deryan tentje

31-07-2009 18:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een deryan tentje gekocht via internet. hij is vandaag binnengekomen en ik ben erg enthousiast. ik heb het peuterformaat gekocht omdat het me handig leek omdat ik hem dan veel langer kan gebruiken.

maar nou heb ik geprobeerd om door de stof te ademen en door het matrasje, maar beiden laten absoluut geen lucht door.

Weet iemand of dit bij de babyvariant ook zo is? ik vind het nu namelijk een beetje eng om mijn baby erin te leggen, ben een beetje bang dat ze stikt.

Vind het wel erg apart omdat ze speciaal voor kinderen gemaakt zijn.

Heeft iemand ervaringen met dit tentje?

Ik heb ook de peutervariant. Moet zeggen dat ik me niet zo bezig heb gehouden met de doorlaatbaarheid van adem. Er komt genoeg frisse lucht binnen via ventilatieroosters.

Volgens mij is babyvariant hetzelfde alleen kleiner.

Gebruik niet de slaapzak omdat ik haar daar nog te klein voor vind.

Gewoon hoeslakentje eroverheen en in slaapzakje.
Hoe oud is jouw kindje?

En waar ik me zorgen over maakte was als ze omrolt en tegen de zijkant aan komt te liggen. misschien ben ik wel gewoon overbezorgd hoor
Wat ik me afvraag: Als ze gaan staan, valt het tentje dan niet om?
hmmm, daar heb je en punt, geen idee eigenlijk. mijn oudste van 3,5 jaar vind hem reuze spannend, dus die ligt er nu in te kamperen boven.

maar morgen kan ik het voor je testen, maar hij ziet er op zich wel vrij stevig uit.
Tentje kan inderdaad omrollen als kind gaat staan en tegen de wand duwt. Gebeurt niet zo vaak denk ik, en ze leren het vanzelf af..
het is wel schattig hoor, mijn oudste ligt er nu boven in te slapen. een lief compact tentje, anders moet zij er maar in slapen op de vakantie, maar bedacht dat het handig was voor de baby, scheelt een hoop gezeul met het campingbed.

Maar verder niemand ervaring met een baby in de tent?
Wij hebben vorig jaar op vakantie een travel cot gekocht voor onze dochter, zij was toen 8 maanden, ging prima
Deze:

Ongeveer hetzelfde dus

Het enigste wat ik vond was dat het bijbehorende matras erg dun was, ik heb toen eiermatjes op maat geknipt.

(onze oudste dochter van 1,5 had er ook eentje)

Toen was het een beetje lastig omdat een matras overtrek het een beetje krom trok... Maar goed, je wilt kamperen of niet
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 31-07-2009 20:58
Reden: aanvulling
% gewijzigd
heb er een en baby er af en toe in laten slapen. Op zich geen probleem maar heb een , laten we zeggen nogal ondernemende, baby die het presteerde om in haar gipsbroek het tentje uit te komen. Maar oma heeft er nu ook een... slapen gaat prima en van de ondoorlaatbaarheid van t matras heb ik eigenlijk nooit iets gemerkt. VInd het een prima kampeer oplossing.
Kijk hierdoor krijg ik wel weer wat vetrouwen! Misschien gewoon doen dus.

bijtje, wat knap zeg! schattig dat wel!

Nurse, eiermatjes? ik heb zelf het matrasje nog wat extra opgeblazen, werkt prima.

Vond je topic fasinerend, ben wel blij dat het niks engs was!
ik heb er dus twee... bij oma ligt die met de opening aan de boven kant en ook met die is onze "houdini" er vandoor gegaan... met tent en al omgekiept lag ze luid kletsend in een andere kamer onder de strijkplank ...ze was LANGS de trap gekropen onderweg... schrikkk!!

Vriendin heeft m al een jaar of 3 en zweert er bij...en ze kampeert ook! ik zeg gewoon doen! (mits je baby niet zo'n ontsnappingskampioen is dan he )
anoniem_52938 wijzigde dit bericht op 31-07-2009 21:14
Reden: toevoeging wegens onduidelijk
% gewijzigd
Zo dat is eng zeg bijtje! Gelukkig zeg dat het goed gegaan was!

zo heb ik een keer, tja, ander verhaal, een hamster gehad die in zon bal rondrende (beetje hetzelfde idee), maar die was dus wel van de trap afgegaan....
Wij hebben ook zo'n slaaptentje en zoon ligt er al in vanaf dat hij een maand of 3 was. Ik leg hem er in een eigen slaapzakje in en hij voelt zich heel geborgen in dat tentje. We gebruiken hem als hij ergens anders moet slapen (heeft hij toch z'n eigen plekje) maar ook op het strand en in de tuin. Ik ben er erg tevreden over maar zoon is dan ook (nog) geen houdini.
quote:syennaj schreef op 31 juli 2009 @ 21:19:

Zo dat is eng zeg bijtje! Gelukkig zeg dat het goed gegaan was!

zo heb ik een keer, tja, ander verhaal, een hamster gehad die in zon bal rondrende (beetje hetzelfde idee), maar die was dus wel van de trap afgegaan....Sorry, weet niks van Deryan tentjes, maar moet even zeggen dat ik dit wel een grappige vergelijking/associatie vind...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik heb dr ook eentje, ik gebruik hem eigenlijk alleen als we echt gaan kamperen, ik vind het namelijk reuze handig dat je kind dan niet een middagdutje in de grote (hete) tent hoeft te doen maar gewoon in het kleine tentje onder een boom kan slapen. Ik gebruik niet de slaapzak van het tentje, maar gewoon eigen slaapzak. Ik leg matrasje niet onder het tentje (waar het eigenlijk zou moeten, ik heb wel een vrij oude versie, uit 2005 ofzo) maar in de tent zelf met een hoeslakentje erover. Heb me ook nooit zo bezig gehouden met 'adembaarheid', maar heb kindjes er altijd pas in gelegd als ze ruim 1 jaar waren. Omvallen valt hier nogal mee, je kunt altijd wel duidelijk aan buitenkant zien of kind al slaapt of niet, heel de tent beweegt als kind beweegt namelijk. Voor thuis gebruik ik altijd gewoon een campingbed.
Hier ook een babytentje van Deryan. Heb de goedkoopste versie geloof ik, want er zit geen opblaasbaar matje bij, maar gewoon een soort dekje/dekentje waar kind op ligt. Daarom leggen we het tentje altijd op een matras, kussen of dekbed, net wat voor handen is. Toen dochter baby was is ze wel eens met bedje en al van ander bed afgerold, maar kwam gelukkig op een ander matras terecht, dus niks ernstigs.

Maar goed, overweeg nu peutervariant te kopen, omdat dochter steeds groter en zwaarder wordt en nr 2 er ook bijna aankomt.

In ieder geval hier zelfde ervaring als bluester, dochter voelt zich er heerlijk veilig in en slaapt er overal in. Binnen vijf minuten is ze vertrokken. Is niet altijd zo geweest, toen ze in eenkennigheidsfase zat was slapen tijdelijk even wat moeilijker, maar was gelukkig snel weer over.
Ik heb de peutervariant voor mijn dochter van anderhalf.

Dochter slaapt er niet heel erg graag in, ze moet elke keer weer erg wennen, misschien gebruiken we hem ook niet genoeg.

Nadeel van de peutervariant vind ik de ritsen aan de binnenkant. Je kunt de lipjes er wel vanaf prutsen maar dan nog kan een klein doortastend vingertje een gaatje maken en eenmaal een gaatje is de rits snel open en dochter op pad...

Met kamperen dit jaar gebruik ik alleen nog het self-inflatable matrasje, daarop slaapt ze gewoon 'los' in haar combisleeper naast ons. Het middagslaapje doet ze meestal in de buggy of auto.

Het tentje is wel geweldig om in te spelen!
wij hebben voor onze 10 maanden oude baby ook de peutervariant gekocht, maar ik zou het niet gebruiken voor een baby die zijn/haar hoofd niet kan optillen

zou er ook eiermatjes in leggen, ligt zachter en ademt wat beter.

maar wat is ie handig he?
anoniem_65938 wijzigde dit bericht op 31-07-2009 22:43
Reden: spelfautjez door de wijn :-)
% gewijzigd
T lijkt mij best handig als het kindje stil ligt. Maar ik zie gewoon mijn zoontje met tentje en al door de kamer/ over de camping rollen. Hoe stevig zijn ze?
quote:syennaj schreef op 31 juli 2009 @ 19:13:

Hoe oud is jouw kindje?

En waar ik me zorgen over maakte was als ze omrolt en tegen de zijkant aan komt te liggen. misschien ben ik wel gewoon overbezorgd hoor

Mijn dochter was toen ruim 8 maanden. Volgens mij valt dat wel mee hoor. Wat je nog zou kunnen doen is zo'n aero-matje erin leggen.

Vond hem voor buiten ook super.
quote:syennaj schreef op 31 juli 2009 @ 21:08:

Kijk hierdoor krijg ik wel weer wat vetrouwen! Misschien gewoon doen dus.

bijtje, wat knap zeg! schattig dat wel!

Nurse, eiermatjes? ik heb zelf het matrasje nog wat extra opgeblazen, werkt prima.

Vond je topic fasinerend, ben wel blij dat het niks engs was!

Eeh, nu ga je me niet vertellen dat ik die matrasjes op kan blazen!?

enne, wat betreft dat topic, de meningen waren er over verdeeld volgens mij

Ik vond het erg moeilijk om duidelijk te zijn in wat ik nu bedoelde en 'advies' te vragen zonder overbezorgd/zweverig over te komen.

(ik kende die lijn nl alleen bij het Down Syndroom, onze zoon heeft dit duidelijk niet maar ik vroeg me af hoe zo'n lijn er dan kon zitten, maar goed, nu blijkt het toch niet dezelfde lijn te zijn )

Was dus niets bijzonders, en hey, we hebben weer wat geleerd! .

Nog even over t tentje, je kunt ze vast zetten met haringen he, zitten speciaal van die lussen aan.

xx
Waarom zo'n tentje en niet een campingbed? Wat is het voordeel eigenlijk?

Mijn dochter heeft zo'n speeltentje waar ook twee ventilatieramen in zitten en een deurtje (oprol) en als ik daar in lig is het na een halve minuut al warm en benauwd. Ik vraag me af of zo'n tentje veel beter is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Het lijkt mij handiger dan een campingbedje. Een campingbed vind ik altijd zo'n gesleep en zo'n Deryan tentje lijkt me makkelijker mee te nemen. Of zie ik dat verkeerd?
Het grote voordeel van zo'n tentje is dat het heel klein en compact op te vouwen is en dat alles er dan al bij zit. Het is ook erg licht, dus gewoon makkeljk mee te nemen.

Wij gaan binnenkort op vakantie en hebben niet zo veel ruimte in de auto, dus vandaar dat we een tentje hebben aangeschaft.

Of het benauwd is weet ik niet, er zitten wel aan allebei de kanten luchtgaten, dus het kan wel doorwaaien.

Kijk dit is alles wat je meeneemt, dus scheelt een hoop gezeul!

nurse, ja, mijn matrasje blaast zichzelf op en ik heb er nog wat extra lucht ingeblazen en dochter heeft niet geklaagd, het was gewoon lekker zacht!

Zeker fijn hoor dat er met je mannetje niks is!

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven