**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
Lieve ladies, bedankt voor jullie reacties! Kijk er steeds naar uit hier even te lezen en schrijven! Vind er om eerlijk te zijn de laatste week even niets aan, voel me zo beroerd en ook nog de hele dag....Ik heb sinds gisteren naast die krampen ook nacht en ochtendmisselijkheid en echt nergens trek in. Heb inmiddels maar rol beschuit naast mijn bed gezet en lig zoveel mogelijk als kan plat. Wat weer niet goed is voor mijn hernia herstel grgrgr. Maagzuur zit tot in mijn keel en 's nachts die helse krampen en dan steeds weer naar de plee. Gebroken nachten, vriend wakker. Kunnen we vast wennen haha. Ik denk dat die krampen ook zeker met mijn darmen samenhangen, heb steeds m.n. 's nachts een soort minibevallingen op de pot met zweet en vreselijke misselijkheid. Mijn vriendin is 20 weken zwanger, ik heb nu dikkere buik dan haar! Slapen gaat dus kut door die krampen, maar verder nog niet vermoeid gelukkig.

Alleen al kijken naar mijn borsten doet pijn en ik heb inmiddels meer tepel dan tiet. Liubi, ben net als jij echt een draak van een vriendin voor mijn lief. Boos, onredelijk, kattig en aanraken mag al helemaal niet! Kou heb ik met name 's avonds, tot rillend toe. Gelukkig nog geen enkele keer bloed verloren, in combi met mijn andere klachten zou ik dan wel erg onzeker worden denk ik.

Marahbloem hoe oud zijn de kids van je vriend en wonen ze bij jullie?

Visje, succes morgen!! Ik duim voor je en ben zeer benieuwd! Balen ook van het shirtje.

Esthervw, is bloedverlies al gestopt? Ik lees toch overal wel dat voorkomt hoor, anders gewoon je vk of ha bellen als je zorg hebt! Mijn huid, ik lijk wel een puber. Maar sowieso al sinds stop pil een vreselijke huid, ik slikte diana35 pil. Hoe is het vertellen van de ouders gegaan?

Liubi, heftig zeg jouw verhaal. Heb je Crohn? En die reuma, kwam er nog eens bovenop? Ook chronisch? Hoe doe je dat nu dan met medicatie? Vriendin van mij nu 20 weken zwanger en reuma arttris, nu juist vrijwel klachtenvrij tijdens zwangerschap.

Debster: welkom en proficiat! Fruitellatje: nu voor het ecchie!!!! Super voor jullie! Volgens mij gaan we ook wat kerstkindjes krijgen he. Ik zelf een pakje van de goedheiligman.
Ha meiden (en man),

De ouders reageerden erg verbaasd. We waren namelijk ook onder het mom langsgegaan dat we ze een nieuw huis wilde laten zien wat we op het oog hadden. Ik vertelde dat ik een kleinigheidje bij me had en dat ze het tegelijk moesten openmaken. Daarna zaten beide moeders zaten een beetje stom naar die speen te kijken (zo van wat een flauwe grap is dit nou weer). Mijn schoonmoeder vroeg zelfs "wat bedoelen jullie hiermee ??" pas toen mijn vriend zei "wat denk je ma" viel het kwartje, daarna begon ze veel te wapperen en te roepen echt waar en toen kwamen de tranen...

Mijn eigen moeder reageerde ongeveer hetzelfde als mn schoonmoeder, ze hadden het zo niet verwacht, mijn vader kon zich niet goed een houding geven. Mn moeder ook in tranen, ik uiteindelijk ook in tranen, maar het was superleuk!

Mijn broer heb ik via de telefoon ingelicht, en de oma van mn vriend gaan we het vanavond vertellen.

Verder ben ik lekker vroeg naar bed gegaan moet ik zo nog een paar uur werken (heb ik helemaal geen zin in). Het bloedverlies lijkt nu eindelijk echt gestopt.. , ik hoop dat het nu echt wegblijft.. Gelukkig ben ik niet heel erg misselijk, alleen een beetje weeïg.

@ Visje fijn ik ben dus niet de enige met af en toe bloedverlies.. Ik schrik er alleen zo van, zeker omdat ik ook al een week bruinverlies heb. Beide moeders hebben daar ook last van gehad, dus volgens mij is het wel normaal. Goed kan toch niets anders dan afwachten , dus probeer me er niet te druk over te maken. En over symptomen, ik heb ook niet iedere dag evenveel last. Gisteren had ik meer last, en zag ik na een autoritje echt groen.. Maar nu voel ik me eigenlijk prima.. Volgens mij hoeft dat niets te betekenen.

@ Liubi, ik heb het ook regelmatig ineens heel erg koud, maar als ik s avonds in bed lig, heb ik het weer heel erg warm.. het lijkt idd wel of je in de overgang bent

@ Marahbloem, daar heb ik ook last van zo'n opgeblazen gevoel. Zit ook heel oncharmant heel de tijd te boeren. Ben volgens mij daardoor ook een beetje weeïg in mn maag.

@ Fruittellatje GEFELICITEERD!! , wat leuk dat je met ons mee komt schrijven. Is vast nog heel onwerkelijk! Geniet ervan..

@ debster, welkom en GEFELICITEERD!!

@ Wiko, het is een beetje vragen naar de bekende weg natuurlijk. Het lijkt me logisch dat je vriendin nu met andere dingen bezig is en niet zozeer met "dat". Maar ook ik vind het een beetje "raar" dat je dit aan ons vraagt....

@ Elliza, ik merk dat ik ook een beetje onredelijk begin te worden naar mn omgeving (met name mijn vriend is de klos), maar ja volgens mij kun je er niet zoveel aan doen..

Nou meiden ik ga nog even relaxen voor de arbeit! Geniet van de zondag!
Hoi meiden,

Mag ik ook met jullie meeschrijven?

Ik ben Peertje, 30 jaar en wij zijn 1,5 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Ik heb, wat ik ook al bij meerdere mensen las, PCO.

Ik heb vanochtend positief getest na de 5e IUI poging!! De uitgerekende datum is 17 december. Morgen ga ik het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken voor de eerste echo. Spannend, vooral omdat ik ook haast niets voel. Ik heb steekjes in mijn onderbuik, heel af en toe pijnlijke tepels, maar dat is het ook wel.

Liefs Peertje
@Fruittellaatje, wat leuk, van harte gefeliciteerd!!

@Elliza, ah het is dus herkenbaar. Tijdens m'n 1e zwangerschap had ik er juist geen last van. Was helemaal niet chagrijnig.

Echt waar, geen enkele zwangerschap is hetzelfde haha. Spannend hoor, al bijna je eerste echo!

Ik sluit me trouwens bij je aan. Echt ongeremd vertellen ga ik hier nu niet doen met een man op het forum. Niks tegen mannen hoor (integendeel)

maar het kletst toch minder lekker.

@Debster, van harte gefeliciteerd!

@Visje, ik kan me helemaal bij jou aansluiten. Toen ik vanmorgen wakker werd waren alle kwaaltjes 'weg'. Ik heb wel heel slecht geslapen

vannacht, is dat ook een kwaal. Maar ik was totaal niet misselijk en ik heb alleen last van pijnlijke () ().

Voel me er best wel onzeker door. As dinsdag heb ik het eerste bezoek aan de gyn, maar wat als nu alles fout is?

Wat als de test daar opeens niet meer zo sterk uitslaat?

Aarg die onzekerheid. Dat hoort weer helemaal bij de eerste weken.

@Annepiet, pfoe dat zijn heftige klachten. En dat rillen dat ken ik ook. Ik loop nu ook te rillen.

Ik heb trouwens colitis. Ik heb wel medicatie maar ik ga het er dinsdag eerst maar eens over hebben met de gyn.

@Estervw, wat een leuke reactie haha. Heerlijk!

@Peertje, gefeliciteerd!

M'n kwaaltjes zijn weer een beetje weg. Behalve dan de () () en het koud hebben.

Moe ben ik juist helemaal niet zo. Bruis juist van energie. En gisteravond had ik trouwens wel weer rusteloze benen.

Ik heb dat de eerste zwangerschap erg gehad en dat is nu niet zo'n leuke kwaal de hele zwangerschap.

Oh, en op het moment dat ik dit schrijf voel ik toch wat steekjes. Gelukkig.

En kennen jullie het emotionele? Gister viel mijn zoontje van een stoeltje op z'n hoofd (ja hij zat er mee te klooien) en we moesten

allebei heel hard huilen. Geloof niet dat mijn man wist wat hij met ons aanmoest haha.
Hallo dames,

Ik weet sinds eergisteren dat ik zwanger ben. Ik vind het allemaal behoorlijk spannend. Kan ik me bij jullie aansluiten? Het lijkt me erg leuk om contact te hebben met "lotgenoten'.

Ik ben 31 jaar en dit wordt het eerste kindje voor mij en mijn vriend.. Ik ben rond 15 december uitgerekend. Gelukkig heb ik nog niet zo veel last van zwangerschapskwaaltjes, behalve wat pijnlijke borsten.

Gister heb ik het meteen aan mijn ouders en zusje verteld. Later ook aan twee vriendinnen. Dat laatste was niet helemaal niet gepland, maar ze vonden het heel verdacht dat ik wijntje wilde. Toen kon ik mijn mond niet meer houden.
PEERTJE en Miss Palmer: WELKOM!

Esther, leuk de reacties van de ouders, ontroerend he. Fijn dat bloedverlies is gestopt, lijkt me fijn gevoel.

lIubu, wens je goed bezoek bij gyn toe! En ja, ik ben ook een huilebalk op het moment. Mijn schoonmama had hele lieve kaart aan ons kleintje gestuurd, gelijk in tranen.

Ik ben nog steeds kotsmisselijk, maar heb inmiddels wel trek in vette friet met vette mayo. Vriend al gebeld of hij het mee wil nemen uit voetbal...!

Ik ben verder benieuwd hoe jullie de zomervakantie gaan aanpakken. Wij houden van verre reizen en gaan meestal in sept/okt. Da's nu wat laat gezien ik begin dec uitgerekend ben. Dus de vraag aan de ervaren mama's wat nog qua aantal weken te doen is als je op vakantie wilt en of een lange vliegreis en een ver warm land in jullie ogen nog leuk is of eerder een straf. Ben benieuwd naar jullie mening!
Owww had vanmiddag toch weer wat bloedverlies! Word hier zo onzeker van. Denk heel de tijd dalijk komt t af .. Maar ja kan er natuurlijk niets mee, maar ga morgen wel de vk maar even bellen..

@ misspalmer, welkom! En gefeliciteerd..
He bah Esther. Morgen inderdaad maar even de verloskundige bellen. Hopelijk kunnen ze een echo voor je regelen. Al is het alleen maar voor je gemoedsrust. Mijn huisarts had dat voor mij geregeld toen ik vorig jaar met 7 weken bloedverlies kreeg.Hij zei hoogstwaarschijnlijk is er niets aan de hand, maar gewoon om je even gerust te stellen stuur ik je door naar een gynaecoloog voor een echo. Erg lief. Hopelijk kan je vk hetzelfde voor jou betekenen.

Peertje en miss Palmer welkom en gefeliciteerd! Ik zet jullie in het schema.

Annepiet ik vond het zwaar, maar vooral pijnlijk aan rug en banden vanaf 30 weken zwangerschap. Ik was toen ik 33 weken was een dagje dierentuin geweest ( nou ja, dagje het was 3 uurtjes, wel aan een stuk door gelopen) en toen had ik het wel erg zwaar ja. Had ontzettend pijn in mijn rug en banden. Ik zou als ik jou was dus geen vakantie na september plannen.

Nou ik ga nu even in bad. Later zal ik het schema even aanpassen.
@Annepiet, ik ben zelf niet hoogzwanger op vakantie geweest. Wel met 9 weken en met 20 weken (uitgerekend naar Nederland haha). Ik zou het denk ik toch wel zwaar vinden.

We gaan dit jaar in juli/augustus naar mijn schoonouders in Centraal Azie maar als het goed is ben ik dan nog geen 20 weken en dat is dan wel te doen denk ik. Tja, je kunt er nu nog niks van zeggen, maar ken genoeg zwangeren die rond een week of 30 nog lekker op vakantie zijn gegaan. Naar Amerika bijvoorbeeld.

@Misspalmer en Peertje, gefeliciteerd!
Nou net de vk gebeld, ze zegt dat het erbij kan horen... Ik moet het nog even aanzien en als ik opnieuw bloedverlies heb bellen. Had vanmorgen alleen een beetje bruinig slijm, geen bloed meer.

Het waren ook echt maar 2 druppels, dus volgens haar hoef ik niet gelijk in de paniekstand... .

Dus nou het is niet anders, kan alleen maar afwachten dan... Dus hopen dat het rustig blijft. Verder voel ik me eigenlijk wel prima, heb ook geen krampen gehad, dus ik snap wel dat ze zeggen dat het wellicht niets betekend, maar toch. Goed ik ga het proberen los te laten en dan zie ik wel weer verder. Het enige wat ik door de hele commotie nou ben vergeten te vragen is; wanneer dan de eerste echo is. Ik ga namelijk 9 mei op vakantie voor 3 weken, dus zou het fijn vinden als ik daarvoor al weet dat alles goed is met de baby... , en ik ga 8 mei trouwen, dus tja het zou natuurlijk wel een leuk kadootje zijn als ik het daarvoor al heb gezien.. .

Goed ga zo dan maar nog een keer bellen.. Haha, ben nu al helemaal verstrooid.
Goedemorgen dames,

Aangezien Wiko al verteld heeft dat hij "ons" aangemeld heeft schrijf ik ook even mee, ik ben Twink en de zwangere 38 jarige, hij is overigens 53 (ergens vroeg iemand dat).

Jullie ook van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

De vraag over intimiteit kwam naar voren door een gesprekje tussen ons over hormoonveranderingen, aangezien mijn borsten nogal opzwellen en zeer doen en de buik gevoelig is is het allemaal een beetje "eng". Omdat hij zich zo veel mogelijk probeert te verplaatsen in wat ik voel en wat wel en niet kan of fijn is vroeg hij zich af of elke zwangere dergelijke afstand neemt. Nou kan ik mij best voorstellen dat dit tussen allemaal meiden een beetje raar over komt, maar het was een pure en belangstellende vraag

De 19e hebben wij een eerste afspraak met de verloskundige, dan ook gelijk een echo. Ik heb begrepen dat door mijn leeftijd we ook in aanmerking komen voor een nekplooimeting....heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes,

Twink
@Esther: ik heb inmiddels ook de vk gebeld vanwege druppel bloedverlies plus krampen. En, weet ik zelf natuurlijk ook wel, er valt niks over te zeggen, afwachten dus. Balen he, die onzekerheid. Hoor van vriendinnen dat zij het ook gehad hebben, maar ja, dan weet je eigenlijk nog niks.

Weet je inmiddels al wanneer je voor de eerste echo kunt gaan? Zou wel leuk zijn voor je bruiloft en vakantie. Sowieso heb je wel een leuke maand voor de boeg zo te lezen.

@Annepiet: ik denk dat het heel individueel is, hoe je op de zwangerschap reageert dus. Maar vriendinnen van mij waren tot de laatste weken zeer actief. En gingen ook op vakantie. Even wachten met boeken om te zien hoe het gaat? Boeken kan natuurlijk paar weken vantevoren ook vaak nog.

@Liubi: jij hebt ook een lekkere zomer in het vooruitschiet! Da's leuk om naartoe te leven. Wonen jouw ouders wel in de buurt? Of ook zo ver weg? Komt je vriend uit Azie?

Fijn trouwens dat je geen kwaaltjes hebt en bruist van de energie!

Hier alles oke behalve moe en misselijk. Vanochtend zelfs bij tandenpoetsen. Verder vind ik dat het buiten wel eens wat warmer mag worden zeg. Bah, veel te koud. Fijne dag iedereen.
Nou 7 mei de eerste echo om 14:00. Een dag voor mn bruiloft, maar het kon niet eerder.. Nou ja duimen dan maar dat alles goed is, anders wordt mn bruiloft wel een beetje een donkere dag, evenals mn vakantie..

XX
Hallo allemaal,

Ik leef zo met diegene mee die krampen en bloedverlies hebben. Ik weet hoe onzeker je je voelt!

Ik ben nu 4 weken en 1 dag zwanger, ik merk bij mijzelf dat ik de huisarts en de VK nog niet heb gebelt, omdat ik zo enorm bang ben dat het weer misgaat. Het lijkt wel of ik het probeer te ontkennen./ wegdrukken dat ik nu zwanger ben, zodat de klap straks minder groot is wanneer het weer misgaat.

Ik merk dat mijn borsten vandaag minder pijnlijk zijn en ik koppel dat weer direct aan ooh straks misschien weer een miskraam. Ik vind het lastig om uit deze negatieve cirkel te stappen. Ik kan het er verder ook met niemand over hebben, omdat niemand het verder weet (delzelfde reden als de VK nog niet gebeld). Bah wat lastig allemaal!
@Esthervw, 7 mei is op mijn verjaardag dus het komt helemaal goed meid! Wel raar dat het niet eerder kon zeg, zeker als je bloed verliest.

@Marahbloem, mijn man is Rus maar is opgegroeid in een land in de voormalige SU. Daar wonen mijn schoonouders en schoonzusje nog. Vandaar dat onze 2e ook weer een Russische naam krijgt, net als onze eerste.

Ben het met je eens dat het wel warmer mag worden haha.

@Twink, ik heb bij onze 1e ook een nekplooimeting laten doen en dat ga ik nu weer doen. Dat is gewoon een echo waarbij ze kijken hoe dik de nekplooi is. En ze maken een kansberekening op Down. De vorige keer lag onze kans bij 1:27000 geloof ik.
quote:liubi schreef op 12 april 2010 @ 11:09:

@Esthervw, 7 mei is op mijn verjaardag dus het komt helemaal goed meid! Wel raar dat het niet eerder kon zeg, zeker als je bloed verliest.

@Marahbloem, mijn man is Rus maar is opgegroeid in een land in de voormalige SU. Daar wonen mijn schoonouders en schoonzusje nog. Vandaar dat onze 2e ook weer een Russische naam krijgt, net als onze eerste.

Ben het met je eens dat het wel warmer mag worden haha.

@Twink, ik heb bij onze 1e ook een nekplooimeting laten doen en dat ga ik nu weer doen. Dat is gewoon een echo waarbij ze kijken hoe dik de nekplooi is. En ze maken een kansberekening op Down. De vorige keer lag onze kans bij 1:27000 geloof ik.

@Debster, heb je al eerder een miskraam gehad? Bij mij zijn de kwaaltjes ook niet elke dag even veel. De ene dag heb ik nergens last van en de andere dag word ik misselijk wakker.

Ik duim voor je dat alles goed zit!
Hallo Allemaal hier!!!

Allereerst allemaal heel erg gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!!! Super!!! Ook ik had ( 2 april al) een positieve test in mijn handen!!! Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven. De rede dat ik nog even gewcht heb met me aanmelden is dat ik al 2 miskramen gehad heb en ik nog niet zoveel vertrouwen had/heb in deze zwangerschap. Nu het al anderhalve week goed lijkt te gaan zou ik het toch leuk vinden om mee te schrijven... Volgens eigen berekeningen ben ik 10 december uitgerekend en op 29 april heb ik mn eerste echo bij de gyn.

voor iedereen hier heel veel geluk gewenst,

Liefs Rosie
Twink ik heb vorig jaar tijdens mijn eerste zwangerschap een nekplooimeting gehad. Ik was toen 28 maar wij wilde het graag. Tegenwoordig krijgt iedereen dit aangeboden. het was eigenlijk een "leuk" onderzoek. Ik kreeg een uitgebreide echo waar de nekplooi van het kindje gemeten werd. Voor mij was het natuurlijk wel heel spannend, je weet natuurlijk niet wat je te horen krijgt, maar het was ook wel leuk omdat ik het kindje voor het eerst heel goed zag. Gelukkig kreeg ik goed nieuws en kon ik met een mooie foto naar huis!

Marahbloem jij ook al mild bloedverlies. Ja, het schijnt erbij te horen in het begin van de zwangerschap, maar ja het is gewoon doodeng. Bij mij is het gestopt. Ik ben alleen bang dat het zo weer kan beginnen. Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap best vaak wat bloedverlies gehad.

Esther wat balen dat het niet eerder kon. Ik kan er dan echt niet met mijn hoofd bij dat het echt niet wat eerder kan. Het kost hooguit een kwartiertje zo'n echo. Je gaat mij echt niet vertellen dat ze daar geen tijd voor hebben. Vooral als ze dan horen dat je binnenkort gaat trouwen en dus al zoveel aan je hoofd hebt, kunnen ze toch wel een uitzondering maken zeg!

Vanmiddag heb ik m'n afspraak bij de VK en morgen de echo in het ziekenhuis. Ik kijk er heel erg naar uit. ben zo zenuwachtig. De hormonen gieren ook door mijn lichaam. Ik ben momenteel ontzettend emotioneel en huil echt om alles. Heb het ontzettend heet en dan ineens weer koud. Verder nog steeds heel moe.
Haha Liubi, nou dan komt het zeker goed. Nou mijn cyclus is erg lang (35 dagen) dus ze willen niet dat het te vroeg is. Maar ja ze hebben vanmorgen ook gezegd dat het niets was om me zorgen over te maken, dus dat probeer ik nu dan maar... Wel moeilijk hoor, het toilet is inmiddels een obsessie geworden.

@ Debster, gelukkig heb ik geen krampen , ik heb soms wat steekjes bij mijn heupen en in mn liezen. Heel af en toe in mn buik, maar dat is heel lichtjes en voelt als een soort spierpijn.

Ik merk wel dat ik door de hormonen niet echt relativerend er over na kan denken. Mn vriend zegt heel de tijd dat het wel meevalt en dat het vaker voorkomt... maar ja dan word ik heel onredelijk en bein ik tegen hem te roepen dat het vast misgaat (ook niet echt aardig). En wij hebben het wel tegen mensen verteld, want ik heb zoiets, als het misgaat, kan ik iig ook even bij mn moeder uithuilen....
Hoi Rosie gefeliciteerd en welkom! Leuk dat je mee wilt schrijven. Een hele spannende tijd voor jou zeg. Is dit je eerste kindje? Ik zal je in het tabel zetten. Hoe oud ben je?
Liubi: Ik heb in bnov. 2009 bij 6 weken een miskraam gehad. Achteraf bedacht ik mij dat mijn "klachten" een paar dagen ervoor al weg waren, maar ja het was mijn eerste zwangerschap, dus nooit aan gedacht. Nu weet ik dat wel......vandaar mijn angst.
Hallo Visje (en alle anderen natuurlijk),

Leuk dat ik al zo snel welkom wordt geheette!!! Dit is inderdaad ons eerste kindje. Ik ben 31!!

Ik ga snel al jullie verhalen bij lezen (Sorrie... had ik nog niet gedaan....) Zodat ik een beetje van iedereen op de hoogte ben!!!

Liefs
@Rosie, gefeliciteerd!

@Debster, ooh jeetje! Ja, kan me voorstellen dat je dan een beetje bang bent.

Zo, ik ga er weer vandoor. Moet nog veel doen en vanmiddag naar peutergym.
Bedankt Visje en Liubi, dat is een hele geruststelling..tja die echo's zijn natuurlijk altijd leuk.

@ Debster, misschien moet je toch gewoon de VK bellen en kan zij je wat meer geruststellen? Borsten gaan op en neer qua pijnlijk zijn, dus dat hoeft geen voorbode te zijn.

@ Esther, wat leuk dat je ook bijna gaat trouwen, van harte gefeliciteerd. Wij ook 1 mei :-)

@ Rosie welkom en gefeliciteerd.

Twink
Ok ben erachter waarom het niet eerder kon, de eerste screening is onderdeel van de combinatietest, waar 2 onderzoeken aan vast zitten. 1e is termijn echo en bloedafname (kan pas vanaf 9 a 10 weken) en na 3 weken kom je dan voor de nekplooimeting. Die doen we dus pas na terugkomst van vakantie.

Ok nou dat is dan duidelijk en ook wel logisch, maar man nog 4 weken wachten ...

Nou ja, we zien het wel... Ik moet nu echt aan de slag, want zit al heel de tijd een beetje te nixen hiero !

XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven