deryan travel cot

06-04-2010 20:41 16 berichten
Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de travel cot van Deryan?

Wij twijfelen of er eentje zullen aanschaffen voor de zomervakantie. Is het matrasje een beetje dik en is het niet erg laag voor een kindje? Kan het er rechtop in zitten.

Onze dochter is als we op vakantie gaan 17 maanden, is het dan nog de moeite waard om voor de babyversie te gaan of kunnen we beter voor de peuter versie? Of is de peuterversie erg groot voor een kindje van die leeftijd, want die zou vanaf 2jaar zijn.

Hier in de buurt zit geen winkel waar ik kan kijken, dus ik moet het met jullie ervaringen doen.

Een heleboel vragen dus, misschien heeft iemand wat antwoorden, Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vorig jaar 1 geleend van een forumvriendinnetje, maar mijn dochter wilde er absoluut niet in liggen, dus ik ben blij dat ik er geen gekocht heb. Als je dochter 17 maanden is zou ik geen baby cot meer kopen, maar gewoon de peuterversie, dan kun je er wat langer mee doen.

Misschien kun je er 1 op MP vinden ofzo?
ik zou dan de peuter versie nemen.

die heb ik ook.

vorige zomer was bij ons de deryan nog geen succes want ik yammini kon alleen slapen als ze strak ingestopt was.

en dat kan niet in de deryan,
Wij hebben de grotere variant van de Travel Cot en zijn daar erg tevreden mee. In het begin hebben we, als we elders sliepen, onze dochter in de kinderwagenbak laten slapen, maar zodra dat niet meer paste zijn we hierop overgegaan.

Over de maat heb ik nooit getwijfeld, meteen de grotere genomen. Ik kon ze destijds niet live bekijken (wonen in het buitenland), maar qua maten leek me de grote het handigst. Laatst zag ik in NL toevallig ergens de kleinere variant staan, en ik vond hem wel erg klein! Rechtop zitten in de grotere maat is tot nu toe (22 mnd) geen enkel probleem.

Om de ruimte om haar heen wat te begrenzen, heb ik in het begin wel eens een opgerolde handdoek links en rechts naast haar gelegd.

Het matrasje is zo'n self-inflatable, het idee van bijvoorbeeld ook een Nomad trekking matras. Naar onderen toe isoleert het ook net zo lekker; ik heb het idee dat, ook in de winter, ze er warm genoeg op ligt.

Tot nu toe heb ik nooit gebruik gemaakt van de meegeleverde slaapzak, maar heb ik haar altijd in haar eigen slaapzak in de Travel Cot gelegd. Om haar dan niet op de (relatief gladde) bodemlaag van het tentje te leggen, ben ik op een gegeven moment begonnen om extra een matrasovertrekje mee te nemen. Deze doe ik dan om het matrasje, en leg dat dan direkt in het tentje (en gebruik dus niet de dubbele bodem)

Risico is dat ze dan, theoretisch, tussen matras en wand door zouden kunnen schuiven, maar tot nu toe heeft ze niets in die richting geprobeerd.

Ik hoop dat dit een beetje helpt!

O ja, ik heb destijds geleerd dat online zoeken qua prijs veel kan uitmakent...
Hier ook geen succes. Slapen wilde mijn dochter er absoluut niet in. Uiteindelijk is het een speeltentje geworden. Matrasje stelt niets voor. Is heel dun.
Zie dit oude topic.

Of Google op: Deryan Viva, en je vind een stuk of 4 Viva topics over dit onderwerp.
Zo'n matrasje als jij omschrijft tof zat er bij ons niet bij. Meer een soort deken
Kijk, hier heb ik wat aan. Het was sowieso al de bedoeling om op marktplaats te gaan kijken. Maar nu weet ik dat we voor de peuterversie moeten gaan.

Is het wel geschikt voor een week of twee? Of zeggen jullie het is alleen handig voor af en toe een nachtje?

@Tof, waar heb jij 'm gekocht?
tipje mijnerzijds , laat je kindje er eerst thuis in eigen kamertje in slapen dan is het niet zo vreemd als je op vakantie bent.
Bevalt ons prima, matras is dik zat voor het gewicht wat het moet dragen.

In de zomer ook lekker met horren, ook lekker voor buiten in de schaduw.

Tof> wij doen ook een overtrekje over het matras om zo het glijden tegen te gaan.
@java, bedankt voor de tip van de andere topics, ik wist niet dat ze er waren. Goed om de verschillende meningen te horen.

Ik ga ook eens kijken wat zo'n Nomad bedje is. Dat ken ik helemaal niet.
Wij hebben er ook een, de peuterversie. Dochter heeft erin geslapen vanaf dat ze een maand of 5 was, ging prima. Ze is er nu te groot voor, zoon heeft er nog niet in geslapen, ga ik binnenkort eens testen denk ik. Dochter heeft er toen ze 10 maanden was 3 weken op geslapen, was geen probleem. Voordeel is dat het tentje lekker licht is en dus ook makkelijk mee kan in het vliegtuig. Er zit een matrasje bij, wij moeten dat met de mond opblazen, maar ik begrijp dat er inmiddels een self-inflatable is? Dochter is wel een keer onder het matrasje gekomen, sindsdien deed ik het altijd in de dubbele bodem.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Teddy82 schreef op 06 april 2010 @ 21:17:

Zo'n matrasje als jij omschrijft tof zat er bij ons niet bij. Meer een soort deken

Ik vond destijds uit, dat bij oudere modellen (die waar ik woon nog te koop zijn) er geen sprake was van een self-inflatable matrasje, maar inderdaad van een ander type matrasje. Daarom bij het zoeken/bestellen er erg opgelet het nieuwere type te vinden.

@Tof, waar heb jij 'm gekocht?

Bij een online babyspullen-handel in Nederland, die hem destijds in de aanbieding had. Scheelde toen, uit m'n hoofd zo'n 25 euro t.o.v. de normale prijs. Even google-en loonde dus wel.

Deryan had zelf toen ook eentje in een 'oude' kleur in de aanbieding, dat was toen mijn alternatieve bestelplek geweest.

Wat anderen ook al schreven over dat het soms moeilijk is ze er te slapen in te leggen, is bij ons afhankelijk van hoe moe/wakker dochter is. 's Avonds, na het afdraaien van onze normale avondroutine, slaapt ze zonder al te veel problemen in.

Qua middagslaap is het hier ook wel eens wat lastiger. Normaalgesproken thuis leg ik haar dan ook wakker in bed en speelt/leest ze eerst nog wat voordat ze inslaapt. In de Travel Cot is het dan soms wel even doorzetten voordat ze gaat slapen...
Ik vind ze tweedehands toch ook nog best aan de prijs, als ik Marktplaats zo bekijk. "Bijna nooit gebruikt" natuurlijk, omdat je het alleen voor vakantie gebruikt.
Onze dochter heeft er met 8 maanden 2 weken in geslapen. Wel op een matras, dus de ondergrond was zacht. Thuis hebben we haar eerst laten wennen. Het enige nadeel vond ik dat er geen dekentje in kon. Misschien kan het wel, maar ik had geen idee hoe we dit vast moesten maken? Dochter was nog te klein om onder een losse deken te liggen, ik was bang dat ze er onder terecht zou komen.

Ik zou zeker de grotere variant nemen. Verder weet ik nog dat prijzen vergelijken op internet de moeite waard was. Uiteindelijk vond ik aan aanbieding op de Deryan website zelf.
Ik zou die traveler cot van Nomad nemen. Die kun je aan de bovenkant openritsen en daardoor ook als een soort van box gebruiken. Die deryan is dicht aan de bovenkant, dus daar kan je kindje niet in staan. Laatste is overigens wel sneller opgezet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven