Dochter gaat meer met vriend om dan met mij(Geen OP)
donderdag 6 februari 2020 om 15:23
En toen jij een vriend kreeg ooit? Zeurde jouw moeder ook dat je te weinig tijd aan haar besteedde? Of begreep zij het?lasloapollo27 schreef: ↑06-02-2020 15:16Ik voel mij zo leeg van binnen. Ik gun haar ook geluk, maar ik snap niet waarom ze opeens meer interesse in hem heeft dan in mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 6 februari 2020 om 15:24
Ik snap niet waarom ze voorheen zoveel interesse in je had. Ik schat dat ze ergens tussen de 15-18 is? Ik kan me niet herinneren dat ik toen ooit ging winkelen of naar de film met mijn ouders. Was daar toen totaal niet mee bezig.lasloapollo27 schreef: ↑06-02-2020 15:16Ik voel mij zo leeg van binnen. Ik gun haar ook geluk, maar ik snap niet waarom ze opeens meer interesse in hem heeft dan in mij
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 6 februari 2020 om 15:26
donderdag 6 februari 2020 om 15:27
Trouwens, als mijn moeder me nu (30jr, eigen gezin) op het matje zou roepen omdat ik te weinig aandacht aan haar besteed zou ik daar nog steeds helemaal niets mee kunnen. Ik zie haar ongeveer 1x per week en vind dat hartstikke leuk en gezellig, en zij vindt het vooral heerlijk dat ik haar kleinzoon meebreng
Maar als ze zich verveelt moet ze zelf maar een hobby zoeken hoor. Hoe gezellig het ook is ik heb meer te doen. Gelukkig denkt zij er precies zo over.

Maar als ze zich verveelt moet ze zelf maar een hobby zoeken hoor. Hoe gezellig het ook is ik heb meer te doen. Gelukkig denkt zij er precies zo over.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

donderdag 6 februari 2020 om 15:34
TO, je dochter is 20 en heel normaal dat zij meer tijd besteed aan haar vriend.
Ze zal de komende jaren nog veel zelfstandiger worden, wat ook de bedoeling is toch?
Je wilt dat ze een eigen leven gaat opbouwen, fijne baan, partner en evt gezin stichten, dit is het begin ervan.
Ook al doet dit veel met je, laat haar los en geef haar vertrouwen zodat ze weet dat haar moeder blij voor haar is.
Als ouders gaat hun geluk voor het onze, en dit zijn momenten dat je jezelf nu even achteraan moet parkeren.
Probeer ook je eigen leven ook weer een beetje zonder je kinderen plannen, leuek dingen ondernemen met vriedinnen en je man.
Ze zal de komende jaren nog veel zelfstandiger worden, wat ook de bedoeling is toch?
Je wilt dat ze een eigen leven gaat opbouwen, fijne baan, partner en evt gezin stichten, dit is het begin ervan.
Ook al doet dit veel met je, laat haar los en geef haar vertrouwen zodat ze weet dat haar moeder blij voor haar is.
Als ouders gaat hun geluk voor het onze, en dit zijn momenten dat je jezelf nu even achteraan moet parkeren.
Probeer ook je eigen leven ook weer een beetje zonder je kinderen plannen, leuek dingen ondernemen met vriedinnen en je man.
donderdag 6 februari 2020 om 15:54
Oprecht advies. Lees dit topic even door, TO:
kinderen/ik-zie-mijn-zoon-bijna-nooit/l ... #p30405673
kinderen/ik-zie-mijn-zoon-bijna-nooit/l ... #p30405673
donderdag 6 februari 2020 om 16:06
Vorige week waren jullie nog vreselijk close, zag je haar als vriendin en kon je zoon het onderspit delven want die was maar vervelend en ruziezoekerig en eigenlijk helemaal niet zo leuk.lasloapollo27 schreef: ↑06-02-2020 15:16Ik voel mij zo leeg van binnen. Ik gun haar ook geluk, maar ik snap niet waarom ze opeens meer interesse in hem heeft dan in mij
Toen is er ook hier en daar gezegd dat je haar verstikt en dat dat close een stuk minder gezond is dan jij schijnt te denken en willen.
En nu, zomaar, plotseling, ineens, niet meer?
Neuh, lijkt me niet. Het zal eerder zijn dat jij dingen ziet die er niet zijn en dingen niet ziet die er wél toe doen.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 6 februari 2020 om 16:24
Toen ik de topictitel las dacht ik dat de dochter meer omging met de (nieuwe) vriend van haar moeder, dan met haar moeder zelf. Toen snapte ik het topic nog een beetje, maar het gaat dus om de vriend van de dochter zelf.
Sorry hoor TO, maar het is volkomen normaal dat ze meer met hem omgaat dan met jou.

Sorry hoor TO, maar het is volkomen normaal dat ze meer met hem omgaat dan met jou.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

donderdag 6 februari 2020 om 16:24
dit is het echte probleem meid. Je dochter is een autonoom mens met een eigen leven. Zij is er niet om jouw leegte op te vullen. Zoek hulplasloapollo27 schreef: ↑06-02-2020 15:16Ik voel mij zo leeg van binnen. Ik gun haar ook geluk, maar ik snap niet waarom ze opeens meer interesse in hem heeft dan in mij
donderdag 6 februari 2020 om 16:43
Harde reacties, dat maakt je misschien verdrietig... Mijn moeder gebruikte mij ook als invulling voor haar leven. Ik heb er nog veel last van. Maar ik heb ook begrip. Ook voor jou. Helemaal nu ik zelf ook een dochtertje heb. Alles draait om je kind en ineens hebben ze je niet meer nodig.
Probeer in te zien dat dat juist heel gezond is en probeer iets te zoeken waar je je nuttig bij voelt. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld.
Zoek een nieuwe hobby, doe iets! Dat lege gevoel is heel naar. Daar moet jij wat mee, niet je dochter. Sterkte!
Probeer in te zien dat dat juist heel gezond is en probeer iets te zoeken waar je je nuttig bij voelt. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld.
Zoek een nieuwe hobby, doe iets! Dat lege gevoel is heel naar. Daar moet jij wat mee, niet je dochter. Sterkte!
donderdag 6 februari 2020 om 16:57
lasloapollo27 schreef: ↑06-02-2020 15:16Ik voel mij zo leeg van binnen. Ik gun haar ook geluk, maar ik snap niet waarom ze opeens meer interesse in hem heeft dan in mij
Een goede reden om geen vriendinnen te zijn met je dochter. Heel normaal dat ze tijd besteed aan haar vriend en zich langzaam losweekt van het ouderlijk huis.
En jij snapt echt niet waarom iemand die verliefd is graag veel tijd met de nieuwe partner wil doorbrengen?
Misschien moet je dan zelf eens opzoek gaan naar een leuke partner waar je verliefd bent.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
donderdag 6 februari 2020 om 17:00
Nou ja, ineens, alsof het de ene dag nog hulpeloos in de wieg ligt en de volgende dag er op een brommer vandoor scheurt. Je hebt echt wel tijd om aan de zelfstandigheid te wennen.Redballoon schreef: ↑06-02-2020 16:43Harde reacties, dat maakt je misschien verdrietig... Mijn moeder gebruikte mij ook als invulling voor haar leven. Ik heb er nog veel last van. Maar ik heb ook begrip. Ook voor jou. Helemaal nu ik zelf ook een dochtertje heb. Alles draait om je kind en ineens hebben ze je niet meer nodig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

donderdag 6 februari 2020 om 17:00
lasloapollo27 schreef: ↑06-02-2020 15:16Ik voel mij zo leeg van binnen. Ik gun haar ook geluk, maar ik snap niet waarom ze opeens meer interesse in hem heeft dan in mij
Hij heeft een piemel.