Dochters en loverboys

13-11-2009 13:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Onlangs een boek gelezen over loverboys. Ik was er nooit zo huiverig voor; daar zouden mijn dochters niet intrappen, dacht ik. Nu ik dat boek heb gelezen, raad ik iedereen die dochters, nichtjes e.d. heeft op de hoogte te brengen van de aanwezigheid van loverboys. Het zijn manipulatoren pur sang en ze isoleren de meisjes zo snel als ze kunnen; die meiden kunnen geen kant meer op als ze zich eenmaal hebben laten inpakken. Heel aangrijpend. Ze raken verslaafd en moeten werken in de seksindustrie. Die jongens geven eerst heel veel en zeggen vervolgens in de problemen te zijn geraakt. De meisjes die verliefd zijn willen dan helpen en kunnen bijv. bij familie van de jongens in "de horeca" werken. Vervolgens worden ze afgesneden van de buitenwereld. Denk hier niet te licht over en waarschuw je dochters voordat ze naar de middelbare school gaan! Ik ben erg geschrokken van het boek!
quote:traincha2 schreef op 13 november 2009 @ 14:19:

[...]

Dus? Als iets momenteel actueel is dan is het de loverboyproblematiek wel. .

Dat is het nou net niet. De term loverboy is momenteel hot, maar hoeren en pooiers zijn er altijd geweest. Of denk je echt dat meisjes vroeger dachten 'hmmm...zal ik gezellig achter een raam gaan staan?' om vervolgens op zoek te gaan naar een aardige jongen die dat voor ze regelt?

Wat ik dus tegen luna zeg is dat ze zich niet per se bang moet zijn dat haar zoon een loverboy wordt. Ze had net zo goed kunnen schrijven: help, ik ben zwanger, hoe voorkom ik dat mijn zoon een pooier wordt. Dan had iedereen gezegd: joh, waar maak je je druk om.
quote:JohnnyCake schreef op 13 november 2009 @ 16:07:

[...]

Dat is het nou net niet. De term loverboy is momenteel hot, maar hoeren en pooiers zijn er altijd geweest. Of denk je echt dat meisjes vroeger dachten 'hmmm...zal ik gezellig achter een raam gaan staan?' om vervolgens op zoek te gaan naar een aardige jongen die dat voor ze regelt?

Wat ik dus tegen luna zeg is dat ze zich niet per se bang moet zijn dat haar zoon een loverboy wordt. Ze had net zo goed kunnen schrijven: help, ik ben zwanger, hoe voorkom ik dat mijn zoon een pooier wordt. Dan had iedereen gezegd: joh, waar maak je je druk om.

Ja precies. Het is ook niet dat ik mij druk maak of dat hij een loverboy zou worden. Misschien is het kind wel homo dna is die al niet eens geintresseerd in meiden.

Maar er wordt altijd zo veel aandacht gegeven aan het slachtoffer terwijl de loverboy in kwestie ook met beplaade trauma's rond loopt waar geen aandacht voor is. Want het meisje in kwestie is de zielige partij in het verhaal. Terwijl de jongen god mag weet kan hebben mee gemaakt.
Ik vind het wel erg kort door de bocht om er vanuit te gaan dat elke loverboy een moeilijke jeugd of één of ander trauma heeft opgelopen, sorry hoor maar dat vind ik wel erge goedpraterij.

Ik vind dat wat je zelf ook hebt meegemaakt in je leven, dat je niet het recht geeft om een ander iets aan te doen. Een belangrijk aspect van de opvoeding die mijn kinderen krijgen is: Als je iets doet wat niet mag (hoe klein of groot ook), dan moet je daar ook de consequenties van dragen.

Bij mijn zoon op de middelbare school wordt er veel aandacht besteed aan loverboys. Er is daar lesmateriaal over beschikbaar. Ze krijgen een film er over te zien, er wordt over gesproken en ze krijgen alle informatie nog mee op papier.

Mijn dochter heeft dit niet op haar middelbare school, maar ik heb met haar de documentaire over Mandy Peijnenburg gekeken, was ook heel verhelderend.
quote:luna2006 schreef op 13 november 2009 @ 15:49:

Maar hulp van de profesionals?? Ach nee joh! De jongens mogen he tachter slot en grendel lekker fijn zelf uit zoeken!

Denk je dat? Of weet je dat?

Ik denk....dat jij dat dénkt. Jonge knullen in de gevangenis zitten niet de hele dag knijpers te maken of met gewichten te spelen, hoor.

Daar loopt een heel team rond van zowel bewakers als van hulpverleners in alle soorten en maten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
en als ze vrij komen is er zeker wel hulpverlening. zowel voor de daders als slachtoffers.. het loopt vaak ook door elkaar dat dader en slachtoffer zijn!

werk zelf met beide...
LEEF!!!!
Is het echt zo gek dat men aandacht besteedt aan het meisje dat gedwongen wordt met allerlei kerels naar bed te gaan die minstens twee keer zo oud zijn? Maar nee, de loverboys zijn ook zielig. Mwah, dan hebben ze hun recht op zieligheid wel verspeeld met hun daden. 'k Hoop toch niet dat iemand dat 'argument' aanhaalt bij slachtoffers van loverboys.
Hoe je het ook went of keert. Als je kind er mee te maken krijgt is het voor IEDERE moeder moeilijk. Moeilijk voor als het je dochter betreft. Je kind maakt de meest vreselijkste dingen mee en moeilijk voor als het je zoon betreft. Het zou immers je zoon maar wezen die die praktijken uitvoert!!

Niemand anders weet hoe jij je als moeder op zo'n moment voelt. Ik hoop het in ieder geval nooit mee te maken!!
quote:collie1969 schreef op 15 november 2009 @ 18:45:

Bij mijn zoon op de middelbare school wordt er veel aandacht besteed aan loverboys. Er is daar lesmateriaal over beschikbaar. Ze krijgen een film er over te zien, er wordt over gesproken en ze krijgen alle informatie nog mee op papier.

.Ik hoop dta dit over 15/16 jaar nog zo is, dat ze er dan les over krijgen op school. Wij hadden dat 10 jaar geleden niet en ik denk dat dat voor mijn generatie heel goed was geweest!
quote:Nundi schreef op 13 november 2009 @ 15:20:

@Amalia: dat is altijd de afweging. Wat vertel je je kinderen? Weet je wat het is? Als ze eenmaal verliefd zijn op zo'n knul, kun je niets meer zeggen. Als je dan kritiek levert is je kind weg. Daar spelen die jongens op in. Dit zul je dus eerder moeten meegeven, zodat ze het fenomeen kennen en herkennen.

Belangrijker nog dan je kind vertellen of waarschuwen, is je kind gewoon een setje gezonde dosis zelfrespect en vertrouwen en gezond verstand meegeven. Je kunt een kind niet beschermen tegen alle ellende van de wereld. Maar je kunt je kind wel enige zelfredzaamheid meegeven door bovengenoemde dingen. Komen ze daardoor nooit in problemen? Waarschijnlijk heus wel. Maar de kans dat ze goed om weten te gaan met dat soort situaties is waarschijnlijk vele malen groter.

Dus, leer je kind m/v gewoon respect voor zichzelf en anderen en vertrouwen in diens omgeving (dat ze weten dat ze bij hun ouders terecht kunnen) en zichzelf en dan ben je waarschijnlijk al een heel eind.
quote:schouderklopje schreef op 15 november 2009 @ 20:07:

[...]

Belangrijker nog dan je kind vertellen of waarschuwen, is je kind gewoon een setje gezonde dosis zelfrespect en vertrouwen en gezond verstand meegeven. Je kunt een kind niet beschermen tegen alle ellende van de wereld. Maar je kunt je kind wel enige zelfredzaamheid meegeven door bovengenoemde dingen. Komen ze daardoor nooit in problemen? Waarschijnlijk heus wel. Maar de kans dat ze goed om weten te gaan met dat soort situaties is waarschijnlijk vele malen groter.

Dus, leer je kind m/v gewoon respect voor zichzelf en anderen en vertrouwen in diens omgeving (dat ze weten dat ze bij hun ouders terecht kunnen) en zichzelf en dan ben je waarschijnlijk al een heel eind.Dat is tot nu toe de ALLERBESTE tip die ik hier, als pas geworden moeder, op het héle forum heb gelezen!!
Ik zit in zo'n soort situatie. In ieder geval, onze familie (mn schoonfamilie that is) denkt/voelt dat er iets niet klopt met A.

Ze is drugsverslaafd (en je moet eens weten hoe moeilijk dat is om zomaar op te schrijven!) en ging van de ene relatie (waarin ze alles heeft leren gebruiken en in mishandeld is) naar de andere (te zorgzame, lieve jongen die klaar was voor huisje/boompje/beestje) naar een man van in de dertig,gescheiden en met kinderen die slechts 10 jaar jonger zijn als zij. Hij geeft haar de duurste cadeaus (lcd tv, zo'n geluidsset van bose voor in de auto, noem het maar op). Geen kleine cadeautjes dus.

Hij zegt dat hij een vaste baan heeft, maar is daar wel soepel in (werktijden, maar ook in wat hij nou precies doet). Het klopt allemaal gewoon niet wat hij zegt.

Maar nu lees ik in overal op internet dat je je dochter van zo'n griezel moet weghouden, maar dan??? !!!

Ik weet zeker dat wanneer wij zouden zeggen, A. die jongen is niet goed voor jou/ niet te vertrouwen enzovoorts dat ze met hem weggaat. Want geloof me dat zeggen we wel. Het komt alleen niet door. Ze gooit het op de discriminatie tour. 'tis omdat hij turks is'... Onzin , maar hoe praat je zoiets uit haar hoofd?

Maar goed, dan zijn wij haar kwijt. Dus we laten die jongen binnen in onze huizen (wat ik ABSOLUUT niet wilde in mn nieuwe huisje en eerder aangegeven had, maar toch gebeurt is omdat 1 familielid niet op de hoogte was gesteld). De jongen weet nu alles van haar. Ze stelt zich heel open op en verteld ALLES. De meest gekke en vertrouwelijke dingen. Ik zie het heel zwart in (sorry). Ik denk alleen maar, oh oh, dit gaat hij later gebruiken als chanteermiddel.

Hij is nu ook heel vaak bij mijn schoonouders. Bijna elke dag blijft hij zelfs slapen!! Wat moet je hier nou mee.. het klopt niet., maar wat dan? hoe moet je het dan oplossen? A is 23. (maar door de troep die ze gebruikt lijkt ze wel 12). Ze weigert elke vorm van hulp (maatschappelijk werkster en soorten zijn allemaal al geweest, maar slaat ze de hulp van af).

Wat een warrig verhaal. maar ik moest het even van me afschrijven. hopelijk heeft iemand tips. Mijn concentratie niveau is heel slecht hierdoor en heb moeite om 'normaal' te functioneren. ben constant op mn hoede. En mn schoonouders zitten aan de grond. ze weten het ook niet meer. het sloopt je.

je wil dat ze van de zooi afraakt, maar heeft te veel verkeerde vrienden die haar er zo weer in trekken. ze liegt over waar ze naar toe gaat, ze heeft opeens geld terwijl ze geen baan heeft, noem maar op.

wat kunnen we doen? Ik vind de sites hierover maar onduidelijk. misschien is het geen loverboy,,. maar wat hij ook is.. hij is niet te vertrouwen.
Poelepoelepoelepoes!
quote:heartwork schreef op 06 december 2009 @ 23:36:

Maar nu lees ik in overal op internet dat je je dochter van zo'n griezel moet weghouden, maar dan??? !!!

Ik weet zeker dat wanneer wij zouden zeggen, A. die jongen is niet goed voor jou/ niet te vertrouwen enzovoorts dat ze met hem weggaat. Want geloof me dat zeggen we wel. Het komt alleen niet door. Ze gooit het op de discriminatie tour. 'tis omdat hij turks is'... Onzin , maar hoe praat je zoiets uit haar hoofd?.

Dat is het hem nou nét, je kan praten als brugman. Maar je praat het haar waarscheinlijk niet mee ruit haar hoofd. Ze is in de ban van!

ik weet natuurlijk niet of ze nu nog drug gebruikt, als dit zo is dan krijgt zij dit waarscheinlijk ook van hem en dan heeft ze nog meer reden om te blijven!

Sterkte
Dat praten als een brugman, daar beschrijf je die jongen.. herstel,, die man wel mee ja. Hij kletst de oren van je hoofd.

Hij zit momenteel zonder woonruimte (want, gescheiden, vrouw zit in ouderlijk huis met kinderen) en zij zitten nu dus dag en nacht bij elkaar. Vannacht heeft hij weer daar geslapen. B. (moeder) heeft liever dat A. en de man bij hun thuis zijn, zodat ze haar in de gaten kan houden.

Ik geloof niet zo in deze aanpak. De man komt zo alles te weten van de familie. B. verstopt elke avond haar geld en neemt waardevolle spullen mee naar boven. Zo wil je toch niet leven?

Onder elkaar (de zus, de broer en haar man) hebben ze het erover dat hij niet te vertrouwen is en dat A. hulp nodig heeft. Maar tegen A. wordt lief gedaan omdat ze bang zijn dat ze weggaat.

Nu denk ik juist, misschien moet ze maar gaan? Komt ze er gelijk achter dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Maar wat voor schade zal er dan aangericht worden? Ik denk ook dat hoe langer hij blijft, hoe moeilijker het wordt om die jongen iets te weigeren. Nu komt hij gewoon af en toe daar slapen, maar over een week kun je hem niet meer 'op straat zetten'. Want dan is hij al zo 'ingetrokken' dat A. dat echt niet zal pikken.

Wat is dit moeilijk zeg.

Ik hoop zo dat dit niemand anders overkomt.

:(
Poelepoelepoelepoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven