ik alle klachten .. en bleek ik een miskraam te hebben. Ik hou mij nergens meer aan vast. Het blijft spannend tot de 12 weken voor mij.
Juf80 bij bloedverlies ALTIJD vk bellen! Tenzij het om een of twee druppeltjes gaat ( zelfs dan mag je bellen) is mij verteld. Ik heb zelfs bij mijn vroige zswangerschap echt op mijn kop gehad omdat ikniet direct gebeld had.

Even bellen dus! Heel veel sterkte meid. Ik weet maar al te goed in wat voor stress je nu zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven