Dochter groep 7

01-12-2019 14:28 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 11 (juli 2008) zit in groep 7. Ze heeft groep 1 twee keer gedaan omdat juf destijds dacht dat ze cognigtief nog niet toe was aan groep 2. Wij hadden zoiets van als juf dat aankondigd dan zal dat ook wel zo zijn.... Dus wij zijn daar toen mee akkoord gegaan. Na een aantal jaren doorgemodderd te hebben we besloten om haar naar een andere school te doen. Zij had op de andere school weinig aansluiten met de kinderen. De kinderen bij haar in de klas waren bijna een jaar jonger tot anderhalf jaar (was kleine school).

Op de nieuwe school ging het heel goed tot de herfstvakantie ongeveer. Dochter is ongesteld, vindt iedereen in haar klas kinderachtig, ze verveeld zich en heeft weinig tot geen aansluiting meer. Ze wil ook niet meer spelen. Het liefst gaat ze de hele dag hangen. Op school wordt ze wel flink uitgedaagd met spelling en rekenen (rekentijgers). Ook moet ze heel lang wachten tot iedereen klaar is met zijn of haar opdracht.

Op school zegt ze weinig en speelt haast niet meer op het schoolplein. Kortom ze doet wat ze moet doen en is een rustige zelfstandig meid. Zodra ze thuiskomt van school is het een en al ellende. Ze heeft woede uitbarstingen, niks en alles deugd niet, school is saai en vaak is ze boos en loopt ze huilend naar haar slaapkamer.

Heb deze week een gesprek met juf gepland. Wat mag ik kan en ik van haar verwachten? Het liefst heb ik dat ze weer lekker in haar vel komt te zitten.
Onze zoon was 11 in groep 8 en verveelde zich ook. Kun je nu ni e t meer zoveel aan doen vrees ik, behalve dat ze haar extra en moeilijker werk aanbieden.

Straks een goede middelbare school kiezen die bij haar aansluit.
Alle reacties Link kopieren
Groep 1 twee keer gedaan, dat was op dat moment wellicht het beste.
Misschien is het nu beter ( of was het al eerder) om een groep over te slaan?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
En ook deze TO komt niet terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven