Dochter 6 mnd wil niet in kinderwagen .. tips?

01-12-2008 17:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een oproep aan alle ervaren moeders!

Mijn dochter van 6 maanden houd het nooit langer dan 20 minuten vol in de kinderwagen.... Dan wordt het zeuren en dit gaat over in hard krijsen. Lekker wandelen is er dus niet meer bij. Ik zorg dat ik altijd in de buurt blijf zodat ik binnen 5 minuten weer thuis ben.

Tips? Suggesties? Of gaat het vanzelf weer over?

Overigens ligt ze niet meer in de bak, maar hebben we de kinderwagen al omgebouwd.
Mss toch weer in de bak?
Waar kijkt je dochter naar? Naar degene die de wagen duwt of kijkt ze voor zich uit de wijde wereld in? Sommige jonge kinderen zien liever hun papa of mama (of wie het ook is die duwt) dan de geitjes/auto's/kindjes/winkel/vulmaarin.
En hoe was het toen ze nog in de bak lag? Was ze er toen ook zo snel klaar mee of hield ze dat langer vol?
Ik neem aan dat je dochter nog niet zelfstandig zit, dus heb je het buggygedeelte wel goed afgesteld?

Niet dat ze als een zoutzak in de buggy hangt, dat lijkt me niet prettig zitten namelijk.
wij hadden hetzelfde probleem met onze zoon. De buggy kon niet helemaal plat, dus hij hing er altijd wat in. Pas toen hij wat beter kon zitten werd het voor hem wat prettiger. Geen tips van mijn kant dus. Ik heb maar heel weinig met mijn zoon gewandeld omdat hij het gewoon vreselijk vond. Nu is hij 2,5 en vindt hij het nog niet denderend. Hij loopt liever.
Mijn dochter heeft tot 4 maanden heel graag in de bak gelegen, daarna over in de Maxi Cosi tot 6 maanden ongeveer.

Ze kijkt van me af (ze ziet me al de hele dag . Zou ze verkeerd zitten / liggen? Ze ligt / zit er idd in. Niet helemaal plat maar ook niet helemaal rechtop.

Zou toch zonde zijn als ik / we meer aan huis gekluisterd zijn..
Ik zou haar ofwel weer terug in de kinderwagenbak leggen ofwel de zitting draaien zodat ze naar jou kijkt. Waarschijnlijk vind ze het nog wat veel van het goede om naar de omgeving te kijken.
quote:rainz schreef op 01 december 2008 @ 20:00:

Ik zou haar ofwel weer terug in de kinderwagenbak leggen ofwel de zitting draaien zodat ze naar jou kijkt. Waarschijnlijk vind ze het nog wat veel van het goede om naar de omgeving te kijken.Ik denk het ook.
Ik heb een dochter van 2 en een dochter van 3 maanden.

Ik heb een dubbele wagen maar ik vind mijn oude enkele wagen eigenlijk prettiger.

Nu heb ik de oudste meestal in de kinderwagen en de jongste in de draagdoek. Ze vindt het prachtig om vanuit de draagdoek om zich heen te kijken en ze slaapt er heerlijk ik.

In het begin zag ik een beetje op tegen het knopen maar met 1 keer oefenen had ik het goed onder de knie. Het is een stuk makkelijker dan het lijkt.

Ik heb nu een tricot slen maar die tricot doeken gaan wat doorhangen na een tijdje als het kind wat zwaarder wordt dus ik krijg nu een geweven doek. Daar kan je een kleuter nog zonder problemen in dragen

Een babybjorn oid zou ik trouwens niet aanraden, dat is veel zwaarder om mee te lopen.
In de bak terugleggen is geen optie helaas....

Een draagdoek heb ik Pebbles, deze gebruik ik idd niet zo vaak. Zal deze weer eens tevoorschijn toveren. Draag je je kindje dan onder je jas en eventueel nu een mutsje op?
Is je dochter zo groot dat ze niet meer past dan? En het zitje omdraaien? De meeste kinderwagens hebben die mogelijkheid wel.
Ik doe haar zelf een dun jasje of vestje aan en een mutsje op. Zelf heb ik mijn jas dan open. Een kind in draagdoek tegen je aan is warm genoeg is mijn ervaring.

Straks met de geweven doek ga ik haar een wat warmer jasje aan doen omdat die toch wat koeler is dan een tricot doek.

Waarom heb je haar nog 2 maanden in de Maxi Cosi gelegd?

Omdat ze niet meer in de bak wilde liggen?

En wilde ze daarna ook niet meer in de Maxi Cosi dan?

Ze mogen er max. 2 uurtjes per dag in, dus als ze dat prettig vindt zou ik gewoon met haar gaan wandelen in de Cosi.
Tja moeilijk! Heb je geen speelgoedje wat je aan de wagen kunt bevestigen? Je hebt zoveel leuke rammelaardingen enzo.

En mijn kleine had ook wel vaak haar speentje in, vond ze ook erg fijn.

Oh ja en kan het niet zijn dat ze het koud heeft? Het is nu echt wel weer om er al lekker een slaapzak in te doen.

Succes!
De zitting omdraaien zodat ze je kan zien lijkt me echt het proberen waard. Je dochtertje is nog zo jong, er komt echt heel veel op haar af als je met haar aan het wandelen bent. Ze kan het misschien nog niet goed verwerken wat ze ziet en beseft zich nog onvoldoende dat je er wel bent ook alziet ze je niet. Dit verschilt per kind. Zelf hebben we om deze reden speciaal een (tweedehands) wagen gekocht waarbij dit kan (bij de wagen die we al hadden kon dit nl. niet). We hebben nog geen moment spijt gehad (al is het bij ons in de gang nu even een wagenpark ). Zoontje vindt het helemaal geweldig om ons te zien, dikke lol hebben we dan...

succes
Mijn jongste is 5 maanden en heeftm behalve bij opa/oma, nog nooit een kinderwagen gezien.

Hij wordt gedragen door mij. In diverse niet/rekbare doeken en dragers. Ideaal, geen gedonder met wandelwagens, trottoirs, trappen, gewoon lekker in de doek en gáán!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven