**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
@Visje: geweldig!

Even kijken, uitgerekend: 10 december, VK (19 april dag na mijn verjaardag, dus da's wel leuk)

Heb lekker paar uurtjes thuisgewerkt en nu naar mijn werk toe. vanavond ook werken, bah. Maar goed, bijna weer weekend!
anoniem_55085 wijzigde dit bericht op 07-04-2010 13:24
Reden: spelfout
% gewijzigd
Bedankt voor jullie warme welkom!

Super, Visje die tabel!! Wat een werk!

Ik denk alleen dat je mij hebt verwisseld met iemand anders, ik heb nog geen vk gebeld. Ga ik vanmiddag doen, laat je dan wel weten welke datum ik de intake heb.
Update: 5 mei intake en echo bij VK!
Mijn kramp baart me toch wel zorgen, al bloed ik gelukkig niet. Vannacht echt super heftig, menstruatiekramp maal 10.Dacht dat ik flauw ging vallen. Maar mijn darmen zijn ook erg van slag merk ik, vandaag al 4x naar de plee geweest! Nog los van de 100 x plassen... Vandaag in de tram ook weer zo heerlijke (maar niet heus) kramp aanval, was blij dat ik thuis was.

Ik stress me maar niet over mijn herstellende hernia. Ik ben daardoor juist ook gedwongen om als bezig bij rustig aan te doenen mijn lichaam voelt nu als zwangere een beetje als een tempel, dus wil niets liever dan goed voor mezelf zorgen.

Marahbloem/Visje, Kan iemand mij uitleggen wat PCOS is?

RESPECT voor de reeds mama's, hoe doen jullie dat toch? Ik voel algehele malaise, als ik nu ook nog voor een kindje zou moeten zorgen zou ik dat denk ik moeilijk trekken.

Visje, mag ik vragen wat voor werk je doet? Geweldig werk die tabel, thanks! Ik ben 29 jr, het is onze eerste en ik heb 1ex vk 29 april en 1e echo 10 mei. Zo leuk toen ik de vk belde, de eerste reactie van buitenaf op mijn zwangerschap met een "van harte gefeliciteerd! Zat te glunderen door de telefoon heen.
Annepiet denk toch dat je misschien even de huisarts moet bellen hoor als de kramp aanhoudt. Dit klinkt wel heel erg heftig...

PCOS is een aandoening aan de hypofyse waardoor de hypofyse een hormoon niet goed aanmaakt waardoor ik heel erg onregelmatig ongesteld ben ( ik kan soms maanden overslaan) en ook onregelmatig tot geen eisprong heb.

Annepiet ik las trouwens ook je berichtje bij babybytes geloof ik bij 5 weken, las dat je inderdaad 29 april een afspraak bij de vk hebt en 10 mei echo. Wist niet 100% zeker of jij het was dus nog maar niet in het tabel gezet. Ga ik nu doen!

Heb ik iemand gemist wie is Muizz?
oja, nog voor de tabel hoe oud ben jij Annepiet?

Ik zag dat je vroeg wat voor werk ik doe. Ik ben vorig jaar afgestuurd als pedagoge. Ben momenteel op zoek naar werk. Ik ben namelijk hoogzwanger afgestudeerd. Ik September bevallen en sinds december op zoek naar werk, maar dat valt echt vies tegen. Echt moeilijk om werk te vinden. overal krijg ik te horen, te weinig ervaring, maar ja moet toch ergens beginnen...
Hallo meiden,

Visje, wat lief dat je mij meteen hebt opgenomen in de tabel.

Ik zal mezelf kort voorstellen:

Ik ben nu nog 29 jaar ( waarschijnlijk 30 als ik ben bevallen).

Het wordt ons 2e kind. Ons kind is 3 jaar en zal 4 jaar zijn als ze een broer of zus krijgt.

We waren van ons 1e kind in de 1e 'ronde' zwanger. Nu heeft het veel langer geduurd. Ik werd ongeduldig en ben naar de gyneacoloog gegaan. Hij noemde termen als 'mogelijk' PCOS en heeft me 1 maal clomid voorgeschreven...en nu ben ik zwanger!

Zo ontzettend onwerkelijk.

Ik voel me goed. Wel moe,een rare ijzerige smaak in mijn mond en mijn lichaam voelt iets anders...

Mijn vorige zwangerschap ben ik flink misselijk geweest ik hoop dat dat nu iets minder zal zijn.

Maar ach niets mag de pret drukken, ik (wij) zijn zo blij!!

Wanneer ik uitgerekend ben weet ik nog niet helemaal precies ik denk rond 7 tm 11 december.

Wat fijn om het het goede nieuws te kunnen delen.

Wanneer brengen jullie het naar buiten? En hebben jullie echo's?

Visje hoe oud is jou kind?
Annepiet, hoe is het met je krampen? Probeer je te ontspannen. Een warm bad, een tijdschrift lezen etc.

Als er geen bloed is zit het nog goed vast!

Maar als je het niet vertrouwt gewoon je huisarts bellen.

Visje, ik lees net dat jij ook onregelmatig ongesteld was, vervelend is dat. Ontzettend fijn dat we nu toch ook zwanger zijn. Hoelang heb jij op je zwangerschap gewacht?
Annepiet: ik vraag me ook af hoe anderen dat doen die al een of meer kinderen hebben, want ook hier algehele malaise. En kramp alsof ik ongesteld moet worden plus licht bloed verlies bij het afvegen. Erg onzeker dus op dit moment. Bah. Hoop zo dat het goed gaat, maar heb daar ook totaal geen invloed op, dat snap ik ook.

Nu slapen, net terug van mijn werk. Morgen reageer ik verder.

Trusten iedereen!
Annepiet, klinkt heftig die krampen van jou. Ik voel ook wel 'iets' dat lijkt op menstruatie krampen, maar denk lang niet zo heftig als die van jou. Hoop voor jou dat het minder wordt.

Elliza, leuk hè, om hier je ervaringen te delen met lotgenoten! Wij hebben overigens nog niemand iets verteld. We willen wachten tot na de eerste echo. Dat is dus pas op 5 mei, en aangezien geduld hebben niet mijn sterkste kant is, kan het best eerder zijn. Maar het lijkt me zo leuk om iets tastbaars als een echo in je handen te hebben.

Visje, moeilijk om nu werk te zoeken lijkt me. Maar het lijkt me wel zo leuk om je kindjes zo snel achter elkaar te krijgen. Die hebben later veel aan elkaar.

Marahbloem, heb je een beetje goed kunnen slapen? Ik hoop het voor je!
Goedemorgen! Leuk dat onze groep groeit! Ik heb vannacht best een goede nacht gehad. Geen noemenswaardige kramp gehad, wel een soort zeurende buikpijn, met name in de ochtend. Heb verder ook eerder honger dan ik misselijk ben. Ook redelijk lekker geslapen, fijn!

Ik moet wel nog steeds heel veel plassen. Weet toevallig iemand hoe nierbekkenontsteking voelt?

Mijn ha bellen doe ik liever niet, stom misschien, maar ben niet zo dol op haar. En omdat de vk zei dat het waars. baarmoedergroei is, kijk ik het nog even aan. Als ik weer zo'n aanval krijgen, dan ga ik bellen en aansturen op vervroegde echo. Ze zeiden bij mijn echopraktijk trouwens dat je tot je 12e week vanuit verzekering maar recht hebt op 1 echo, ook al heb je medische indicatie. Dus een 2e echo voor 12 weken moet je zelf betalen. Herkennen jullie dit?

Dat PCOS lees ik best vaak, lijkt me zeer vervelend. Wat ontzettend fijn dan dat jullie toch zwanger zijn! Lucky shot zeg maar?

Visje, berichtje bij babybytes was idd ik. Daar kun je heel leuk de baby zijn/haar ontwikkeling per week volgen. Forum is stuk minder, meer een kretenverzameling dan onderling gesprek zeg maar. Vooralsnog dus 29 apr intake vk en 10 mei termijnecho. En ik ben 29 jr, sept wordt ik 30.

In welke sector zoek je werk Visje en in welke regio? Ik ben zelf orthopedagoog in de ggz, dus onze beroepen raken elkaar wel. Is het je eerste baan?

Elliza, onze ouders weten het reeds. Dit weekend zullen we het twee nabije vriendenstellen vertellen. De rest, dus werk, kennissen etc mogen het na de 1e echo van ons weten. Ik heb trouwens gisterenavond lekker een kruikje gemaakt en ben vroeg naar bed gegaan. Dat hielp gelukkig. Ik denk ook dat alles rond mijn middengebied (rug en buik) verstoord is door mijn recente hernia en operatie. Dat gebied is gewoon verstoord qua inwendige processen. Ik heb nl niet alleen buikpijn, maar nog pijn aan operatiegebied en mijn darmen staan op hun kop. De pijn bij elkaar opgeteld is dus best heftig. Ik moet na veel kramppartijen ook gewoon flink naar de plee zeg maar. Maar ik ben net als Marahbloem wel toenemend onzeker... Maar lees toch overal wel dat menstruatieachtige pijn veel voorkomt, dat stelt weer gerust.

Lezen jullie eigenlijk ook allemaal de Viva?
Goedemiddag allemaal,

Annepiet, het is inderdaad waar dat je baarmoeder aan het groeien is en dit een zeurende pijn met zich mee kan brengen.

Heel vervelend maar, ik had het tijdens mijn 1e zwangerschap ook de 1e weken. Nu voel ik zo nu en dan iets, heel licht steken.

Wat leuk dat je het al verteld hebt. Ze waren vast blij!

Ik heb mijn echo verschoven en zal het daarna pas vertellen, als het lukt.

De VIVA koop ik bijna nooit. Ik lees liever de Flair, Linda of tijdschriften over het moederschap zoals Kek Mama

Nu op de fiets met kind om booschappen te doen.
Grr, heel berichtje geschreven en ineens weg. ok even kijken hoor wat had ik allemaal geschreven.

Elliza je vroeg hoe oud mijn dochtertje is. Ze is 6 maanden. Pff, vannacht heeft ze van half vier tot 5 een feestje gebouwd in haar bed. Grr, zo vermoeiend. Ik heb echt het idee vandaag dat ik aan het slaapwandelen ben. Ben echt ZOOOOO moe! Uiteindelijk viel ze wel in slaap drie kwartier later ging weer de wekker...

Annepiet. het is echt onzin hoor wat die verloskundige zegt. Ik heb vorig jaar meerdere echo's gehad in het eerste trimester, dat was medische indicatie. Ik kwam er pas bij 6,5 week achter dat ik zwanger was. Heb tot die tijd medicatie geslikt en daarom had ik sindsdien alle controles in het ziekenhuis gehad en moest ik daar ook bevallen. De baby had een verhoogde kans op waterhoofd, open ruggetje en hazenlip etc. Gelukkig, is ze helemaal gezond! :)Ik kreeg ook een bloeding en toen hebben ze ook een echo gemaakt. Denk dat ik iets van 3-4 echo's gehad heb het eerste trimester. Kreeg ze toch echt wel vergoed en ik heb geen bijzondere verzekering.

Wat leuk dat jij orthopedagoog ben! Ik ben niet zo moeilijk wat werk betreft als het maar te maken heeft met mijn studie. Laatst zocht ik bij de gezinsbegeleiding. Dat lijkt me ontzettend leuk, maar ook onderwijs, jeugdhulpverlening lijkt me leuk.

Ik ben inderdaad lid van de Viva, maar ook de Flair, Kinderen en ouders van nu. Ik vind het heerlijk om te ontspannen met een tijdschrift.

Ik denk dat we het dit weekend aan mijn vader en mijn stiefmoeder gaan vertellen. Als het goed is krijgen we morgen het t-shirtje van me dochterje binnen. Ben echt benieuwd hoe ze reageren. Nog 2,5 week geleden kregen ze nog te horen dat we moeilijk zwanger zullen worden en dat ik later dit jaar ( ik wilde niet vertellen dat we nu al voor een 2e gingen) met een hormoonkuur ging starten. Ik denk dat ze wel blij verrast zullen zijn.
O ja, ik was trouwens ook ontzettend misselijk vannacht. Ik denk dat de kwaaltjes nu gaan beginnen. Kan kloppen want vanaf week 6 is je hcg piek.
Hallo meiden,

Ik heb gisterenochtend positief getest ! En ik ben heel erg blij! Als ik het internet mag geloven dan ben ik begin december uitgerekend tussen 3 en 10 dec. Ik heb van mezelf nogal een onregelmatige menstruatiecyclus, dus wij hebben vrij lang gedacht dat het wel even zou duren, maar niets is minder waar.. Ik heb op 26 nov 2009 mijn spiraal laten verwijderen en ben nu dus zwanger!

Verder dacht ik eigenlijk dat ik ongesteld zou worden, want ik heb sinds een paar dagen bruinverlies (gelukkig lijkt het vandaag af te nemen), maar de ongi kwam niet dus heb ik een testje gedaan en die was binnen een paas sec positief. Vanochtend nog een keer getest en het is echt zo! Ik heb 29 april mn eerste afspraak bij de vk. Verder ben ik 26 jaar, ga ik in mei trouwen, en heb ik al 8 jaar een hele lieve vriend (die nu heel erg blij is!!). Ik hoop dat ik met jullie mag meeschrijven!

Grtjs
Hoi Esther, tuurlijk. Gezellig. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En gefeliciteerd natuurlijk!

@Visje: als je werk als jongerenwerker zoekt, kun je redelijk snel aan de bak, maar weet niet of je dat leuk vindt. In die sector is namelijk een tekort.

Ik lees overigens nooit de Viva, vroeger wel, maar herken mezelf er niet meer in. Lees wel de Esta (en Vrij Nederland, maar da;s een ander genre:-). Maar op het Vivaforum vind ik het altijd wel gezellig en vaak ook leerzaam. Zeker nu.

@Annepiet: fijn dat de krampen afgenomen zijn, zenuwslopend he. Je weet niet waar je aan toe bent. Ik hoop voor je dat het rustig blijft. Het rotte is dat je niet weet of het goed is wat je voelt of niet.

@Visje: die zullen inderdaad verrast zijn, maar waarschijnlijk wel positief verrast.

Zijn ouders en mijn vader gaan we het pas vertellen na de eerste echo, maar een paar vriendinnen van mij en mijn zus heb ik het al wel verteld. Mijn vriend houdt het nog even voor zich. En dat snap ik ook wel. Is toch anders voor hem. Plus hij heeft er al twee en die vertellen we pas iets als het duidelijk zichtbaar is. Eerder kunnen ze er niets mee en als het mis gaat, snappen ze dat nog niet echt. Nergens voor nodig dus.

Maar lijkt me wel een leuk vooruitzicht voor je dat je het gaat vertellen. Geniet ervan!
Hoi allemaal,

Visje, wat leuk een klein leeftijdsverschil! Het lijkt me wel wat vermoeiend maar, als je er doorheen bent lijkt het mij gezellig.

Ik hoop dat je vannacht een rustigere nacht hebt. Mijn kind heeft soms last van nachtmerries zo ziellig..dan slaapwandel ik naar haar kamer, geef een kusje en het is weer goed

Wat fijn dat we ondanks de PCOS gewoon zwanger zijn zonder hormoonkuur!

Mijn gyn had het ook al over operaties en hormoonkuren. Had 2 weken geleden bij bijna iedereen 'paniek' gezaaid en nu ben ik zwanger. Zo onwerkelijk en mooi!

Marahbloem, Esta lees ik ook en ik ben lid van het tijdschrift psychologie...leuk!

Wat grappig dat er veel pedagogen meeschreven. Ik heb een differentatie Pedagogiek gedaan tjdens mijn studie, heel leerzaam en interessant vond ik het.

Esthervw, Gefeliciteerd! Leuk dat je ook meeschrijft!

Het klopt dat met 6 weken het HCG toeneemt en de eventuele klachten ook. Ach ik ben zo blij dat ik ze probeer voorlief te nemen

Meiden, ik vind het zo spannend het liefst wil ik er constant over praten, maar dat kan niet.
Hey gezellig weer iemand erbij! Welkom Esther, leuk dat je meeschrijft. Ik zet je gelijk in het schema.

Hahaha, heel herkenbaar Elliza ik heb dus ook 2,5 week geleden paniek gezaait. Huilend heb ik met mijn moeder aan de lijn gehangen, over dat de gyn had gezegd dat we geluk hadden gehad dat we spontaan zwanger zijn geworden en dat we nu de MM in moesten. Gelukkig drie dagen later een positieve test. Tja, dan kan je geluk gewoon niet op.
Eliz en Visje: herkenbaar. Ik had van gyn te horen gekregen op minstens 1 a 1,5 jaar te moeten rekenen eer het uberhaupt zou lukken en dat ik eigenlijk ook moest rekenen op gebruik van hormonen om de kans op een zwangerschap te bespoedigen. Grappig om hier te lezen dat het bij een aantal zo snel raak is gewoon.

Ik klets er trouwens ook het liefste heel de dag over:-). Had ik eerlijk gezegd niet van mezelf verwacht.
Dankjewel allemaal voor de warme welkom!

@ marabloem ik wil er ook heel de tijd over praten, maar bij ons weet nog niemand het ;-)!

Wat een spannende tijd is dit zeg!
Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger!

heb het vanmorgen 2 x getest en beide een dikke streep!

(omdat ik vrij onregelmatig ben hou ik precies bij waneer ik ongesteld was, en weet het dus nu precies.)

9 dec ben ik uitgerekend (volgens internet)

nog heel pril maar ben al volop misselijk.

ik sluit me graag bij jullie aan

iemand enig idee hoe en wat nu

huisarts bellen? verloskundige bellen?

en bij die laatste, welke?
Goedemorgen dames,

Goed geslapen allemaal? Ik kruip er iets eerder in. Ben best moe al.

@Moods, gefeliciteerd!!!Welkom.

Wat ik deed bij mijn 1e/ vorige zwangerschap :

de huisarts bellen na de test. De huisarts adviseerde mij om een verloskundige uit te kiezen. (als je in een grote stad woont is het mogelijk wijk gerelateerd). Je wordt meestal rond de 10 weken uitgenodigd bij de verloskundige voor een 1e intake. Ook kan het hartje van de baby rond 10 weken uitwendig ( met een houten toeter) gehoord worden.

Ik loop vanwege mogelijke PCOS bij de gyneacoloog en heb nog geen huisarts of verloskundige gebeld.

De gordijnen in de slaapkamer zitten nog dicht maar, hoop op een mooi dag!

Fijne dag allemaal!
Hi meiden,

Ik ben ook nog moehoe.. Maar zit in de trein op weg naar de arbeit!

Het is trouwens wel erg mooi weer.

@ moods ik heb gisteren ook de huisarts gebeld en daarna de dichtbijzijnste verloskundige. Ik ga met 8 weken (over 3 weken) langs voor de intake. Dan maak ik daar gelijk de afspraak voor de echo, want dat moet dan weer in een echo centrum.

Grappig om te horen dat meer meiden een onreglmatige cyclus hadden. En dan nu toch zwanger!!

Verder is mijn bruinverlies weer aan t afnemen, dus dat zie ik wel als een goed teken. De vk had gezegd dat het heel vaak voorkomt, dus zolang het stabiel is of afneemt, hoeft het niets te betekenen.. Hopen dan maar ..

Fijne dag allemaal!
Moods en Esthervw gefiliciteerd met jullie zwangerschap! Bijzonder hè? Liefst wil je het van de daken schreeuwen.

Ik heb overigens ook woensdag pas de verloskundige gebeld. Ik ben morgen 6 weken zwanger. Huisarts zie ik echt nooit, dus die heb ik ook (nog) niet ingelicht. Weet ook eigenlijk niet of dat moet.

Geniet allemaal lekker van het mooie weer!
Goeden morgen allemaal.

oeps 2x versturd?
anoniem_103730 wijzigde dit bericht op 09-04-2010 10:07
Reden: 2x verstuurd lijkt?
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven