December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
@rouge; gelukkig heeft mini-fairy het bijna doen vergeten en blijken alle clichés waar te zijn
Fairy, even snel. Het lukt je niet om haar vaker aan te leggen? Of een keer extra kolven? 5 minuten 'nakolven' moet ook de producyie opvoeren. Wat zegt bv.com?
Schaap, mijn HA weigert 'm voor te schrijven ivm nadelige bijwerkingen. Meer drinken, meer eten, meer kolven (vaker dus) goed slapen (ehhh... Ik doe mijn best. Maar aangezien mijn dochter vannacht om 1 uur kwam, 4 uur en om half 6 weer... Is dat slapen ook wat minder). Voel je comfortabel met je kolf... Dat is het advies dat ik mee kreeg. Het was dit of afbouwen (máár het is wel beter om een half jaar vol te maken, zei ze nog). Ik geloof dat ik nog even moet gaan researchen.
Dat is balen, Lelie!

Fairy, dat is ook helemaal waar. Ik ben de 1e tijd nu uit mijn geheugen aan het wissen.. En als er ooit een 2e komt, ga ik maar nog harder aan de bel trekken, en dus overdrijven...

Ik bedoelde zaterdag trouwens dat Rougfils van rug naar buik rolde..

Nu hij dat kunstje kan.. zag ik hem gisteren de buikspieroefeningen doen waar Schaap het een tijdje terug over had.. Zag ik ineens het hoofd van Rougefils uit de kinderwagen komen in de supermarkt.. Hoe grappig..
Oeh lelie, das balen! Ben benieuwd wat mijn HA dan zegt. Ik heb net gebeld en de assistente zou het bespreken. Ben nu wel benieuwd wat die bijwerkingen dan zijn. De assistente zei al, oxytocine wordt ook gebruikt met inleiden. Ik verzekerde haar dat dat nu toch echt niet nodig is

Maar ja, anders is het dus "een worden met de kolf" en er snachts nog maar een keer extra uit ofzo Drinken doe ik al, ik slaap zoveel als ik kan (en dat is nou eenmaal niet genoeg) en meer kolven... Dan ben ik alleen nog op mijn werk om te kolven en te lunchen denk ik... Ook een beetje raar.

Rouge, meis, had ook niet door dat het zo heftig was En ergens denk ik dan gelijk weer, dat had ik best kunnen weten! Want een babietje dat alleen maar huilt en niet te troosten is door mama..... Dat kan toch ook niet anders dan verschrikkelijk moeilijk zijn Maar laten we vooruit kijken, hoe fijn is het nu dat het zoveel beter gaat met Rougefils en zijn huidje! Over honger hebben gesproken, jouw Rougefils moet natuurlijk ook gewoon wat speklaagjes inhalen! Dus wat goed om te horen dat hij zoveel drinkt!

En is babymassage niet wat voor jullie? Als jullie Rougefils huidje onder controle hebben uiteraard? Maar met een massagecursus leer je heel gericht masseren en aanraken. Op die manier kan je wellicht wat misgelopen knuffelmomentjes van de eerste maanden inhalen. Babies die regelmatig gemasseerd worden, worden heel fysieke, knuffelige kindjes! Maar goed, je wordt vast doodgegooid met advies en je hoeft er uiteraard helemaal niets mee te doen. Maar toen ik je vorige post las moest ik daar gelijk aan denken. Kijk maar...

Wat knap van het rollen trouwens!!

Hier nog steeds niet eens een poging tot rollen. Tijgeren wel, schaapje tijgert een eind weg! Hij komt geen centimeter vooruit hoor, bij het afzetten glijden zijn benen gewoon weer terug, maar hij doet verwoede pogingen.

Lelie, sterkte met De Sprong! We slepen je er zo goed en zo kwaad als gaat wel doorheen Wel sneu voor cadeaudochter. Kan me voorstellen dat ze het even niet goed begreep.
Ow en Luaska, dank voor je lieve berichtje! Borstvoeding is misschien zwaar... Op momenten! Maar ik probeer dan maar weer te kijken naar de positieve kanten (warme melk is altijd en overal beschikbaar, en ik vergeet het nooit mee te nemen!). Bovendien, alles is relatief. 2 kindjes opvoeden is ongetwijfeld nog veel en veel zwaarden, dus dan heb ik eigenlijk nog een makkie

Hoe was de verjaardag trouwens? Vast heel gezellig! De verjaardagen waar je het minst zin in hebt blijken vaak de leukste te zijn!
Misschien was leliebabybol gewoon erg moe (je moet natuurlijk niets missen), want nu ligt ze toch alweer even plat. In haar eigen ledikant! Ik heb besloten dat ik dat overdag ook moet gaan aanleren, want de kinderwagenbak blijft niet eeuwig

Gewoon met een riedeltje. Trappelzak aan, eventueel een voeding (dat ging vanmorgen niet goed.. Die had ze beneden al in haar mik) en in bed. Dan ziet ze hopelijk het patroon en heeft ze door dat dit slaaptijden zijn.

If you speak about the devil... Ze is wakker.. Meer volgt!
Lelie, ja dat doe ik ook. Meestal met groot succes. Thuis slaapt Rougefils rustig 2 uur 's middags, in zijn ledikant. Die sprong is gelukkig niet 1 grote donderwolk hoor. Er zijn ook (veel) goede dagen!!

Schaap, thanks voor je woorden... Doet me goed. Tja.. als ik alles achteraf bekijk is alles in 1 klap duidelijk.. Maar ja, aan het begin was zijn eczeem nog niet zichtbaar, zat het onderhuids en die darmkrampen er bij.. Pfff

Maar goed, zoals je zelf zegt over je eigen situatie en de bv, alles is relatief. (heb het net als Luaska bewondering voor jou, Lelie, Hani, Mims en Fairy dat jullie zo lang volhouden, met nachten die killing zijn.., dat hebben wij dan weer niet gehad. Ik geloof dat Rougefils 1 van de eersten was die doorsliep, op zich ook niet gek, want aan het begin sliep hij overdag gewoon niet) . Ik weet dat er ouders zijn die het nog zwaarder hebben (gehad) dan vriend, Rougefils en ik.

Wat een vrolijkheid weer. Deze mama, met ochtendhumeur, heeft tegenwoordig geen ochtendhumeur meer... Buikspieroefeningen zijn leuk, want voordat Rougefils in slaap viel, was hij weer bezig en een gegil (van plezier) uit die kamer.. hahaha Geweldig.. Vandaar dat ik hem vanmorgen halverwege zijn bedje aantrof.

Oh shit.. de kat heeft de buitendeur open gesprongen , het is koud hier!!
Zo, schaapje ligt ook voor het eerst in zijn ledikant hier. Vond het wel eens tijd worden om de overstap van de wieg te maken. Heb hem half slapend weggelegd, dus ik hoop niet dat hij over een paar minuten stiekem even zijn ogen open doet en zich wezenloos schrikt... We zullen zien. Hij is wel weer ineens heel klein zo in het grote bed!

Lelie, ik ben net terug gebeld. Recept ligt klaar. Hier dus zonder problemen. En assistente zei ook nog, als het nog steeds niet gaat, gewoon weer aan de bel trekken. Wel lief, ook al denk ik niet dat ze een plan B hebben.

Over katten gesproken... We hebben er hier een met territorium-drift Wilde gisteren schaapje in bed leggen, was de kat binnen geslopen en stond al verdacht lang bij de travelcot... Schaapje wilde niet slapen, nog wat voeding gegeven, weer in de wieg gelegd en ik denk "heeft schaapje nou zoveel geplast dat ik het door de slaapzak heen ruik!" Maar nee, travelcot onder de kattenpis Kon ik gelijk de hele mikmak weer in de was flikkeren. Schaapje overstuur. Fantastische avond.

Anyway, lelie, het is me tot 2x toe gelukt om dat ding op te vouwen. Na de eerste keer had ik geen idee wat ik nou gedaan had. Nog een keer gedaan, weer gelukt, maar ik kan het gewoon niet navertellen! Misschien even zoeken op YouTube anders?
Dat heeft ie toch zijn gebruikelijke 3 kwartier volgehouden gelukkig. Zo maar even met schaap in de draagzak naar de kringloop. Eens kijken of ze daar een fatsoenlijk aanbod babykleertjes maat 74 hebben. Sommige 68 truitjes krijg ik inmiddels niet makkelijk meer over zijn hoofd heen, al zijn ze verder nog niet echt te klein.
Och, arm Schaapje, helemaal uit zijn doen door de kat. Toen ik om 11.45 (ligt alweer bijna 2 uur te slapen!) Rougefils naar boven bracht voor zijn middagslaapje en weer naar beneden ging, lag onze kat op het speelkleed van Rougefils. Dat is de territoriumdrift van onze kat: kopjes geven en op dingen liggen: van mij!

Wow maat 74 alweer! Hier nu definitief in maat 62!

Zo naar de kinderarts in het ziekenhuis, ben benieuwd hoe de check is..
Rouge, dat geeft hoop. Vanmorgen ging het goed, nu is het weer even drama. Zolang ik maar binnen een afstand van 30cm. blijf, is het goed. Ze zit nu dus heeeeeel dichtbij in de wipper.. Flink vaak even haar kant uitkijken en het is goed.

Schaap, laten we het dan houden op mijn eigen defect... Ik krijg 'm niet in de vouw. Je doet de buitenkanten naar elkaar toe, en dan klap je 'm dubbel en moet ie in een vouw. En daar gaat het vreselijk mis...

Mijn leliebabybolletje krijgt een rode blos! Haar wangen zijn rood en niet warm. Dus niet van vermoeidheid of zo, lijkt me. Ik denk dat ik haar maar op mijn rug ga knopen. Anders kom ik vandaag helemaal nergens met het huishouden...
Was ie toch al wakker.... Lag heel hard te lachen... was de babyfoon vergeten aan te zetten........ Kraakboekje is hier een groot succes!!
...en ze is onder mijn waakend oog snel in slaap gevallen in de wipper... Ik vond al dat ik verdacht lang mocht wegkijken en bedacht me dat dit vast moest komen doordat ze mijn duim mocht vasthouden.

Het ziet er heel lief uit, dat kleine handje om mijn duim, maar daar ging mijn voornemen

Misschien moet ik haar ledikant maar ombouwen tot een wipper.
hahaha! Maar ze slaapt wel!! Hier valt Rougefils tegenwoordig ook in slaap in de wipper hoor.. dus ach.. soms.. zijn ze ons iets te snel af! (maar vaak ook niet.. )

Goed, tijd voor een flesje, moet over 1,5 uur in het ziekenhuis zijn!!
Even snel, wandel nu terug naar huis... Hoera voor de onsjes van Rougefils; 200 gram aangekomen in 2 weken. We zijn de 5400 gram gepasseerd! Jippie! Straks meer!
Yeah!! Go! Rougefils! Go!

Ik wilde net vragen hoe het ging! Wat lekker dat de slanke man een inhaalrace gaat doen!

Ik ga even snel een cadeautje shoppen voor een kinderverjaardag. Nog even snel op de fiets, voor de roze blos van mijn leliebabybolletje :-)
Jeej voor Rougefils! Wat een goed nieuws

Ik ben geslaagd bij de kringloop hoor: een koninginnedagbroek, een zomerse outfit (incl. Portugese witte linnen broek en blauwe hawai-blouze). Nog een broek en 2 shirts. En dat alles voor nog geen 15 euro. Uiteraard nog even gecheckt voor ontbrekende knopen en vage vlekken, maar het zag er allemaal verdacht goed uit. En heerlijk een uurtje buiten gewandeld met schaap tegen me aan gefrommeld

Lelie, ik ben benieuwd wat die bijwerkingen dan mogen zijn dat jou arts de spray niet voorschrijft. In de bijsluiter staat echt niets bijzonders: samentrekken baarmoeder (is vrij normaal met bv), hoofdpijn, misselijk en allergische reacties. Maar volgens mij staat dit standaard in werkelijk ELKE bijsluiter... Ik las op internet wel nog iets over hartkloppingen in zeer zeldzame gevallen, maar dan ook eigenlijk alleen als je al een hartafwijking hebt. oh en je mag hem niet gebruiken als je zwanger bent. Maar dat zit vooralsnog wel goed

Iig ga ik morgen (of misschien vanavond al) de spray testen. Je hoort wel of het succesvol is.

Zit babybol inmiddels op je rug?

We hebben trouwens vandaag al 2 (!!!!!) poepbroeken gehad hier! Schaapje lijkt de gemiste kansen van afgelopen maanden in te willen halen. Dus mams heeft vandaag lekker poep staan wassen! Ik moet eerlijk zeggen, zo erg vind ik het niet. Ik vind het lastiger om schaap te verschonen met spartelende voeten (hè Mims ) en lekkende billen, dan om de boel onder de kraan te houden en alle oranje prut door de gootsteen te zien verdwijnen.
Nou... zoals al verwacht smeren we de komende tijd nog wel met hormoonzalf. We zouden deze week eigenlijk 3 hormoonzalfvrije dagen moeten hebben, maar dat gaan we waarschijnlijk niet redden. We kijken per lichaamsdeel wanneer het nodig is. Prima... Een vrolijke, bijna niet meer huilende Rougefils is me behoorlijk wat waard. Ook komt hij nu dus aan. Eind maart was hij 5160 gram, nu 5410 gram. Dat lijkt ergens op. De vorige keer was hij in een maand tijd net geen 200 gram aangekomen (geloof ik).

Begin mei een telefonische afspraak met de arts, eind mei nieuwe check! Begin mei hebben we trouwens ook nog een heupecho.. Pfff..

Schaap, klinkt goed, zo gezellig samen op pad. Ik vind het wandelen met Rougefils ook heel erg gezellig..

En weer hoera voor de poep van Schaapje!

Lelie, geslaagd voor een cadeautje?

Ga even met Rougefils Franse kinderliedjes zingen! Begint er 1 ongeduldig te worden en zijn vader is nog niett thuis voor de fles.. En zo lekker sporten! Zin in!
Nee schaap. Ik heb me terug getrokken met leliebaby op de bank. Even een korte tuk. En dat hielp, want leliebaby is wakker geworden om in de max gezet te worden en verder slaapt ze nu dus al een 2 uur (min die korte onderbreking). Ik heb haar nu nog maar in de max gelaten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook beter voel met de korte tuk :-) veel slapen, zei de dokter toch .

Ik snap ook niet zo goed waarom niet, waarom mijn HA geen Syntocinon voor schrijft. Nu moet ik wel zeggen dat zowel gisteravond als eergisteravond mijn tsr er alweer was. (maar dat heb ik de dokter uiteraard niet verteld )Ik moet me alleen wel echt terug trekken en echt even helemaal tot rust komen. En aangezien ik nu alweer een beetje nerveus ben voor morgen, vrees ik wel dat dit 'op locatie' wel moeilijk wordt.

'gelukkig' kan ik 's avonds, door mijn extra kolfbeurt, genoeg bij elkaar kolven voor mijn werkdag(en)....

...jammer dat ze zogenaamd zo pro-borstvoeding is, maar wel direct begon over afbouwen als mogelijkheid.
Rouge, franse kinderliedjes? Ik ken alleen vader jacob in 't frans... Dat schiet niet op
Oh nee. En sur le pond d'avignon! Maar daar is leliebaby nog te jong voor, want ze kan nog niet onder de poortjes door

2 jaar is best een lastige leeftijd om een spannend cadeau te kopen, merkte ik al (daarom krijgt leliebaby een eigen konijn als ze twee is). Het zijn twee pientere peuters, maar ja.. Ik loop liever ook geen risico als er op staat vanaf 3 jaar.

Maar een pop en duplo doet het altijd goed, toch

Je bent zoet wezen wandelen, schaap! Krijg je nog veel (leuke) reacties over het dragen?
Ik heb net 2 links geplaatst met liedjes, Frere Jacques en de favoriet van Rougefils eh mama... En ik heb de curve even aangepast!

Ja.. klopt, vind ik ook lastig, inderdaad, 2 jaar. Ik koop meestal iets wat ze later in het jaar kunnen gebruiken..
Ok, lelie. Ik ga mijn best doen! Let op:

Je vouwt de buitenkanten naar elkaar (tot zover makkelijk ) en dan zet je het ding rechtop voor je neer. Dus je houdt met 1 hand de bij elkaar gevouwen bogen bij elkaar en zo zet je hem recht voor je op de grond. Vervolgens duw je met je andere hand de bovenste boog naar beneden en naar binnen (als je op je knieën zit, duw je dus als het ware de boog naar je knieën toe, naar binnen in de travelcot. En dan moet je de bogen die je vast hebt met je hand, de bogen waarmee je begon, over elkaar schuiven. Dat gaat al bijna automatisch. Dat is het! Peace of cake Als het nog niet lukt, even op YouTube zoeken naar travelcot. MrSchaap had een filmpje gevonden waar de meneer in de laatste seconden laat zien hoe het ding weer in elkaar gaat. Ik zit alleen op de iPad dus kan geen link doorsturen.

Ik vind cadeaus kopen voor elke leeftijd een drama!

Succes morgen met kolven! Relax...... Je kan het wel

Rouge, ik ga even kijken!
Ik kan nog wel wat Franse bijscholing krijgen.. Ik zing al jaaaren frere jacob maar goed, Frans was vroeger niet mijn favoriete vak. Spieken bij SO's en een 1 voor mijn mondeling. Man... Wat heb ik er spijt van gehad dat ik me zo heb laten gaan omdat ik mijn docent niet zo aardig vond.

Schrale troost was wel, toen lelieman en ik een paar jaar geleden naar Parijs gingen, kon ik me redelijk verstaanbaar maken (of komt dat omdat ik een vriend heb gehad die veel Frans sprak?).

Leliebabybolletje had net haar eerste verhoging! Hangerig.. Huilerig, alleen maar gedragen willen worden. Best netjes, toch... Na 3 maanden? 37,8 dus het viel mee. Ze heeft alleen inmiddels 1 rode warme wang. En na het badje was het 37,5, dus het zakt al lekker .

Oh, in de allerhande staat een lekker recept voor spinazietaart. Voor de liefhebbers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven