**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
Splitsen is goed hoor. Ik hoor nog net bij de 1e helft.

Heb sinds gisteren echte een chagrijnige bui vooral tegen mijn man en ik eet al 3 dagen aardbeien met slagroom.

*zucht* nog maar 17 dagen tot de echo...
Goedemorgen,

Ik lees nog steeds wel mee, maar vind het teveel om op iedereen te reageren...Ik ben dus ook voor splitsen.

Vandaag de eerste echo. Ik ben echt zo zenuwachtig.

Sinds zaterdagavond ben ik niet meer misselijk en voel geen steekjes meer in mijn buik. Ik heb nu alleen nog gespannen borsten. Hopelijk klopt er nog wel gewoon een hartje....
@debster en peertje: veel succes met de echo vandaag, laten we hopen dat alles er goed uit ziet!

Dat slechte gevoel herken ik wel een beetje, hoewel ik me gelukkig mag prijzen dat ik de eerste 6 weken echt nergens last van had. Heb af en toe een goede dag ertussen zitten, maar de andere dagen het grootste deel van de tijd gewoon een vreemd, onaangenaam en onbestemd gevoel. Kan vaak ook niet van eten genieten. Heb ook nog helemaal geen roze wolkgevoel / moedergevoelens, en soms twijfel ik zelfs van "wil ik dit eigenlijk wel?". Maar ik ga ervan uit dat dit zich allemaal nog zal verbeteren naarmate de zwangerschap vordert. En de misselijkheid verdwijnt meestal na het eerste trimester. Debster, hopelijk ga je je snel beter voelen !
Ik heb een nieuw topic geopend:

Uitgerekend vanaf 15 december 2010
Zoals jullie wellicht hebben gemerkt ben ik erg slecht in reageren.... ik heb jullie wel allemaal gelezen! :$

Spannend, alle echo's vandaag en de komende tijd! Ik hoop voor iedereen op positief nieuws!

Gisteren las ik mijn grote zwangerschapsboek dat je je meestal na een week of 14 beter gaat voelen, nog even doorzetten dus!

Merken jullie verder al dat jullie buik wat opgezet is? Ik m.n 'savonds dat ik me opgeblazen voel, maar volgens mij is er nog niet echt wat te zien (is maar goed ook, met 8 weken

Wij hebben besloten geen combinatietest te doen, het heeft voor ons toch geen consequenties als er een verhoogde kans op down uitkomt, we laten het kindje niet weghalen..

Ik schrik er trouwens nog best van hoeveel mensen het kindje wel weg zouden laten halen, lijkt me een ontzettend moeilijke beslissing!
@Peertje: herkenbaar. Rot he. Ik zit ook continu 'bovenop' mijn kwaaltjes en maak me nu ook zorgen, omdat ik ze niet meer heb. Als ik het tegen vriend of zus vertel, vinden ze dat ik me zorgen om niks maak, dat is dan het fijne aan dit topic, je kunt het wel delen.

Wel heel spannend dat je vandaag je eerste echo hebt! Hoop dat je een mooi en sterk kloppend hartje ziet!

@orchid: ook herkenbaar:-). Maar op zich toch niet vreemd dat je je zo voelt? Het is een hele grote verandering die gaat gebeuren en het kost tijd om daar aan te wennen. Hoor van vriendinnen dat ze 1 a 2 jaar nodig hadden om te wennen aan hun nieuwe leven (hoe ouder ze waren, hoe langer het duurde om te wennen). Gewoon omdat het zo'n grote verandering is.

@Jannemaan: mijn buik is al weken opgezet, dat ik de knoop van mijn broek niet meer dichtkrijg. Zijn volgens mij je darmen en organen die een andere positie aan het innemen zijn.

Hier dus stress omdat mijn klachten afgenomen zijn. Behalve de moeheid. En vaak het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Had vrijdag bijna mijn tampons ook ingepakt. Moet echt mijn hoofd koel houden...stom, want normaal ben ik redelijk nuchter .

Ik laat de vlokkentest doen. Gezien mijn leeftijd zijn de risico's groter. Bij een slechte uitslag laat ik de zwangerschap ook afbreken. Het lijkt me wel afschuwelijk, maar gezien de situatie is dat wel het beste. Hopelijk kom ik niet voor die keuze.
Nou het nieuwe topic is geopend!

Alle meiden die tot 15 december uitgerekend zijn kunnen zich daar melden, dan weten we over een aantal dagen wie we uit de tabel kunnen halen.

*uitgerekend tot 15 december 2010*

Marahbloem niet te druk maken hoor dat je klachtjes minder worden. Dat hoeft echt niets te zeggen! Ik heb van het begin af aan nauwelijks klachten gehad en had toch nij 7 weken een mooie echo met een kloppend hartje. voor jou meid!
Lieve meiden,

Ookal ben ik verhuisd naar het nieuwe topic, wilde jullie toch even laten weten dat ik net een klein kloppend hartje heb gezien!!!!!!!!1

Ik ben ernorm opgelucht! Alles zag er goed uit. Ik had nog even gevraagd wat die enorme krampen kunnen zijn en zij gaf aan dat iedere baarmoeder er verschillend op reageert. Het is dus volkomen normaal en niks om mij zorgen om te maken!

YEEEEEEEEHHH ben zo blij!
Wat fijn Debster!!
Hi allemaal,

Ik had nog willen voorstellen dat we misschien kunnen wachten met splitsen tot iedereen een echo heeft gehad en precies een uitgerekende datum heeft, maar ik zie dat het al gebeurd is!

Ik ben volgens mij uitgerekend op 15 december, maar ik heb pas volgende week de echo dus ik weet het nog niet zeker. Ga voorlopig maar naar het nieuwe topic, en dan zien jullie me misschien binnenkort wel weer terug, als het meevalt

Liefs,

Juf
Hoi,

Ik ben even het overzicht kwijt ik ben 30 december uitgerekend, moet ik me nu aanmelden bij het nieuwe topic of niet? Ik wil namelijk wel graag mee blijven schrijven.

Ik heb nog steeds niet veel klachten. Af en toe wel wat steken bij mijn baarmoeder, maar mijn buik is ook deze keer al weer aardig aan het groeien. Ik ben nog geen 6 weken zwanger en heb vandaag toch echt weer mijn positiebroeken aan. Deze keer heb ik wel wat meer/sneller last van maagzuur.

Voor alle onzekere meiden zou ik zeggen, probeer toch zoveel mogelijk van deze tijd te genieten, je hebt er toch geen controle over.
Nou .. dan verhuis ik nu maar naar het andere topic

voor alle meiden een hele goede, gezonde zwangerschap toegewenst!
Ik verhuis ook naar de andere topic

hier heel veel suc6 verder in jullie zwangerschap!
Gisterenavond weer een echo gehad en alles was goed!!!!! Ik ben zo enorm opgelucht! Kindje was gegroeid tot bijna 2 centimeter

( 2 weken geleden 4,7mm)

Ben 11 december uitgerekend.

Heb nu wat meer het gevoel er echt van te kunnen gaan genieten!
Ik kwam hier om te zeggen dat ik zou gaan omdat het bijlezen me hier een beetje te veel werd en ik dus zou gaan.

Maar zie dat het gesplitst is! fijn.

Ik vertrek naar het andere deel.

Vandaag echo gehad, daar bleek ik minder ver te zijn dan ik dacht, het is allemaal wat trager gegaan daar binnen, wat verder geen kwaad kan gelukkig.

het belangrijkst is dat het hartje klopt! en dat deed het gelukkig.

25 mei moet ik terug om mijn exacte termijn te bepalen.

vooralsnog ben ik nu op 20 december uitgerekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven