Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Over wennen gesproken... bij ons kdv is het nieuwe beleid dat de ouders ook mogen wennen. D.w.z. je mag als ouder een halve dag bij je kind blijven op de groep. De verzorging mag je dan ook zelf doen, het idee is dat je dan ook ziet en meemaakt hoe het er echt aan toe gaat. Het mag ook bij de peutergroep en bij BSO maar vooral bij die laatste is het geen succes. (kinderen die zich normaal prima gedragen worden opeens bijzonder dwars en vervelend)

Hier ook veel minder bezoek voor zoon dan voor dochter. Hoor niet anders, gaat bijna overal zo.
Nou ben lekker in de stad geweest, nieuw rokje en nieuwe jurk gekocht, cadeautjes en voor Pansje een vestje en voor Hansje dekbedovertrek. Lekker broodje mee van La Place en toen kon ik Pansje alweer ophalen. Ze had goed gedronken, veel geslapen en leidster vond dat ze veel lacht. Altijd leuk om te horen natuurlijk. Ze vinden Hansje ook altijd zo'n vrolijk ventje daar, we hebben gewoon een blij stel kindjes!
quote:Carpe.Diem schreef op 31 augustus 2011 @ 09:21:

Wanneer heb je de volgende echo?

Dat is pas de 20weken-echo. Gek hè! Ik vind er wel héél veel tijd tussen zitten, maar dat schijnt normaal te zijn. (ben blijkbaar alweer vergeten hoe het was om zwanger te zijn) We mogen gelukkig nog wel een keer naar het hartje komen luisteren, maar dat is alles.

LB: wat fijn dat het zo goed ging op het kdv en dat je van die leuke blije kindjes hebt! Heerlijk!
Hey dames,

Daar ben ik ook maar weer eens. Wel na de vakantie al veel op hyves geweest, maar hier komt het er maar niet van. Ben dan ook totaal niet bijgelezen, maar zag wel dat het hier redelijk rustig is.

Blog: dat duurt dan inderdaad lang, ik heb beide zwangerschappen bij iedere controle een echo gehad dus kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Gelukkig kan je nog wel hartje luisteren tussendoor. Hoe gaat het me je misselijkheid nu?

LB: heerlijk toch van die vorlijke kindjes?
Zo, ik ben een beetje moe.

Werk is weer begonnen ook. Hebben ze me ook nog op een verkeerde dag ingeroosterd, waarop ik dus geen opvang heb. Lekker hoor. Deze week heb ik mijn moeder gevraagd om op te passen, maar als het volgende week niet is opgelost, hebben ze vette pech. Stelletje.....

Verder wel heerlijk nieuws, want zoon heeft vannacht sinds hele lange tijd doorgeslapen van 8 tot 6. Jippie!!! Het heeft wel wat werk gekost, maar zonder heel veel huilen en overstuur gedoe gelukkig. Nu drinkt hij nog 2 keer bij mij, 's avonds voor het slapen en 's ochtends bij het wakker worden. Als binnen nu en een half jaar de ochtend er ook nog af gaat, ben ik een blije mama. Maar daar mag hij z'n tijd voor nemen.

Hopelijk blijft het zo gaan, ik kan wel wennen aan meer dan 5 uur aan een stuk slapen.

Verder heb ik alles wel gelezen de afgelopen dagen, maar wet ik niet meer precies op wie ik nog wilde reageren. Dat komt misschien morgen nog wel even.

Oh ja, de noordelijke meeting sla ik over i.v.m. echt te ver weg.
Pff, bms. Ik realiseer me door jouw berichtje ineens weer Joe zwaar jij het hebt met die nachten! Het is niet anders natuurlijk en het heeft geen zin om er veel over te zeuren natuurlijk, maar toch:even petje af hoor!

Ik vandaag weer een cursusdag eigen onderneming gehad. Was wel interessant, al ben ik er nog steeds niet helemaal uit of ik die richting uit ga. Krijg ook leuke ideeën bij de coach.. Ik zie het nog we even aan.

Verder helaas weer onegsteld en daarom weer migraine. Bah. Ben ook vreselijke moeder dan en daar baal ik kg het meest van. Vanmorgen ook ontploft met huilende kinderen als gevolg. Ik kan mezelf echt niet uitstaan dan, maar als ik midden in een aanval (of eigenlijk als ik net mijn pil heb ingenomen die de aanval versneld lijkt af te spelen) ben ik zo beroerd en kan ik echt niks hebben. Maar ja: er moesten wel kinderen naar school en ik moest zelf ook om 8 uur de deur uit (vriend was al hee, vroeg weg). Vreselijk... Wat een naar mens ben ik dan, kan er nu nog om huilen.

Pada: wat leuk km je hier weer te lezen.

Blog: even geduld dus nog. Fijn dat je niet zo misselijk bent. Dat was vorige keer wel anders toch?
Lb, lekker is dat he, als je zo goed geslaagd bent in de stad?

Blog, ik vond de tijd tussen de 12 weken echo en de 20 weken ook best lang duren, maar daarna ging het best snel. Ik vind het nog steeds zo geweldig voor je dat je op natuurlijke manier zwanger bent geworden!

Pada, lekkere vakantie gehad? foto's op hyves?

BMS, ik kan me voorstellen dat je moe bent. Lijkt me best wel weer wennen, na zo'n lange vakantie. Balen van het verkeerd inroosteren. Hopelijk is het snel opgelost. Wat fijn dat je mannetje wat langer doorgeslapen heeft! Net als Miss heb ik diep respect voor je dat je het al zo lang volhoudt. Je moet natuurlijk ook wel, maar het is nogal wat.

Miss, wat fijn dat de cursusdag interessant was en dat je leuke ideeen krijgt bij de coach. Goede beslissing geweest dus om hiervoor te kiezen? En wat vreselijk balen van die migraine en bijbehorende buien. Ik weet hoe rot je je voelt als je jezelf als in een film tekeer ziet en hoort gaan tegen de kinderen, terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt. Helemaal als ze dan gaan huilen. Lieve Miss, je kunt er niets aan doen.
CD: Ja, lekker vakantie. Zal nog wel even wat foto's op hyves zetten binnenkort.

BMS: moest wel lachen om je berichtje, je begint met ik ben moe en verteld daarna dat zoon een hele nacht heeft doorgeslapen haha. Wat een oenen zeg op het werk dat je ingeroosterd staat op je vrije dag.

Miss: ben wel benieuwd naar je nieuwe ideeen. Fijn dat je in elk geval iets aan de coach en cursussen lijkt te hebben.

Balen van die migraine en je reactie daarop, maar elke moeder (met of zonder migraine) heeft wel zulke momenten en je compenseert het ruimschoots met super lieve mama momenten
BMS, wat idioot van je werk. Groot gelijk dat jij het maar eenmalig opvangt, stomme fout van hen. En wat lekker dat je zoon heeft doorgeslapen. Inderdaad diep respect (en ik ben de dagen al aan het aftellen totdat Pansje doorslaapt haha; vannacht heeft ze het gedaan, maar kwam vast door de inentingen van gisteren).

Miss, fijn dat je op nieuwe ideeen bent gekomen. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, spannend! Ook wel lekker denk ik om hier weer mee bezig te zijn en niet alleen met de kids? Wel balen weer van die migraine.

Vandaag zijn de kinderen tot 16 uur op het kdv, maar ik heb woensdag al geshopt. Misschien me maar eens storten op verjaardagscadeaus voor mijn neefjes Het is te mooi weer om in huis op te ruimen. Aangezien het maar weer twee dagen is, maar even van genieten. Nog twee weekjes vrij en dan weer aan de slag. Zo langzaamaan krijg ik wel weer zin, hoewel ik een beetje op zie tegen de ochtend- en avondspits thuis. Ben benieuwd hoe dat gaat!
Dank voor jullie begrip. Ik weet wel dat het soms gewoon voorkomt, maar leuk is het niet. Nou ja,, vandaag gelukkig beter (vannacht wel migraine, maar heb pil genomen en toen ik vanmorgen wakker werd, was het een stuk beter). net even tosti's gemaakt en nu wachten op vriendje van j.

Moet ook nog even cakejes bakken voor het zomerfeest van psz morgen. Zucht, is het een keer mooi weer, ben ik de heel dag druk.

Bms: hebben ze het alweer geregeld op je werk (idioten!) en heeft zoon vannacht weer zo'n goede nacht gemaakt?

Lb: haha, ik dacht 'ja, en?' toen je zei dat je laatst al geshopt had!!

Ziss: je hoeft niet op te passen, kinderen gaan volgende week naar schoonzus.,,
shit heb autopech, remmen doen het amper nog... wel leuk dat er veelvuldig getoeterd wordt door voobijgangers, erg lekker voor je ego! en nu maar wachten.......
Dat is balen Balpen! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten.

Miss: fijn dat de migraine wat beter wordt. Morgen helemaal geen tijd om van het weer te genieten denk je? Dat is wel balen.

Het was echt heerlijk hier vandaag, heb vanmiddag lekker krantje zitten lezen in de tuin, kinderen de hele middag buiten in korte broek.
Balpen, das flink balen zeg. Die auto heb je toch pas net?

Pada, dat klinkt als een heerlijk dagje. Ik was zonder kids, ben even in stad geweest, en in tuin tijdschriftjes zitten lezen. Rond 16 uur de kinderen opgehaald en nog even naar speeltuintje geweest. Toen heeft Hansje nog even met onze buurjongen gespeeld terwijl ik met een (andere) buurvrouw stond te kletsen. Nu liggen ze weer allebei op een oor, en is vriend nog steeds niet onderweg vanaf zijn werk.... zucht.... dacht dat de drukte achter de rug was, maar nu begint het bij zijn andere baan druk te worden (hij heeft dus twee werkgevers, waarvoor hij 2 resp 3 dagen werkt)
Miss, niet zo hard voor jezelf zijn! Jij bent echt een supermoeder en als je je dan lichamelijk zo naar voelt, kan het gebeuren dat je het even niet meer hebben kan. Wat rot dat het gewoon elke maand weer terugkomt.

Pada, die moeheid heeft een reden he? Vandaag een hele leuke dag gehad met zoon, maar ook kei-kapot. En dat terwijl zoon z'n tweede nacht aan een stuk heeft doorgeslapen. (Dat is de afgelopen 2 jaar niet gebeurd, 2 nachten achter elkaar.)

Balpen, weer thuis?

Ze blijven prutsen op het werk, ik las net een mailtje dat ik aanstaande donderdag verlof heb. Huh? Ik zou dus maandag, dinsdag en donderdag gaan werken, maar nu sta ik dus ingeroosterd op maandag, dinsdag en woensdag. Dus als ze het niet rond krijgen voor komende week, zou ik toch de woensdag verlof moeten krijgen, lijkt me zo. Echt waar, zo erg is het nog nooit geweest.
Ben weer thuis hoor gelukkig. Via mijn ouders, want had auto nodig en gelukkig kon mijn lieve moeder me ophalen bij de garage en mocht ik haar auto lenen dit weekend. Moest gistermiddag een flinke noodstop plus uitwijkmanoeuvre doen (kreeg geen voorrang, op 80 km weg dus flinke vaart). Daarna week mijn auto bij remmen iets af naar links, maar nog niets aan de hand, had manlief gezegd dat hij er in het weekend maar even naar moest kijken. Maar vanmiddag deden de remmen het echt heel slecht en als ik harder dan 50 reed en remde, ging de auto heen en weer en had ik er geen controle meer over. Dus dat kon zo niet natuurlijk, levensgevaarlijk. Geen idee wat er was, denk iets met remmen natuurlijk of combi met banden iets. Hopelijk niet te veel geld want dat is deze auto helemaal niet waard. Wordt vervolgd!
quote:padababa schreef op 01 september 2011 @ 13:46:

Hoe gaat het me je misselijkheid nu?

Prima!!!! Nergens last van. Duimen dat dat zo blijft.
Miss, wat rot van die migraine. Ik dacht dat ik hier de hoofdpijnkneus was, maar jij kan er ook wat van.
Fijn Blog, inderdaad hopen dat het zo blijft!

Bapen: fijn dat je weer veilig thuis gekomen bent. Klinkt eng van je auto. Hopelijk niet te duur (alhoewel, kan dat bij auto's???)

BMS; fijn zeg van dat doorslapen. Zou hij het ineens door hebben?? Hoop het voor jullie, kan je nu wel gebruiken denk ik

LB: dat klinkt ook wel lekker relaxed. Wat lastig dat vriend zo laat is elke keer, lijkt dit ook een langere drukke periode te worden? Hoop het niet voor je.

En dat je over 2 weekjes al weer aan het werk moet, ik sta daar echt versteld van hoe snel dat gaat.
BMS, inderdaad gepruts zeg. Maar wat fijn dat zoon weer heeft doorgeslapen!

Blog, super dat je niet misselijk bent. Je zou nu dan toch ech een jongen verwachten of niet? Willen jullie het weer weten? (vorige keer wist je het toch?)

Balpen, fijn dat je weer veilig thuis bent, klinkt niet fijn.

PAda, ik had eigenlijk half augustus weer moeten beginnen, dus eigenlijk ging het nog sneller.... Denk dat ik er over twee weken weer aan toe ben, na wat daagjes helemaal voor mezelf. Probeer ook nog een sauna date met vriendin te prikken, nog naar kapper, zodat ik er echt klaar voor ben.
quote:littlebeetle schreef op 02 september 2011 @ 23:07:

Blog, super dat je niet misselijk bent. Je zou nu dan toch ech een jongen verwachten of niet? Willen jullie het weer weten? (vorige keer wist je het toch?)

De Chinese horoscoop voorspelt een jongen en die horoscoop heeft het hééél vaak goed. Althans, in mijn omgeving klopt het echt heel vaak. Ik geloof eigenlijk helemaal niet in dit soort horoscopen, maar het is toch wonderlijk dat het zo vaak klopt. We zullen zien...
Wat grappig van die chinese horoscoop, dat wist ik helemaal niet dat die geslacht voorspelt. Net even gekeken, maar bij mij klopte die niet, zou een meisje hebben gekregen. En mijn moeder zou een jongetje hebben gekregen, maar kreeg mij dus Maar ja, wat kan ik zeggen, ik was ook hondsberoerd de 1e 4 mnd wat ook niet tot een meisje leidde.
Scuba en LB, ik heb trouwens nog een supertip voor jullie ihkv uit eten met kids. Kids eten gratis, je hebt er geen kind aan (want allerlei spelletjes etc.) en het is een heel leuk restaurant en ook nog eens goed betaalbaar. Zet wel even op hyves soon.
Haha, die chinese horoscoop heeft bij mij voorspeld dat ik 3 meisjes en 1 jongetje zou hebben (in die volgorde, dus 4 x fout), ik geloof er dus niet zo in...

(wat niet wegneemt dat je zomaar nu een jongetje zou kunnen krijgen, 50% kans) bij mij was de laatste zwangerschap niet anders dan die van de jongens trouwens, dus dat zegt niet altijd wat. Maar fijjn dat je geen last hebt!
Klinkt goed Gaudi!

Lees wel mee maar de puf om te reageren ontbrak even geloof ik...

Miss, ligt het aan mij of heb je de laatste tijd vaker hoofdpijn? Lastig hoor. En wees niet te streng voor jezelf, ik weet dat je een hele warme, lieve en geduldige mamma bent. En dan soms ontploft er iets, heel herkenbaar.....

Blog, wat fijn dat je je niet meer misselijk bent. Maakt het genieten toch iets makkelijker.

BMS, mijn buren hebben bijna 3 jaar lang geen hele nachten kunnen maken door hun jongste. Nu hij sinds een paar maanden doorslaapt komt er bij hun alle vermoeidheid uit.

Balpen, hoe is het met je auto afgelopen? Zolang heb je hem nog niet.

Vraag me gelijk af of de auto van Miss al boven water is....

LB, zit er alweer bijna op. Lekker he, nog even een paar daagjes voor jezelf. Hier is het wennen op het kdv vooral voor de ouders. De kindjes gaan meestal goed, de ouders huilen meer

Hier weer een week gewerkt. Moet even wennen aan het feit dat ik gewoon veel minder tijd heb voor andere dingen. Grote to-do-lijst dan ook voor vandaag. Komt ook omdat ik gister vooral lekker van het weer heb genoten. De boodschappen voor de hele week zijn wel al binnen. Vrijdag is T jarig en die cadeaus zijn ook in huis. Nu nog bedenken wat we voor feestje gaan geven. Miss, ideeën?

Neefje is in de stad komen wonen voor studie en schuift dus een paar x per week aan om mee te eten, gezellig. En volgende week krijgen we een loge uit de VS. Van de zomer waren haar man en kinderen hier, nu komt zij. Grappig, zo zie je ze een paar jaar niet en zo komen ze allebei apart van elkaar naar Nederland. (voor werk vooral)

Het is 10.00 uur....aan de slag!
Blog, net ook even naar die horoscoop gekeken en bij klopte het wel tweemaal, grappig!

Gaudi, benieuwd naar je tip, zag nog niks op hyves staan. Ik heb nog wat tips van een vriendin die ik moet uitproberen, met name plekken om met vriendinnen met kids af te spreken. Daar kwam ook die tip van Viva meeting point vandaan van laatste keer en vorig jaar.

Ziss, ik zou eigenlijk ook een to do lijst moeten maken voor komende twee weken. Want dan heb ik een keer de tijd om dingen te doen waaraan ik nooit toekom. Maar tegelijkertijd wil ik ook genieten van tijd voor mezelf.... Nou, maar even gulden middenweg zoeken want ik krijg ook spijt achteraf als ik helemaal geen nuttige dingen heb gedaan. Fotoboek van Hansjes eerste jaar staat met stip op een, morgen maar alvast een herstart maken (geloof dat ik eerste half jaar erin heb, dus moet lukken). Verder vooral opruimen.... ik heb al wat babydingen uitgezocht en richting neefje gedaan, maar nog even verder met ook andere zooi. We groeien ons huis uit.

Dit weekend de hort op geweest. Gisteren feestje bij vriendin in middag met heel veel mensen en heel veel kids (bijna allemaal meisjes). 's Avonds gingen we bij mijn moeder slapen en was Pansje erg onrustig, toch iets te druk geweest, maar uiteindelijk ging ze toch nog redelijk op tijd slapen en heeft ze er vanmiddag ook nog goed geslapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven