Dochter van vier wil naar Frozen 2

21-11-2019 12:13 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Frozen 2 is deze week uitgekomen en mijn drie dochters van 4, 8 en 10 hebben het er al weken over. Nou mogen de oudste twee in ieder geval heen in de kerstvakantie maar de jongste is ook idolaat van die film en wil dolgraag mee. Ik vind het echt heel sneu om haar alleen thuis te laten terwijl haar zussen wel mee mogen maar aan de andere kant is de film vanaf 6 jaar en ouder en vind ik de trailers er best heftig uit zien.

Dus mijn vraag. Is iemand al naar deze film geweest en hoe reageerden de kinderen? Zou je het adviseren aan een meisje van 4? Alvast bedankt!
entertainment/frozen-2-al-gezien/list_messages/452783
Zou mijn vierjarige niet laten gaan. Maar ik ken jouw kind niet uiteraard....
Hier mogen ze de bioscoop niet in als de film voor boven de zes is hoor.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
21-11-2019 12:19
Dan zijn ze streng bij jullie. Wettelijk gezien hoeft de leeftijdskeuring alleen bij films boven de 16 te worden gehandhaafd. In de categorieën eronder mogen kinderen jonger dan de kijkwijzer aangeeft worden toegelaten als er een ouder bij is.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ik zou haar niet laten gaan.
De film is niet geschikt voor haar.

Ja dat is sneu maar haar zussen zijn nou eenmaal ouder. Of laat je haar ook alcohol drinken op haar 12e omdat het zo sneu is dat zij niet mag en haar zus van 18 wel?

Ga met haar alleen naar een andere film of een ander zelf te kiezen uitje. Dan hoeft ze zich niet achtergesteld te voelen.
Bulbul schreef:
21-11-2019 12:19

Vreemde bioscoop. Een kleuter moet zich legitimeren dan?
Woon in het buitenland, daar zijn ze overal wat strenger dan in NL. :biggrin:
Wist overigens niet dat het in Nederland alleen maar een "aanbeveling" was, die leeftijdsgrens.
Star² schreef:
21-11-2019 12:23
Vreemde bioscoop. Een kleuter moet zich legitimeren dan?
Nee, de ouders wordt gevraagd hoe oud het kind is.
Bulbul schreef:
21-11-2019 12:24
Nee, de ouders wordt gevraagd hoe oud het kind is.

Ik las inmiddels dat je in het buitenland woonde en dat het anders is bij jullie.
Ze zal wel vaker iets niet mogen wat de andere twee al wel mogen/kunnen.
Dat is nu eenmaal niet anders.
Genoeg kinderen die fan zijn van alle superhelden, terwijl die films ook gewoon niet geschikt zijn voor jonge kinderen.

Ik zou even afwachten hoe spannend de film werkelijk is. Reviews lezen en informeren bij mensen die de film gezien hebben.
Mijn dochter wil om 22:00 u naar bed en pepernoten voor het ontbijt. Ze wil ook mee op sportkamp met haar zus terwijl ze nog geen 8 is. Tja, soms heeft ze pech.
Als jij je kind inschat dat ze het allemaal prachtig zal vinden, vraag je het even na bij de bioscoop.Heb ik ook wel eens gedaan, toen was het geen probleem en je voorkomt een teleurgesteld kind. Als je wel denkt dat ze het eng zal vinden en misschien onrustig wordt, zou ik zonder haar gaan, ook wat leuker voor de mensen die eromheen zitten.
Rosalind schreef:
21-11-2019 12:29
Genoeg kinderen die fan zijn van alle superhelden, terwijl die films ook gewoon niet geschikt zijn voor jonge kinderen.

Ik zou even afwachten hoe spannend de film werkelijk is. Reviews lezen en informeren bij mensen die de film gezien hebben.
Dat vraagt ze hier toch juist. Maar ik denk niet dat veel mensen hem nu al gezien hebben aangezien hij pas gisteren uit is gekomen.
En zelf een bioscoop thuis ‘maken’ met popcorn en toeters en bellen en samen deel 1 nog eens kijken?
.
sneeuwwitje80 schreef:
21-11-2019 12:50
Dat vraagt ze hier toch juist. Maar ik denk niet dat veel mensen hem nu al gezien hebben aangezien hij pas gisteren uit is gekomen.
Dat bedoelde ik dus. Dat ze even moet afwachten.

Overigens las ik net een interview met de regisseur. Hij zegt zich er juist bewust van zijn geweest dat de fans van Frozen I nu een stuk ouder zijn. Wat dat betreft vind ik het een goede keuze de film nu spannender te maken.
Rosalind schreef:
21-11-2019 12:52
Dat bedoelde ik dus. Dat ze even moet afwachten.

Overigens las ik net een interview met de regisseur. Hij zegt zich er juist bewust van zijn geweest dat de fans van Frozen I nu een stuk ouder zijn. Wat dat betreft vind ik het een goede keuze de film nu spannender te maken.
Eensch :thumbsup:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hier hetzelfde probleem, de jongste is bijna 4 en wil ook graag. Maar we gaan het niet doen, omdat ze soms andere Disneyfilms al spannend vindt en dat is thuis, met een zacht geluid aan. Ze verdraagt harde geluiden niet goed dus er naartoe gaan is vragen om een klein trauma.

We dachten eraan de jongste ook een leuk uitje te bieden terwijl de oudste naar Frozen gaat.
Ik blijf het gek vinden dat alles van Frozen te krijgen is voor die doelgroep terwijl ze eigenlijk de film nog niet mogen zien. :nut:
laatbloeiertje schreef:
21-11-2019 14:18

We dachten eraan de jongste ook een leuk uitje te bieden terwijl de oudste naar Frozen gaat.
Waarom?
Wij ondernemen soms iets met de een, soms iets met de ander en soms met zijn allen. Ik ga dat echt niet afwegen. En dat is soms wel is slikken voor ze. Maar zo leren ze ook blij zijn voor een ander zonder dat ze zelf iets krijgen/mogen.
Ik denk dat ze daar heel veel aan hebben in het leven.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 14:22
6.16% gewijzigd
laatbloeiertje schreef:
21-11-2019 14:20
Ik blijf het gek vinden dat alles van Frozen te krijgen is voor die doelgroep terwijl ze eigenlijk de film nog niet mogen zien. :nut:
Ik snap je punt al is het niet anders dan met Spiderman, Batman en al die superhelden.
Vorige week was hierover een item bij RTL boulevard. Nicolette en nog iemand waren er voor de première naar toe geweest Zij vonden het een heftige film, Nicolette haar dochter was geloof ik 6-7 en zij vind het heftig, had ook op schoot moeten zitten. De andere dochter was 9 en ze vonden het voor haar geschikt. Ze spraken erover dat het een "donkere" film was. Misschien kun je het fragment eens opzoeken bij uitzending gemist.
Ik heb de trailer bekeken (een duitse, ruim vijf minuten). Ik krijg de indruk dat de film ´moeilijk´ is. Het is weliswaar een tekenfilm, min of meer, maar pfoeh, het gaat wel een stapje verder. Ik twijfel zelfs voor een zesjarige. Goed, één en ander is ook afhankelijk van het kind zelf natuurlijk.

Ik vind doorgaans wel dat een trailer de beste/spannendste delen van een film vaak al laat zien. Dus je zou kunnen overwegen om haar de trailer te laten bekijken en te kijken hoe ze daarop reageert. Ik moet zeggen, ik was altijd een heel relaxte moeder, maar om dezelfde reden die jij nu hebt voor je vier-jarige, mocht die van mij niet naar de laatste Harry Potters. Zou te eng en te moeilijk zijn en ze was te jong. Uiteindelijk zijn we samen gegaan (met een volwassene erbij mocht het wel) maar achteraf had ze gewoon met haar vriendinnen kunnen gaan hoor.

Maar of een film wel of niet te eng is voor een kind, is in mijn ogen lastig te beoordelen voor een volwassene. Ik zou overigens in dit geval misschien overwegen om een keertje met een andere twijfelmoeder eerst zelf te gaan ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Het ene kind is het andere niet. Ik kan me voorstellen dat je jongste ook vaak dingen meekijkt die de oudere kinderen kijken?
In ons geval heb ik twee meiden, van bijna 5 en 3,5. Het vriendinnetje van mn oudste vindt Disneyfilms eng, en zelfs Nijntje soms.. mijn kinderen kijken nu graag Avatar (the last airbender), My Little Pony, en Pokémon. Vooral Avatar is serieus 6+.
Dat is geleidelijk gegaan en we kijken mee en geven uitleg, waar nodig. Ik neem onze dochters daarom wel mee naar Frozen 2. Per kind is verschillend wat ze aankunnen, ik vind gezonde spanning ook juist positief.
Bedankt allemaal voor de reacties. En sorry dat ik niet goed gekeken had of er al een ander topic was. Ik snap wat jullie zeggen en normaal is het ook niet zo'n probleem als ze een keertje moet overslaan maar het is in dat geval wel extra sneu omdat ze helemaal wordt doodgegooid met Frozen 2 reclames en idolaat is van de 1e film en dan niet mee mag. De meeste andere films geeft ze niet zoveel om en zou het ook geen ramp zijn als ze niet mee mocht. Ik twijfel nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven