Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Ik ben weer back in town! Auto is weer gemaakt, was iets goed mis met de remmen, was levensgevaarlijk dus heb een engeltje op mijn schouder gehad, want er toch zo'n 250 km mee gereden toen het al mis was! Heerlijk weekend bij mijn ouders gehad, zo gezellig. Zaterdag eerst weer de balletles en daarna doorgeraced naar kdv-feest, erg leuk overigens, en daarna doorgesjeesd naar opening van bedrijfspand van vaders werk waar wij (mn de kleinkinderen volgens mij :-) ) ook even onze opwachting mochten/moesten maken. Zondag bij schoonouders geweest en naar braderie geweest met zijn allen (van schoonmoeder nog een véélste duur maar o-zo-prachig setje kleding gekregen (jurkje, riem, legging). vond het zelf te duur, heeft zij het voor me gekocht!) 's Avonds bij gebrek aan auto maar weer daar blijven slapen en vandaag dagje Efteling gedaan. Was echt geweldig! Dochterlief was er al twee keer eerder geweest, voor zoonlief was dit de primeur. Was even bang dat hij er nog te klein voor was, maar niets was minder waar: hij vond het geweldig. Heerlijk om die verwondering bij de kinderen te zien, en zo loop je zelf ook heel anders door zo'n park. Was super weer, twee keer een buitje van een paar minuten gehad en voor de rest met name veel zon. En lekker rustig, nergens hoeven wachten en mochten voor veel dingen zelfs blijven zitten (droomvlucht mochten we zo door, poppencarnaval, fatamorgana, oude auto's, draaimolen, etc.) Was wel blij dat we twee buggy's mee hadden, voor elk kind een, want je maakt toch wel meters op zo'n dag. Kindjes hebben het erg lang volgehouden, we waren er voor 10u en pas om 17.30 gingen we richting uitgang! Waren bekaf, in de auto in slaap gevallen, via ouders gereden om auto op te halen en te eten, hebben ze niks van gemerkt, zelfs niet dat we ze in andere auto zetten, en ik kon ze hier thuis ook zo doorleggen in bed. Liggen nu dus wel vieze kindjes in bed maar dat regelen we morgenochtend wel weer. Ben zelf ook kapot, maar geen tijd om te rusten. Morgen vroeg in de auto voor bul-uitreiking zusje (om half 10, wat een tijd!) niet naast de deur helaas en daarna een saunadate met vriendinnen. Moet dus nu eerst tassen uit gaan pakken en ze daarna meteen weer inpakken....
LB, zet het nu meteen op hyves!

Hier ook druk, maar leuk weekendje achter de rug. Zaterdag met zus op pad geweest en zondag feestje van dochter van vriendin die 4 werd en daarna nog buurtborrel wat erg gezellig was. Alleen meende buurjongetje (2 mnd jonger dan zoon) zoon een aantal keren te moeten slaan. De laatste was een heterdaadje(redelijk hard op zoon z'n hoofd met een autootje) en buurjongen werd streng toegesproken door buurvrouw en op de gang gezet. Zoon had het er vanavond nog over.. pff, vond het wel even moeilijk om er goed mee om te gaan. Zoon kwam steeds huilend naar me toe, dat hij weer iets niet mocht van buurjongetje of geslagen was. Ik vond het natuurlijk niet leuk, maar niet mijn taak om buurjongen tot de orde te roepen. Gelukkig deed buurvrouw dat wel, dus. Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt? En wat doen jullie dan? Normaal gesproken is zoon geen doetje, maar hij is niet agressief in de zin had hij andere kinderen slaat of hardhandig speelgoed afpakt e.d. Buurvrouw spoorde zoon aan om tegengas te geven, maar ja, op die manier zal zoon dat niet doen en dat hoeft ook niet voor mij.
Oh altijd lastig Gaudi. Hoe goed ken je de buurvrouw/buurjongen? Als er geslagen wordt grijp ik in ongeacht of mini het doet of "slachtoffer" is. Als mini iets niet mag van een ander kind moet ze maar iets anders zoeken om mee te spelen of zoiets, daar bemoei ik me niet zo veel mee (zeg ik wel iets vriendelijker tegen haar hoor )

Afgelopen week was ik ook bij de buren en mini duwde de buurjongen, die ging huilend naar de buurvrouw en zij geeft aan dat hij anders maar terug moet duwen en dat is prima wat mij betreft. Trouwens de eerst volgende keer zal het andersom zijn want blijkbaar communiceren ze zo met elkaar...

Maar het duwen is ook niet heel heftig en ze vinden elkaar verder geweldig (zoeken elkaar altijd op)
Opeens vind ik het niet zo erg dat er hier geen buurjongetjes/meisjes zijn :-)

Ben benieuwd, Blog, of je Chinese horoscoop gaat kloppen. Bij uk klopte het bij mij wel, maar met ukkie weet ik niet met welke datum en leeftijd ik zou moeten kijken. Zij is in principe in dezelfde maand verwekt als uk en ik was toen even oud, dus dan zou het kloppen :-). Ook als ik reken met de leeftijd die ik had toen ze teruggeplaatst was, klopt het nog, trouwens.

Klinkt goed jullie weekenden Balpen en Gaudi! Wij willen ook nog voor november naar de efteling, want we hebben kaarten met korting gekocht met de AH actie.

Mijn weekend is helaas anders verlopen dan gepland. Het begon leuk met een verjaardag van een 2-jarig vriendinnetje. Daar zagen we eigenlijk een beetje tegenop omdat we er niemand kenden, maar het waren allemaal leuke, gezellige mensen en ook uk heeft zich er prima vermaakt. En ukkie stal de show, omdat ze iedereen een grote lach schonk. Zaterdagavond kreeg ik echter buikgriepverschijnselen en later kreeg manlief dat ook. Dus in plaats van een heerlijk relaxdagje in de Zwaluwhoeve, was ik een paar dagen alleen in touw met de kids. Beetje jammer.
Gaudi, lastig is dat altijd. Ik had het laatst ook een keer dat dochter van vriendin niet aardig tegen mijn zoon was. Vriendin was even buiten beeld, maar ik heb er wel wat tegen haar dochter van gezegd. Denk dat mijn vriendin dat prima vindt, dat weet je van buurvrouw of - man natuurlijk niet zo goed.

CD, ik moest nog aan je relaxdagje denken. Wat enorm balen dat het niet is doorgegaan. Buikgriep heerst volgens mij weer, heb al meer mensen gehoord. Heb je wel al een nieuwe datum geprikt? Ik wil eind volgende week nog gaan met een vriendin, maar weet nog niet zeker of het kan doorgaan.

Balpen, dat is wel schrikken van die auto. Hopelijk niet al te prijzig? En lekker de hort op (geweest).\

Pansje is weer naar kdv met Hansje. Ze lachte de hele tijd tegen de leidster, stiekem achter haar speen. Ik heb nu dus weer een dagje voor mezelf. Zo maar even verder met opruimen en dan nog eventjes de stad in. Gisteren op mijn werk langs geweest en daar heeft Pansje ook alle harten gebroken met haar stralende lach (en bijbehorende kuiltjes in haar wangen).

Komend weekend nog eventjes eruit met z'n viertjes, heb ik wel zin in.
ja lastig, maar als er echt iets gebeurt dat niet kan, zeg ik er altijd wat van. je kinderen moeten toch ook het idee hebben dat mamma voor ze opkomt denk ik dan.

en balpen! wat een drama met je auto! en wat goed van dat engeltje!

CD: nog steeds niet aan jezelf toegekomen? en hoezo ben jij alleen in touw geweest als jij ook ziek was?? niet alles op jouw schouders laten neerkomen hoor! denk erom! (en de uitnodiging voor dagje shoppen staat nog steeds, roep maar wanneer je zin en tijd hebt!)

LB: lekker hoor, dagje voor jezelf! ik heb nu ook even tijd voor mijn dingen. heb geregeld dat de oppas de kleintjes ene paar uur meeneemt en donderdag ook zodat ik even aan wat dingen toekom. is wel even lekker, al heb ik de hele ochtend al het idee dat ik tegen de klok zit te werken

heb wel energie merk ik. zin in leuke dingen. heb me ingeschreven voor een cursus columns schrijven, ben lid geworden van een politieke partij en van plan om daar wat actiefs in te gaan doen.. nou ja, allemaal plannen dus!

en komend weekend lekker weg met de oudste twee, ook erg leuk!
Wat gaan jullie met z'n viertjes doen, LB? En heerlijk zo'n dagje voor jezelf! Hoewel ik dan vaak ook even niet weet wat ik dan zal gaan doen :-)

O, had ik helemaal overheen gelezen, Balpen, wat erg van je auto. En wat een geluk dat er niets gebeurd is! Vielen de kosten van de reparatie een beetje mee?

Mijn vriendin en ik hebben nog geen nieuwe datum gepland. De komende weekenden kan ze niet en snel daarna komen we weer in de verjaardagen bij ons in de familie. Snel plannen dus! Toevallig kreeg ik gisteren een mail dat optimel weer sauna-aanbiedingen heeft, dus gauw even bekijken.

Miss, ook even lekker tijd voor jezelf. Geniet ervan! Ik vroeg me al af hoe je dat nu deed met de oppas. Is ook weer zo wat als je de hele tijd op elkaars lip zit, al ben jij daar veel te actief voor, natuurlijk.

De reden dat ik het weekend alleen in touw was, was dat ik zelf alleen van zaterdag op zondag last had van misselijkheid, maar manlief moest ook steeds overgeven en was ontzettend slapjes. Hij is een man, natuurlijk :-)

Maar ik ga echt aan mezelf denken hoor. Donderdag begin ik met sporten, bij de fysio, maar zodra dat een beetje op de rit is, wil ik echt eens proberen of Zumba wat voor mij is. Shoppen lijkt me leuk, Miss, zeker met jou, want jij bent er hartstikke goed in volgens mij, en ik absoluut niet. Maar momenteel heb ik even geen cent te makken, dus dat moet nog even uitgesteld worden. Bovendien ben ik nu aan het Sonja-en, dus misschien kan ik dat beter doen, als er weer wat kilootjes af zijn :-)
onze oppas is zwanger, dus die vindt het volgens mij wle even prima dat het even wat minder is. maar ik merk zelf dat ik nergens aan toe kom, alleen met de kinderen thuis en daar werd ik erg onrustig van. nu dus even wat meet structureel ingepland dat ik op dinsdag en donderdah een paar uur even door kan met wat dingen en zij dan de kinderen meeneemt. is nu de eerste keer, maar het bevalt me helemaal prima moet ik zeggen en heb ook al behoorlijk wat dingen van mijn totdo lijste af kunnen strepen. lekker idee!

en ja, man dus zieker dan jij of jouw verantwoordelijkheidsgevoel groter? nou ja...

shoppen is vooral leuk als je een beetje geld hebt, dus dan wachten we gewoon even. wb die kilootjes, die zijn natuurlijk belangrijk, maar stel het niet steeds uit om leukee dingen te kopen, want dan oop je veel te lang in kleren waar je je niet lekker in voelt en dat is niet goed! (ook eigen ervarig hoor, maar inmiddels vergeet ik mezelf niet meer zo en daar voel ik me veel beter bij!)

brrr, ik heb het koud!!wat een bizarre zomer is het toch. zit hier met trui en tshirt aan en heb zelfs de verwarming maar een graadje opgeschroeft. idioot!
Miss, wel fijn om wat uurtjes voor jezelf te hebben, maar straks dus wel even een andere oppas zoeken als deze gaat bevallen? Leuke nieuwe bezigheden heb je, knap dat je het allemaal oppakt naast je drukke gezinsleven.

CD, we gaan weekend in huisje op Veluwe. Niks bijzonders, maar even tijd voor elkaar. Vriend is zo razend druk geweest de afgelopen maanden. Even een time out voordat ik aan het werk ga.

Ik herken dat ook wel beetje van niet weten wat te doen op zo'n vrije dag, zeker met dit bagger weer. Maar ik heb eindelijk het fotoalbum van Hansjes eerste jaar zo goed als af. Er is actie tweede album voor helft prijs bij Hema, dus dan kan ik er meteen twee bestellen, ook voor onszelf.

Ik vond de proefles Zumba wel leuk. Gegeven door Braziliaanse, dus die weet wel van wanten. Ik kon vaak de pasjes niet helemaal volgen (vorige week was eigenlijk eerste les), maar de muziek is wel heerlijjk en je zweet enorm. Echt idee dat ik weer eens gesport had. Deze week wil ik ook nog een keertje gaan zwemmen.
Lekker LB, er even tussenuit! De voorspellingen qua weer zijn ook wat beter voor het weekend volgens mij toch?

En goed bezig met je albums!

Balen van de buikgriep CD, allemaal weer opgeknapt en hebben de ukjes het niet overgenomen?

Hier vanmiddag even een rustige middag. K is op feestje en N slaap. Die heeft het nogal moeilijk met K zijn schooltijden. Ze slaapt vaak nog wel 3 uur 's middags (als we niet weg zijn in elk geval) en dat kan nu niet meer. Denk dat ze vanmiddag gelijk de hele middag maar slaapt nu het kan.

Vind het ook wel wat stom dat ze nu al op de woensdagmiddag een kinderfeestje hebben. Arme kind gaat voor het eerst naar school en dan hebben ze gelijk een feestje van 13.00 tot 16.30 en ze gaan bowlen, denk dat hij gesloopt is vanavond. Heb er nog aan gedacht om hem thuis te houden, maar de hele klas gaat dus dat vind ik ook wat sneu.
Dames!

Even snel want ik ben toe aan mijn bed!

CD, wat balen dat je verwendagje niet door kon gaan. Snel weer 1 plannen hoor! Desnoods een andere vriendin en met deze een andere afspraak maken. Goed dat je lekker bent gaan sporten!

Balpen, je hebt zeker een engeltje op je schouder!

LB, goed bezig! Hier is er nog nooit een fotoalbum afgemaakt vrees ik....

Pada, vindt hij het leuk op school? Wennen he met al die tijden. Hier had T deze week ook al 2 feestjes deze week. Zelf is hij vrijdag jarig maar dat feestje stellen we wel uit tot volgende week. Zondag komen familie en vrienden.

BMS, probleem met je rooster verholpen? Hoe is je jaar gestart? Leuke kinderen?

Hier erg druk op werk. Tot nu bijna elke avond overgewerkt. Wat moet er veel gebeuren zeg! Maar we zitten natuurlijk ook in een nieuw gebouw en ons team is voor bijna 50% nieuwe medewerkers. Morgen komen de kinderen voor het eerst. Heb er zin in! ( en ben er bijna klaar voor )

Dinsdag hadden we voor het eerst de oppas aan huis en ik vond het super! Helemaal leuk. Zelfs N, en die is niet makkelijk met vreemden! Hopelijk hebben we lang plezier van haar.
Wat fijn dat het zo ghoed ging met de oppas, Ziss! En lekker dat jullie er bijna klaar voor zijn op werk. Goed gevoel geeft dat he?

Hoe heeft K het gehad? Vond hij het feestje leuk? En was hij inderdaad gesloopt erna? Sneu voor N dat ze nu niet meer zo lang kan slapen als ze eigenlijk wil.

Lekker LB, even een weekendje weg! Hopelijk zit het weer een beetje mee. zou voor ons ook gunstig zijn, want wij willen dit weekend naar de Efteling gaan :-)

Miss, vind ik altijd leuk om jouw strijdbaarheid in je berichtjes terug te zien :-) Manlief was, denk ik, wel wat zieker dan ik, maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Het is en blijft een man tenslotte Kan je oppas straks wel oppas blijven als ze een kleine heeft? Of moet je op zoek naar een ander?

Het verwendagje zijn we nog druk aan het plannen hoor, ik heb ergens iets gereserveerd voor begin oktober, maar wacht nog even op de bevestiging. Die heb ik nog niet binnen.
ziss, heb toch altijd al gezegd dat een oppas thuis ideaal is? (hoewel ik ze nu heb weggebracht en dt is ook wel even fijn).. goed dat het een goed gevoel heeft gegeven, dan kun je ook met plezier weer aan het werk!

CD: volgens mij wordt het zaterdag mooi weer, dus zou de efteling dan plannen! en ja, ik ben strijdbaar, vind vaak dat mannen er maar makkelijk mee wegkomen.. oppas kan gewoon blijven, ze kwam voorheen ook altijd met haar zoontje. dus dan neemt ze baby gewoon mee. is ook leuk voor S, die is dol op baby's!

lb: lekker,nog even weekendje weg! k=ik verheug me ook enorm op riga, de jongens hebben er ook veel zin in. erg leuk!

en pada: ja, sneu he, voor die kleintjes. een groot deel van de reden dat s vaak niet meer slaapt is ook omdat het gewoon vaak niet past in het schema van de broers.. (had ze maar geen 4e kind moeten worden he? )

nou, ga even aan het 'werk' , kleintjes naar de oppas en ik even paar uur om wat opdrachten voor mijn cursus te gaan doen. heb ook net samen met zus bedacht dat we samen een kinderboek gaan maken (ik de tekst en zij de afbeeldingen), heb ineens weer zoveel zin in allerlei dingen!
Pada, das meteen wel druk voor K en lastig dat N dan niet voldoende kan slapen. Vindt hij het wel leuk op school?

Miss, ga je morgen weg? Alvast veel plezier. En leuke plannen voor je werk, super dat je zoveel energie hebt.

CD, goed dat je nieuwe relaxdag aan het plannen bent. Ik ga volgende week vrijdag met vriendin naar sauna, op mijn laatste verlofdag.

Ziss, fijn dat de oppas goed bevalt. Onze oppas komt volgende week voor het eerst op beide kindjes passen, ze is net voor bevalling voor het laatst geweest. Wel jammer dat ze nu fulltime werkt en nooit overdag kan voor 19 uur.

Nou, ik ga even Pansje troosten, nogal huilerig vandaag, misschien dat twee dagen kdv er nu uitkomen.
Ik ben er nog hoor! Alleen ontzettend in de meeleesmodus . Vanavond ga ik weer eens proberen zoon met ons mee te laten eten dus als jullie gekrijs horen...
Succes, Plukkie, bennieuwd hoe het eten gaat
[quote]littlebeetle schreef op 08 september 2011 @ 11:25:

Ziss, fijn dat de oppas goed bevalt. Onze oppas komt volgende week voor het eerst op beide kindjes passen, ze is net voor bevalling voor het laatst geweest. Wel jammer dat ze nu fulltime werkt en nooit overdag kan voor 19 uur.

/quote]

Nou, toeval bestaat geloof ik niet, want ik krijg vandaag ongevraagd een oppasaanbod voor overdag, zie hyves. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...maar het zou wel een uitkomst kunnen zijn.
Ik had gisteren bedacht om zoon mee te laten helpen bij het koken. Hij heeft dus de aardappels in de pan laten plonzen en dat vond hij buitengewoon grappig. Vervolgens heeft hij 2 of 3 hapjes gegeten van een runderchipolata. Toen hij klein was at hij die, maar nu al manden niet meer. Dat hij er niet direct afwijzend tegenover stond was voor mij al genoeg, ik durfde dus geen andijviestamppot op zijn bord te doen omdat hij anders nergens meer iets van zou eten. Dus ach, kinderhand is gauw gevuld en de mijne blijkbaar ook.

Geen idee wat je met dat oppasaanbod aan moet LB. Ik denk dat ik me aansluit bij wat de anderen zeggen op Hyves. Gaan jullie trouwens dit weekend naar de Veluwe? Dat ben ik even kwijt. Zaterdag wordt prachtig weer dus ik hoop dat het dit weekend is en niet volgende week of zo. In ieder geval veel plezier!

BMS, ik ben ook benieuwd of je roosterprobleem is opgelost. Wat idioot zeg, dat ze dat zo doen.
De laatste paar dagen staat naast ons topic trouwens een advertentie van kinderkledingmerk Pomp de Lux. Kent iemand dat al? Ik moet zeggen dat het er leuk uitziet en nog betaalbaar lijkt te zijn ook. Maar voor ik een nieuwe jas voor zoon koop ga ik eerst maar eens checken of die van vorig jaar nog past.
quote:plukkiedewukkie schreef op 09 september 2011 @ 15:09:

Maar voor ik een nieuwe jas voor zoon koop ga ik eerst maar eens checken of die van vorig jaar nog past. Dat heb ik dus ook toevallig gedaan deze week, en de jas van vorig jaar past dus nog prima. Voorlopig voor zoonlief dus geen nieuwe winterjas, koop hoogstens een nieuwe later in de uitverkoop, mocht hij toevallig toch nog een groeispurtje krijgen. En over 2 wkn is hier in de buurt weer zo'n tweedehandsbeurs, waar ik altijd wel goed kan slagen, dus daar ga ik nog even kijken voor een extra jasje voor kdv en speeltuin enzo.
Ik denk dat hier de winterjas van vorig jaar ook nog wel past, zoveel is ze niet gegroeid en de winterkleren van vorig jaar passen ook nog bijna allemaal. Zal binnenkort eens de kast uitmesten om te kijken wat er nog bij moet komen, goede reden om weer eens te gaan shoppen.

Balpen: ik had helemaal over het verhaal van je auto heen gelezen, jij hebt echt geluk gehad zeg!
Wat een heerlijkheid, wat een rust! Mannen zijn met z'n tweetjes een dagje naar de dierentuin en dochterlief is met een vriendinnetje boven aan het spelen (lees: prinses spelen, zich verkleden en 'opmaken' en dansen op K3 ) Heb geen kind aan ze, huis is schoon, was is weggewerkt en het zonnetje schijnt, dus ik ga lekker met de voeten omhoog een boekje lezen in de zon!

Morgen op kraambezoek bij goede vrienden die vorige week hun eerste kindje gekregen hebben en voor morgenmiddag staat een rondje door de fruitpluktuin op het programma!
Dochterlief heeft gisteren trouwens een brief gekregen van de basisschool, met uitnodiging voor intakegesprek en maken van wenafspraken! Leuke brief, helemaal aan haar gericht en op kinderlijke taal uitgelegd hoe en wat. Moest wel even drie keer slikken en een klein traantje wegpinken moet ik eerlijk bekennen, want hoewel zij er 100% aan toe is, weet ik nog niet zeker of ik dat ook al ben....
Dat gevoel had ik ook Balpen. Maar het went natuurlijk ook heel snel. Al mis ik na 2 jaar nog steeds de vrije doordeweekse dagen.
Wat leuk zeg Balpen, zo'n brief!

Zoon mocht vanochtend weer, hij vind het geweldig. Moet wel wennen aan de tijden en het elke dag iets moeten, maar 's ochtends is het op werkdagenvoor mij een stuk relaxter omdat ik ze niet weg hoef te brengen maar de oppas bij ons komt.

Ziss: wat fijn trouwens dat de oppas zo goed bevallen is!

Rustig hier verder, iedereen druk??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven