Doorslapen. Te lang?

22-01-2010 11:06 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is momenteel 12 weken oud. Ze krijgt borstvoeding op verzoek, ze groeit zo'n 250 gram per week in gewicht, en iets meer dan een centimeter per week in lengte. Ze is blij en vrolijk en lacht veel.

Nu het probleem. Nouja, ik wil graag weten of het een probleem is. Ze slaapt nu sinds twee weken van 21 tot 5-6 aaneengesloten. Eerder maakten we (nouja, mijn man, ik slaap dan al) haar rond 00 uur nog wakker voor een flesje; daar dronk ze dan zo'n 30 to 50 cc uit en dan sliep ze weer verder. Nadat mijn man het een keer niet gedaan had omdat hij in slaap gevallen was, en mijn dochter nog steeds doorsliep tot ik haar rond een uur of 5-6 wakker maakte hebben we deze voedingsbeurt maar laten zitten.

Vanmorgen werd ik echter niet uit mezelf wakker tussen 5 en 6 maar pas om 7.30 uur. Mijn dochter sliep nog steeds, ik heb haar wakker gemaakt voor een voeding. Ze heeft dus bijna 12 uur geen eten gehad. Voor een keertje zal dat geen probleem zijn, maar stel dat dit structureel wordt: is ze niet een beetje jong om al zo lang te slapen zonder eten?

Alvast mijn dank voor jullie raad!
quote:AlettaJacobs schreef op 22 januari 2010 @ 11:36:

[...]

Die van jou slaapt ook lekker door, zeg. Wat fijn! Ook dat het blijkbaar geen probleem is, dan zal het met 12 weken ook wel loslopen. Let is nu 6,5 kilo en 66 centimeter, dus ze kan het wel hebben.

Ik ontplof niet meer 's ochtends, sinds een paar dagen. Da's natuurlijk heerlijk, maar daar maak ik me stiekem ook een beetje bezorgd over. Ik wil graag nog minimaal een maand borstvoeding geven (en daarna zie ik wel verder )

Goed, ik hou op met zorgen maken. Dank jullie wel!Bedankt nog even voor je tip gisteren op het BV-topic, heb vanmorgen een bakje onder mijn 'lekkende' borst gehouden tijdens het voeden. Kwam uiteindelijk maar 40cc uit, maar toch...
Hier ook geen ploftieten meer hoor. En ik haal er dus zonder ploffen zo 200 uit in de ochtend. Fijn!
Wat goed om te lezen! Ik ga ook maar eens even kolven zometeen. Ik heb de laatste tijd gemerkt dat er wat minder uitkomt (200cc haal ik echt niet! Hooguit 150), misschien stimuleert dat ook wat extra.

@Jorina: 40 lijkt dan misschien niet zoveel, als je het twee dagen opspaart heb je toch weer 80 voor in de vriezer, da's toch wel lekker
Het aantal cc zegt echt niet alles bij bv. Je weet nu eenmaal niet hoeveel voedingsstoffen er in zitten en in welke verhoudingen, dat kan je lichaam allemaal aanpassen.
Het is zoals het is
Mijn mannetje is nu ook 3 maanden. Die zit nu op 4 flessen (210ml) En die slaapt van 20.00-8.00 uur.

Ik kreeg hem voor zijn laatste fles ook bijna niet meer wakker en als ik dan aan kwam met die fles dronk hij praktisch niks. Zijn toen dus over gegaan op 4 flessen. Hij is nog steeds even vrolijk en actief.

Bij het cb hier zeiden ze dat dat prima was. En dat sommige ouders inderdaad die mazzel hebben. Ze zeiden verder dat een kindje dan wel zwaar genoeg moet zijn en idd niet suf moet zijn en met een goede plasluier wakker moet worden. Lijkt me dus verder allemaal logisch.

Dus geniet lekker van je kindje (en je nachtrust)!!
Mijn dochter sliep ook vrij snel van 7 tot 7 en werd niet sloom wakker, dus ik heb het zo gelaten. Ik gaf toen ook borstvoeding, elke 3 uur, dus 7, 10, 13, 16 en dan rond een uur of 7 weer. Ze heeft er niets aan overgehouden en slaapt nog steeds prima door 's nachts.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Bagheera schreef op 22 januari 2010 @ 11:25:

[...]

Híj slaapt door, wij niet . Hij brult om zijn speen en wij slaven kruipen op onze knieën door zijn kamertje op zoek naar de speen (meerdere spenen in bed is ook niet altijd de oplossing).Maar eh... dan slaapt hij toch niet door, of ben ik nou gek? Of brult hij al slapend om zijn speen?
@Caro en Belle Wat fijn om te lezen! Dat stelt me gerust. Ik ga dan maar fijn genieten van mijn nachtrust
quote:wen schreef op 22 januari 2010 @ 11:08:

Als ze honger heeft wordt ze wel wakker. Verder: zo lang ze nog ademt is er geen enkel probleem lijkt me, ze is al bijna 3 maanden immers. Er zijn meer baby's (de mazzelaars van ouders!) die zo lang doorslapen op deze leeftijd.

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar hier moet ik even op reageren.

Mijn oudste is een gevalletje apart, maar die werd dus regelmatig niet wakker en is zelfs een keer in coma geraakt door te lage bloedsuiker. Volgens het CB moest ik tot 3 maanden maximaal 8 uur tussen 2 voedingen laten, vanaf 3 maanden mocht ik gewoon wachten tot hij wakker werd. Binnen 2 dagen kon ik dus met hem naar de spoedeisende hulp, omdat hij helemaal niet wakker werd.

Dus kijk vooral goed hoe je kind wakker wordt na zo'n lange tijd tussen de voedingen en als je je er niet lekker bij voelt, dan toch maar eerder wakker maken.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:wen schreef op 22 januari 2010 @ 14:03:

[...]

Maar eh... dan slaapt hij toch niet door, of ben ik nou gek? Of brult hij al slapend om zijn speen?Ja, voor zover wij het kunnen bepalen, slaapt hij door en brult hij al slapend. Het is echt: stop erin en stil. Bij hem zonder te knipperen met zijn ogen.
quote:Solomio schreef op 22 januari 2010 @ 18:03:

[...]

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar hier moet ik even op reageren.

Mijn oudste is een gevalletje apart, maar die werd dus regelmatig niet wakker en is zelfs een keer in coma geraakt door te lage bloedsuiker. Volgens het CB moest ik tot 3 maanden maximaal 8 uur tussen 2 voedingen laten, vanaf 3 maanden mocht ik gewoon wachten tot hij wakker werd. Binnen 2 dagen kon ik dus met hem naar de spoedeisende hulp, omdat hij helemaal niet wakker werd.

Dus kijk vooral goed hoe je kind wakker wordt na zo'n lange tijd tussen de voedingen en als je je er niet lekker bij voelt, dan toch maar eerder wakker maken.

Sjees, volgens mij staat je hart stil als je kind niet meer wakker krijgt. Als ik dat lees, ben ik blij dat ik die van mij een paar keer hoor per nacht. Wat hebben ze gedaan op de SEH? Infuus? Men, ik moet er echt niet aan denken zo boven het bedje van mijn baby te staan.

Maar: nav een ander topic krijgt hij sinds 2 dagen weer om 23.00 uur een volle fles (tegen het advies van het cb in) en hij heeft 2 nachten zonder speenalarm doorgeslapen! En wij niet want ons ritme is aan gort.
Vriendin van mij had vroeger ook zo'n slaapbaby. Zelf dacht zij dat het aan de 'slagroom' lag die in haar borstvoeding zat. Kon haar dochter gewoon 'knockout' voeden.Sliep dan uurtje of 10. Prima toch?
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 23-01-2010 18:45
Reden: Foutje
% gewijzigd
Haha, hier nog zo'n baby die slagroom krijgt!

Dochter zit na het voeden zo vol dat ze alleen nog maar een beetje gaat liggen kijken, komt geen boe of bah meer uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven