**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
Voor ieder zal het verschillend zijn. Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap ook een heel lage bloeddruk en mocht ook gerust wat extra dropjes en zoethoutthee. En voor alles geldt: met mate, maar dat is natuurlijk ook als je niet zwanger bent.
Nou nog geen bruin hier, duim nu nog harder dat het echt wegblijft.. Maar gerust ben ik pas als ik een echo heb gehad hoor ;-)!

Verder lig ik nu een beetje lui op de bank, heb echt geen energie.. Maar ga ook weer lekker vroeg naar bed :-P!

Enne ook ik heb heel de tijd zin in friet, en chips.. Niet echt gezond dus probeer het zoveel mogelijk te laten staan en toch maar groen te eten.. Nou meisjes ik spreek jullie morgen weer! Trusten allemaal..

Xx
Esther, ik hoop voor je dat je bruinverlies wegblijft en dat je lekker van je zwangerschap kan gaan genieten.

Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt met de verloskundige. Op 2 mei kan ik langskomen.

Ondertussen weten ook al flink wat mensen van mijn zwangerschap. Mijn ouders, mijn zus met man, 3 vriendinnen, de broer van mijn vriend en zijn vriendin. Bovendien kon mijn zusje haar mond niet houden en weten ook mijn tante en nicht het. Hier wou ik het even bij laten, ha ha.

Ik ga ook weer ff lui op de bank liggen. Ik ben toch wel moeier na zo'n werkdag.
@Sleutels, ah ok, nee dan kun je mij niet zo helpen met m'n vraag. Maar maakt ook niet uit.

Was gewoon benieuwd naar de ervaringen. En of het de 2e keer ook weer zo is dat je dan een totaal ruptuur hebt.

Van de knip zelf heb ik niks gevoeld, wel van het herstel. Zou ik nu liever niet hebben haha, maar goed, je hebt het niet voor het kiezen.

@Peertje, niet te hard knijpen he ;)

@Annepiet, hoe meer details hoe beter! En je speeksel herken ik. Ook dooie ratten. Vies he!! Ik heb het ook echt de hele tijd.

@Esther, fijn dat je geen bruin meer hebt!

@Miss_palmer, spannend, 2 mei is over 2 weekjes.

@mensen, m'n ouders weten het. Mijn man uiteraard en 1 goede vriendin. Die raadde het trouwens al zelf want ze zei letterlijk dat m'n gezicht voller was en of ik mss zwanger was? Wat je gezicht allemaal niet verraadt!

Morgen komen er nog een stel november 2008 moeders, ook goede vriendinnen en die kan ik het ook wel vertellen. De rest doe ik pas met 12 weekjes.

En o ja, m'n schoonfamilie wel wat eerder.

Zo, veel gedaan en toch best wel moe. Ben nog even aan het werk, maar ga zo lekker slapen.

Ik had vandaag zooooo veel zin in de McDonald's. En normaal ga ik daar echt nooit heen.
Ik probeer mee te lezen maar het gaat wel heel snel

Vanaf morgen ben ik een lang weekend weg, even lekker bijkomen.

Ik zal proberen om dinsdag weer bij te lezen en te reageren.

Vooralsnog voel ik me top, af en toe krampjes en met vlagen een beetje misselijk, maar verder goed.

Sinds eergister ook gestopt met roken, (vanaf de eerste test direkt geminderd en na 5 dagen gestopt.)

het ontwennen valt me reuuze mee!

dus ben trots op mezelf

Om de lijst in de op compleet te maken

ik word in mei 28 en heb 4 mei de eerste echo

het is mijn eerste kindje en voor man de tweede

Ha meiden,

Gaat zeker snel hier! Alles is goed hier, al dacht ik vannacht even dat het niet goed zou gaan.. mn vriend en ik hadden gevreeen, had ik vannacht toen ik een paar uur later ging plassen ineens een paar druppels bloed.. Nu is het weer weg dus tja.. Het zal wel een adertje ofzo zijn geweest. Word er wel ongerust van hoor.. .

Maandag toch maar weer even bellen!

@moods alvast een heel fijn weekend!!

@ allemaal, mijn ouders, broer, schoonouders, schoonzus en beste vriendin weten het. Voor de rest ga ik het niet verder vertellen..

Nou ik ga maar eens aan de slag! Xx es
Hoi meiden. Even een kort berichtje van mij. Ik ben hier even niet al te vaak. Ik vind het namelijk toch erg eng dat het hartje dinsdag niet klopte. De gyn heeft me toch ook wel erg laten schrikken met zijn reactie. Ergens weet ik wel dat het harte vaker niet klopt met 5 weken en 6 dagen, maar toch ben ik erg bang. Dat komt ook omdat ik totaal geen klachten heb. Heb net zelfs nog een test gedaan om te kijken of misschien mijn hcg daalt, maar gelukkig is zelfs de test streep donkerder dan de controle streep. In ieder geval probeer ik mezelf nu wel er psychisch op voor te bereiden dat volgende week vrijdag het hartje misschien nog steeds niet klopt. Ik denk gewoon een soort van zelf bescherming...

Esther bloedverlies na het vrijen is echt heel normaal hoor. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik daar ook last van. Het is gewoon een erg doorbloed gebied nu.
Hallo allemaal,

Ik vind het een beetje onwerkelijk om mee te schrijven, maar heb gisteren een test gedaan en die was positief! Ik ben zo blij, en ook een klein beetje overdonderd.

Mijn eerste dochter is nu 13 maanden, en sinds de bevalling was ik nog niet zo regelmatig ongesteld, dus wanneer ik precies ben uitgerekend weet ik nog niet. Mijn laatste ongesteldheid begon op 14 maart, dus het zal ergens half december zijn schat ik zo in. Mijn vorige bevalling was nogal een horrobevalling, dus daar wil ik nog even niet aan denken. Hoop nu lekker te gaan genieten van de zwangerschap en hopelijk gaat alles goed. Verheug me erop om mee te kletsen!
PS. Oja, ik ben 29 en dus zwanger van de 2e.
Zo de werkdag zit er weer op.. Fijn nu lekker weekend :-P!

@ visje, ik ga heel hard voor je duimen dat het gewoon goed zit met de baby, maar het is toch heel normaal dat je nog geen hartslag hebt als het zo pril is? Dus gewoon een botte gyno!

En bedankt voor de geruststellende woorden ;-)!

@ juf, welkom bij de club! Gezellig dat je meeschrijft..

Geniet van de vrijdagavond allemaal! Kus,
Hoi allemaal,

visje, laat je niet gek maken.

Tot week 7 kan er nog geen hartslag te horen zijn.

Mijn echo was goed( ook zonder hartje).

Volgende week weer.

Ik merk dat ik tussen de bomen het bos niet meer kan zien hier. Ik heb eigenlijk tot 12 weken ook niet zo gek veel te melden.

Ik tel de weken tot ik in de "veilige" zone ben.

Vind het zo spannend. Omdat het ons 2e kindje is beleef ik het nu echt intenser. Ben niet bang voor de bevalling want, kind was er super snel.

Fijn weekend.

Ps welkom nieuwe dames
Hoi meiden,

Ik vind het toch zo gezellig dat iedereen hier zo actief is! Heb ik lekker veel te lezen als ik thuis.

Visje, ik kan me zo goed voorstellen dat je zekerheid wilt, maar (en het is al meer genoemd) áls er een hartje klopt met iets meer dan 5 weken is dat echt uitzonderlijk vroeg. Gemiddeld is dat pas met een week of 7 ofzo. En als je test nog donkerder is, dan ben je nog steeds ontzettend zwanger! Probeer het een beetje los te laten en te vertrouwen in je sterke lijf. Het komt echt goed.

Ik krijg volgende week ook zo'n vroege echo en probeer me nu alvast voor te bereiden op het feit dat we geen hartje zullen zien. Ik vind het ook lastig hoor.

Juf, grappig! Jij bent 29, moeder van een dochter en juf (denk ik zomaar...). Ik ook! Ik ben ook 29, zwanger van de 2e en juf.

Esther, zo stom... ik durf gewoon niet te vrijen... Ben echt bang dat ik dan bloedverlies krijg ofzo. Wil wel, maar durf niet. Gelukkig snapt mijn vriend het wel. Dus we wachten nog maar even...
@Visje: jammer dat de echo zo'n effect op je heeft. De kans is met 5 weken kleiner dat je een hartje ziet dan groter. Ik hoop dat het lukt om het een beetje van je af te zetten. Bel anders je vk eens om het aan haar te vragen. Misschien dat dit geruststelt?

@Eliza: het is inderdaad erg druk hier. Fijn dat alles goed is.

@Esther: hier geen bloedverlies met vrijen. En dit is een van de dingen waarbij ik het handig vind dat vriend dit al twee keer heeft meegemaakt. Hij weet er meer van dan ik. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrok.

@Iedereen: ik heb het aan mijn zus en 4 vriendinnen en 2 collega's verteld. Vriend nog aan niemand, maar bij hem begint dat ook te komen. Ouders doen we pas na de echo. Die staan er anders in. Voor mij was het een bewuste keuze. Als het fout gaat wil ik dat ook kunnen vertellen en bij de vruchtwaterpunctie wil ik steun hebben.

Hebben jullie ook zo'n enorme zin in eten buien? Ik kan mij volgens mij heel de dag alles wat los en vast zit eten. Doe het niet, maar wil het wel. En dan vooral het liefste vet eten. Terwijl ik behoorlijk gezond eten. Ik houd niet eens van friet met mayo. Nu wel...mijn borsten zijn ook al een cup gegroeid (niet door het eten!). Vind dat mijn lichaam heel snel verandert. Dat is echt even wennen, want ik voel me eerder vet dan zwanger. Maar dat zal wel wennen.
Inderdaad marahbloem ik zou ook de hele dag vet kunnen eten. Ik snak naar friet met mayo en walg van fruit en groenten! Zo raar. Bij mijn eerste snakte ik naar grapefruit en kiwi's!!! De ene na de andere kon ik weg werken deceerste drie maanden. Helaas taal ik er nu helemaal niet naar, eerder hartig en vet eten. Kan me nog enigzins inhouden, maar moet toegeven dat ik er af en toe aan toegeef zoals gisteren in de Efteling. Als lunch friet met kroket en later nog een donut. Heerlijk!! Daar maar niet elke dag aan toegeven

wat betreft het hartje nee ik moet idd proberen positief te blijven. Ik wist zelfs voor die echo niet beter dat het hartje pas na zes weken zou kloppen, was echt de reactie van de gyn die me zo liet schrikken. Plus dan dat ik verder geen lichamelijke kwaaltjes heb. De gyn vond dat ook vreemd. Wel ben ik ontzettend emotioneel. Heb zelfs in de Efteling staan huilen in het sprookjesbos om het sprookje meisje met de zwavelstokjes!! ik heb dat altijd al zo'n zielig sprookje gevonden, nu liepen de tranen over mijn wangen hahaha
We hadden vandaag een bijeenkomst van andere november2008 moeders, 4 hyperactieve kleine kindjes over de vloer, vervolgens zijn we nog gaan fietsen en had ik een dreumes die

niet wilde eten, echt geen hap wilde erin. Nou je kunt me echt opvegen nu. Had ook de eerste vlagen van misselijkheid dus

ben nog best optimitisch dat alles goed zit. Ik heb ook zin in vette hap, maar zojuist hebben we pizza tonijn gegeten en van de geur

moest ik ff kokhalzen.

@Moods, veel plezier op je lange weekend weg!

@Estervw, pff onzeker zeg. Maar als het alleen na de sex is, is het misschien gewoon een adertje? Je maakt nu meer bloed aan en alles is

gevoeliger, dus misschien daardoor?

@Visje, ik kan me voorstellen dat je voorzichtig bent. Ik vond het echt geen nette reactie van je gyn. Als emotionaliteit nu geen 'echt' kwaaltje is, dan

weet ik het niet meer haha.

@Juf80, gefeliciteerd!

@Elliza, fijn dat de echo goed was! Ik beleef het nu ook intenser. Ben zelf ook niet bang voor de bevalling, al mag ie nu wat korter

duren dan de eerste. Dat was bij elkaar toch zo'n 15 uur.

@Marahbloem, ja dat eten he. Erg vind ik dat. Ik voel me ook best wel een vetje. En het helpt ook niet dat ik op m'n buik nog een rol van de

vorige zwangerschap over heb. GRR

Spannend he, dat je lichaam zo verandert!
Hallo dames,

ik ben nu een paar dagen aan t meelezen (durf me nog niet aan te melden want moet nog wachten op komende week, heb 7 april mijn eerste iui gehad...) maar wat een actief forum is dit! echt super!

@Visje; wat een draak van een vk was dat dan zeg, sorry hoor maar dat had ze niet op die manier moeten brengen. Onnodig ook, want het is echt heel normaal om nog geen hartje te zien. Houd goede moed en laat je niet van de wijs brengen, Lekker blijven genieten!

Nou, ik hoop vanaf volgende week ook actief mee te schrijven :-D
hallo Dames,

Zeker een actief forum hier...kijk je een dagje niet heb je gelijk weer veel te lezen.

Moods wat goed dat je gestopt bent met roken! hou vol!!

Juf, welkom hier op het forum

Apple, dat gevoel dat je niet zo goed durft te vrijen heb ik ook wel...ben veel te bang dat t weer mis gaat...

Verder... alles gaat (nog) goed hier. Heb nog steeds zere borsten en net alweer anderhalf uur op de bank liggen pitten. Kon toch niet wachten met testen, dus vanmorgen toch maar weer ff gechecked. Nog steeds positief...

Ga maandag, als alles blijft zoals het nu is, het ziekenhuis maar ff bellen dat ik vermoed dat t weer raak is. En dan vrijdag heb ik zowiezo mijn afspraak, dus wie weet wat ik dan te horen krijg en of ze me kunnen helpen de eerste 12 weken als eerste door te komen. De grote mijlpaal waar ik als eerste enorm tegenop zie... en mij onzeker maakt...

Ga nu lekker mijn warme bedje opzoeken...

Liefs Judith
Wat een gezellige boel hier! Ja het was alleen na het vrijen.. Dus het zal wel onschuldig zijn geweest. Heb nu al de hele dag heel veel witverlies, jeej! Dat bang zijn voor vrijen herken ik wel hoor, was ook bang voor een bloeding (en kreeg die ook) en het voelde ook een beetje gek.. Alles zal wel wennen..

Ik heb ook de hele tijd zin in friet! Niet echt goed, maar ja.. Verder zit ik heel de tijd heel snel vol hebben jullie dit ook?? Een half bord is genoeg, alleen boterhammen gaan er echt goed in ;-)!

Nou ik ga lekker slapen, morgen is mn vrijgezellenfeestje!

Xx
Ik breek even in met een vraag voor visje..

Ben jij in de efteling ook in attracties geweest of is dat toch niet zo verstandig bij het begin van een zwangerschap? Ik ben nu zeven weken zwanger en ga volgende week naar de efteling.. Anders wordt het inderdaad wandelen door het sprookjesbos. Ga met een grote groep en vind het normaal juist leuk om in attracties te gaan..
Goeiemorgen iedereen!

Mijn sollicitatiegesprek ging goed! ik werd gisteren al gelijk gebeld dat ik door was naar de tweede ronde, nog maar 1 concurent te verslaan; ) Het is een P&O functie voor 28 uur. Ik wil eigenlijk meer werken dus ik had wel moeite om goed te onderbouwen waarom ik 28 uur wil werken. Ik denk dat ik nu namelijk niet zo moeilijk moet doen en als ik de kans krijg deze baan moet aannemen, na mijn zwangerschap zien we wel weer verder.

Gisteren hebben we het aan de schoonfamilie verteld. Iedereen gaf me complimenten dat ik er zo goed uit zag, ikke zeggen dat ik naar de kapper was geweest en nog even onder de zonnenbank, nee er was toch iets anders, dus het bericht was voor mijn vriend makkelijk in te koppen. Wat een vreugde was het, maar ik begon gewoon te huilen (misschien toch al de hormonen;) en toen iedereen me stevig vastpakte om me te feliciteren voelde ik toch wel heel goed mijn gevoelige borsten.

Ik voel me dus zo ontzettend gelukkig en goed! Dat wens ik iedereen toe. Fijn weekend!
Mogguh dames!

Moods wat goed dat je niet meer rookt. Ik ben gestopt net roken toen ik mijn spiraal liet verwijderen. Nu bijna 3 maanden geleden. Het kost me deze keer ook weinig moeite om gestopt te blijven. Dat stoppen met roken is bij mij een proces wat al 2 jaar loopt, maar nu eindelijk echt lijkt te lukken.

Fruitelaatje, lekker dat je sollicitatie zo goed verliep! Wanneer is het volgende gesprek?

Visje, zou je in de tabel willen zetten dat ik op 2 mei naar de verloskundige ga?

Es, veel plezier op je vrijgezellenfeestje vandaag. Alle anderen ook een goed weekend. Ik ga me maar eens douchen en aankleden. Xx
Hallo lieve meiden,

Wat ontzettend leuk dat iedereen zoveel schrijft en te melden heeft! Iedere dag weer een hoop bij te lezen en vind ik super leuk, juist omdat ik het er met anderen nog niet over kan hebben.

Ik heb vanavond mijn optreden en voor mijzelf besloten er van te genieten. Het is mogelijk voorlopig mijn laatste optreden, dus kan ik er maar beter van genieten toch? Ik probeer mijn kwaaltjes te negeren en er positief tegenaan te kijken.

Ik hoop dat hte een top avond gaat worden en ik me ok voel op het podium. Ik baal alleen als een stekker dat ik niks leuks heb aan te trekken, alles zit zowat te strak, kan niet dicht (wegens big (.)(.)) en ik wil ook niet al te strakke kleding aan, anders ziet iedereen dat ik nogal opgezwollen ben. Het feit dat ik me ook behoorlijk VET voel is niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen op het podium vanavond, maar ja......ik kan het met een paar weken aan iedereen uitleggen hoop ik.

Wish me luck!

LIEFS
Zaza, ik zou het niet doen...... Volgens mij staat er ook bij dat kinderen onder een bepaalde lengte, mensen met hartklachten en zwangeren niet in de attracties mogen.

Debster, spannend je optreden, veel succes!!

Hier is het supermooi weer, dus ik geniet lekker van het zonnetje. Ik kan een beetje moeilijk naar het toilet, dus mijn buik is al echt opgezet. Raar natuurlijk, want het kindje in mijn buik is nog maar iniemienie!
hallo dames,

pfff...heb ik net een beetje bruin slijm....kan wel janken! weet dat het niks hoeft te betekenen, maar t is week 5 en daar gaat t elke keer mis en begint t ook zo......grrr.....ik wil gewoon een keer dat t goed gaat...probeer me er maar een beetje vanaf te zetten...alleen is dat erg moeilijk....duim duim....:-(

lfs madelief
Madelief, he meid wat naar! Ik hoop écht dat het deze keer anders is en helemaal niks te betekenen heeft. Het kan niet zijn ontlasting die moeilijk komt of een contactbloeding van bijv. het vrijen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven