December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Mijn vakantie is trouwens begonnen, na drie weken drie kinderen (en een druk werkende Liefste), heb ik vanaf vandaag alleen Muppet. Het is dus raar stil in huis, en hoewel ik de rust wel even hard gebruiken kan, voelt het toch stom. Muppet vind het ook raar, ze kijkt de hele tijd naar de deur waar haar broer en zus toch blijven om te spelen. Ja, dit zal wel even wennen voor haar worden, die twee oudsten liepen de hele tijd met haar rond, en speelden tikkertje (zo schattig, dan renden ze gillend weg en kroop Muppet er hard kraaiend vliegensvlug achteraan ).

We zijn veel naar het zwembad geweest, al leverde dat veel woedeaanvallen van Muppetop. Het pierebadje was namelijk precies zo diep dat ze vanuit haar zwemband mooimet haar voetjes bij de bodem kon. Ze kon dus lopen, en dribbelde vrolijk het bad door. Overal waar iets te doen was ging ze even kijken, en had de grootste lol. Maarja, op een gegeven moment werd het toch wel koud en moest ze eruit. En iedere keer weer ging ons blondje er volledig vanuit dat ze op het gras dus ook wel lopen kon. Gefrustreerd dat ze raakte zodrazemerktedat ditniet lukte, echtdiepe snikken met haarhoofdophaar armen. Gossie. De teleurstelling was groot.

Maar inmiddels loopt ze dus wel achter haar loopkarretje. Nog een tikkie wiebelig, maar ze klautert zelf tegen dat ding omhoog en stapt weg. Pfff, ik hou iedere keer mijn hart vast, angsthaasmoeder die ik ben.

Lelie, als je dinsdagnogin de buurt bent vind ik het wel leuk om te wandelen, maar ik kan me goed voorstellen dat je daar nog helemaal niet mee bezig bent! Nogmaals

Rouge, wat klinkt jouw vakantie fijn. Een privezwembad, oh heerlijkheid. En een stappende rougefils, de knapperd!

En Schaapje ook al verticaal, die wiebelkontjes zijn zo schattig.

Pink, fijn dat bij jullie alles goed gaat. En al een autostoel, wauw! Is Pinkie ook een langerd?

Bolletje, dertig weken alweer! Wel akelig dat jij je zo'n zorgen maakt over die echo, hopelijk kunnen ze je snel geruststellen.
Wat wilde ik nou toch typen?
Ow Lelie Was het een nachtelijke bezorgdheid? Dan is het maar goed dat vandaag een nieuwe dag is waarin de zorgen hopelijk zijn weggeëbd. En anders is het advies van Mims een hele goede. Ik denk niet dat je je snel zorgen hoeft te maken dat de bv stopt. Die kleintjes trekken het wel weer recht! Komt goed meis!

Wat een snelle Jelles hebben jullie zeg! Ik blijf me verbazen hoe rap Rougefils en Muppet die sprongen vooruit maken! Ik ben hier blij dat schaapje al kruipt (uiteindelijk heeft hij dus nooit fatsoenlijk getijgerd, slechts achteruit glijden. Ook zoiets mafs...), zo leuk dat hij vooruit kan, en vooral dat hij naar mij toe kan kruipen wat hij geregeld super enthousiast doet Niets is meer veilig. Ik moet ineens op een heel andere manier gaan moederen Dat zijn jullie natuurlijk al lang weer gewend! Maar jee... Ook ik vind de tijd stiekem wel heel snel gaan. Waar was het moment dat schaap op zijn rug lag waar ik hem neerlegde, en hij zo gebiologeerd naar zijn hand zat te kijken?!
Tja, enerzijds vind ik het wel grappig, die enorme haast waarmee Muppet aan het leven wil beginnen, maaranderzijds had het van mij ook wel iets rustiger gemogen. Mijn laatste babietje... Mag ik er even bij stilstaan in plaats van dat het met twee keer met mijn ogen knipperen voorbij lijkt? Nee dus, Muppet heeft geen boodschap aan mijn sentimenten, zucht....
Lelie, hoe is ie nu? Oh ja.. Nu Rougefils zo het zwemmen ontdekt heeft en het echt helemaal geweldig vindt.. Is het leuk om eens samen naar het zwembad bij ons in de buurt te gaan? Wie weet is Mims ook bereid om een eindje te rijden? Is toch redelijk in de buurt!

Schaap, ik vind Rougefils wel heel snel gaan hoor.. Hoewel ik het fijn vind dat hij steeds meer kan, vind ik zijn ontwikkeling wel heel erg snel gaan....

Mims, Muppet dus ook al zo'n snelle Jelle (Jellin).... Ze is wel geweldig...

Rougefils heeft zojuist bijna een HALVE meloen gegeten! Is ook wel zijn favoriete hapje maar toch... bijna een HALVE meloen!
Mims is best bereid een eindje te rijden,
haha Leuk! Gaan we een date plannen!

Ik ben een hapje rijst/sperzieboontjes aan het maken voor Rougefils... Heel benieuwd hoe hij dat gaat vinden! Nog voor 3x want we gaan dinsdag naar huis! Wat een heerlijke 1e buitenlandvakantie is dit zeg!
Haai!

Rouge, leuk! Leliebabybol is fan van zwemmen sinds we aan babyzwemmen doen. En op vakantie had ze ook zoveel pret! En net in haar kleine spetterbadje ook lief kind.

Dus... Ik ben in voor de zwemdate!

Wat lief dat jullie allemaal met me meedenken! Inmiddels lijkt het iets beter te gaan. Mijn moeder heeft soep, crackers en ors gebracht. Het gaat langzaam, maar er gaat weer voedsel en vocht naar binnen en racet er minder hard uit.

Wat fijn is, want ik heb me ooit stellig voorgenomen om niet te veel te drinken met warm weer (een kater is dan echt Vre-Se-Lijk!), ben ik nu net zo beroerd op een kop thee.

Ik heb leliebabybol wel een flesje water toegestopt en daar had ze toch nog maar 50cc van weggetikt. Verder drinkt ze ook gewoon... Fijne gedachte!

Wat goed van de voorzichtige stappers! Volgens mij zal leliebabybol snel volgen. Ze trekt zich graag op aan de box, tot op haar knietjes. (gelukkig nog niet tot staan). Maar feest is het als ze onze handen pakt. En dan inderdaad ook voorzichtig al een voetje verzetten.

Mims, woon je vlak bij de 5 gebroeders? In die wijk, richting het spoor, zit -geloof ik- de kerk waar het feest van mijn opa en oma moet plaats vinden. (dat herinnert me er aan dat ik een google maps moet bekijken, waar ik Ruime Parkeerplaatsen vind).

Ik ga nog maar een cracker eten. Moet het nodige aanvullen.. Ruim 2 kilo in een dag klinkt te mooi om waar te zijn (en dat is het dus ook )
Ja Mims, pinkie is een flinkerd. 9,5 kg en 73cm... Hij zit al een tijdje zelfstandig dus die autostoel is echt een uitkomst!

Vraagje, waar laten jullie je kindjes in slapen met dit warme weer?

Ik twijfel... Alleen luier, luier en slaapzak of alleen rompertje... Mmm lastig
Hier alleen in een luier. Het was net 32 graden op haar kamertje.. probeerde haar al bij ons in te laten slapen, maar daar trapt ze niet in... Ach ja. Weinig aan te veranderen...
Hier is het boven gelukkig wel te doen maar het blijft warm natuurlijk... Ik denk dat ik ook maar voor de luier ga. Ben alleen bang dat het s'nachts te weinig is...
Dat zie ik dan wel weer. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik alsnog een slaapzakje aan trek. Maar iets zegt me dat dat vannacht niey nodig zal zijn...
Hij ligt erin, slapend en wel! Luier + dun slaapzakje. Babyfoon geeft 28 graden aan.

Lig zelf ook graag onder een dun laken dus dacht doe het toch maar. Hier hoef ik s'nachts echt geen slaapzakje meer aan te doen, dan duurt het een uur voordat meneer weer slaapt... En hij draait te veel voor een lakentje.

Hopelijk tukt hij zo tot morgenvroeg door!
Ik maak me nu wat minder zorgen hoor lelie maar de eerste 2 dagen wel omdat me van verschillende kanten wordt gezegd dat ik weer rustiger aan moet doen en dan denk je al gauw zou het door mij komen..

Heeey pink leuk weer even van je te lezen hihi ook een flinkerd dus. Bollie was vorige week 8,5 kilo met 69 cm hihihi ze is zwaarder dan der oudere buurmeisjes hihihi en die zijn al 1 geweest;) hihihi ach ja bij ons komt komende week het auto stoeltje en bij opa en oma had ze er al 2 weken 1 en vind ze geweldig!

Pffff wat een weer...kijk warm Oke maar zo warm sorry dat is echt niks ik zwel op grrr

Bollie slaapt in een luier nu met de ventilator aan die in de avond uitgaat en dan gaat der raam open en ze voelt niet koud aan gewoon warm dus ik trek haar niet meer aan.

Morgen zwemmen bij mijn ouders met de honden mee die worden gewassen vinden ze heeeerlijk net als wij in het water met zo'n temperatuurtje hihi

Nog een fijn weekend gewenst.

En beterschap lelie! Goed voor jezelf zorgen meid!
Hee hallo! Hier ook even n Hani uit de meeleesmodus

Wat rot Lelie, ziek en dan met deze temperaturen! Beterschap ik hoop dat t steeds beter blijft gaan.

Goed te lezen dat jullie vakanties zo leuk zijn/ zijn geweest, met de kleine baby's! Al beginnen ze inderdaad echt groot te worden...

Ik verbaas me ook bijna elke dag hóe snel het gaat. Hier een minimuk die vol overgave de kamer rondkruipt, boterhammen en kilo's groenten en fruit wegbikt & zwaait. En met haar inmiddels 6! Tandjes vrolijk lachend papa en mama zegt. (de buurvrouw, kassière & Elmo heten trouwens ook nog mama maar het begin is er).

Hier geen echte sprongen te merken, na de eerste 7 weken krampjes hebben we nu een makkelijke dochter die overal mee naar toe kan, zichzelf goed vermaakt en overal slaapt. Heerlijk!

Zelf ben ik ondanks het goede slapen van mini (ze slaapt tussen 18/18.30 en 6u de volgende morgen met nog n avondfles als wij gaan slapen rond 23) nog vaak moe. Val bijna elke avond op de bank in slaap! Misschien toch nog door de borstvoeding? Ze krijgt nog 25% bv rest kv.

Eten jullie kleintjes ook zo veel? Mini eet als n malle zoveel (hele courgette of vergelijkbaar is geen uitzondering) en dan ook nog eens een fles erachteraan bij avondeten! Waar laat ze het?!?

En dan hebben we ook nog eens minimaal n fles teveel, ze krijgt nog 6.30/11/15/18/23 - 5 flessen van 200 (deel borstvoeding) waar ze vaak wel n beetje van laat staan dus effectief denk ik 4x200 en dan nog fruit, boterham, avondeten en tussendoor soms een paar mini-rijstwafels. Ze is nog steeds lang en slank dus het zal wel loslopen maar ik vind het wonderlijk.

Hoe doen jullie het met baden/douchen? Sinds mini soms zwemt vindt ze het babybadje niks meer aan, dus douchen we meestal met haar.

Fijn weekend nog en rouge geniet van je vakantie! Zal ff recente foto op privé zetten of is het vervangen door Facebook?
Bol ik heb met je te doen, weet nog hoe het is met opgezwollen ledematen! Sterkte rustig aan maar.
Ik woon denk ik vijf minuten lopen van de gebroeders, maar dan wel in K en niet in Z waar de broers gevestigd zijn. Andere kant van het kruispunt, zeg maar. Vlakbij het station.

2 Kilo per dag lijkt me niet de bedoeling, gelukkig lijkt het beter te gaan nu...
Oh, ik heb vanalles gemist in de tijd dat hetscherm open stond, straks lekker bijlezen....
Grrr zie ik net dat het vannacht gewoon 20!!!! Graden blijft... Mocht pinkie nog wakker worden laat ik dat dunne slaapzakje denk ik toch maar uit...
En lelie beterschap! Pff ziek zijn is al niks en helemaal niet met dit weer!

En Bol.... Pfff voor jou ook al helemaal niks dit weer meis, succes!
Oh, goed van je, Mims! Het station! Mocht het bij mijn opa en oma vol zijn, dan parkeer ik daar maar. (soms zou ik echt een klein pandaatje willen of zo).

Hani! Leuk om van je te lezen en dat minimuk zo goed gaat! Ook al 6 witte glimmers! Pffff... Leliebabybol eet nog niet zo veel hoor. Maar ja, bewegen kost energie.. Laat mijn luie buddha dat nou net niet doen

Bol, arme jij! Lekker met de voetjes in een bak ijskoud water. Wat dat betreft ben ik errug blij dat leliebabybol een winterkindje was. Ik kon toen al geen andere schoenen aan dan mijn gebreide uggs. Hoe moet ik er zomerdag hebben uitgezien?

Pink, hier ook een lakenslaapster hoor. Maar ik heb geen 'geweven' katoenen slaapzakjes. Alleen maar tricot en dat is nu waaaarm. Plus dat ik de temperatuur wel terug heb weten te schroeven naar een zeer aangename 30 graden... Op vakantie sliep ze met lagere temperaturen in haar luier.
O jee... Zal ik dan maar mijn mond houden over hoe heerlijk ik dit vind? Scheelt uiteraard veel dat ik niet ziek en/of zwanger ben.

Schaap lijkt het ook allemaal prima te vinden. In slaap vallen is af en toe wat lastiger, maar eigenlijk viel ook dat vandaag reuze mee. Hij ligt nu in luier en lakenslaapzak. Idd net als Pink heb ik zelf wel de behoefte om altijd iets over me heen te hebben, dus bij schaapje ook maar gedaan. Ik ben me er volledig van bewust dat dat een projectie is van wat ik zelf fijn vind. Maar bij gebrek aan meer info van schaap zelf doe ik het er maar mee Bovendien, ook net als bij Pink, als ik hier snachts nog een slaapzak om dat lijfje moet vouwen dan slaapt hij het uur opvolgend zeker niet.

Wel hebben we het mooie weer eens goed benut om schaap de tuitbeker te laten ontdekken! Ik heb het antilek systeem er uit gesloopt, dus hij lekt Maar met deze hitte was het gemakkelijk om schaap de beker lekker zelf aan een onderzoek te laten onderwerpen! Kletsnat was hij! En hij heeft het ook al bijna door geloof ik. Alleen het schuin houden is nog een kwartje dat moet vallen.

Haaj hani! Wat een vreetzakje heb je! Qua eten zit minimuk denk ik ongeveer op 1 lijn met schaapje. Ook fruit-brood-avondeten. Soms geen brood maar rijstewafel. Het wisselt wel. Maar qua drinken... Geen idee! Ik denk dat we wel op zo'n 6 drinkmomenten zitten? Maar is lastig tellen, want schaapje drinkt liever af en toe een slokje en gaat dan weer verder op zijn ontdekkingstochten. Om 5 minuten later weer op me af te stormen en te willen drinken!

Lelie, vandaag toch wel de ultieme vuurdoop denk ik. Vanmiddag schaap gedragen in de linnen rubin-gold. Niet heel lang. Wel buiten en dus ook in de zon. Zowel zijn rompertje als mijn hemdje waren nat (note to self: volgende keer is 1 laag stof tussen ons in genoeg!). Maar zijn rug en ook nek voelden heerlijk koel. Ondanks 2 lagen stof + romper. Dragen kan dus prima met dit weer

En wat fijn om te horen dat het alweer wat beter gaat. En dat je moeder zo goed voor je zorgt
Mmm en daar zit pinkie dan vanaf 20.00 beneden... Hij lacht en speelt erop los en niks wat er op duid dat hij moe is... Slaapzakje inmiddels toch uit want hij voelde warm aan.

Hoop dat hij, als wij zo gaan slapen, toch echt ook zijn oogjes dicht gaat doen.

Als dit nu zo betekenen dat hij morgenvroeg langer doorslaapt, maar helaas dat zit er vast niet in.

Nou Schaap, al ben ik dan niet ziek of zwanger, ik vind er werkelijk geen bal aan dit weer! Haha
Ff een kleine update van mij! Ben hier echt te weinig, dat als eerste. Maar lees nog wel zo nu en dan mee.

Bah Bollie, niet leuk als iets met je kindje niet gemiddeld is. Komt vast wel goed, maar snap je gevoel.

Hier trouwens nog zo'n snelle jelle. Mag ook wel, anders blijft ie achter bij zijn broer, die liep los met negen maanden. Die had net als muppet ongelooflijke haast om aan het leven te beginnen. Muba loopt nu ook langs de rand van de salontafel, langs de bank, en trekt zich overal aan op. Hij loopt al langer aan mijn handen maar nu ook aan 1 hand (en 1 handje los). Vandaag stapte hij zelfs drie stapjes met slechts 1 handje aan mijn hand (ander handje los). Zo grappig

Eten, hij drinkt bijzonder weinig. Drie flessen per dag, waarvan hij gemiddeld 130ml van drinkt. Maar gewoon eten gaat er goed in. Lust alles en eet alles met smaak op. Verder drinkt ie natuurlijk wel nog extra water of diksap.

Hij slaapt twee slaapjes van elk anderhalf uur en slaapt van 19.00 tot 06.00 (en om 21.00 uur ff eruit voor een fles).

Hij begint iets van taal te produceren. Hij zegt poeh poeh poeh als ie de poes ziet en zegt jajajaja (als reactie op mijn jajajaja's) en zegt baba, als ie papa bedoelt.

Het gaat rap hé? Het zijn echt geen kleine pasgeboren babietjes meer...

Ik duik mijn bed in, zijn een weekendje aan het strand (en wat voor weekend zeg!)

Nog drie weken en dan lekker twee weken op vakantie in frankrijk! Zo'n zin in!
Hoe hebben jullie kindjes de nacht overleefd? Hier gelukkig niet anders dan anders, op gisteravond wat kreten na. Maar echt wakker is hij toen niet geweest volgens mij. Slaapzak is zeker niet uit geweest, al voelde hij vanmorgen wel redelijk warm..... Maar ja, het is dat of een romper, want anders vrees ik dat ik hem rollend in zijn eigen plas aantref, met zijn luier naast zich. Dat ding moet altijd uit van hem! Zo onhandig...

Nu lekker heel eventjes in het zonnetje terwijl de rest nog/weer op 1 oor ligt. Heerlijk

Lelie, alweer ietsje beter? Pink, toch nog wat nachtrust gehad? Sterkte vandaag

Luaska, zat me net gisteravond af te vragen hoe het met jullie is! En waarom verbaast me dat nou totaal niet van Muba? Wat fijn dat hij zo enthousiast het leven in stapt! En een weekendje strand! Beter had je dat niet kunnen plannen! Geniete vandaag!
Wat een drukte was het gisteren hier!

Wat gaan jullie kindjes allemaal snel zeg! Ik weet wel dat Minimijn een maand achter loopt op de meeste (behalve op Leliebabybol), maar ik zie haar over een maand nog niet staan, stapjes zetten, laat staan een hele courgette/halve meloen wegwerken

Sinds een week heeft ze wel een favoriet woord wat zo'n 10.000 keer per dag voorbij komt en dat is ba ("babababababababa"). Daarnaast is ze sinds een week tegen iedereen nee aan het schudden (zeg maar zoals Muppet in het filmpje van Mimsey ). Dat werkt erg goed als je aandacht van volwassenen wil hebben, want die gaan dat automatisch nadoen. Gisteren zaten we op een terras wat te drinken en Minimijn zat met iedereen te sjansen. En als mensen haar geen aandacht gaven gooiden ze een paar "babababa's" in de strijd (steeds harder ook) en als mensen dan uiteindelijk keken dan ging ze lief lachen en nee schudden. Dat werkte bij iedereen. Ze weet in ieder geval al heel goed hoe ze mensen om haar vinger kan winden

Tja en verder kan ze, net als haar moeder, maar slecht tegen deze warmte. Na de zomer tot nu toe was ik het weer even vergeten, maar ik ben echt gemaakt voor een gematigd zeeklimaat merk ik. En mijn dochter ook. Het was gisteren 30 graden op haar kamer (Minimijn slaapt ook alleen in een luier met verder niets aan en zelfs dan voelt ze bezweet aan) en ze wilde gewoon niet slapen. Dikke tranen. Ik was op een gegeven moment bang dat ze oververhit zou raken. Uiteindelijk heeft ze de hele avond op een kleedje in de tuin gelegen terwijl wij aan het BBQ-en waren.

Ze ligt nu te slapen in de box en ik ga maar vast eens wat spulletjes bij elkaar rapen zodat we straks op pad kunnen. Naar iets met water en schaduw had ik bedacht. Ik ben vast niet de enige

Lelie, voel je je alweer beter? Ik moet er echt niet aan denken om met dit weer ziek te zijn. En dan ook nog zonder Lelieman in de buurt om je te vertroetelen.

Rouge, geniet nog van je laatste vakantiedagen! Je verhalen klinken erg goed! Is het daar nog wel een beetje uit te houden? Het is daar volgens mij nog veel heter!

Hanimuk, Pink en Luaska, leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven