dilemma: oma of kdv?

17-08-2009 20:44 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van bijna een jaar gaat nu een dag in de week naar opa en oma en een dag in de week naar het kinderdagverblijf. Op zich niets mis mee, maar ik heb het gevoel dat ze weg moet bij opa en oma.

Oma krijgt ernstige opvoedingsneigingen en gaat zich nu zelfs bemoeien met mijn dochters medische" problemen".

Nu is het punt dat ze altijd voor ons klaar staan en altijd kunnen oppassen. Dat is natuurlijk heerlijk.

Ik heb er geen goed gevoel bij, maar mijn vriend geeft aan dat hij vindt dat we het niet kunnen maken om haar twee dagen naar het kdv de sturen. Ik vind het kdv voor mijn meisje (erg sterke wil, nu al!!)erg goed. Hij ook maar niet ten kosten van opa en oma...

Heeft iemand hier ervaring mee, of misschien goede tips?
:
/
miet, ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met de opvoedkundige inbreng van je schoonmoeder. Als je van mening verschilt met het KDV of met de gastouder, kun je daar over het algemeen veel zakelijker mee omgaan dan wanneer het je (schoon-) ouders betreft. En speaking for myself ben ik ook gevoeliger voor een verschil van inzicht met mijn moeder dan met iemand van het KDV

Daarnaast vind ik niet dat ik mijn (schoon-) ouders moet belasten met de opvang van het grut. Ze zijn met pensioen en moeten gewoon van hun vrijheid kunnen genieten. En een niet zo leuk punt, maar wel iets om rekening mee te houden, ze zijn over het algemeen de jongste niet meer, als opa en/of oma ziek wordt oid, heb je een probleem. Het is niet zo charmant om aan oma's ziekbed te staan met het idee, fukkerdefuk, hoe regel ik dat volgende week met mijn koter....... Dat probleem het je bij het KDV niet, er is altijd genoeg personeel om de tent open te houden (je nanny zal op haar vrije avond maar een paaldansongeluk krijgen, bijvoorbeeld, dan ben je ook mooi gesjochten).

De jongste gaat nu 2x per week lunchen bij mijn schoonouders. Die vinden dat haske leuk. Ik ook, maar als er geen alternatief was, in de vorm van incidenteel kunnen aanschuiven bij de overblijf, dan was ook dat feest niet doorgegaan.
Wij hebben bewust voor het kdv gekozen. Die vmbo-ers en mbo-ers kunnen verdomd goed met mijn kind omgaan.

Opa en oma zijn er als achtervang, bijvoorbeeld als er iets is en dat is heel fijn. Verder passen ze op als we iets anders hebben en dan vind ik het niet erg als hij verwend wordt.

En kleertjes moet je gewoon aanpakken. Er zal vast wel iets leuks tussen gezeten hebben. En kleertjes die je niet leuk vindt trek je gewoon aan op de opa en oma dag haha
wij zijn erg tevreden over de 'groep vmbo-ers' die het kdv leiden en voor ons kind zorgen!

zou mijn moeder niet snel elke week op laten passen omdat ik nu al weet dat er irritaties zouden komen, ook al hebben we nog zo'n goede band.

Over de kleertjes, wij hebben een familielid dat regelmatig hele tassen vol kleertjes en spulletjes stuurt, en ik moet bekennen dat ik me daar ook wel eens aan erger. Vind het van de ene kant erg lief (hoewel we het leuker zouden vinden als ze langs zou komen, i.i.g. oop Youkjes verjaardag) maar het is soms wat overweldigend. Ik wil ook wel eens wat kopen en mijn moeder ook. Vooral ook de overvloedige hoeveelheid kado's met Sint en verjaardag (allemaal over de post) stoort mij wel, dus we proberen dat wel bij te sturen zonder al te onaardig te zijn.

TO: ik zou zeggen, probeer er eens over te praten met je schoonmoeder. Kan me je irritatie goed voorstellen, maar het is inderdaad ook logisch dat ze zich ermee gaat bemoeien als ze ook taken heeft.

Succes ermee!
Het is zoals het is
miet? ben je nog wat wijzer geworden?
Djiez, hoe durven ze je kleertjes te geven!
Ik begrijp dat er veel verschillende meningen zijn over dit onderwerp...

Ik heb het er nog eens met mijn vriend over gehad en ik ga mij schikken naar zijn mening. ( Dit klinkt zwaarder dan het is..) Hij heeft een goed punt. Mijn band met schoonmoeder is niet super, maar mijn meisje is erg blij als ze is geweest. Dus voorlopig geen wijziging is de gang van zaken.

Ik heb me wel verbaasd over de felheid waarmee sommige van jullie op een stelling/vraag reageren (en ook op elkaar), maar misschien is dit meer mijn gebrek aan ervaring hier......

Nog even over het krijgen van kleding: Ik vind het niet erg om iets te krijgen, maar wanneer er volledige stapels aangeboden worden vind ik het een stuk minder. Daarbij komt ook nog dat de kleding smaak niet overeenkomt met onze smaak.
milaatje schreef: Wij hebben liever niet dat een groep vmbo-ers op ons kind past. Slechte ervaringen tot noch toe, dus wij gaan voor een nanny.

ik weet niet waar jij de informatie vandaan hebt gehaald dat er op een kdv alleen maar vmbo-ers werken.

op ons kdv hebben ze allemaal mbo spw 3 of 4, een paar collega's zijn nog in opleiding en weer een paar gaan nu hbo doen.

ik denk dat je even goed moet informeren voordat je zomaar klakkeloos iets neerzet.

een nanny mag dan een universitaire opleiding hebben maar als dat toevallig geschiedenis of theologie of iets dergelijks is, dan slaat het nog nergens op om voor een nanny te kiezen.

wij zijn op zoek geweest voor een nieuwe collega en die met mbo is het geworden omdat die dichter bij ons en de ouders staat dan eentje met een dr titel in de pedagogiek.

die paste totaal niet bij ons.

en bij ons komt de inspectie langs om te zorgen dat alles goed is en dat er op de juiste manier wordt gewerkt.

ik zie het al voor me dat je je nanny helemaal door laat screenen voordat je ze aanneemt. en je kunt wel zeggen dat je dat doet maar laten we wel wezen, 9 van de 10 ouders doet dat echt niet en is allang blij dat ze een oppas hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven