**December 2010**

28-03-2010 08:38 515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Jippie, ik ben zwanger!!

Zijn er nog meer medeforummers die ook in december uitgerekend zijn en hier mee willen schrijven?

Momenteel vind ik het erg eng en spannend allemaal. Het is nog zo pril... Juist daarom lijkt het me fijn om te kletsen met andere aanstaande december mama's.

Even kort over mijzelf. Ik ben 29 jaar en dit wordt ons tweede kindje.

naamleeftijduitgerekendkindjebijzonderhedenRihs233-121e21/4 intake vkStormpie35 03-122e 26-04 intake vkKriebeltjes314-121e5-5 intake en echo vk Whopper265-121e03-05 intake vk, 10-05 echoAnnepiet297-121e 29 april intake vk, 10 mei echoEsther269-121e Visje299-122e (1e is 7 mnd) 7 mei vkMoods289-121e 04-05 echoMarahbloem4010-121e, maar voor vriend 3e kindje12-05 echo, 07-06 vkRosie3110-121e Elliza29rond 7-11 dec2evk?Jannemaan?rond 7-11 dec?1e 3 mei vkWIKo en Twink Wiko 53 en Twink 38begin dec1e voor WIKo en 3e voor Twink 2e week mei vkOrchid34rond 12-121e 06-05 echo en 07-05 intakeLiubi2713-122e 19-05 2e echoJaidy2513-121e 4-06 vk Miss Palmer3115-121e 03-05 vkApple29 rond 15-122e 4 mei echoJuf8029 rond 15-122e (1e is 13 mnd)11 mei vk en 12 mei echoPeertje3017-121e 03-05 vkDebster3219-121e 03-05 echo, 12-05 intake vkFruittellatje28rond 20 dec1e 10-05 echo en intake vkIloveviva32 rond 20 dec2e17 mei echo en 18 mei vkBlue3421-122e14 mei vkAn8227 22-121e20-04 intake vk, 11-05 echoZonnetje8227 22-121evk?Alejandra29 25-122emamavanmandy31 27-122evk?Visje3232 29-123evk?Kindje? 30-123e ( 5 en 3 jr)21-05 echo, 27-05 vkIngrid33 31-121e21-05 vk
@ Annepiet, ik ga naar Bali & Lombok op reis voor 3 weken.. Ik duim nu echt heel hard dat alles goed is en dat het goed blijft gaan zodat we ook echt kunnen genieten van onze reis. Ben benieuwd hoe het vliegen zal gaan!

@ Visje he balen van het hartje, maar ik mag ook niet eerder komen dan volgende week voor een echo, omdat ze denken dat het hartje wrschijnlijk nog niet klopt. Volgens mij komt het helemaal goed .

@ Liubi, wat fijn dat het een goede afspraak was! Nog 4 weken, pfft da's nog best lang. Maar goed dat alles er in orde uitzag, dat is vast al een hele geruststelling !

XXX
@Visje: vind ik een vreemde uitspraak van de vk. Een hartje zie je in de regelmaat toch pas een aantal weken later? Lijkt mij dan niet zo raar. Maar goed, afwachten dus. Wel balen dat je nu zo onzeker bent en de tijd af gaan zit wachten. Sowieso is bij iedereen de kans aanwezig dat het de eerste drie maanden verkeerd gaat.

@Liubi: precies wat jij ook schrijft.

Grappig trouwens dat je een wit vlekje gzien hebt. Lijkt me heel onwezenlijk om je daar een kind bij voor te stellen.

Ik vind trouwens Russische namen ook erg mooi, althans sommige. Helaas denkt vriend daar anders over.

@Annepiet: jij dus ook lamlendig. Niks roze wolk he...maar goed dat de friet met mayo lekker was! Dat zou ik nu volgens mij iedere dag wel kunnen eten, doe het alleen niet:-).

@Esther: de onzekerheid blijft dus. Maar de verklaring klinkt logisch. Het kan dat je gevoeliger bent/

@Debster: jee, wat heftig zeg! Hebben jullie onderzoeken laten doen? Hopelijk gaat het nu wel goed, want het lijkt me behoorlijk slopend om zoveel miskramen gehad te hebben. Alsof je je lichaam niet meer vertrouwt.

En de nieuwen: welkom!

Pfft, ik voel me echt beroerd. Erg prikkelbaar, net boos op collega geworden (is ook een eersteklas l*l). En ik kan de knopen van mijn broek niet meer dichtdoen. Vind ik zo raar, de vrucht is nu iets van 1 mm! Daarnaast moe en zin in veel rust. Maar wat scheelt is dat ik mijn werk niet zo leuk vind en het nu nog sneller gehad heb en gisteren 11 uur gewerkt heb. Mijn concentratievermogen is trouwens ook verre van optimaal.
@Marahbloem, wat jammer dat ie die niet mooi vindt hihi. Nou ja er zijn ook namen die ik niet mooi vind. Onze zoon heeft een mooie Russische naam (Nikolai) maar voor een 2e jongetje zou ik het zo snel niet weten. Zat zelf te denken aan Yuri, Dimitri of Kyrill.

Dat je de knopen niet kunt dicht doen komt denk ik vooral door je darmen. Ik had dat bij de vorige ook heel erg.

Maar ik kreeg pas echt een buik bij 19 weken. Van 15 tot 19 weken had ik een soort vetrol waarbij een collega zich afvroeg of ik niet teveel at.
@liubi: thanks! Want ik eet hetzelfde als normaal, beweeg veel en toch kan die knoop niet meer dicht. Vond het zo raar om te merken. Zijn de darmen dan meer aan het werk of zo?

Nikolai is een mooie naam. Ik vind Boris en Pjotr ook erg mooi en Marek, maar dat is geloof ik Tjechisch. Olga vind ik voor een meisje leuk. Helaas houdt vriend van nederlandse namen en daar houd ik helemaal niet van. Wordt nog wat....
@Apple, welkom! Jeetje meid, 6 miskramen, heftig! Gelukkig voelt deze zwangerschap nu al goed!

@Annepiet, gelukkig dat de buikkramp weg is, maar nu beenkramp? Hoe kan dat dan? Gelukkig smaakte je patat goed zondag haha

@Visje, wat een rare uitspraak van de gyn zeg. Het is nu toch nog heel pril om een hartslag te kunnen zien. Volgende week zit dat helemaal goed hoor.

@Liubi, fijn dat je een witte vlek hebt gezien. Maar over 4 weken pas weer? Dat duurt nog lang.

@Marahbloem, jij ook zo last van je darmen. Ik heb dat vandaag ook. Men, dat doet echt pijn. Ik was met mijn ouders aan het winkelen, maar ben gauw naar huis gegaan. Het zijn echt steken/ krampen.

Hier gaat het verder nog steeds goed, niet misselijk - even afkloppen haha- en ook niet moe ofzo. Behalve dus last van darmen vandaag.
@Marahbloem, door je zwangerschap moeten je darmen zich verplaatsen.

En door de hormonen gaan ze langzamer werken.

Heb soms aardig moeten persen en aangezien ik een darmonsteking heb, nu niet op het moment gelukkig, heb ik heel wat jankend op de wc gezeten omdat het er niet uitkwam. De dag na de bevalling was het ook gelijk voorbij
Jeetje, wat wordt hier veel geschreven. Gezellig!! Nu moet ik wel vaak inloggen, haha.

Ja... 3 voor mijn dochters zwangerschap en nu 3 erna. En nu lijkt het eindelijk goed te gaan! We zijn nog wel voorzichtig, maar ook erg gelukkig, hoor!

Hebben jullie ook van die speldeprikjes, van die steekjes, in je buik, zo heel laag? Dat hoort erbij toch? Ik ben dat allemaal alweer vergeten van mijn vorige zwangerschap. De vorige keer heb ik de eerste 15 weken al kotsend doorgebracht en ik vermoed dat het nu dezelfde kant op gaat, het misselijke gevoel is er nu al overdag. Nouja: alles met een dikke glimlach!
Hoi allemaal!

ik ben er nog steeds hoor, alleen heel erg druk bezig geweest in de medische molen in het ziekenhuis. Voelde me de laatste dagen cq week ook niet lekker, dus ook niet veel op het forum geweest. Gewoonweg de puf er niet voor.

Heb inmiddels al contact gehad met een verloskundigenpraktijk hier in de buurt, de eerste afspraak staat voor 3 mei, dan heb ik mijn intakegesprek. Op 10 mei is de 1e echo.

Heb hier nog geen rare bloedingen gehad, maar wel erge krampen in mijn buik, dus ook hier wordt er angstvallig naar de toiletpotgekeken .

@visje, ik hoop zo voor je dat alles goed blijft gaan.
@Liubi: het werkt allemaal goed,behalve dan dat de knopen van mijn broeken niet dichtgaan en mijn buik behoorlijk opgezet is terwijl ik minder eet dan normaal gesproken. Hoop niet dat ik zo'n propje word.

fijn dat je tijdens zwangerschap juist geen problemen hebt.

@Whopper: fijn dat alles goed gaat. Ook zo lamlendig?! Balen he. Hopelijk is het snel voorbij.

@Appel: vorige week had ik krampjes en steken, nu niet meer. Hoort er waarschijnlijk bij?!
Hallo allemaal,

Wat schrijft iedereen lekker fanatiek mee zeg! Ik moet eens wat vaker kijken.

Hier gaat alles nog goed, ben ook pas 4 weken en 2 dagen. Hier in ieder geval geen bloedingen, wel steken in mijn buik, boeren, een grote en gevoelige (.)(.)

Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de verloskundige, die zullen mij morgen denk ik wel terugbellen voor een eerste afspraak. Ik durf het nog steeds niet helemaal te geloven en zal denk ik pas echt kunnen genieten na een eerste teken van dat het goed zit.

Echt super irritant dat we allen zo lang in onzekerheid zitten, waren we allen nou maar gewoon de 10-12 weken voorbij......helaas we zullen het ermee moeten doen meiden!

Wij hebben het verder nog aan niemand verteld, ik weet niet ik ben gewoon te bang voor een teleustelling. Misschien denk ik daar straks wel anders over, we zien het wel.

Allemaal een dikke knuffel!!
Hai,

Even snel een vraagje voordat ik naar werk ga... Ik ben vanochtend opgestaan zonder gevoelige borsten en geen weeïg gevoel meer. Heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt? Ik maak me een beetje zorgen nu.

Liefs!
Hoi Peertje,

Volgens mij kunnen de kwaaltjes echt per dag verschillen, de ene dag is het weer aanwezig dan de andere dag.

Hou het even in de gaten en neem anders contact op met je VK voor overleg.
Goedemorgen!

Er wordt steeds meer geschreven..ik hou het niet meer bij

Visje, maak je niet druk over het hartje, vind het een botte opmerking. Wist je dat je 5 weken was of dacht je dat je verder was? Er is bijna nooit met 5 weken een hartje te horen nl.

Liubi, wat fijn dat je blij bent na de echo!

Marah, mijn buik is ook wat 'groter'alsof de feestdagen net geweest zijn . Na een paar weken trekt het weer weg ( zijn vaak de darmen).

Esther, is het bloeden nu weg? Ik hoop het voor je.

Peertje, maak je niet druk over de symptomen ( ik weet dat het makkelijk gezegd is). Mijn vorige zwangerschap ( 1e zwangerschap) had ik tot 8 weken nergens last van en toen was ik elke ochtend goed misselijk incl overgeven.

Ervoor twijfelde ik ook vaak of ik wel echt zwanger was.

Maar anders laat je je toch geruststellen bel je verloskundige.

Ik heb mijn echo vervroegd naar morgen!! Ik weet dat ik geen hartje kan horen maar ben zo benieuwd.

Ook ben ik echt heel vergeetachtig. Gister met kind naar de winkel gefietst ( kind op eigen fietsje ik lekker lopend) . We kopen een pak melk. Rara waar vind ik vannochtend het pak melk...in mijn handtas..ik ben bij thuiskomst de melk gewoon vergeten Gister ben ikboos op mijn man geworden omdat hij niet wilt/ kan stoppen met roken.

Ben ik onredelijk? Misschien wel

Liefs, Elliza
Goedemorgen allemaal wat een gezellig druk topic is dit!

@ Marah ik heb ook een opgezette buik hoor, en mn darmen spelen regelmatig op. Ze zijn wat gevoeliger dan normaal. Mijn buik ziet eruit ofdat ik ongesteld ben, opgeblazen.. En groter

@ peertje ik heb ook niet iedere dag evenveel klachten hoor.. Ben vandaag wat minder weeig dan gisteren. Anders kun je altijd de vk bellen natuurlijk.

@ elliza dat verstrooide herken ik wel ik vergeet ook de hele tijd van alles.. Raak daar dan weer een beetje geirriteerd van, maar ja het gaat vast vanzelf over.

@ debster jammer dat we de tijd niet even kunnen fastforwarden naar 12 weken ;-)! Maar ja we komen er vanzelf!

Verder alles goed hier, ben inmiddels wel echt supermoe, het lijkt niet meer uit te maken hoe laat ik naar bed ga, ik ben gewoon moe :-(! Ik heb het gisteren aan mn vriendin verteld, die begon ook al te huilen.. Wel superlief natuurlijk. Voor de rest gaan we het nog aan mn schoonzus vertellen en de oma van mn vriend, en dan houden we het stil totdat we terug zijn van vakantie.

Hebben jullie trouwens ook last van een droge huid, mn handen vallen een btje uit elkaar hier..

Vanmorgen had ik trouwens nog wel bruin, geen rood meer.. Was alleen gisteren ochtend dus een drupje. Kan er alleen maar het beste van hopen..

Xx es
Hallo allemaal,

Gezellig hier inderdaad!!

Jullie allemaal ook al zo misselijk .... En ik maar eten... dan is t ff weg, maar een half uur later voel ik me weer net zo misselijk als voor t eten....

Peertje: mijn borsten zijn ook de ene dag gevoeliger als de andere... volgens mij wil dat niet zo veel zeggen... niet te druk om maken!!

Esther: De vermoeidheid herken ik ook... De droge handen niet. jij nog steeds bruinverlies dus... Vervelend hoor ... Zolang je zwangerschapskwaaltjes houdt kun je ervan uit gaan dat t goed gaat (aldus mijn huisarts)!!
Bedenk me nu dat bovenstaande een beetje dubbel klinkt.... Tegen peertje zeg ik dat minder gespannen borsten niets hoeft te betekenen en tegen esther dat het goed is dat je zwangerschaskwaaltjes hebt..... Ik bedoel dit in het geval van bloedverlies... even voor de duidelijkheid!!!!
Dag Meiden,

Jeetje wat veel reacties alweer. Echt moeilijk bij te houden.....

Ik kan me voorstellen dat jullie iedere verandering van klachten en gevoelens op de voet volgen. En daar (net als ik) allerlei conclusies aan verbinden. Wel kramp geen kramp, wel gevoelige borsten of juist geen gevoelige borsten. Heeft natuurlijk geen zin, maar ja. Logica en zwangere vrouwen gaan niet samen he....

Ik heb eigenlijk nergens echt last van, alleen soms een beetje misselijk. Voel me niet echt zwanger. Maar ja hoe voelt dat eigenlijk in deze fase hè.

Ik nu vooral heel erg de behoefte het aan alles en iedereen te vertellen. Voelt zo gaaf en zo onwerkelijk. Ik ben bizar snel zwanger geworden net als de eerste keer. Dat door het er veel en vaak over te hebben het werkelijk begint te zijn.

Nou meiden op naar de eerste echo, controle....
@Peertje, bij mij zijn de kwaaltjes ook per dag verschillend. De ene dag voel ik niet zo veel en de andere dag weer heel veel.

@Elliza, oh nee, dat vind ik niet onredelijk eigenlijk. Da's toch juist een stuk gezonder als hij stopt!

Lekker vergeetachtig haha. Was de melk nog lekker Succes met de echo morgen!

@Esthervw, supermoe zijn is echt een mooi zwangerschapsteken.

Pfoe, ik moet nu wel erg lang wachten tot de volgende echo. 19 mei pas.

Ik zou ook zo graag de tijd willen versnellen. Deze weken gaan echt langzaam!

En de onzekerheid helpt natuurlijk ook niet mee. Zit het echt wel goed?

Het enige constante kwaaltje dat ik heb zijn gevoelige tepels. Moet er constant even aan voelen hahahaha
Hallo meiden,

Ik heb vandaag contact gehad met de VK. Ik heb 12 mei de intake, maar mag (gezien mijn eerdere MK) op 3 mei om 10.30 een eerste echo laten doen om te zien of het hartje klopt. Ik ben dan 7 weken zwanger. Ik heb haar uiteraard over mijn onzekerheid verteld en zij kon zich dat goed voorstellen. Toen ik aangaf deze zwangerschap meer klachten te hebben en deze ook beschreef gaf zij aan dat het nu een wat stevigere zangerschap leek. De vorige keer had ik weinig klachten. Ik hoophet maar het blijft spannend. Nog 2,5 week en dan heb ik hopenlijk meer duidelijkheid, of er moet al eerder wat misgaan natuurlijk. Enorm spannend dus!
@visje81, voor de tabel: mijn bevaldatum ligt volgens mijn berekening dichter in de buurt van 12 december

@debster: wat fijn dat je een versnelde echo mag laten doen, hopelijk gaat het deze keer echt allemaal goedkomen! Die paar weken duren inderdaad lang dan; ik moet zelf nog 3 weken wachten maar ben ook heel erg nieuwsgierig/ongeduldig!

Verder nog steeds geen misselijkheid, moeheid of grotere/gevoeliger borsten hier, maar volgens de VK is dat echt verschillend van persoon tot persoon, dus niet abnormaal. Wat ik vandaag wel heel erg merkte is dat ik tig keer moest plassen. Sowieso moet ik al vaak omdat ik veel drink, maar vandaag merkbaar frequenter.
Nou hier een hongeraanval.. Ik moet vanavond naar een voorstelling en ga pas over een uurtje eten.. Moet erg mn best doen om niet de koekjestrommel van het kantoor leeg te eten .. Hebben jullie trouwens ook last van boeren? Vooral als ik wat heb gegeten of thee heb gedronken heb ik er heel de tijd last van en s avonds... En die vermoeidheid, goh dat maakt echt lamlendig (moet even klagen hoor), ik kan s middags echt slapen. Heb nu even een opleving, maar om 22.00 kun je me echt wegdragen, dat wordt wat in die voorstelling .. Maar ik neem het allemaal voor lief!

Verder heb ik nog steeds bruine afscheiding, al is het vandaag wel wat lichter en meer dan gisteren. Mag pas maandag bellen .. Maar ga dan wel aandringen op een vroege echo, ik moet gewoon weten of het goed gaat daarbinnen !

@ Debster wat fijn dat je snel terecht kunt voor een echo! Duurt nog wel even, maar kan me voorstellen dat het een fijn vooruitzicht is.

@ Iloveviva, ik wil het ook heel de tijd vertellen, maar ben nog een beetje geremd. Ben nog zo onzeker.. Zeker met al dat bruingedoe, wordt ik een beetje voorzichtig.

@ Elliza, tja een tijdmachine zou toch wel goed uitkomen in deze tijd! We kunnen alleen maar wachten ! Maar ja komt vast goed.

XXX Es
Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties. Ik kreeg later ook wel weer gevoeligere tepels, maar nu heb ik al heel de dag het gevoel dat mijn menstruatie eraan komt. Ik heb krampen en rugpijn. Op internet lees ik dat dat er ook bij kan horen, zolang er geen bloed is. Ik had me het zwanger zijn wel anders voorgesteld. Ik had niet verwacht zo ongerust te zijn. Misschien dat ik morgen toch maar even het ziekenhuis ga bellen.

@Elliza, haha was de melk nog lekker?

@Liubi, ik loop echt steeds ff te prikken of mijn tepels nog gevoelig zijn. :-)

@Debster, fijn dat je 3 mei al de echo hebt. Gelukkig duurt dat niet al te lang meer.

@Esther, is de koekjestrommel nog vol? :-) Ik hoop ook voor je dat je eerder een echo mag, hier word je ook een beetje onzeker van. Fijne voorstelling vanavond!

x
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen... ook al weet ik nog niet zeker dat ik zwanger ben en is mijn geschiedenis niet rooskleurig.

Gister heb ik getest, omdat ik verwacht had dat ik maandag ongi zou worden. De test was positief...waarom dan niet hoteldebotel? Nou, vorige maand heb ik mijn 4e miskraam gehad en ben tussentijds niet ongi geweest. De chg die de test leest kan dus ook nog van de miskraam zijn. Echter heb ik zere borsten, jeukende borsten en ben ik erg moe. Vandaar dat ik toch ging testen. Dus...ik blijf gewoon maar ff duimen dat het nu wel echt raak is. Probeer nog ff geduld te hebben en dan doe ik t weekend gewoon nog een keer een test als ik niet ongesteld ben. Na mijn andere 3 miskramen was ik gelijk weer volgens mijn cyclus van 28 dgn ongi, dus wie weet..... duim duim duim.

Inmiddels ben ik al 5 jaar onderweg om zwanger te worden en loop sinds zomer 2009 in t ziekenhuis. Toch was ik vorige keer uit mezelf zwanger.... en nu misschien gelijk weer na mijn miskraam. Vind t doodeng!!! En hoop zo dat t raak is. Zeker omdat het slecht gaat met mijn schoonpa en de kans aanwezig is dat hij alvleesklierkanker heeft...het zou zo mooi zijn als hij toch een kleinkind van ons mag ontmoeten!!

duimen jullie met me mee??

Vind het wel fijn om hier alle positieve berichten te lezen en te volgen. Schrijf ook op een forum met meiden die middels IUI zwanger proberen te worden, maar 'gewone' verhalen helpen mij ook weer positief te maken!

Liefs Madelief
Madelief, ik ga voor je duimen!

Hier gaat alles nog steeds goed. Wel hele zere borsten en ik ben af en toe wat snel van slag. Het begint ook nu echt tot me door te dringen dat ik waarschijnlijk aan het eind van het jaar mama ben. Ik ga het steeds leuker vinden!
quote:peertje26 schreef op 14 april 2010 @ 19:04:

@Liubi, ik loop echt steeds ff te prikken of mijn tepels nog gevoelig zijn. :-)

Fijn, dan ben ik niet de enige haha!

@Madelief, jeetje heftig zeg! Ik ga voor je duimen!

@Miss_Palmer, spannend he!

@Visje, voor het schema, 19-5 2e echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven