Dochters en loverboys

13-11-2009 13:05 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Onlangs een boek gelezen over loverboys. Ik was er nooit zo huiverig voor; daar zouden mijn dochters niet intrappen, dacht ik. Nu ik dat boek heb gelezen, raad ik iedereen die dochters, nichtjes e.d. heeft op de hoogte te brengen van de aanwezigheid van loverboys. Het zijn manipulatoren pur sang en ze isoleren de meisjes zo snel als ze kunnen; die meiden kunnen geen kant meer op als ze zich eenmaal hebben laten inpakken. Heel aangrijpend. Ze raken verslaafd en moeten werken in de seksindustrie. Die jongens geven eerst heel veel en zeggen vervolgens in de problemen te zijn geraakt. De meisjes die verliefd zijn willen dan helpen en kunnen bijv. bij familie van de jongens in "de horeca" werken. Vervolgens worden ze afgesneden van de buitenwereld. Denk hier niet te licht over en waarschuw je dochters voordat ze naar de middelbare school gaan! Ik ben erg geschrokken van het boek!
Ik werk op een middelbare school en ik heb in mijn boekenkast op school heel veel boeken hierover! Het is zeker de moeite waard deze boeken als moeder ook te lzen, het bevat een waarschuwing.

In april komt ook de schrijfster van zo'n boek op mijn uitnodiging, zij heeft het in de praktijk mee gemaakt (is rechercheur bij de zedenpolitie!)
Dan heb ik waarschijnlijk haar boek gelezen. Ben blij dat er aandacht aan wordt besteed. Als meisjes puberen kunnen ze behoorlijk onzeker zijn en die jongens spelen er handig op in. De harteloze manier waarop ze te werk gaan! Als de meisjes al ontsnappen zijn ze getekend voor hun leven.
Klopt....we hebben hier op school ook een potentieel slachtoffer en wij zitten er hier bovenop! Ze hebben een neus voor onzekere meisjes waar iets mee aan de hand is.

Ik ben nu een infomap over dit onderwerp aan het maken en er zijn heel veel boeken over!

Ik wil je de lijst wel mailen? Moet je even jouw email geven. Echt hele leerzame boeken!
ja heftig onderwerp..ben nu zelf net zwanger maar als ik eraan denk dat ik een dochter krijg en dat iemand daar op zo'n walgelijke manier misbruik van maakt..blegh!

heb je trouwens "echte mannen eten geen kaas" van Maria Mosterd gelezen dan?,vond het boek niet erg spectaculair maar de boodschap erachter greep me erg aan!
Ik heb als moeder van een zoonzijnde de boeken van moeder en dochter Mosterd gelezen. Mede uit nieuwsgierigheid, maar VOORAL ook waar zijn loverboys aan te herkennen.

Die van mij is pas 5 maanden, maar als hij straks puber is speelt dit probleem ben ik bang nog steeds. Stel (iets wat geen enkele moeder hoopt overgens!) hij zou een loverboy worden. Wat zijn de kenmerken en wat dan te doen.

Want er zijn wel boeken voor slachtoffers. Maar boeken voor ouders die een zoon hebben die loverboy zijn, zijn er niet te vinden!

Ik bedoel, het is heel erg als je dochter in handen valt van een loverboy. Maar wat te doen als jóuw zoon een loverboys ís?
Hoi Nammma,

Hoe moet ik jou mijn e-mail geven zonder dat hij het hele net overgaat? Ik ben nog niet zo handig!

Riekie: dat is het hem juist. Jij geeft al je liefde aan je kind en als het tijdens de puberteit iets stroever zou lopen, ben je de sigaar. Ze zetten de meisjes tegen hun ouders op. Mijn dochters hebben die leeftijd nog niet en ik hoop dat doordat ze zien hoe hun vader met mij omgaat ze niet zo vatbaar zullen zijn voor "waailappen", maar die garantie is er niet. Ik ga hen echt goed voorlichten voor ze naar de middelbare school gaan. Die jongens laten hun slachtoffers niet los, dus bij het eerste contact zou hun antenne moeten signaleren dat het foute boel is. Signalen? Oudere jongens met auto's, geen werk, overladen je met kado's e.d.
Tsja, Luna, er zullen altijd loverboys, pooiers, drugdealers, bullenbakken, winkeldieven en zo zijn. Evenals dat er altijd meisjes zullen zijn die het verkeerde pad op gaan en vervallen tot prostitutie. Met of zonder loverboys.
Hoi Luna,

Dat is ook wat ja! Ik denk zelf (maar dat is psychologie van de koude grond) dat alleen jongens het doen die een laag beeld van vrouwen hebben. Ze behandelen hen als oud vuil, dus als je je zoon wat respect voor vrouwen bij kunt brengen zou dat al heel veel schelen, denk ik. Verder zitten ze vaak in een drugscircuit en in de seksindustrie. Voordat zo'n jongen daar belandt zijn er al heel wat signalen bij de ouders geweest dat er iets misgaat denk ik.
@JohnnyCake: toch vind ik het nog al een verschil of een naief meisje moedwillig die wereld ingelokt wordt of dat iemander (in meer of mindere mate) zelf voor kiest.....
Nundi, dit is mijn email: klaarbenik@hotmail.com

En ik kan me niet voorstellen dat een jongen die in een "niormaal" gezin opgroeit, zomaar loverboy wordt. Niet om te discrimineren, helemaal niét, maar 9 van de 10 loverboys zijn allochtoon...
quote:JohnnyCake schreef op 13 november 2009 @ 14:01:

Tsja, Luna, er zullen altijd loverboys, pooiers, drugdealers, bullenbakken, winkeldieven en zo zijn. Evenals dat er altijd meisjes zullen zijn die het verkeerde pad op gaan en vervallen tot prostitutie. Met of zonder loverboys.Wat wil je hiermee zeggen?
Ja dat zo wie zo het ligt er aan wat en hoe de thuissituatie is. Dat geld niet alleen voor de dochters van tegenwoordig maar zeker ook voor de zoons. De wereld is zo anders nu dan toen wij klein waren!

Ik ga hem zeer zeker met respect voor vrouwen groot brengen. Hij moet van mij leren dat die vrouwen op handen moet dragen, zeker mijn toekomstige schoondochter.

Dat vrouwen geen speelpoppen zijn en dat ze kwetsbaarder zijn dan mannen.

Is de thuissitutatie niet stabiel dan is je kind al vatbaarder voor de gevaren. Kijk je kunt je kind niet OVERAL voor beschermen (helaas) maar ik probeer het zo goed mogenlijk te doen!
quote:Nammma schreef op 13 november 2009 @ 14:09:

Nundi, dit is mijn email: klaarbenik@hotmail.com

En ik kan me niet voorstellen dat een jongen die in een "niormaal" gezin opgroeit, zomaar loverboy wordt. Niet om te discrimineren, helemaal niét, maar 9 van de 10 loverboys zijn allochtoon...Dat heb je helemaal goed. Maar het zou maar net jouw kind zijn die het wel is en dan??
quote:JohnnyCake schreef op 13 november 2009 @ 14:01:

Tsja, Luna, er zullen altijd loverboys, pooiers, drugdealers, bullenbakken, winkeldieven en zo zijn. Evenals dat er altijd meisjes zullen zijn die het verkeerde pad op gaan en vervallen tot prostitutie. Met of zonder loverboys.Dus? Als iets momenteel actueel is dan is het de loverboyproblematiek wel. Ik heb 'lover of loser' in de bioscoop gezien en die film geeft een heel goed beeld van hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Meisjes in de puberleeftijd zijn heel gevoelig voor dit soort praktijken.
Ik heb ook altijd mee gekregen van thuis uit, en manlief gelukkig ook, wil je op den duur niet meer naar school? Prima dna ga je maar lekker in een reguliere baan werken voor je centen.

Dat ga ik die van mij ook zeker mee geven. En dan met name dat je toch zonder diploma nergens aan de bak komt.
Gat verschrikkelijk. Ik probeer wel redelijk nuchter te leven en niet angst voor alles te hebben, maar als ik dit soort dingen lees schrik ik toch weer; in wat voor een samenleving leven we toch?

En niet alleen loverboys. Nee, die aardige buurman die aan je zoontje zit, of die meter opnemer die om 4 uur aanbelt en jij gewoon open doet en vervolgens met een mes op je keel wordt verkracht.

Als ik naar opsporing verzocht kijk controleer ik voor ik ga slapen altijd extra deuren en ramen. Maar dat wíl ik niet! Ik wil niet in angst leven! En natuurlijk kan extra alertheid geen kwaad, maar ik wil blij en vrolijk zijn en dat mijn kinderen ook meegeven. Kan dat nog?

Mij werd vroeger alleen gewaarschuwd voor kinderlokkers. Maar wat moet je je kinderen nu wel niet allemaal meegeven?
Stél je hebt een zoon en je otndekt dat hij (ondanks jouw stabiele opvoeding) loverboy is. Geef je hem dan aan? Zeker als je weet wat hij die meisjes allemaal aandoet?
@nammma; ja!
quote:Nammma schreef op 13 november 2009 @ 14:31:

Stél je hebt een zoon en je otndekt dat hij (ondanks jouw stabiele opvoeding) loverboy is. Geef je hem dan aan? Zeker als je weet wat hij die meisjes allemaal aandoet?Dat bedoel ik dus!!!
Of je je zoon zou aangeven? Op het moment dat hij in zulke milieus verkeert, denk ik dat je al geen zicht meer op hem hebt. Hij vertelt heus niet waar hij mee bezig is. Ik ga er wel meer over llezen. Er schijnen ik weet niet hoeveel meisjes in het buitenland te zitten, die geen kant meer opkunnen. Alleen maar omdat ze een keer op handen gedragen wilden worden...
tja..ik was ook zo'n meisje,weet niet of ik zo ver meegegaan was maar ook ik deed veel voor aandacht..
@Amalia: dat is altijd de afweging. Wat vertel je je kinderen? Weet je wat het is? Als ze eenmaal verliefd zijn op zo'n knul, kun je niets meer zeggen. Als je dan kritiek levert is je kind weg. Daar spelen die jongens op in. Dit zul je dus eerder moeten meegeven, zodat ze het fenomeen kennen en herkennen.
Wat ik dan wel weer onbegrijpelijk vind, maar zou wel komen dat ik een zoon heb en geen dochter. Die meiden krijgen allemaal om geheel begrijpelijke redenen profesionele hulp. De jongens worden ''veilig'' achter slot en grendel gezet. Want dat zou beter zijn voor de maatschappij. Maar ook deze jongens hebben iets mee gemaakt. Ik bedoel ze zijn op wat voor manie rop het slechte pad gekomen.

Maar hulp van de profesionals?? Ach nee joh! De jongens mogen he tachter slot en grendel lekker fijn zelf uit zoeken!
Begrijp me ALSJEBLIEFT niet verkeerd!! Die meiden hebben heel wat ergs mee gemaakt dat geef ik ten volste toe! Maar de loverboys hebben ook dingen mee gemaakt waardoor ze misschien zo zijn geworden. Het kan hun opvoeding zijn, misshcien hebben ze van vaders wel geleerd dat het normala is vrouwen te slaan, misshcien hebben ze wel mee gekregen dat papa en mama flink drinken en aan de drugs zitten noem maar op.

En ik keur zoeits als loverboy praktijken (of ieder ander gedwonegn mensen handel) NIET goed, laat dat voor op staan.

Maar als moeder van een zoon, ook al is die (gelukkig) nog zó klein, het boezemt me wel angst in!

De wereld wordt steeds harder, hoe zou die zijn over pak em beet 17 jaar? Dan zit mijn zoon vol in de pubertijd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven