Doorlekkende luier ('s nachts)

19-01-2009 13:58 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn zoontje (ruim anderhalf) 's ochtends uit bed haal is bijna altijd zijn luier doorgelekt. De ene keer erger dan de andere keer, maar 9 van de 10x is hij nat.

Ik heb allerlei soorten luiers geprobeerd en check ook altijd of de luier goed zit. Verder hebben we hem een paar keer wakker gemaakt voor een schone luier. Alleen als wij naar bed gaan heeft hij meestal nog weinig geplast, dus heeft verschonen weinig zin en buiten dat is het voor hem natuurlijk vervelend om wakker te worden als hij lekker slaapt.

Er zijn vast mensen die dit herkennen en misschien is er iemand met een gouden tip? Ik moet nu zo vaak wassen en voor hem is het ook niet lekker om nat te zijn lijkt me.
weet je zeker dat je de goede maat luiers voor hem hebt?

Vaak kan een maat grotere luiers de oplossing zijn
Grotere maat pakken, kan wel eens helpen.

'S avonds niet meer veel laten drinken. Bijv. met het eten nog een flinke beker en na het tandenpoetsen nog een slokje zodat hij geen dorst zal hebben 's nachts.

Zelf gebruik ik gewoon pampers active fit. Werken hier het beste.
Ja, dat vind ik echt.
Een maat groter aan 'snachts.
Die tip had ik inderdaad al eens gelezen van de grotere maat. Hij heeft nu luiers aan van 11-20 (geloof ik) en hij weegt 13 kilo. Als je ze groter neemt zijn ze geloof ik vanaf 16 kilo. Ik kan het allicht eens proberen, maar die lijken me zo groot. Of zou dat niet uitmaken?
quote:Mamasaar schreef op 19 januari 2009 @ 14:02:

Grotere maat pakken, kan wel eens helpen.

'S avonds niet meer veel laten drinken. Bijv. met het eten nog een flinke beker en na het tandenpoetsen nog een slokje zodat hij geen dorst zal hebben 's nachts.

Zelf gebruik ik gewoon pampers active fit. Werken hier het beste.Hij krijgt hier na het eten inderdaad geen drinken meer. Probleem is dat hij na het eten direct naar bed gaat. Heb een kind wat heel vroeg moe is en dan dus niet meer zijn "laatste beker drinken" uitplast voor het slapengaan. Denk ook dat het probleem daar een beetje vandaan komt. Maar ja bij zijn eten moet hij natuurlijk wel wat drinken.
Ik gebruik voor 's nachts de babydry luiers van Pampers. Overdag gebruik ik de Kruidvat luiers en de keren dat hij die 's nachts aanhad (Pampervoorraad op), was zijn romper ook vochtig. Leg je zijn piemeltje wel naar beneden in zijn luier? Soms kunnen ze zo lekker omhoog plassen zodat de luier van de buik af gaat staan en dan de romper rond de navel zo lekker nat wordt.

Het wil ook nog weleens helpen om een niet kleine romper aan te doen. Als ik dat wel doe - als je net tussen 2 maten inhangt heb je dat weleens - dan heb ik het idee dat de luier aan de onderzijde niet goed kan uitzetten en dan opzij gaat lekker. Wetenschappelijk bewijs heb ik daar trouwens niet voor. ;)

Krijg hij nog een avondfles of -voeding? Zo ja, dan zou ik dat vervroegen naar direct na het avondeten, dan heeft hij de tijd om daarvoor nog goed uit te plassen.
Laatste alinea kan je als niet geschreven beschouwen, we postten tegelijk.

(waar zitten die smileys toch verstopt??)
Mijn oudste had dat ook, ik heb bij hem zo'n dikke maandverband in z'n luier gedaan. Kotex Night was het volgens mij (zwarte verpakking). Daarna is hij nooit meer nat wakker geworden.
Bij de Hema kun je ook inlegluiers kopen, die leg je in de gewone luier, dan kan er extra veel vocht opgenomen worden. Werkte hier als een trein!

Grotere maat betekende alleen maar dat het nóg meer kanten opstroomde
Om een kort verhaal lang te maken...
Groter rompertje, goed idee appeltje! Wanneer ze hier een strakker "between sizes" rompertje aanheeft, zal ze ook sneller doorlekken.
Ja, dat vind ik echt.
Grotere maat proberen is al geschreven.

Bij mij scheelt het heel erg welk merk ik gebruik. Tot nu toe ben ik het meest tevreden over die van de Aldi (ongelooflijk maar waar).

Pampers baby dry doen het echt niet voor onze dame.
Mijn zoon heeft dat rond die leeftijd ook een tijdje gehad. Was echt geen luier tegen bestand. Ik deed op een gegeven moment een soort badstof broekje over de luier heen. Dit was een broekje met van buiten badstof en een plastic laagje aan de binnenkant, verder kon je het met 2 klittenbanden vast maken aan de voorkant. Dit was voor ons een goede tijdelijke oplossing. Na een tijdje had hij het broekje niet meer nodig. Volgens mij had ik het bij de HEMA gekocht. Was 7 jaar geleden.
Appeltje, wanneer je direct op "reageren" klinkt, ipv je bericht in te typen heb je er direct smileys bijstaan.

Of het bericht intypen, op "bekijk bericht" klikken en daar dan smileys invoegen.
Ja, dat vind ik echt.
Om even een dingetje uit de wereld te helpen ik zie iedereen letten op het gewicht wat op de luierverpakkingen staat.

Vanuit het ziekenhuis en inmiddels ook uit ervaring gemerkt heeft niet alleen het gewicht van je kind maar vooral zijn bouw invloed op de maat luier die je moet hebben.
De truuk die hier helpt is een Pampers Baby-dry nr 6 en deze zo laag mogelijk aandoen. Wat ik meestal doe is hem op gewone hoogte omdoen (zodat het kruis van de luier aansluit op zijn kruis) en als ik de stripjes vastgeplakt heb trek ik de luier omlaag zodat die heel fashionable laag op de heupen zit :-) Niet te laag natuurlijk want dat piept zijn piemel er misschien weer uit!

Op deze manier heeft hij een groot deel van de luier tussen zijn benen hangen en kan de urine daar terecht zonder dat hij die eruit drukt als hij op zijn buik of rug ligt. Nou ja, dat van die rug weet ik eigenlijk niet want zoon is een buikslaper maar ik schat dat het zo ook weleens zou kunnen werken bij een rugslaper.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Bij mijn dochter hielp het wel als ik haar s'avonds laat, voordat ik naar bed ging, een schone luier aandeed. Ze had dan nog niet heel veel geplast, maar dat kleine beetje was meestal net de druppel. Als ik het een keertje niet deed was ze de volgende ochtend alijd nat.

Zij droeg pampers baby dry, maat 5 terwijl ze overdag maat 4 droeg.

Het scheelt misschien wel dat zij gewoon doorsliep terwijl ik haar verschoonde, ik haalde haar niet uit haar bedje en liet de deken over haar bovenlijfje liggen.
quote:Mamasaar schreef op 19 januari 2009 @ 14:20:

Appeltje, wanneer je direct op "reageren" klinkt, ipv je bericht in te typen heb je er direct smileys bijstaan.

Of het bericht intypen, op "bekijk bericht" klikken en daar dan smileys invoegen.Ahhhh... bedankt!
graag gedaan
Ja, dat vind ik echt.
Ik zit sinds een week of 2 ook met dit probleem, dus dit topic met tips komt als geroepen.

Mijn meisje is anderhalf en draagt nu c1000 luiers. (sinds een pak) We denken dat daar het probleem vandaan komt, weten dit nog niet zeker. Maar de tips zijn mooi meegenomen. Haar rompertjes zijn niet te klein, wel ligt ze op alle kanten die ze heeft. En is het vooral aan de voorkant bij d'r navel nat. Terwijl ze niet eens een piemeltje heeft! :-) Ga morgen maar eens in het dorp maar eens kijken voor een ander merk en een maatje groter.

Ik zal af en toe nog eens meespieken voor andere tips.
Het bovenste randje van de luier naar binnen toe dubbelvouwen. Alle plas blijft dan binnen de luier. Dat is de truc bij (mijn) jongetjes in ieder geval. Weet niet of het bij meisjes ook werkt...
Loretta is De Mol. Punt.
Ik verschoon mijn dochter (21 maanden) 's avonds voordat ik naar bed ga nog een keertje. Ze draagt altijd Pampers babydry of active fit, heb vroeger wel Huggies gebruikt maar die lekten ook snel door.
slaapt hij op zn buik? ik kreeg ooit de gouden tip voor doorlekkende luiers bij buikslapende jongetjes.

Vouw t bovenste randje van de luier aan de voorkant naar binnen, en voilá!

sinds dien nooit meer lat van gehad!

(werkt denk ik vooral als t nat wordt naar boven toe, richting de buik.)
oh haha, die tip kreeg ik ooit van Kess!!!
Mijn neefje heeft het ook, ze verschonen hem gewoon `s nachts en hij slaapt gewoon door..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven