Dochter klitten na zwemmen

05-04-2020 19:47 29 berichten
Iedere x na het zwemmen zit het vol met klitten. Wie heeft tips want vlechten/losse staart/los haar het maakt niet uit.

Ik wou foto plaatsen maar zie niet dat dat kan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem veel (nou ja, nu even niet), maar ik heb mijn haar altijd in een vlecht (klein elastiek) met een badmuts er overheen.
Na het zwemmen stap ik onder de douche, maak het elastiekje los en kam het met mijn vingers van onderaf uit.

Ik was mijn haar ook altijd 'voorover'. Dus een beetje naar voren buigen zodat je haar voor je gezicht hangt en het dan zo wassen. Ik merk dat mijn haar dan minder gaat klitten.

Daarnaast het natte haar niet borstelen, eventueel voorzichtig kammen (van onderaf met een kam). Ik laat het zelf drogen of föhn het en gebruik pas een borstel als het min of meer droog is. (Ik heb een borstel met enkel lange tanden.) Tot die tijd doe ik het in een vlecht of knot, zodat het niet kan klitten.

Het maakt natuurlijk wel uit wat voor haar je hebt. Mijn medezwemster met krullen heeft bijvoorbeeld veel sneller klitten.
dianaf wijzigde dit bericht op 06-04-2020 08:57
6.38% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo mee en conditioner. Van chloor krijgt niemand mooi goed doorkambaar haar. Je kan ook een paar druppels conditioner voor het zwemmen in het haar doen, vlechten en na het zwemmen uitspoelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wassen met veel conditioner in de lengtes. Vervolgens voor het zwemmen grondig doorborstelen en strak invlechten.
Draakje25 schreef:
05-04-2020 20:02
1 of 2 knotjes, scheelt een hoop klitten bij mijn dochter met lang dik haar.

Late reactie maar ja we lagen hele dagen ontspannen in het zwembad want door jou tip zijn er geen klitten meer! Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven